1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581043 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2020-2021

« · 2072734 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2020-2021
TIK-Lund: Jag tycker ändå Forwardssidan ser riktigt lovande ut. Den man saknar som lämnat är väl Ohlsson, mest för hans Speed, poängmässigt lär nog nått av nyförvärven kunna producera liknande. Lätt att glömma bort en sån som Hartman som var pånyttfödd under slutet av säsongen när det började hetta till. Walli kommer överraska tror jag. Såg riktigt intressant ut och producerade bra med tanke på omgivningen av Berglund och Boyce I samma kedja. Lodin kan bli en riktig outsider och kanske blir den som ersätter Ohlsson med Speed. Visst att Blomman och Lijewall kan kännas kaka på kaka men nog känns det som Blomman kan överraska poängmässigt med. Blomman-Madsen-Hartmann kan ju bli en riktig powerkedja med offensiv touch.

Lodin-Liljewall-Walli kan ju komplettera varandra då Liljevall kanske saknar Speed så kan Walli och Lodin komplettera upp det.
Ett exempel på forwardskedjor

Lööke-Lundin-Dahlén
Blomman-Madsen-Hartmann
Walli-Lijewall-Lodin
Boyce-Reinhardt-Lindholm

Jag vet inte jag men nog tror jag att de flesta Lagen i HA hade bytt forwardsuppsättning med oss? 🙂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Jag är nog fan mer osäker på forwardssidan faktiskt.
Helt ärligt är detta nog första gången jag inte riktigt fattar hur LordNubb har värvat förutsatt att laget är klart.
Jag har egentligen inga synpunkter på några enskilda spelare men får inte riktigt ihop konstellationerna och spelidén med denna trupp.
Men då framförallt på FW.

Kan dock hålla med om att det kanske saknas en back för att man skulle blivit helt nöjd.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
J F K: Två av två fel där
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Charlie2: Nej risken är att det kan bli lite framtungt likt förra säsongen igen. Alltså att vår forwardssida är betydligt bättre än Backsidan. Förhoppningsvis har vi mer cash men att Nubben sitter lugn i båten och väntar in marknaden.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
TIK-Lund: Hans farsa Ulf hade den siffran 😇
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: För 17 år sen satt Nubben som då var 37 år, i fyllecell i Stockholm. Kan tycka idag att det är en sån jäkla bagatell. En kissnödig och lite bladig norrlänning på besök på en dryg krog utan toaletter ska inte behöva möta ordningsmakten.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Håller med, tycker inte backsidan ser så jäkla skaplig ut, hoppas jag har fel
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: hockeyspelare generellt har ett erkänt uselt ölsinne och det är väl ungefär som med tonåringar. Dom har för dålig vana helt enkelt. Har själv några riktiga praktexempel på när spelare på SHL-nivå skämmer ut sig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Synct: Precis som man kan sluta vara en timrå-it så kan man sluta vara ett rövhål. Enström har skärpt sig rejält kan jag meddela.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
{Tidningen Dagen: Fråga till Tegnell. Idrottsrörelsen inväntar beslut om publik eller inte. Kyrkor och kristna församlingar undrar samma sak. När kan man ta in fler än 50 personer?
– Regeringen äger den frågan. Vår bedömning att det är viktigt att fortsätta ha begränsningar av stora sammankomster under hösten.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
"I dagsläget vet vi i Timrå IK inget mer än att vi förbereder oss för att säsongen ska starta i oktober med publik. Men risken finns att matcher kommer spelas utan publik."

Tråkigt om det blir utan publik, men då får vi iallafall se Reinhardt detta år! :-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Jag kan med 27% säkerhet bekräfta att det handlar om Enström.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: För ~10 år sedan var det en Modospelare som omhändertogs för bråk och fylleri vid en Backyard babies/Takida-spelning på Folkets park i Sundsvall. Jag var själv där och han var helt bedrövlig, oerhört hotfull och provocerande. Minns dock inte vem det var, skulle kunna varit Enström
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Modoitn: Det är väl fortfarande åsiktsfrihet som gäller va? Den paragrafen tror jag vi kan åberopa om vi vill diskutera tröjnummer i Modo härinne. Eller finns det något finstilt under den grundlagen som jag missat?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Synct: Rövhål och fyllo! Men det gillas ej i banjolandet..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Modoitn: Så du tror att någon orkar känna minsta bitterhet över förlusten mot MoDo -07? Alltså på allvar, det är 13 år sedan.
Men det kanske är något som MoDoiter behöver ha kvar som ett argument som "biter", som du själv säger. Där och då gjorde det såklart jävligt ont, men vad har MoDo Hockey lyckats uträtta sedan dess, som är så oerhört mycket bättre än Timrå IK's prestation under samma period? Vi lyckades trots allt återvända till SHL, även om inte debaclet mot Oskarshamn är något man är stolt över.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Modoitn: Att ens Enström frågar Svartvadet om han får använda pensionerade 39 är ju en av dem mest respektlösa gesterna jag sett inom ishockey, att du tycker det är respekt är ju bara så enögt och korkat det kan bli.

Alla modoiter vet att Enström är ett rövhål, men man pratar inte högt om det.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Fast undrar fan om det inte var Lofqvist jag såg vid Vivstavarvstjärnen förut idag. Han hade en Ikeakasse så han hade varit i Birsta och det innebär ju att vår man i Birsta, tikkare, mkt väl kan ha haft rätt 🤔
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Synct: Fast vad har ni med våra tröjnummer att göra? Att ni ens har åsikter om just den situationen, det gör det bara löjligt.

Vi älskade det faktum att Svarten lånade ut sitt nummer till Toby. Det bevisar bara vilken respekt som finns mellan storspelarna i Modo.

Sen att några fån i andra klubbar har åsikter spelar inte så stor roll.

Fast det kanske biter lite extra då Nr. 39 sänkte ett visst lag -07? :-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
TIK-Lund: Jag är lite mer bekymrad över att Nubben anser att Backsidan är spikad(för tillfället). Synd att Lofquist var ett rykte taget ur intet. Vi behöver verkligen en bra tvåvägsback för att kunna utmana på allvar. 😕
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Synct: Instämmer helt och fullt. Begriper inte varför det är relevant för någon annan vilket nummer jag väljer på min hockeytröja så länge numret inte är pensionerat av den klubb jag spelar i.

Man måste vara jävligt trångsynt om man tror att spelare väljer nummer för att på något sätt visa hur stort organ dom ligger inne med
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Martin Karlsson bar nr 100 förra säsongen :D
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
TIK-Lund: Förstår inte heller låga nummer runkeriet. Själv spelade jag i nummer 65, har aldrig ens reflekterat över att det är coolare att ha vissa nummer än andra. För mig känns det som en diskussion likvärdig med om man gillar hamburgare mer än pizza.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Jäklar vad svältfött det måste vara på hockeyfronten.

Men jag hakar på!

Tönt Dahlén med sitt 54 tjafs, huvva! Buu!
Kom tillbaka med en mer estetiskt tilltalande kombination av siffror Nörd! Etc etc
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Jag är så jävla glad att dem flög ut med huvudet före, bara deras jävla tröjfiasko själv är en anledning att nekas elithockey.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
rabon: Har också undrat över det. Vi kanske gör en KHK och köper hemmatröjan dan innan säsongsstart och bortatröjan först 7 omgångar in i serien?

Sedan kryddar vi hommagen genom att använda två mörka ställ...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
RasmusVS: Sanslöst att Bulla Berggrens 8 inte används. Kulturskymning. :-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Dahlén sa i hockeypuls att det kommer bli ett nytt utseende på matchtröjorna nästa säsong. Någon som hört något mer om dessa? Någon som sett designen?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rip Kirby: Fast att välja 99 vore stenhårt i min bok. Hade älskat om Reinhardt, efter ryktet som föregått honom, hade valt det 💪
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
RasmusVS: #1-98 gäller nog, ingen känner sig förmodligen tillräckligt bra att välja #99.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
TIK-Lund: Det är nåt estetiskt vad det verkar. Att lägre nummer är ballare el nåt. Så med det perspektivet är såklart Dahléns nr 54 sjukt oballt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
RasmusVS: Med risk för festbajseri men...
Är vissa nummer ”snyggare” än andra eller whats the dealio? Vad är det man har en åsikt om?

Varför skulle Dahlen passa bättre i 22?

Är detta nån hockeyhemlighet som undgått mig, en konspiration mot min person?

Att fotbollen håller på å larva sig med nummerhierarkier etc känner man ju till men, det verkar ju inte vara det som diskuteras.

Upplys mig kära vänner!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Gäsp: Pinsamt är ditt ord, har jag aldrig sagt.

Hade gärna sett Dahlén spela i t ex 22 istället, nu har ju det varit upptaget av Berglund fram till nyligen.

Handlar mest om att jag tycker det är larvigt att det är fritt fram att välja vilket nummer som helst mellan 1-99 att sätta på tröjan. Teoretiskt så skulle det kunna finnas en trupp där ingen har under 60.

Är det inte MoDo som har någon regel att man behöver ha spelat X antal säsonger för att få välja ett nummer över 30? En vettig kompromiss, tycker jag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rytter: Ditt MODO har även bevisat att en pensionerad tröja inte betyder ett skvatt där uppe. Då tänker jag såklart på skamlösa Enström och 39:an.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: En Replica tröja med Dahlén hade nog sålt riktigt bra! Kanske han att signera några stycken också innan de säljer tröjorna? Nä, sån tur har vi inte. Tror vi får nöja oss med t-shirts med tryck..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: TACK! Det är precis sån här info man blir glad att man kan få av sina forum kollegor.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Ska vi prata estetik så är ju nummer 35 helt klart det snyggaste målvaktsnummret.

De flesta har ju inte bytt nummer inför i år, så jag tycker inte att det är så märkligt agerat av dem.

Shopen i arenan borde dock sälja replicatröjor med Dahlén på.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad:

Tycker att det är en tråkig trend med att pensionera nummer också. Mitt modo varit lite för frikostiga med detta.

Egentligen är det bara nummer 21 som borde vara låst, fast även om det inte var låst tror jag ingen spelare vill dra på sig en modo tröja med 21 på ryggen.

Nu är ju t.ex 3,4,8,9 pensionerade. Hade gärna sett att nya spelare kunnat använda dessa.

Man kan tacka spelare som betytt mycket genom att sätta en fana i taket, man behöver inte pensionera deras nummer.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Gäsp: Självklart är det grymt pinsamt att Dahlén valt 54, helt i linje med knylans estetiska resonemang
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Menar att jag tror att klubben beställt in ett visst antal tröjor med nummer på så får spelarna välja det nummer som finns tillgängligt av dom
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Gäsp: Gäsp
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
RasmusVS: Håller med.. nr 54 är bara för pinsamt eller?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Gissningsvis för att 71 är hans nummer då han hade det i både Almtuna och Rögle. Till Timrå kom han ju mitt i säsongen och fick nog nöja sig med det Hussen kunde leta fram.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: lite av ett storm i ett vattenglas över denna diskussion men varför bytte lill-Ragge nr?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Håller med fullständigt. Skandal att 1,3,4,6,8,9,10 är ledigt till exempel, istället tar man 91,71, 43 osv. Trams och larv.

Inte heller klassiska hockeynumret 16!?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Reign in red: Det handlar om estetik! Per Svensson spelade med #5 i Almtuna och kunde nog med lätthet fallit för frestelsen att välja #55 när han nu var tvungen att byta från #5, men han valde istället det nummer som passar hans spelstil ännu bättre: #2. Det blir inte mer sarg-ut och ”har sina främsta styrkor i egen zon” än så.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Ja visst är det tokigt att spelarna helt själva får välja vilka nummer dom ska bära.. Dagens i-landsproblem.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Puckat: Det är snarare tvärtom. Finns en del klubbar som inte tillåter nummer högre än typ 30 men hos oss är det helt fria tyglar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hahl Bundy 2.0: Han hade väl 13 i USA också...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Instämmer! Låga nr är mer retro och coolhetsfaktorn riktigt i topp.
Reinhardt nr 13 alltså...
Låst ämne

« · 2072734 · »