1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577964 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 1976915 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: de här resultatet kommer knappast som en överraskning för styrelsen. Nubben vet vad han har att jobba med...de är vi övriga som är överraskade...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
vart faa* är alla pengarna?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Nu fattar jag ingenting, eller är din ironi för avancerad.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: Jag är årsbarn med Schyffert, mao gravt ironiskadad. Inser att det ställer till det titt som tätt i skrift. Vad jag e g e n t l i g e n menar är att jag tycker resultatet är ganska väntat. Att komma sist i SHL är sannolikt ingen guldgrävarhistoria, budgettrupp till trots. Allt är relativt och fartblindheten orsakad av att gasen hängde sig häromåret gör nog att vi förtränger hur djupt inne i dödsskuggans dal vi befann oss ekonomiskt innan det
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: Dom där gamla surdegarna försvann i rekonstruktionen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
dr-nix: Så från Oskars alltså. Är inte fallskärmen på 6 mille?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Nu kan jag vara ute och cykla; men kan det vara gamla synder som äter på kakan? Ni vet som den där snorungen tvärs över gatan som bara mular i sig av kakorna utan att fråga om lov?

Jag tänker på pensionsinsättningar som man ålade sig att göra till tidigare klasslirare? Pyörälö, Hahl, Hirschovitz och Pikkarainen kostade en hel jävla del. Och det som sas då var ju att en stor del av lönen omsattes till just pensionsinsättningar. Kan det vara sånna kontrakt som fortfarande spökar och gräver svarta hål i Timrås ekonomi?

Jag har ingen jävla aning om det ÄR så, vet inte ens om det verkligen var så med insättningarna. Det var bara en tanke som slog mig. Tänker att det borde finnas en bättre förklaring till resultatet än ”folk vet inte vad det kostar”.

Det jag däremot vet är att resultatet är rent ut sagt bedrövligt. Hur ska vi nu ha råd med Dahlén?! Stackarn som var klar och allt...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Bäckis: Nu tror jag ju inte att det är på det viset
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: kan ha varit mindre(var ett tag sen jag läste det)dessa källor är enbart från mrmadhawk. Har för mig att han skrev ”en bra bit över 50” på vissa lag, därför jag skrev 50-60. Kan länka inlägget givetvis.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Det är hur enkelt som helst att kolla upp.
1 Ta reda på fakta
2 Därefter kan du kommentera.
Löspluggssupportrar utan insikt finns det för många av.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tonymontana:

Vilket lag hade 60m i spelarbudget? Inte en siffra jag känner igen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Tur att Dahlen är klar....

😂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Ja nånting är snett nånstans, och jag har haft det på känn hela tiden tyvärr. Nånstans rinner pengarna ut...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: absolut så är det. Några lag hade 50-60 miljoner i budget förra säsongen, så ja, skillnaden är stor. Det kommer ta tid att bygga upp någonting.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Någon som har årsredovisningen?
Vilket värde har man angett på aktierna i dotterbolaget och hur ser likviditeten ut?

Jag är rädd att det är sämre än det låter t.om...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Jag tror att Nubben, Freddan och Backlund har sjuka löner. Skor sig nåt jävulskt på Timrå IK så länge det bara går. Jävla parasiter
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tonymontana: Ok, jag anser med en dåres vishet att ngt är galet med detta.
Om man ändå väljer att köpa allt snack om hur dyrt det är att spela i SHL, så inser man vilket vinstlott SHL dragit om bara ett lag åker ur direkt.
Finns ju ingen klubb som kan växa in i en SHL kostym om det är så som man säger.
Då är det ju bara att åka jojo upp och ner..

Man börjar ju inse att det tydligen kommer att krävas fruktansvärt mycket pengar för att ha en ok SHL trupp.

Man inser också att Timrå brände ännu mer framtid med uråkningen i år.

Man förstår att vi, mellan raderna, kommer att en alltmer stängd liga (SHL).

Väldigt få allsvenska lag mår bra ekonomiskt redan idag. Hur ska det se ut efter ngr år?

Är det värt att gå upp till SHL överhuvudtaget, med tanke på vilken baksmälla det med stor sannolikhet blir för småklubbarna...?

Går man upp kommer man måsta satsa allt och lite till ekonomiskt, bara för att kunna ha en hyfsad SHL-trupp. Och risken att åka ur är ändå gigantiskt.

Bara ngr tankar, pessimistiskt..men sån är jag.. Kanske bara dumma åsikter men vad vet väl jag...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
dr-nix: exakt...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: fallskärmen kommer i nästa bokslut, och alla de miljoner vi ska få för typ Dahlén, Pettersson och Wedin tex delas väl upp på ett antal år, och kommer inte allt på en gång har jag för mig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
SMÅLAND: Träffade Nubben idag på arenan. Frågade om han hade nåt på g?

Nääee, svarade han. De rinn lätt!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: ska tilläggas att Timrå hade en budget på cirka 29/30 miljoner förra året. Klart lägst i shl(tror mora låg på ungefär likvärdigt). Oskarshamn kommer ha en budget på 28miljoner. Om man kollar på deras lag ser det inte direkt skräckinjagande ut, för att dra en pararell med Timrå förra året. Det kostar i shl, det är bara så det är.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
jå1: misstänker att han syftar på fallskärmen SHL-laget som åker ur får (detta tas ur från det uppflyttade lagets andel av tv-avtalet)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Vad menas med 8 miljoner till Oskars?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TimraStockholm: 28 miljoner före eller efter 8 miljoner till Oskars?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: om jag fattat detta rätt...Spel i SHL är ingen given ekonomomisk succé. De 35-40 miljonerna (SHL/cmore) äts upp av ökade kostnader (dyrare trupp, i Timrås fall en HA trupp) Det klubbarna tjänar pengar på är spelarförsäljningar till NHL/KHL. Förutom vissa klubbar med stor publik och rika sponsorer. Varför då kämpa för att ta sig upp? Spelarna skiter i vilket. Lika många lämnade TIK när man gick upp som när man ramlade ur. Är det därför Nubben värvar ihop ett lovande, förhoppningsvis billigt lag? För att kunna sälja några av dessa dyrt till NHL/KHL? Får han hålla på med detta några år kanske Timrå har råd att gå upp?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Istället för de 38 miljoner som cirkulerat fick klubben 28 millar från de centrala tv-avtalen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020 Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: 28 000 000 blev pengarna för SHL-avtalet enligt Wahlgren. Där är väl den största missuppfattning given av media
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
The great one: Förtroendet är förbrukat för den här klubb ledningen, kliv av innan det är för sent.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
The great one: verkar inte varit en käft på årsmötet som undrade var miljonerna tog vägen...
Alla nöjda...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or:

Någon journalist på ST borde väl granska detta spektakel, men dom har väl fullt upp att leka tv-studio... Nä, känns oerhört iskallt, längtan är noll i sommarvärmen efter en ny säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Ikväll rinn gravölen lätt för mej å Råland!!
Hur fan kan dä gå så uselt ekonomiskt i SHL!!
Ja blir mörkrädd när vi sitt här om ett år igen...
Har vi skvätt penga oss ur HA mä????
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: sen kan man undra hur ickevärvningarna av J. Fransson och S. Erixon skulle finansierats om det blivit en säsong till i SHL? Dessa två plus en med all säkerhet ännu dyrare trupp. Hade väl knappast blivit någon större vinst då heller?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
The great one: allsvensk trupp med shllöner...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
The great one: enligt ST så har ökade kostnader ätit upp alla ökade intäkter. Med andra ord så torde HAtruppen haft rätt bra betalt. Hade Timrå värvat innan deadline hade det blivit förlust i stället för vinst. Man valde att hellre ramla ur tycks det som. Eget kapital har ökat med knappt 2 miljoner tack vara aktieförsäljningen. Borde nu ligga kring 6 miljoner totalt. Kravet på eget kapital i SHL 2020 är 6 miljoner. Aktieförsäljningen gjordes ju uttryckligen för att användas till damlag och sociala projekt. Det får man nog backa på...De pengarna behövs nog för kommande SHL krav. Summa summarum...Timrås äventyr i SHL denna gång gsv 675' i vinst. En riktig skitsumma. Hur man ska få in några större vinster kommande säsonger kan man undra. Alla verkade vara nöjda med resutatet på årsmötet i alla fall. Utan miljonerna för E.P, J.D med flera hade det blivit storförlust.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse1:

Just aktieförsäljningen 2 miljoner direkt in på kontot. Vi hade alltså i princip kunnat gå back med en allsvensk trupp. Detta låter som ett fall för arkiv-x.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
The great one: Plus 4-nästan utsålda matcher mot Oskarshamn, Aktieförsäljningen,
Guters lön som man blev av med tidigt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or:

Det låter otroligt märkligt, glömde spelarförsäljningarna även 👍🏻 Är ju bara jämföra med tidigare år så kan man inte första hur det hänger ihop...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Bragd-Birger: Läser (ST) att omsättningen avseende säsongskort/biljetter ökade med
1 472 000 tkr jämfört med säsongen innan. Låter inte det lite?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
The great one: vet ju inte hur intäkter och utgifter ligger i tiden, men fallskärmen borde väl synas på nästa års resultat. Men har ökade kostnader ätit upp högre publiksnitt än budget, billigaste truppen, miljoner för E.P, J.D m.fl och 38 miljoner från SHL/ Cmore då har nog styrelsen ett och annat att förklara.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or:

Jag var inte på plats. Fick resultatet skickat till mig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: T-Dog verkar vara den ende som ställer frågor om ekonomin på mötet.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Innan alla i TIKledningen sågas bör nog de förklara resultat- och bslansräkning först. Msn tar knappast fram ett resultat på 10 miljoner till beskattning.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Lilleply: TIK-Lund: Om HA kopierar SHL och kör ett regelrätt SM-upplägg så skulle det nog få fart på intresset. Kanske inte bäst av sju hela vägen, men bäst av 3 i kvart, bäst av fem i semi och sen bäst av sju i finalen.
Tycker det känns som ett lockade upplägg.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jasså det tycker du?????.....

En sak kan jag i alla fall säga dig, och det är att om slutspelsupplägget för HAS blir identiskt med vad det är i SHL, kommer Hockeyallsvenskans Grundserie ganska snabbt att förvandlas till ett gigantiskt SÖMNPILLER..

Detta kommer garanterat att medföra enorma publiktapp för i stort sett alla de Hockeyallsvenska klubbarna. Det kommer att få till följd att ekonomin snabbt kommer att raseras i majoriteten av Klubbarna.

Tyvärr kommer det nyss klubbade beslutet att BARA ett lag i fortsättningen har chansen att flyttas upp, snabbt att bli ekonomiskt betungande för de allra flesta utav Hockeyallsvenskans Klubbar. Detta eftersom PUBLIKINTRESSET för majoriteten av matcherna i grundseriens 52 omgångar ,p.g.a just detta, kraftigt kommer att MINSKA!!!..

Detta beslut är ur en ekonomiskt synvinkel ännu sämre för de Hockeyallsvenska Lagen än den slutspelsmodell som nu gällt ett antal år, och som förvisso gäller även den säsong som stundar nu till hösten.

Snaran dras nu så sakteliga åt ytterligare, då detta definitivt av SHL är ett led i att inom en inte alltför avlägsen framtid försöka att sannolikt helt stänga igen SHL..

Den dagen som det sker DÖR svensk Hockey TOTALT.
Just nu är det "bara" "Respiratorvarning" på de Hockeyallsvenska Lagen...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
The great one: inga kommentarer på årsmötet?
Hur ser resultat- och balansräkning ut? Avsättningar i resultaträkningen före resultat före skatt?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse1: Man skulle kunna säga att du inte var riktigt nära med din gissning 😆
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Fy faan ! Nu är det dags att byta ut förbanne mig alla på ledande poster i föreningen. VAD HAR NI GJORT AV PENGARNA`?
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Jo Nubben skrev konstiga kontrakt. Tim Söderlund hade dubbelt så låg lön som Sebastian Ohlsson fick hos oss tex. Vi drog nitlotten där från den succekedjan om man säger så...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Puckat: Lite svårt utan att samarbeta med Sundsvall.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
"Vi är underbemmanade", har de sagt på varje möte sedan vi åkte ur. När faen hade TIK tänkt att ta nästa kliv? Känns som att vi bara står och stampar
Låst ämne

« · 1976915 · »