1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578001 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2020-2021

« · 2085504 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2020-2021
Otto1: Ja Lunderström I all ära. Jag tycker fortfarande vi måste in med spets på Backsidan med.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
J.Dahlén - A.Lundin - J.Lööke
J.Boqvist - I.Lundeström - S.Hartmann
V.Lodin - J.Blomqvist - E.Walli-Walterholm
C.Liljewall - M.Madsen - J.Lindholm

J.Boyce/H.Reinhardt

Inte illa för ett HA-lag..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Dahlén - Lundin - Lööke
Boqvist - Lundeström - Hartmann
Blomqvist - Liljewall - Lodin
Walli - Madsen - Gretzky/Lindholm/Boyce

Helt okej! :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: Hade gärna sett Jespers brorsa Adam!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Nu när vi är pågång med lån in med en back , för det är väll där det fattas styrka .
Blir det hemma mys för Boyce nu ? Eller vilken sitter på läktaren under matcherna ?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Charlie2: Två mycket intressanta nyförvärv till Timrå IK.
Två hungriga spelare som vill uppåt i karriären. Kommer spetsa till laget mycket! Vi välkomnar dom !!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Så sant! (men en liten back kan vi väl få iaf) ;D
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Nisse på Mon or: jag hade gärna lånat in en back men killar som Lunde och Bokvisten har inte ett HA lag råd att tacka nej till.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
BlackBay: kollar man på youtube verkar Lundeström vara en riktigt lirare, pucktransportör, puckhållare, snabb och absolut något för pp. Kanske håller pucken lite för länge ibland, men vilket tillskott!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Nisse på Mon or: lite underligt och bor i Granloholm..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Otto1: missade att nån redan länkat den... min webläsare hade inte uppdaterat flödet som den skulle
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
BlackBay: Tips, kolla tidigare inlägg!
Låst ämne


Sv: Silly Season 2020-2021
Charlie2:

Vilken skillnad det är på lagets andra powerplayuppställning i år jämfört med förra!

Boqvist och Viktor Lodin, Jacob Blomqvist, Madsen samt Filip Westerlund.

Molte bene!
Låst ämne


Sv: Silly Season 2020-2021 Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Bara jag som tycker det är lite underligt att Frans Nielssen är med och kör på träningarna även under säsong och i bpformationer?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rytter: Du tog orden ur min mun. Lite så jag menade också.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
TIK1928:

Tror du resonerar helt rätt, de vi har fått se i HA är spelare som utgår från AHL och vill spela sig i form för att ta en ledande roll där eller försöka slå sig in i NHL när det drar igång.

Ser inte seplare som er EP eller våra Kempe och Olofsson som realistiska, de har inget att vinna på att spela i HA och matchningen de får är knappast den matchning de behöver för att ta ytterligare steg i NHL.

Antar att det är bättre för dessa att fortsätta jobba i gymmet och ha en lång försäsong till att bygga upp kroppen, kanske stärka svagare områden, träna för att förebygga skador mm.

Så förutom att de kostar jävligt mycket att försäkra så är det tveksamt att det ger dom något rent utvecklingsmässigt att spela matcher och träna med ett HA lag. Då kanske det bästa för deras fortsatta karriärer är att lägga tid på egen träning och ta hand om kroppen för att komma ännu bättre förberedd till NHL drar igång, när det nu blir.

Som supporter skulle man ju såklart älska att se några värdsspelare i ligan, men om man sätter sig in i deras situation och tänker egoistiskt, är detta något som gör dem till bättre spelare? Visst att det säkert är kul att spela med sitt gamla lag och kompisar men för personlig utveckling är det knappast rätt steg, kan snarare vara en nackdel att behöva spela/träna på en mycket lägre nivå än vad man sedan ska prestera på.

Så det är nog en anledning att vi främst fått se AHL spelare i ligan och ingen riktig invasion av etablerade NHL spelare.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
TIK1928: Jag tror inte heller att vi får någon Elias Pettersson, men vi behöver väl inte sprida osanningar för det? Han har inte ordinarie kontrakt, han är fortfarande på sitt rookiekontrakt. Alltså samma typ av kontrakt som Boqvist sitter på. Så EP kan skickas ner till AHL om Vancouver skulle vilja det.

Anledningen att vi fått just AHL-spelare till HA är väl pga att dom inte spelat på länge? Och det är tveksamt om det ens blir någon säsong för dom? Det blir en win-win för både nordamerikanska klubbarna och europeiska klubbarna. Deras spelare får utvecklas hos oss och vi får deras spetskompetens. Alternativet är att AHL-spelarna tränar själva ett helt år, vilket inte brukar leda till så mycket utveckling.

NHL-säsongen slutade alldeles nyss och säsongen är planerad att dra igång igen första december. Så NHL-spelarna har fått sina sommarsemestrar flyttad till nu och dom brukar behöva den tiden för att vila ut och läka sina skador dom dragit på sig under säsongen. Det är pga det som jag tänker att Vancouver inte vill låna ut EP. Han behöver inte få någon extra speltid utan Vancouver vill bara ha honom fräsch och pigg till säsongen startar. Och detta gäller såklart alla andra klubbar och deras ordinarie NHL-spelare.

Så jag fattar inte alls varför Nubben sitter och drömmer om EP. Vad skulle Vancouver tjäna på en sån utlåning? Jag tror hela NHL-säsongen skulle behövas ställas in för att EP-utlåning skulle vara på tal.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
TIK1928: Troligen har du rätt, men man kan väl få drömma! 😉
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
rabon: Nu hoppas jag verkligen att jag har fel, men jag tror, och jag vill poängtera att detta bara är mina tankar, att vi kan glömma Elias Pettersson i Timrå i vinter. För det första så är väl typ 90% om inte mer av alla ”NHL” spelare i ligan just nu egentligen AHL spelare, känns därav enklare för klubbarna att vilja låna ut dom då för mer speltid. Att Vancouver skulle låna ut EP40 till oss och riskera att kanske dra på han en skada vette fan alltså... Han är liksom stjärnspelare i NHL och har ordinarie kontrakt. Skulle AHL ställas in så är det i te säkert att NHL gör det. Och då försvinner han hur som helst. Och jag inbillar mig att nån form av försäkring ska isåfall Timrå måsta stå för och jag tror inte den är jättebillig. Men som sagt endast mina egna tankar det här, var ju JondeD här inne som hade hört annat kanske?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
rabon: Han är lurig den där Nubben!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Nu hintas det om EP igen. :-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: fråga Stoff
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Hur ska det kunna bli en flopp?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
stoff: nån flopp tror jag inte det blir, Boqvist har ett ganska brett register. Tror han kommer passa bra in i Timrås gäng.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Otto1: Mmm..... jag tänkte mer på att i de 35 år jag följt Timrå så har ju folk skadat sig då och då.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp: Var väl inga större skadebekymmer hos oss, tänkte mest på första säsongen som sannolikt sköt upp hans genombrott till påföljande säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Beror ju på om dom väljer att köra på 8 ombytta backar, då får dom bara ha 12 forwards..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Huge: en storflopp
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: På 13 forwards kommer det inte att bli så mycket stå över
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Bragd-Birger: Ja mer bredd på kedjorna , in med han i 2 kedjan
, men får stå över tillslut ? Boyce .....
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Gorkyman: ja, laborera inte med 1a. Det är dom som ska leda laget sen när Boqvist drar igen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: behåll 1:a sedan får Boqvist kampera med Lilje & Lodin
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Huge: Det får duga! Ett spännande lag blir ännu mer spännande! Men vad har han haft för skadebekymmer?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp: "För mig som har dålig koll, vad är det för spelare vi får?"

Tja, ni får nöja er med en av SHL:s bästa forwards när han var frisk och spelade i Brynäs. Borde bli en skaplig tillgång för er....
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Eller med Dahlen / Lodin
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Ser att Boqvist står som både C/Fwd på EP.
Vet inte vad han spelat mest sen tiden hos oss. Man borde sätta han med Dahlén hur som helst. Tycker Lijewall var stark med puck mot Björklöven och skulle vilja se han som center brevid Boqvist och Dahlén.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: För mig som har dålig koll, vad är det för spelare vi får?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Cartman: Välkommen till klubben. 😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Hehe ja nån gång ska ju vara den första för mig efter alla dessa år på HS😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Antar att Boqvist befinner sig i Sverige redan och är med i matchen på onsdag?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Cartman: God morgon!
Haha sorry kunde inte hålla mig 😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Jesper Boqvist klar på lån!

Edit: Sen på bollen jag vet
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Labban: Man får ju som säsongskortsinnehavare välja om man vill ha pengar tillbaka eller inte.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: personalen kan jobba ideellt. Alla får dra sitt strå till stacken. Vi supportrar köper stödbiljetter. Spelarna får gå ner i lön samt ledare.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Labban: Man kanske räknar med att, på ngt sätt, slippa tappa den inkomsten.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: fast om det är 500 säsongskort så slipper de väl återbetala deasa som de hade behövt om hela säsongen blir med 0 Pers eller?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Det är inte heller 500 besökare FHM har lämnat som förslag, utan 500 personer så de vill att även spelare o all annan personal ska räknas in. Så publikantalet blir inte 500. Detta är ett av skälen till att polisen sagt nej, de tycker att det är ologiskt. Ska tex en orienterare som är långt borta i skogen räknas in i antalet som står i mål, funkar inte. Enligt AB nu så verkar ett besked komma på to el fre.
Låst ämne

« · 2085504 · »