1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578002 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2020-2021

« · 2125662 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2020-2021
NDR: håller inte i SHL möjligtvis IKO men med rätt med spelare kanske bra ändå att det är gratis
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Olofsson måste upp i nogrannhet och närvaro, trots ett år i SAIK där jag förmodar att kravställningen är väldigt hög, så känns det ofta fortfarande väldigt valpigt, kanske just han som skulle behövt ett år med Bulan i Luleå. Eller så är det så att man fick mindre istid av en anledning, vek ner sig och sen valde att fortsätta på samma spår .. Hur som helst, just nu är han inte bra.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Olle: Japp, ser inte bra ut. Det var ganska tydligt att när vi spelade och bra och vann matcher så spelade vi väldigt brett med långa pass över zonerna. Nu är det mer sällsynt, och det blir mer snabbt och hafsigt med korta passningar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Olle: Glider in på en skridsko och blir uppkäkad av Almtuna...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Ikväll rinn dä lätt 🙏🥳🔥☀️
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hank: Otroligt dålig start på matchen... är dom kvar på bussen?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hank: katastrofinledning. Kan vi få låna pucken?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JonteD: obegripligt att inte Lodin eller Walterholm spelar med Lundin, Lööke om man nu ska ändra
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Heisenberg: De verkar som att han inte vill ta i o spela för laget o märket på bröstet utan bara åka räkmacka!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Heisenberg: Absolut, är frågande kring hans karaktär. Får dåliga vibbar av honom och avslutningen här senast det begav sig var ju allt annat än snygg
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Heisenberg: Skillnad på Hållanders och Olofssons utveckling om man säger så. Tyckte det där och då faktiskt var ett smått "rån" att Olofsson fick guldgallret före Hållander.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Andersson: Vi har försökt "få igång" Olofsson i flera år nu. Aldrig förstått hans storhet. Han var helt okej i kvalet mot Karlskrona men utöver det ser jag faktiskt ingen utveckling. Mitt tålamod med honom är slut.

"Snart lossnar det" tycks man läsa om honom inför varenda säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Heisenberg: Walli sett till form , absolut . Kanske dock mer akut att få igång Olofsson eftersom han trots allt förväntas göra mer poäng än Walli , som i sin tur iaf borde höjas till kedja 2
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Olle: Håller absolut med om att kedjorna bör ändras för att få en nytändning i laget, då vi uppenbarligen kört fast lite senaste tiden. Tycker dock inte det ändrar det faktum att kedjorna idag bör varit mer baserade på hur spelarna presterat. Kan inte förstå hur Olofsson belönas med en plats i första med Dahlén. Jag skriver belönas eftersom jag tycker man bör göra sig förtjänt av sin speltid, och på den premissen hade jag hellre sett Walli i den kedjan, till exempel.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Andersson: Det här är inte hemskt. Men orimligt!

Björklövens Axel Ottosson stängs av tre matcher för en "elbowing" i matchen mot Mora.

www.hockeyallsvenskan.se/artikel/1b16akjsn-1el1/beslut-axel-ottosson-stangs-av-tre-matcher

Galet att det bara blir tre matcher.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: hua så hemskt du skriver
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: kniper vi poäng idag är jag nöjd. Nya kedjor och skador på viktiga spelare kan nog röra till det.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Woody: Torsk 3-1, svackan är djuuuup
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Woody: day to day på Madsen tyckte jag dom sa på hemsidan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Andersson: Absolut. Har man sagt något om förväntad bortavaro för Madsen? Hoppas han kommer före Harde. Ska vi tro på en uppåtgående spiral från i kväll då? Jag tippar 5-2.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Håkkybåkky: 44 och 63 kan byta plats
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Heisenberg: Tror att freddan håller fjärdelinan intakt eftersom det varit Timrås bästa lina senaste matcherna. Och om man ser till sensate matchen så låg snittiden på dessa tre herrar på 13 min ungefär, de kommer med andra ord snarare att matchas som en tredjeline.
Att stopp in Gretzky i första känns mest som ett experiment, och att trycka in JD bredvid Olofsson är nog för att få igång den sisnämnde.
Om matchinledningen ser kass ut lär vi snabbt falla tillbaka till vanliga kedjor
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
För övrigt är det synd att den danska dynamiten saknas
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kom dom överhuvudtaget ner till uppsala idag , och tar dom sig hem ? En del snö ute nu
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Heisenberg: Håller med dig i sak men kan samtidigt förstå Freddan när han kastar om i kedjorna. Olofsson måste ju bara komma igång, dags för honom att släppa sargen nu. Men även Dahlén och Lööke har ju haft det lite tufft (med deras mått mätt) dom senaste matcherna och vi måste ju helt klart få upp effektiviteten.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Att Olofsson tar plats i första med Dahlén är väl ett ganska klart kvitto på att prestation är mindre viktigt när det kommer till hierarkin. I min värld ska Olofsson ned i fjärde om man ser till hans senaste prestationer - inte tvärtom. Som du säger har Walli gjort sig klart mer förtjänt av en plats högre upp, och Olofsson har gjort sig förtjänt av en plats längre ned.

Mycket märklig uppställning idag, gillar den inte alls eftersom den uppenbarligen inte är baserad på vad spelarna har presterat utan vad som står på tröjan.

Och byt plats på Reinhart och Walli.

Dåligt för moralen sånt här. Hur ska detta öka exempelvis Wallis motivation att prestera på topp när han blir förankrad i fjärde ändå och spelare som presterat sämre får kliva upp i formationerna?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: nä,knepiga kedjekonstellationer! Men dom har kanske sett nåt på träning som inte vi vet!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Walli är en personlig favorit som jag verkligen unnar att lyckas lite ytterligare!

Han skulle behöva få till lite mer avslut.

Han är intensiv och vinner dueller på löpande band!

Lite som Wedin var några år innan produktionen kom igång i poängkolumnen med!

Han var intensiv och kom alltid ut med pucken ur sargduellerna.

Hoppas att Walli kan ta några ytterligare steg ”på egen hand” ändå!

Reinhardt skulle jag gärna se mer raka rören mot mål på... han sålde ju in sig som en målsugen snubbe som tar pucken till målet...

Känner att det varit lite snålt med det...

Men då finns det utvecklingspotential iaf!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik:Man må ju gilla vår coach, men Freddans Matchcoachande och kedjebyggande är väl nått vi 2 aldrig tycks komma överens om så länge han styr Timråskutan. 😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Andersson: Förlåt men Reinhardt med Lundin och Lööke? Äre nån som förtjänar att komma upp i den kedjan äre väl Walli eller Lindholm?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: jag som trodde på Lander som korttidslån måste ju säga att det här känns mycket mer spännande!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Orre i mål . Kom igen !
Dahlen - Olofsson - Hartmann
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hahl Bundy 2.0: Ja, se där, apropå United så råkar Sargad vara ett Unitedfan sedan ca 76-77 då Steve Coppel, LouMacCari, Joe Jordan m fl gjorde sådant intryck så att Wolves därefter fick nöja sig med att vara "andralag".

Om publik tillåts senare i vår förväntar jag mig att se såna som Sir Alex, Bryan Robson och Cantona i Norrlands Hall & Kapell Arena ;-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Sätt ihop vem som helst med Albin Carlson och det kommer gå bra. Är så otroligt imponerad över honom, knappt ett enda fel under hela säsongen. Dessutom så skapar han tid åt sina lagkamrater genom smarta ifrånvändningar och väl avvägda passningar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hahl Bundy 2.0: Som innan nämnt så är ju inte farten Hardegårds styrka heller precis. Brynäs har ju varit långt ifrån bra de senaste 2 säsongerna och det är nog långt mer rutinerade backar där som bör kolla sig själv i spegeln.

25 poäng i ett sämre Västerås senast han spelade HA vittnar ändå om att det finns nått där. Skillnad dessutom att få komma in utan press på ett sätt i ett vinnande lag med harmoni i truppen och framförallt i en lägre nivå. Sätt han med Albin Carlson så kommer han få en stabil backpartner att luta sig tillbaks mot och växa in i det till att börja med.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Han är tydligen riktigt dålig på rören om man får tro Brynäs supportarna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: För att vara djävulens advokat.

Varför spelar han inte i Västerås? Han var ju kontraktslös i "evigheter"!

Vi behövde väll en defensivt skicklig back?
Eller en som kan slå ett bra första pass från egen zon?

Det är ju bara alternativ två som han kan tänkas leverera och om inte det så blire att sätta stopp för förlängningen.

Tur att det är korttidskontrakt. Han har ju i alla fall en jäkla massa matcher att bevisa sin kunskap på.

Det är väll därför vi får corona nu.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Bra med ett svenskt nyförvärv och Alexander är en underskattad spelare som passar bra in i vårt offensiva spelsätt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Olle: Det är klart att det behövs ytterligare en back men jag tror Lindelöf kan falla riktigt väl ut. Potentialen finns men framförallt tilltalar karaktären mig. En svensk spelare med hög ambition och bra ålder, garanterat ingen som äventyrar lagkemin heller.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Håller med, har väldigt svårt att se att det är färdigvärvat på backsidan om ambitionen är att gå upp i år. Prognosen angående Hardegård är väl att han FÖRHOPPNINGSVIS är spelklar till slutspelet. Vi hade behov av en backvärvning redan innan hans skada.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Reign in red: Ok,väldigt vanskligt. Tror absolut inte Lindelöf konmer göra bort sig. Att nöja sig och inte plocka in försteback kan bli ödesdigert på lång sikt dock. Man vet ju aldrig vilket skick Hardegård kommer tillbaka i heller. Kanske får bakslag eller vad som helst. Nej det måste in nått mer bättre för att jag skall känna mig nöjd.

Nubben har ju hintat om att 2 backar kunnat vara aktuellt. Har svårt att tro att han ser Lindelöf som Hardegårds ersättare faktiskt. Förhoppningsvis är detta med tanke på tryouten ett sätt att täcka upp för Lerebäck t ex och att visar Lindelöf framfötterna så kommer det nog vara nån av Lerbäck/Ragnarsson som får stå tillbaks.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Vi får nog se hur det här utvecklar sig. Jag hoppas att det blir väldigt bra. Nu har vi ju oxå en spelare i Man U som håller på Timrå IK.
Alltid Rött... Alltid Rätt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Faller värvningen väl ut på Lindelöf så tror iaf jag att värvningar på backsidan stannar där förutsatt att inget annat händer såklart.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Välkommen Alexander Lindelöf Viktors Nilsson Lindelöfs bror hoppas på nytt kapitell
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Ja det tror jag, dvs pengafråga för hästen....men hade han vart det bästa som hänt sen färdigskivat bröd uppfanns så hade de nog kämpat för att han skulle stannat förstås...nåja, vi få 'la se ...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Han har ju gått kontraktslös i höst så det känns väl ganska fair att inte blanda in två korttidskontrakt i omdömet. Sen är det som sagt klurigt att veta vilka växlar man ska dra av Brynässejouren också, förra året snittade han typ sju minuters istid över 45 matcher. Samma Brynäs som gladeligen dumpade Kinnvall på oss för några år sedan... Inga jämförelser i övrigt, men sett till den roll han lämnade i Brynäs och den roll han förmodligen lär få här nu så kommer han nog få en jättechans att plocka fram det där han visade upp sista året i VIK, i en offensiv omgivning som är flera klasser vassare än det lag VIK hade då.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Andersson: Verkar som att tanken är att han skall spela i i allafall.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Hästen har väl tidigare varit ute meddelat att dom tvingas släppa spelare av ekonomiska skäl? Fish osv. Nu hittar jag inget sånt om Lindelöf men med deras backuppsättning låter det väldigt märkligt om det inte är en ekonomisk fråga alternativt att lindelöf själv valt att inte förlänga. Eller så räknar dom kallt med att kunna låna sönder hela truppen igen med spelare från Nordamerika.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
erathoo: förvisso men skulle han ha varit bra i Hästen skulle de nog ha skapat utrymme för honom. Troligen var väl båda parter klara med varandra och jag skulle känna mig mer nöjd om Hästens sportchef sprang ut i media och grina och tyckte att vi stulit honom.

Jeppe Jensen från Malmö känns mer spännande och under förutsättning att han inte har covid nu så borde man ju lånat in honom nu när Malmö pausat hela verksamheten.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Andersson: Hoppas det!
Låst ämne

« · 2125662 · »