1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580617 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2021-2022

« · 2217374 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2021-2022
Toronto Maple Leafs acquire Jared McCann from Pittsburgh Penguins for Filip Hållander, draft pick.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Laken o Skarin smider planer direkt nu (live)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Perreman: JVM guldet vanns i OT mot Ryssland genom Zibanejads legendariska mål. I ryska laget fanns stjärnan Jeveni Kuznetzov, nu mera i Capitals. Kommer fortfarande ihåg när han blir fri framför svenska målet och Chris Härenstam skriker "nej inte Kutznetzov"
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Rensfeldt var helt ok. Men inte vad vi behövde. Men som sagt ingen bärande spelare. Alvarez har ungefär samma stats, men känns betydligt mer gedigen. De två forwards jag känner mig mest trygg med inför kommande säsong är Alvarez och Lundin. Jag tror faktiskt att Albin kan nosa på landslaget.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
hubbenorlen: Just Collberg var väl en stjärna på J20-nivå och var väl med i guldlaget när de vann mot Kanada i sudden. Sen var han bra i början av serien för att sen tappa typ allt efter en skada. Det är väl också vad herr Hamrin noterat i ett något poddavsnitt.

Inte lätt att bygga lag med en halvfärdig organisation och avsaknad av penningar. På förhand ser det betydligt bättre ut i år, så det är bara att hålla tummarna för att det blir "ett lag" av det också.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
hubbenorlen: Rensfeldt tyckte jag nog ändå hade nåt, sedan var det väl kanske så att han inte var nåt att luta sig mot för en brutalt nedsablad nykomling.
Alvarez tycker jag på förhand som sagt känns som en mkt smart värvning av Nubben. Omtyckt och respekterad i SHL-klubbar och verkligen ingen leftover
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
JanneH: Njae....ungefär lika mkt som de stackars plantorna jag haft i mitt våld. Innan jag gick över till Ikeas "Fejk" vill säga. De är jävligt svåra att ha ihjäl
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Collberg var så vitt jag minns scoutad och omtyckt av Nubben. Guter och Rensfeldt var panikvärvningar. De levererade ungefär som jag hade förväntat mig. Det vill säga inte alls. De är inga karaktärsspelare man bygger ett lag kring. Nåt säger mig att Alvarez kan vara det. Det han sagt i intervjuer hittills tyder på att han har väntat på chansen att bli en ledande spelare i hela sin karriär. Jag tycker det känns positivt!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: å det gjorde han? 🤣
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
JanneH: Fast just Collberg vill jag minnas att Nubben hade ett gott öga till och värvade i hopp om att han skulle blomma ut
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
snushane: ja varken Guter, Collberg eller Rensfeldt känns ju som "Nubben värvningar", så här i efterhand men han kanske var bakbunden rent ekonomiskt. Det han värvat inför denna säsongen är ju mer hans stil.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
JanneH: Alvarez har varit en mkt uppskattad spelare i både Frölunda och Skellefteå, både bland medspelare, tränare och supportrar. En karaktärsspelare som mer än de flesta vet vad som krävs i SHL. Kanske inte med den starkaste stjärnglansen men definitivt en av de högst ansedda. På förhand en närmast perfekt värvning av en nykomling som oss
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
hubbenorlen: att ha bättre karaktär än Guter kan inte va svårt. En av Timrås menlösare och dåliga värvningar dom sista 20 åren.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
hubbenorlen: kan man hoppas att Alvarez gör en 30p säsong?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kattan: Alvarez är nog värvad som en poängspelare, vilket han nog kan vara om han används på rätt sätt. Ett ”genombrott” är kanske för mycket att hoppas på, han är trots allt 33 år gammal. Men han har en betydligt bättre karaktär än Guter och jag ser honom som en spelare som står framför mål och petar in returer. Och en sån spelartyp lär vi behöva.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kattan: Så var det ja!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Villervalla: Jo teoretiskt sett så kan vi klara nytt kontrakt även om vi släpper in mer mål än vi gör framåt. Både MIF och DIF är ett exempel på att man kan klara play in på minus. MIF -28 och DIF -12..

Jag är supernöjd om vi slipper de se sista 2 negativa kvalplatserna, så det får gärna se ut hur det vill så länge vi vinner... Även om man gärna ser mål framåt som sagt. 😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Två senaste säsongerna tillhörde han Örebro, kommande säsong blir det Djurgården!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Olle: Guter var väl en panikvärvning. Oj, vi gick upp! Vi måste hitta spets!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Skansen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kattan: Rensfeldt ja, honom gillade jag! Är väl i Örebro fr.om den här säsongen?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Det räcker att göra mer mål än man släpper in och förhoppningsvis och jag tror attbackbesättning är bra nog för det.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Nämen det var ju exakt så det var, det försökte ju inte ens Nubben mörka. Han sa ju rakt ut att han byggt ett lag för att klara kval. Minns att jag inför säsongen skrev hur fruktansvärt ointresserad jag kände mig inför grundserien eftersom det i praktiken bara var en 52 matcher lång försäsong för oss. Sen såklart hade man ju ändå lite puls och förhoppningar under seriens gång men det slutade som förväntat frånsett att Nubbens bygge misslyckades med målsättningen klara kval
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Guters arbetsmoral var under all kritik men så här i efterhand, han ville väl bara dra in några sista stålars innan karriären var över? Han gjorde en snabb sejour i Luleå och sen avslutade han det i djurgården säsongen efter, eller?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kattan: känslan på förhand är att Alvarez blir vår nya "Salmonsson". Kanske ingen poängspruta men nyttig på sitt sätt. Tyvärr är väl känslan dock på förhand att vi har lite överflöd av just den spelartypen. Hoppas dock att Lööke,Lundin, Lodin, Hartmann klarar att ta steget till att producera i SHL redan kommande säsong. Annars kommer vi nog inte vara det målgladaste laget..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Så är det!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kattan: Som så ofta tidigare så beror mkt på omgivningen. "Att få ihop laget" används ofta och det blir förstås viktigt även för vår del och där behöver alla spelare ta sitt ansvar för det färdiga resultatet.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Synct: Man hade åtminstone förväntat sig att han skulle vara en av lagets bästa spelare. Var väl bara han och Rensfeldt som hade levererat helt okej (20-30 p) på SHL nivå tidigare säsonger.

Alvarez har liknade poängproduktion som dessa herrar. Vet inte om det är en rättvis jämförelse men man kanske inte ska förvänta sig Alvarez som någon spetsgubbe direkt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Nä guter gjorde endel mål mot oss i kvalet. Det är väl mycket därför man förväntade sig så mycket av honom.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Synct: Ja, man undrar. Spelade han inte i det KHK som vi spelade ur säsongen innan? Guter var väl inte mer menlös än ngn annan av spelarna i KHK, men skulle han bara våran offensiv, eller vaddå?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Han hade bara 23 poäng på 45 matcher säsongen innan han kom till oss, hans bästa säsong 32p, förstår inte riktigt grejen, hade folk förväntat sig en poängspruta i Guter?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Guter visade sig ju ganska snabbt vara extremt överskattad. Han bidrog eg. bara med sitt dåliga humör. Sen sög ju laget vi hade i övrigt till den mesta delen elefantballe, det ska man ju ha med sig. Kraftig loosermentalitet att kallt "räkna med" att fixa SHL-kontraktet via kval och därför inte bry sig i att värva bättre än vad man nu gjorde. Jag kanske överdriver en hel del men känslan är sån, so please don't shoot me 😆😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
JanneH: Ja han sågs ju ändå som en offensiv kraft med krigarinstinkt som dessutom hade vissa landslagsmeriter. I vårt vid den tiden väldigt profillösa lag stack han ut som ett "namn"
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Spock: baserat på hur konkurrensen var så trodde nog jag att Guter skulle bli vår bäste poängplockare. Tji fick jag men istället fick vi skåda the rise of World cup Wedda. Synd att laget inte kunde ta bättre vara på det
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Hahl Bundy 2.0: ja nu när vi gått upp i SHL kanske vi kan göra något fräckt med nåt djurtema, typ en örn eller nåt 🤣
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Hahl Bundy 2.0: Dom får göra om tröjorna hur dom vill, det enda jag bryr mig om är att tallarna får en plats på magen/bröstkorgen. Det är väldigt finaste klubbmärke och det är nästan som vi skäms över det.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Rallarn: Men nu har vi ju gått upp till SHL... då kan man förnya tröjorna tycker jag... det är ju en nystart.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kulltorp: Historiskt sett kör vi samma matchställ två säsonger.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Spock: Tänk om vi blir överraskade med helt nya, ruskigt snygga tröjor?.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
JanneH: Svedberg köper jag att "vi" trodde var ett säkert kort.

Men Guter hade väll ingen förväntningar på, eller? Vad tänkte någon att han skulle vara bra på?

Sättet som han gjorde sorti på måste ju varit bland det konstigaste som skådats. Oerhört lustigt när det snabbt därefter upprepades i Luleå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kulltorp:
Vad sägs om namn och korrekta nummer på försäsongströjorna? Pluspoäng om siffrorna sitter på ryggen och inte i ryggslutet, det blir som läsbart då...

Omöjlig men hög önskan är att tröjorna i sig ser tilltalande ut.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Jockz: det är det man är rädd för! Dom ska väl visa att vi bara hade "tur"
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Något helt annat: EP har skaffat ny bil.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Tom Topp: Ja, typ 2 hjärnskakningar och ett korsband ca 2 v innan seriestart.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
covfefe: björklöven 26 augusti, det kändes onödigt!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
covfefe: Jäklar vad man längtar!!!!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Jensen_12: Jag satt precis och funderade på om man kunde ta sig dit. Det är mycket som måste stämma med familjen, men jag stänger inga dörrar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Nej, jag vet. Humor är väldigt individuellt och beror till stor del vad man bär med sig i sitt bagage.
En av anledningarna att jag tyckte det var roligt var att det kom från BB. Mig veterligen har jag aldrig sett ett inlägg från hen som varit menat att ta billiga poäng på någon nykomling på forumet. För mig är han den kanske mest legendariska skribenten som är kvar på hockeysnack och som alltid skriver läsvärda/underfundiga inlägg.

Men, har man inte följt oss här sedan Hedenhös-tiden så klart att inlägget kan tolkas som taskigt och onödigt. Vilket jag är övertygad om att det inte var menat som.

Nog om detta. Men som du och många andra skriver. Albin Lundin är självklar som andrecenter. Om han nu inte till och med tar förstatek...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
RunarUp: Får köra en tennis match mot ert ess i tre set 😀
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
covfefe: någon mer som ska se matchen i Malmö den 13/8?
Låst ämne

« · 2217374 · »