1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1902149 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2018/2019
Otto1: Tror även Malmoe kommer få det kämpigt. Samt LHC.

Annars tänkte jag sticka ut hakan lite och spå att SAIK kommer floppa rejält. Kanske inte den absoluta botten men nedre halvan.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
T T: Nubben väntar på höst rean!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Dom tre närmsta lagen skulle jag säga är Mora, Örebro och kanske Luleå!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Duncan: Alltså inte så att jag inte tror och hoppas att vi har spelare som kan ta väldigt stora kliv. Det är ju det jag skriver, att det är lite tjusningen med det här laget och som gör oss svårbedömda.

Men initialt om man krasst ser till trupp och meriter i nuläget (och tänker bort överraskningseffekt samt spelare som k a n utvecklas enormt. Sånt är ju ändå lite av ett lotteri), är lite nyfiken på vilka 2-3 lag du tror kommer vara bakom oss? Mora känns som en självklar kandidat där. Men sen?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Duncan: 👍🙏
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Duncan: jag försöker resonera likadant.

Många av våra spelare har potential att bli mycket bättre än som visat senaste åren. Många yngre spelare som kommer växa in i det hela.

Och glöm inte underskattning från motståndare. Vi är så nederlagstippade att det är löjligt, och motståndarna kommer ha det i bakhuvudet att vi är så dåliga.

Vi slipper kvalet i alla fall!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Jag har en klart mer optimistisk inställning till kommande säsong. Vi blir kanske 3:a eller 4:a bakifrån. Flera av våra unga löften kommer att skrälla...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
flyttad

Sista backen
#1902133 · Thomas Olsson 1 timmar sedan

Är det någon som har en susning vem sista backen som ska in kan vara?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Att undvika kval vore att betrakta som en mindre bragd. Att klara ett kval är däremot en fullt rimlig förväntan. Blir det kval kommer vi inte vara ett sargat, trött KHK för lagen underifrån att slå ut.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Mina vibbar säger dock kval. Det är fullständigt logiskt och det vore närmast tjänstefel av "experter" att tippa oss annat än sist sett till hur vår trupp ser ut jmft med övriga SHL-lag.

Vår chans ligger likt förra säsongen på att ett antal spelare tar sjumilakliv i utvecklingen. Vilket inte alls är omöjligt. Däri ligger tjusningen med vårt lag, ovetskapen om hur stor potential den slutligen besitter. På så vis den förmodligen mest svårbedömda i SHL och klaffar det är överraskningseffekten monumental.

Laget kryllar av talang och framtid, frågan är om det ger frukt redan kommande säsong och i tillräcklig grad.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: Jo du har helt rätt! Skall tilläggas att jag har sköna vibbar inför denna säsong och skriker inte efter nån specifik panikvärvning nu. Däremot så vet man ju heller inte hur säsongen ser ut ned skador och dylikt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: Med tanke på den sedan några år tillbaka så lyckosamt inslagna vägen där ekonomi och långsiktigt tänk är ledstjärnorna håller jag fullständigt med dig. Att plöja ner ev extraslantar på nån hockeyhora vore fullständigt befängt och förmodligen som du skriver meningslöst.
Däremot tror jag vi har ett tacksamt underskattningsläge framför oss. Har sett några tips, bl.a AB o XP och allt annat än toksist är en skräll enl dem...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Tror och hoppas att man öronmärker och skickar de där kulorna rätt ner i ungdomsverksamheten. Om inte vore det nästintill att betrakta som fullständig idioti.

Gällande nyförvärv, ’spets’ osv så tror jag faktiskt att det är vi supportrar som ojar oss mest och ser detta som ett omöjligt uppdrag med nuvarande trupp. Nu har det väl inte kommit speciellt många tips och djuplodande omdömen från utomstående och media ännu men det känns ändå lite som att det finns en betydligt större respekt för klubben än vad man kanske känner här. Förra säsongen ingav stor respekt, sett till hur femstjärnigt den ändå genomfördes och att det kom ur ett flerårigt arbete. Sånt gör oss väldigt svårbedömda och kanske tar bort lite av den nykomlingsstämpel man annars brukar få. För mig skulle en spetsvärvning inte göra så mycket alls för den samlade bedömningen, vi kommer garanterat vara ett av de lagen som gör minst antal mål ändå. Tur då att ett sånt faktum inte alls behöver korrelera med att vi vinner minst antal matcher.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: undra hur mycket dom får
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: sköna slantar till Timrå med.
Kanske öppnar upp för nyförvärv framåt 😀👍
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
EArk: märkligt att diverse media har skrivit och kallat att han ska spela med Timrå nästa säsong som ”glädjebesked” när inget annat någonsin varit på tapeten.

Sen för att att gardera mig mot folk som inte läser ordentligt: såklart bra att han spelar för oss, men det hade snarare varit ett sorgebesked om han lämnar än ett glädjebesked att han är kvar med tanke på att han redan var kontrakterad till oss och inte ryktats vara påväg bort på något vis.

edit: Ja jag är en grinig jävel men finns inget värre än när ord med antydan används klumpigt/fel
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
EArk: Helt sjukt va snabba de är att kontraktera unga killar. Kul för dig Filip iallafall. Och för TIK:s ungdomsverksamhet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hållander skriver NHL kontrakt med Pittsburgh.
Utlånad till oss nästa säsong
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
timråhockey: Helt perfekt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JobbaPuck: passar nog inte in gammal gubbe
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Franko: Källa på det? Annars är den här också ledig...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: skönt att slippa ha nån i laget som heter ållas. De andra spelarna kan ju liksom inte vara säkra på att han inte gjort nåt med deras utrustning...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
KiefD: vet att Ahnelöv finns med i tankarna men de ska vara pengarfrågan där ..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
timråhockey: Om vi är sugna på en svensk back så finns förutom Viktor Svedberg även Jonas Ahnelöv tillgänglig på marknaden. Jag tror att Ahnelöv skulle kunna vara ett bra tillskott som defensiv back i vår trupp. Bra storlek, några år på nacken, gör en handfull poäng per säsong och har gott om både AHL- och SHL-rutin.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nisse1: spara nog pengar och hoppas det går vägen endå
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Har vi inte råd med mer spets än så, lite märkligt tycker jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Äsch då. Kändes profilmässigt rätt annars för oss som sagt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Synd, känns som att det hade varit ett spännande nyförvärv. Handlar alltså om Adam ollas mattson
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Timrå - Modo
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
El Maco: Så kanske det var. Ja även en blind höna...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Undrar om inte Sonnenberg var Linkans värvning? I så fall blir bara Manderville kvar. Linkan trodde mer på nordamerikaner generellt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: Nä spontant är det väl Manderville och Sonnenberg som poppar upp som lyckade
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kerstin_k: Haha ja, det ska han ha den gode Parks. Hela sekvensen från den bedrövliga utvisningen han tog som sedan resulterade i att Leksand inte räknade in när han sedan kom ut från utvisningsbåset och fick avgöra.

Utan det där målet så hade hela hans TIK-legacy bestått av först då den utvisningen sen felpassningen i sudden i första matchen mot KHK. Nubben må vara klubbens enskilt viktigaste person någonsin men speciellt bra flyt med nordamerikaner har han då icke haft.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Johan J: Fick höra mkt positiva ord om tre -04:or från AIK hockey(Härnösand) som kommit till Tik:s J16-elitlag. Hoppas det stämmer.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Corvo: Gjorde inget större intryck och skulle kunna placeras i facket "menlösa värvningar".

MEN. Men; övertidsmålet mot Leksand i första finalmatchen är inskrivet i Timrå IK's historiebok förevigt. Vem vet vad som hade hänt om Nubben inte hade värvat Parks och Parks satt det målet..?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Parks drar till Österrike.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hugo Enock till Brampton Beast i ECHL. Skitkul för grabben. Nu blir det långa resor för pappa Enock.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
In Flames: Den stora starka backen...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
In Flames: Eller här för Sensommar...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Axel Jonsson-Fjällby var precis på systemet i Kvissleby, med sällskap. Flytthjälp? :p
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tikkare: hyfsad kvalité på t-shirt allafall tror Stadium är inblandat och Rehband trycker. tror stadium för tik med kläder inte neh som är störst har sett att det står qlique på kläder är ett hyfsad kvalitetsmärke mycket åt stadium
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
YourIntruder: Sällan har uttrycker "storm i ett vattenglas" passat bättre.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Helt otroligt! Vi är i SHL efter massor av år. Plötsligen utbryter ett inbördeskrig om halsdukar. Det är perspektiv.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: nja, Almtuna har inga supportrar så...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Det är sant, för egen del kan jag både förstå frustrationen samt klubbens prioriteringar. Men den här "debatten" startade när jag uttryckte frustration över en icke uppdaterad hemsida. DET tycker jag helt ärligt är lite svagt, att tex inte vår nya 1:e-målis finns med där ännu.

Sen var det nån som utökade det till souvenirdelen och där är väl min åsikt att föreningen bör lyssna och ta till sig av potentiella kunders synpunkter. Men att det inte är detsamma som att ge alla klagomål högsta prio....
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Timrå IK befinner sig i växtvärk just nu. Lyxproblem..men kan vara frustrerande av olika anledningar.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Kanske någon ansvarig framåt höstkanten kan uppdatera officiella också så alla spelare finns redovisade 🙂
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
El Maco: Först backvärvning och stänga truppen, sen muggdesign och souvenirkiosker 👍
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: håller inte med. Fan skandal är vad det är!!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tikkare: Släpp det. Föreningen har viktigare saker för sig än sånt.
Kommentera

« · 1902149 · »