1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581130 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1830862 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: Matt Murley blir 38 år i år. Matt Murley har aldrig varit en framspelare. Matt Murley stod på blå/framför mål i päpä. Jag orkar inte att nån tar upp Matt Murley 2017. Vad gör Dimman?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Puckat: Kinnvall är en fin back, lugn och trygg med pucken. Ni kommer säkert få stor nytta av honom.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: Ja, vi byter strategi nu när den börjat ge avkastning! Vad gör Koskinen och Krykov?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
lungan: Persson får gärna byta ut hagelbrakaren mot en sniper först, annars är han bara ett sänke i en sån formation. Var alldeles för många spridda skurar på hans skott förra säsongen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
lungan: Matt Murley ja tack!!!är inte Murleys tjej ifrån Sundsvall förresten? Vi hade nog fått ett PP som heter duga i allafall. Matt kan leverera mackor till "Lill Zäta" som kan avsluta med sin slägga! Kanske kan man lägga lite av NHL pengarna på honom..
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Matt Murley är Free Agent!

Lauritzen-Murley-Persson

En formation att bygga laget kring kan jag tycka!

En playmaker, en som står framför mål och en sniper. Kan de bli bättre?

En rutinerad forward till detta fantastiska lagbygge skulle jag inte tacka nej till!
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
JobbaPuck: Blir en intressant avslutning på veckan med andra ord!
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Nubb i ST:

"Kinnvall var den sista pusselbiten i Timrås backbesättning. Men forwardssidan är inte helt klar.
– Jag vill att truppen ska vara spikad i slutet av den här veckan, säger Kent Norberg."

Om han då menar Hållander och Olofsson, eller nån annan utöver, det vettefan.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Hitta en artikel om Kinnvall. Enligt Nubben ville Brynäs behåll han + ett flertalet HA-klubbar var ute efter honom, men han valde Timrå IK.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Kongo: Kommer få en plats i de två första kedjorna.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
K a n bli en forward till. Vore bra för bredden.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Otto1: då är truppen spikad då! Jag brukar alltid vara nöjd med truppen men inför denna säsong är jag lite mer kittlad än vanligt. Detta känns spännande vänner!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
lungan: Växjö har naturligtvis värvat Elias för att han ska vara en del av laget.
Kommentera



Sv: Silly Season 2017/2018
lungan: Japp, vore väl nice om han är med och spelar upp oss i SHL igen
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Gorkyman: Går du i samma drömtanke som jag att då han kritat på för Växjö i 3 år så kommer han bli utlånad första året till oss?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
SMÅLAND: Tänk att fått krydda den med EP oxå !
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Jag undrar vilka de sista pusselbitarna är?

Det skrivs i plural, vågar man hoppas på en rightback till och en ytterliggare forward/center utöver juniorerna?

2 målvakter
9 Backar
14 Forwards

En ökad konkurrens på backsidan tror jag detta lag behöver. Ser vi historiskt har det oftast varit förfå backar i truppen där man behövt lira med det man har vilket dessutom slitigt onödigt mycket på de som spelat.

Sedan tycker jag 2000:or inte borde räknas med i 13 manna truppen, de blir 17 år iår, Elias klev in i A-lags kostymen till fullo förra säsongen och då var han ett år äldre. Detta tycker jag bör vara planen för dem också, i år läggs planen för dem för att inför nästa säsong kliva in i hetluften nästa år till fullo.

Eller är dessa två herrar bättre än Elias Pettersson?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Herreguu vilken trupp vi har!!!
Vilken man du är Nubbsen..
Som alltid jobbar i det tysta och plocka fram ässen i skjortärmarna..
Nationaldagen och nu fan sköt jag av korken på flarran..
Timrå IK MOT SHL 2018/2019!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Nu känner jag mej trygg på målvaktsidan. Välkommen till Timrå Haukeland. Och Bratten oxå..till a laget!! Kämpa..
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Puckat: Hockeyland!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
...upp, vi ska gå upp!
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Puckat: Nubben väldigt nöjd med att få Hauken att gå i lås, vilket jag förstår. Det kändes helrätt från sekunden efter att du slängde fram honom som ett alternativ. Stor potential att hålla samma klass som Mattsson gjorde under delar stora delar av föregående säsong, men det är framförallt målvaktssidan som enhet som fått sig ett rejält lyft. Oerhört viktigt när det kommer till kritiska delar av säsongen. Titta bara på hur det gick borta mot Gnaget i Mecapremiären. Mattsson borta, vi var rökta direkt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
En till rightback in så är jag nöjd. Fortfarande spänd på vem den där "talangfulla backen" är som Nubben förhandlade med.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
hubbenorlen: Japp, truppen är full. På gränsen till dyngrak;)
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
zita: År det full trupp nu? Har inte hängt med riktigt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
zita: Så ja! Nu snackar vi!
Kommentera


Sv: Silly Season 2017/2018
Nisse på Mon: Nubben lär nog jobba på det ska du se.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Nisse på Mon: uppriktigt sagt så skiter jag i ev. serieomläggningar mm. just nu. Fokus borde ligga på att få truppen redovisad i sin helhet. Det verkar svårt nog.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Puckat: då är vi i alla fall två...
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Förstår inte varför man inte går ut med Haukeland?...
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
FH - avdammad: Försäsongsträningen kör dom i samma upplägg som Växjö o Frölunda (meny orienterad fys) Målsättningen är att alla kedjor ska producera, inte som förra säsongen när det i stort sett bara var Dahlen och Petterson. Nu ska alla ta ett större ansvar.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
+ulfberth+: hade laget hetat Timrå IK och spelat i Timrå så. My point exactly.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Laken: Mitt-nytt, Sport-nytt och TV4 Sporten. Så där, då var hockeydistriktet utskämt i hela sportsverige..
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
luffaren: ok framgick det om det var något nytt träningsupplägg? Målsättningen?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
FH - avdammad: Nu var det ju supporterklubben som hade årsmöte med tränarna och Wedin som gäster. Och det pratades lite om hur dom tränar på försäsongen, målsättningen för nästa säsong. Allt verkar flyta på bra och det verkar vara ett härligt gäng både tränare och spelare. Så det kan bara bli bra det här, får vi hoppas.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Herminator: Vart uttalar sig Linkan?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Adam Ohre till Halmstad, om man läser i artikeln så ses han som en stjärnvärvning och kommer få mycket förtroende. Kul för honom och han kommer nog må bra och utvecklas mycket av att få en första spade i ettan!
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Hassan: vilken gråsten kröp du upp ur?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
El Maco: man kan ju alltid gå och stötta dom..eller kunde...då dom spelade. Hur många här inne har gjort det? Inte ja allafall. Men så klagar jag inte heller😁😉
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
JanneH: Existerar Timrås supporterklubb längre?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
lungan: Adam Johansson på Mittmedia är en skön snubbe. På nya hockeypuls så säger han att Timrå har ett supersexigt lagbygge och han tror vi kan ha en gansk rolig säsong framför oss och ansluter dessutom Haukeland så blir vi ännu sexigare. ;-) Skulle vara riktigt intressant att få en analys av lagbygget av våran Hockeyguru Jimmy Hamrin. :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Herminator: sorgligt och skamligt att det inte går att rädda damhockeyn.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Nisse på Mon: det har förekommit historiskt att nyförvärv presenterats på det årsmötet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
FH - avdammad: kanske trög..men är det verkligen på supp.klubbens möten som alagets nyheter läggs fram?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
JanneH: Hur långt var mötet? Måste ha varit högvis med hockeyfloskler om inget finns att rapportera.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
JanneH: Linkan Lindkvist uttalar sig om nedläggningen av SDHL-laget i riksmedia.
Mycket öööh och ääääh där. Det var inte konstigt att TIK gick ner sig under hans "Sportchefsskap".
Heja Nubben alla gånger!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
El Maco: ja jag måste ju bara säga att om de enda som sades på det där mötet är att alla formationer ska vara med att bidra i målprestationen så var det "mkt hype för lite gris"
Kommentera

« · 1830862 · »