1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577865 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2021-2022

« · 2224740 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2021-2022
Brynäs värvar från Österrike. Är spelarmarknaden död eller är pengarna slut i Gävleklubben?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
JanneH: Har jag fel om jag kommer ihåg en intervju där Freddan uttalade sig om försäsongen, där han påtalade just matchen mot MIF som en match som han var mest nöjd med?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Zäta75: Sanny håller Luleå som nr 1, för vad det nu är värt...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
JanneH: Bra värdemätare ikväll. Luleå bör tillhöra topplagen i SHL även i år.
Alltid roligt att möta Luleå! Hoppas på många många år med möten med Luleå i SHL framöver.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Vore ju trist om det blir en upprepning på MIF matchen. Lite mer på tårna får jag hoppas grabbsen är mot Svettlappen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: SHL:s bredaste trupp lär få bekänna färg iaf
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kulltorp: Känns som det kan bli en kölhalning de luxe mot ett givet topplag. Utmaningen blir att lära sig något av alla matcher man spelar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Hoppas man sätter in Johansson på Alvarez position, kul om han får spela i en riktig offensiv kedja, kan ge honom en hel del självförtroende!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Kan det bli så att vi åker på en riktig käftsmäll idag?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Gorkyman:
Tim Erixon klev av matchen mot Brynäs senast på grund av känningar efter vaccinsprutan och är ett frågetecken inför kvällens möte med Luleå.

Robin Alvarez tränade inte under måndagen och väntas inte heller kunna vara med i kvällens match.

Han fick en smäll. Det är inget allvarligt men han är inte tillgänglig, säger Timråtränaren Fredrik Andersson.

Backen Filip Westerlund var med på måndagsträningen, men gick inte för fullt och kommer inte komma till spel.

Sedan tidigare saknas också Didrik Strömberg (knä/lårmuskel) och Jacob Blomqvist (axel) som är på väg tillbaka från sina skador.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Tim (troligen), Alvarez, Fille, Didde och Blomman
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Westerlund aom skadat en axel/överkropp och har väl spelat ett par dar utan kroppskontakt på träningen. Alvarez har nån känning men står mest över för säkerhets skull.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Ser på st.nu att vi saknar en del spelare ikväll men låst artikel så jag ser inte vilka
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
covfefe: Läste på hockeynews att Malmö var intresserad och att Frans nyss hade köpt hus i Malmö osv. Så tror inte han landar hos oss tyvärr!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Inga nyheter om Frans Nielsen ännu? Varken om rykten till Malmö eller till oss. Eller har jag missat något?

Jag antar att Frans Nielsen vill spela denna säsong så att han kan vara i full matchform till OS. Han var med och kvalade in Danmark till OS och har svårt att se att han lägger skridskorna på hyllan nu eller inte spelar alls fram till OS.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Spock: När får vi se dig i svensk hockey igen? Snart! (Anton Lander). 10 år sedan han lämnade Timrå. Just nu trivs han bra i schweiziska mästarklubben Zug, som spelade jämnt mot Rögle i senaste CHL mötet. Lander målade men Rögle vann med 5-3 på hemmaplan.

Grym förstärkning !
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Bifbiffen: Brynäs IF har väl många spelare som knappt klarar av SHL, ni hade väl en fot i graven förra säsongen? Ett hett tips från en rutinerad: spara lite ångest till våren istället för att bränna allt nu, det är roligare med känslor än att stirra likgiltigt in i väggen under pågående allsvenskt kval.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Va falls! Om vi stannar kvar hoppas jag på bättre namn än Henrik Törnkvist.

Det är ju hans miss som är anledningen till att vi inte stannade kvar sist. Allt är hans fel! /s

Serious note: Hans bästa SHL-säsong var i TIK, jag tycker vi bör ta någon bättre.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Tror jag också kommer bli bra om vi lyckas "knyta" till oss Henrik!
Verkar väll inte bli några biljetter till borta supportrar till serie premiären?
Surt som fasiken......i sådana fall ...!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
På tal om annat. Undrar om vi kan ha chans på att knyta Henrik Törnkvist till oss nästa säsong om vi lyckas hålla oss kvar? Verkar ju ha trivts senast och hade ju skrivit på för 3 nya år men sen degraderades vi. Det är i allafall en spelare jag tror har ännu mer i sig än sina 31 poäng han producerade i Timrå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Bifbiffen: stommen alltså? Vilka då?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Olle: Brynäs. 100 ggr av 100. Framförallt pga deras dryga supportrar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Bifbiffen: ja det känns ju som Löökes förlust. Verkligen. Vad tror du, kan PB spela med fotboja i SHL eller hur ser reglerna ut? PB är ju en grym hockeyspelare så "lämnar" han Brynäs är det en vinst för oss.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kattan: Det är han absolut, en allsvensk sådan. Gissar att han får samma problem i år som han hade sist. Och ni åker givetvis ur direkt precis som sist
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Timrågogogo: bara det att han inte hade fått en sekund i någon annan lina
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Bifbiffen: Jens Lööke är en helt annan spelare jämfört med åren i Brynäs. Det vet du om va? Eller spelar du bara dum? Förövrigt så skvallrar dina inlägg här inne om att du är en extremt patetiskt och ensam person. Kan du inte bara göra dig själv och oss andra en tjänst och logga ut? För gott.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Bifbiffen: förövrigt är Brynäs slogan ännu mer patetisk än modos heart of hockey. Jag trodde det var omöjligt att slå modo på den men ni har lyckats. Brynäs: Brynäs IF
Stolthet, hunger, engagemang och gemenskap sedan 1912. Känns trovärdigt 2021?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Bifbiffen: Kan på riktigt inte se att det ens är möjligt för oss att komma efter er i serien
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Bifbiffen: jag tror vi klarar oss rätt bra denna säsong, känner ingen oro alls utan bara tillförsikt. Vill man spela Lööke i fjärde kedjan så kan man precis 0% hockey.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Olle: jag höll på HV sist så då håller jag på Oskarshamn om situationen skulle uppstå. Brynäs följer ju modos förfall till punkt och pricka. Kanske att Brynäs har överträffat till och med.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Timrågogogo: han har ju bevisligen inte klarat SHL tidigare men han hade säkert kunnat lira i fjärde i Brynäs nu. Kan faktiskt inte riktigt förstå att ni inte inser att det här kommer gå åt helvete för er?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Olle: Brynäs. No doubt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Bifbiffen: vad jag läste tidigare så ville ni ju gärna ha Lööke till denna säsong. Han insåg precis som Huss att Brynäs och Gävle är inget att sträva efter. Någon fåntratt hos er hoppades även på Dahlén. Hur naivt är inte det? Ni har värvat mest från HA så det säger väl en del om era ambitioner. Vad är status på Berglund? Var han med mot Västerås?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Timrågogogo: Den riktigt kniviga situationen uppstår ju när Oskarshamn och Brynäs ska spela kval till våren. Vem vill man ryker?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Octagon: nej men stommen. Lite synd när man äntligen är i SHL
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Bifbiffen: andra inte ville ha? Hela laget alltså? Oj shit.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Timrågogogo: hur naiv? Haha. Du förstår såklart att ni kommer dyngsist med detta lag byggt på leftovers andra lag inte vill ha.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Jag är ganska säker att vi har Brynäs sist I tabellen då de har ett mediokert lag samtidigt med en halvtaskig organisation och ekonomi så risken för dem är att kaoset fortsätter och avspeglar sig under säsongen. Näst sist tror jag Linköping, blekt lag överlag och målvakterna inte de vassaste. Oskarshamn och vi hamnar där ovan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Vi har ett spännande lag på papperet men det är ju osannolikt att alla våra HA spelare ska ta kliv denna säsong och Nubben har ju gjort klart att denna trupp kommer förändras under säsongen. Det finns alltså pengar och tankar till förstärkningar beroende på hur säsongen utvecklar sig. Nubben har plan A B C och D så åtminstone jag sitter lugn i båten. Matchen mot Löven visade att vi är ett starkare, tyngre och skickligare lag bortsett från första perioden där vi satt halva perioden på botbänken. Enligt min mening så skulle siffrorna varit större till vår fördel. Löven som ändå värvat bra och ska vara ett topplag i HA hade inget att hämta de sista två perioderna. Känns som det blir en härlig säsong detta i SHL!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: ZZ Ratt? Hur många gånger dyker en sådan kedja upp? Två av tre spelare har Z i namnet, känns extremt ovanligt i svensk hockey.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Ser bra ut. Nästan exakt som jag skulle ha formerat det. Alvarez med Hanzl och Rattie kan nog bli riktigt bra. Eventuellt att flytta upp Lööke eller Hartmann i första om det inte skulle funka med Alvarez, men tror det kommer att funka bra.

Imorgon krossar vi löven! Forza Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: ser mycket bra ut!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Ser på papperet intressant ut. Två (förhoppningsvis) målproducerande och två tunga slitkedjor.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Tack!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Otto1: Så här enligt ST igår.
Börjar likna nått nu i allafall! 😁

Liljegren, Boyce, Walli, Olofsson (rullar runt)

Andersson, Liljewall, Hartmann

Lodin, lundin, Lööke

Alvarez, Hanzl, Rattie
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
FH - avdammad: Håller med även om jag gärna sluppit dom "roliga" namnen. Hänger inte ens med i vissa fall.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
TIK-Lund: Håller med dig om det mesta, men inte ang. Viktor. Hans snabbhet i skridskoåkning är exceptionell enligt mig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nån som vet hur kedjorna såg ut på träningen igår?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Spock: Jo, men träningsmatch är träningsmatcher. En hel shl-säsong något helt annat. Att komma till en helt ny liga vid 32 års ålder. Enda tjecken. Stor press på sig som VM-spelare och stjärna i en nykomling. Det kan bli tungt att bära. Samtidigt har jag sett väldigt lite av honom, så det är endast baserat på en känsla utifrån ovan nämnda parametrar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Rallarn: tänkte samma sak...
Låst ämne

« · 2224740 · »