1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581114 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 1971637 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2019-2020
Grundat på uttalanden från spelare under säsongen samt nu efter så verkar det ha funnits en extrem sammanhållning i laget. Kan vara färgad av saken, men tycker att detta uttryckts tydligare än hos andra lag. Och denna sammanhållning borde till stor del vara ett resultat av Freddans ledarskap.
Om vi samtidigt kan knyta till oss Ante så får vi en erkänt duktig taktiker som kan få styr på försvarsspelet samt bidra till bättre matchcoachning. Kombination av dessa två kan bli riktigt bra!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Jag försöker att vara optimist, men jag måste erkänna att det känns svårt! Men med ante Karlsson som back och matchcoach så bör det gå vägen, annars vete fan!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Freddan?! Och förlängning ytterligare ett år till.
När ska det vara slut på slussandet av pengar till gamla kompisar?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Jag började inte hjula av glädje när beskedet nu kom. Men med Ante som assisterande så kan det ändå bli tillräckligt bra. Freddan får gapa på träningarna och Ante ”sätter försvarsspelet”.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Man kan ju lugnt säga att det inte är samma gläjdjestorm över Freddan som när Brattström blev klar i allafall. Aja hoppas jag blir överbevisad som sagt. Annars lär det nog osa hett kring Freddan om det är svajigt och vi inte hänher med i toppen en bit in på säsongen.

Nu blir det enormt viktigt att hitta en andretränare med fingertoppskänsla, gärna Ante som har hållt i Färjestads försvar med bravur(om än med helt annat spelarmaterial).
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Ullf: Klart spelare som har haft lite speltid i SHL förut blir "utvecklad" när dom helt plötsligt får ansvar och mycket speltid, för att dom spelar i en sån tunn trupp, det har vi sett förut, tyvär kan jag inte ge Freddan så mycket cred till att utveckla spelare. Han kunde gärna fått utveckla Brattström och låtit han tagit förstaspaden han förtjänade, då hade vi inte suttit här och svära.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Är rätt säker på att Freddan tagit sportchefsjobbet i Modo om han fått det. Nu fick han inte det och då hade han nog inte så mycket att välja på.
Jaja...vi vet vad vi får iallafall.
Fräscht?? Nope...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kan vi testa något nytt nu!!
En spelande tränare med!!
Freddan i båset och Ledin eller Conny på isen???
Dra mig baklänges alltså!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TimraStockholm: Han har ju helt klart lyckats utveckla en del spelare. En assisterande nu bara som kan utveckla spelet också!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Då hörs vi när Freddan har lämnat. Tack o hej från mig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TimraStockholm: Men vad skönt, nu slipper vi allt grin över att Brattström är ensam i laget☺️☺️☺️
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Får väl hoppas att det är som Ante sa i en artikel. Det spelar ingen roll om jag blir förstetränare eller inte, andretränaren har oftast ansvaret över det taktiska upplägget och förstetränaren är oftast också ansiktet utåt. Vet ej om det stämmer men i så fall hoppas jag att felet satt hos Thelin med förvarspelet. Grattis till tränarrollen Freddan, ta det med den största äran och bevisa mig(och flera andra) att vi har haft fel och att du lärt dig mycket dom här 2 säsongerna!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TimraStockholm: Tummen upp till Timrå IKs kommunikation via Instagram och Facebook. Fräsch design och stilrent.

Hälsningar optimisten. 😎
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Icetea: Tror det här kan bli bra om Freddan får en bra assisterande. Vi har något på gång.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Icetea: Fyfan vilken jävla ridå, man fortsätter på en coach som inte har ett grundspel, fyfan vilken jävla mardröm.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Andersson: inte bara Modano - jag tror faan jag bojkottar det här skiten nu
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Freddan fortsätter.....
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nu får Modano ett utbrott . Fredrik har skrivit på som huvudtränare
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon: Det finns alltid nåt att skylla på. Kanske röken från Östrand ligger på åt fel håll för kontraktsskrivning....
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
SMÅLAND: Lär bli svårt och få tag i biljetter när pantrar hästar Västervik Kristianstad mfl go bitar kommer hit. Dessutom har vi spelare som Söderberg Drugge Molinder boyes berglund som dra folk som satan bara det måste innebära topp 2 ALLT annat är fiasko.Det var värt av SEKTEN att spara sig ur haha IDIOTER (billiga resor nu i korp allsvenskan BACKLUND)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: något man lärt sig genom åren är att någon som tvekar är ändå inget att ha.. Antingen så vill han stanna i Timrå ik eller så vill han inte det. Allt annat däremellan är dömt som en misslyckad relation, skeppa honom och se framåt istället.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Ullf: Den förhärskande meningen här på hs är väl att Timrå IK i vanlig ordning inte visste i vilken serie man skulle spela, och då måste man ha jättestort tålamod. Nubben vill tydligen ha fram till sommarn på sig. Hur nu ett top5 lag ska kunna fås i hop då? Har Brattis skrvit på utan garantier om trupp?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Freddan ska bestämma sig före eller efter helgen, så är det sagt.

Oklart vilken helg dock. Men man får förstå att inget är klart, vi har ju nyss åkt ur en serie. Ja förresten, det har ju varit fullt upp innan också eftersom man inte varit säker på vilken serie man tillhört
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Ullf: Tycker vi väljer Brattström som ordförande vid omvalet
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Nu börjar det bli frustrerande! Är Huss klar? Eller ska Bratten ta det jobbet också?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Har Freddan bestämt sig än, eller behöver han till efter midsommar på sig att fundera? 🤔
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Puckat: Han borde vara en spelare för TIK, men det är nog prestige med i bilden där från Nubbens sida.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Fridens Liljor....
Det är 5 månader tills puckuslingen släpps i Kjell Lönnå Arena...
Tills dess får vi njuta utav god mat och dryck....och VM Hockey och wunderbaren kvinnor...med borttaget vinterskägg 😂🍺🍹😎☀️
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Puckat: Pga det faktum att han kommer från Njurunda eller?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Emil Lindblom på try-out i AIK. Kan tycka att Timrå borde ha gett honom ett permanent kontrakt...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: Alltså, vår HA-trupp borde ju varit spikad innan match 7!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon: Ruskigt segt vet jag väl inte med tanke på att det är två veckor sedan vi ens fick veta serietillhörighet. Även om Nubben hade klart med typ Nielsen så måste det ju ändå förhandlas om nu när det blev HA och inte SHL, exempelvis. Men nog får man väl utgå ifrån att det lär rulla ut lite PM den här veckan?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Dom älskar Timrå IK i New York
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Andersson: Enligt rykten så gör New York plats för NHK arena på Manhattan alldeles bredvid Madison Square Garden
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon: Enl ST vill Nisse vara kvar och enligt agenten är det första prio...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
När i tiden bör Timrå kunna redovisa de första namnen i truppen? Innan månadens slut eller i sommar? Bara jag som tycker att det är ruskigt segt?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Modano: De bästa är väl att flytta NHK arena några 100 meter bredvid globen och sen roffa åt sig alla sponsorer ?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Öndulat: Han har ju pratat gott om klubben i media också så nu är det fan dags att visa lite hjärta!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rikard Grönborgs kontrakt går ut med landslaget och det ryktas om att han har jobb på G i NHL. Kan han inte ta på sig en större uppgift och träna Timrå istället? Där jävlar sätts kunskapen på prov!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Modano: Hoppas som du att det blir förändring i alla led och att ni får till ett lag som går rätt upp. Och att ni slår kvallagen nästa år. När jag ser tillbaka på säsongen så spekulerar jag att Salomonsson, Hållander, Törnqvist, Wedin, Brattström och gänget hade presterat mycket bättre med en annan tränare. Men ni kommer igen redan 2020.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Modano: Så länge vi befinner oss i HA är ju frågan vad som är ett bättre alternativ? Att spelare går vidare till SHL betyder ju i de allra flesta fall att de gjort en bra säsong. Hur vi ska kunna behålla unga och lovande spelare i HA som visat sig redo för SHL övergår mitt förstånd. Utbilda mig!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Modano: En redig bonnaförening, det är vad vi är
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: Det enda TIMRÅ är och kommer förbli en farmarklubb åt SHL och övriga ligor och grina det finns inga spelare pengar mm. Rensa för helvete upp och kasta sekten åt HELVET hålla varandra bakom ryggen hela tiden med livstidskontrakt äckligt hur man håller på Ge me fan på förskingringar även förekommet om man inte visar ett fett jävla plus nu och ett jävligt starkt lag till hösten annars är det nog kört med sponsorer och många supportrar går inte och lura orka med allt jävla svammel en gång till
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Precis. Han befinner sig på en plats i sin karriär där det är rimligt att kliva ner i HA och ta ytterligare kliv. Planen ur hans perspektiv var ju att ta det steget den här säsongen genom att gå till oss och få mer speltid än i SAIK, men han var ju uppenbart inte redo för det. Då är det bättre att fortsätta här och få spela i ett förmodat topplag i HA.

Ser man istället på spelare som Larsson och Kinnvall så har de redan tagit de stegen, de har varit ledande spelare såväl i ett topplag i HA och i ett bottenlag i SHL. Man behöver inte blanda in ord som "hjärta" överhuvudtaget, det är väl odelat positivt att de fortsätter att prata positivt om klubben bara. Det ökar chanserna för att våra vägar möts i framtiden när vår plats i hockeyhierarkin och deras karriärer är mer i synk, än att de ska ta ett till HA-år igen bara för att vidimera deras hjärtan för klubben.

Det är ju detta som är Nubbens hela filosofi, att hellre bygga spelare för att ta nästa kliv och sedan önska dem lycka till när de är redo för nästa steg. Det göder vårt positiva kapital och gör dessutom klubben mer attraktiv för spelare som befinner sig i samma fas av karriären som Larsson och Kinnvall gjorde för två år sedan. Hur det än är så kommer det alltid nya spelare, och då gäller det att kunna attrahera spelare med hög potential. Ser man det ur ett rent egoistiskt TIK-perspektiv så ska vi just i nuläget tacka Freddan för att han inte spelade exempelvis Brattström så pass mycket som Bratten förtjänade den här säsongen, då hade vi sannolikt aldrig fått behålla honom nu.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Otto1: Fast borde ju gälla om spelaren i fråga spelat i ett allsvenskt lag som råkat vara på studiebesök i SHL också
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Om jag inte har fel så är det så att ni inte kommer få någon ersättning eftersom det är SHL kontrakt som är skrivna. Annars om det är ett allsvenskt kontrakt så är det 600 000 om spelaren fortfarande har kontrakt och 300 000 om spelaren har utgående.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hoppas vi får kvala uppåt till nästa säsong mot Linköping eller Brynäs!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Fallskärmen på 6-milj, kanske ska täcka det också?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Charlie2: Det är ju inte orimligt att tro att Nubben och föreningen behöver veta vilka av årets trupp som blir kvar, så man vet hur mycket pengar man har till nya spelare.
Snart händer det grejer..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Otto1: A-ha.....Då får vi na-da då?
Låst ämne

« · 1971637 · »