1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604521 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Tellus: absolut, han håller bra jämn nivå

mattias - 74: öh.. JO. En hyfsad talang värd kanske något under genomsnittslönen och INTE fantasisummorna som Leksands förvirrade sportchef lockade med

RocknRolf2:

Jimmie var väl knappast en halvtalang när han gick till Leksand ??

Peter Högard verkar ha gjort sitt i frölunda..kanske kan vara intresant.

err när samtliga ES lag är intresserade pratar vi INTE! om en "halvtalang"..

Bragd-Birger: dessutom är det väl många som tittar på Ryno så det blir budgivning. Glöm han! inga fantasisummor för nån allsvensk halvtalang, vi ska inte göra en Leksand!

Känner sådär småljumt inför Ryno. Är hans talang tillräcklig för att gå in på två femmor, eller kommer han få speltid i en utvecklingskedja? Det sistnämnda känns ju hyfsat menlöst om snubben siktar på att dra över pölen till nästa säsong.
Spetskompetens eller chansningar kan man värva på ett år, men talanger? Njae.

Janken: Personligen vill jag inte höra rykten om Vallenheimo eller Hirsch, men det är bara min personliga uppfattning. Nån som hört nått om Vitaly Kolesnik?

Tycho:
Det som är lite trist med spelare typ Ryno är att dom försvinner efter ett år. Dom kommer ... gör ett gästspel sen är det NHL...
NÄ! Nu vill jag höra rykten typ Hahl, Jonte väljer TIK, Gunno... Rosa har bestämt sig för att stanna...Mackan vill tillbaks..
Målvakt..Vallenheimo, Hurme, Hirsch Rutinerade backar... o s v...

Ryno är fortfarande het iaf(se länk)... Lutar åt Modo eller Timrå om han gillar landsbygd och DIF om han gillar storstaden.

Kickan: Haha, hur länge sedan är det Ågi-incidenten inträffade? Ditt maniskt repetativa kärringarkärringarkärringar börjar kännas lite modoitiskt. Eller förlåt, Mooodoooitiskt, fniss fniss.
Get a life.

Kerstin_k: Tanken blir väl kanske att man ska ha en sorts camp på försäsongen, och de som imponerat får fortsatt förtroende från start. Medan de resterande pytsas ut till Allsvenska klubbar. IFSH kanske?

dr-nix: Oj. Häftigt. Men det börjar bli lite väl många juniorrykten kring Timrå nu. Dessa tre, plus Lauritzen (inte junior, men ung) och Ryno. Blir fem stycken. Nu är det ju långt ifrån säkert att Timrå får alla. Men det var ett tag sedan man hörde ett smaskigt rykte om en spelare för första linen, eller en målvakt för den delen.

I övrigt tycker jag att Nubbens strategi är helt rätt. Ungt och piggt i sista kedjorna, rutinerat och etablerat i de två första. Helt rätt!

Ett pressmeddelande vore ju najs. Det var ett tag sedan nu :)

Jag vet, det är inte några nya ord från Nubben.. vill minna att han sagt något liknande för ett bra tag sedan. Men det är inte bara att säga att man ska värva klasslirare, man ska lyckas också. Dom bra spelarna lär TIK knappast vara ensama om att vilja värva om man säger så. Det jag menade med mitt inlägg dock var helt enkelt att TIK kan bli riktigt bra om Nubben lyckas med sina värvningar.

dr-nix:

Ett tips.....
Om man läser artikeln....

"Mer rutin och spets i första- och andra femman, mer ungdomlig entusiasm i tredje- och fjärde femman plus att någon kan komma att lånas ut till något allsvenskt lag"

Åsså kan man titta till höger i länklistan så ser man länkar typ...."håller ögonen på Hahl"

Så har du redan TIK:s svar på dina farhågor....

Bara man balanserar upp dessa värvningar med klasslirare alá Pärssinen så kommer man få ett väldigt intressant och farligt lag till nästa säsong..

man ser ut att värva en hel kedja..

Oscar Sundh - Linus Klasén - Björn Svensson

Mer yngel på gång till TIK, mycket roligt :)

ernie eagle: Lev vidare i din drömvärld, men likt folk som går på amfetamin får du se till att skaffa lite roppar för att landa mjukare när du får klart för dig att det bara var en dröm.

Fattar du inte att Jonte har ett uns till Kärringhjärta? Möjligen kommer ni trea, eller fyra för honom, medan Schtaan är prio ett.

Kickan: Nu syftade ju jag på Kent "Nubben" Norberg vars läromästare heter Per-Olof "Peo" Larsson från Byske, Västerbotten.

Peo har osmart nog att lära ut sin allra fulaste knep i hur man lättast fångar ett byte, sedan har givetvis Nubben finslipat detaljerna och förfinat tekniken och det är ju inte till Peos fördel iaf när det kommer till krita.

Vi skall nog hitta ett kryphål någonstans i byråkratin och blåsa Schtaan på konfekten fem i tolv ;)

Allt är ännu i sin linda, fröken lilla och innan sommaren är till ändå så skall du få se vad vi har för knep för att vinna Jontes gunst!

hysch hysch....nu lägger vi locket på tills vidare sen plockar vi fram kulramarna och facit i Juli.

ernie eagle: Om det nu är ett sånt stort trumfkort att ha Warg i laget, varför valde inte Hedström MoDo när han spelade där?

ernie eagle: "Arvtagaren" är väl isf snarare Älsklingarna än Kärringarna. Trots allt var det i Luleå Jonte blev hockeyspelare på allvar och intressant för ÄnnHåÄll. Fast vi raggar inte på honom, då vi vet att han skall hem till Schtaan.

htikare: Schtaan är Skellefteå.

Kickan: Nejdå. Jag har mentalt förberett mig på det "värsta". Någonstans i bakhuvudet finns vetskapen om att han kanske en dag återvänder hem till sitt trygga lugna lilla bo.

Annars har han ju kusin sin i Timrå som du så bekant säkerligen vet och det i sig är ju ett trumfkort på handen.

Men att allting skulle vara klappat och klart (det köper jag inte alls). No way, no chance.

Timrå har lika stor chans som Schtaan om inte större i dagsläget. Det sägs ju att arvtagaren alltid blir bättre än sin läromästare (om du förstår vad jag menar?)

Det är inte över förräns den feta damen sjungit färdigt och vi ser aldrig slaget förlorat förräns det är förlorat så att säga.

VIÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP!

*smack* ;)

Kickan: Alla dess obetydliga platser för hockeyspelare
kärrringar..tiken...pölsan..korven .. o so den stora världshockeymetropolen LULEÅ????

.

ernie eagle: Vi säger väl så. Bli inte alltför besviken bara när ni får reda på att han är klar för Schtaan.

Fattar du inte att han inte har ett jävla dugg känslor för Kärringarna? Allt annat än Schtaan har varit andrahandsval där - under de senaste åren - pengarna spelat störst roll.

Kickan: In your dreams, baby :) Jag kommer arrangera Hockeykvällar på Wifstavarv i sommar där Peo Larsson kommer få utmana Nubben i armkrok och dragkamp om Jontes signaturer, i mitten står givetvis huvudpersonen själv och bara suckar åt sina trätobröder :)

Sen får allmänheten ställa intressanta frågor till panelen och jag kommer rycka och hjälpa till på traven klädsamt med hörsnäcka, mikrofon och kostym i kulisserna.

Har du vägarna förbi Sundsvall en fredagkväll är du välkommen att se spektaklet live ackompanjerad av The Copycats!

ernie eagle: Jonte hamnar i Schtaan, så det vore dumt att vänta.

wap.hockeysnack.com
Jag blir lite silly och gratulerar FBK. Inte FBK direkt, kanske, men Crippe har gjort ett av FBKs mal. Riktigt kul tycker jag!

Några nyheter om Oksa? Vilka målvakter försöker Timrå locka till sig? Jag förutsätter att det kan inte bara vara Hurme längre med tanke på att han mest antagligen spelar i Finland nästa säsong...

Dream Team: Helt rätt Anders! Det handlar inte om att Nubben skall vänta ut Jonte eller Gunnos besked innan han agerar den här gången. Så korkad är han inte att han upprepar ett sådant dyrköpt misstag. Utan truppen kommer kanske t.o.m. vara ännu större denna säsong och så får eventuella signaturer från Jonte Hedström och Nordgren bli grädden på moset i sådana fall.

Men Nubben kommer heller inte kasta sig likt en hyena över första tänkbara spelare och värva för värvandets skull utan det skall finnas mer tanke och strategi bakom värvningarna inför nästa säsong.

Så det kommer inom de närmaste veckorna och att dyka upp fler pressreleaser på hemsidan. Var så säkra.

Andas in, andas ut.

Tycho: Jag tyckte ochså att han var lite för dyr då.Men med facit ihand så skulle vi nog ha behållit honom.En offensivt spelande back.Han har ju varit bra i hv71 den här säsongen lite synd men som sagt det är lätt att säga nu.

Bo Bly: Det var en bidragande orsak, men med mer is i magen kanske kravet hade sänkts.... Men vad vet jag...

Tycho: Lars Jonsson ville ha mycket mera betalt.Det ville
inte Timrå betala.

Laken: På grund av att han kontrakterade det han fick som tackade ja på en gång... Bättre att ta det lugnt och kontraktera de man verkligen vill ha... Så vi tappade Lars Jonsson... Eftersom vi inte hade en plats att ge honom...

Laken: Med att ha "is i magen" menar förstås Nubben att han inte ska ha för bråttom med att fylla på med "fel" spelartyper, eller spelare som kan ses som direkta chansningar. Inför säsongen 2005/06 så blev han ju klar rekordtidigt med ett antal spelare och vi ropade väl lite till mans ut våra hyllningar. Detta utan att kanske granska dem lite närmare. Men då ska man ju veta att i det här läget så trodde ju Nubben (i sin enfald?) att både Niklas Nordgren och Jonathan Hedström var klara för spel. Med dessa båda spelare i truppen hade dessa komplementspelare  (som de flesta av nyförvärven visade sig vara) hade Timrås trupp nog hållt lite bättre än vad den nu gjorde.

Hoppas verkligen inte ryktet stämmer om att Nubben ska ha mer is i magen inför nästa säsong. I så fall en sällsynt korkad takTIK...
Felet inför förra säsongen var ju INTE att Nubben var klar tidigt med spelartruppen utan vilka spelare den bestod av!

Ulf: Hentunen=HC Lugano 43 poäng på 44 matcher. Se länk.

Skarin: Håller med dig att vi hellst behöver ett vassare namn som förste center än Niklas P. Men med rätt omgivning tror jag det är en mycket duglig spelare. En fråga med glimpten i ögat bara. Han är ok som ersättare till Nielsen, var inte Nielsen förste center i större delen av säsongen :-)?

Nä, jag ser faktiskt behovet av två nya centrar. Gärna en offensiv och en defensiv/allround. För Warg ser jag hellre som en produktiv wing, Nielsen tycker jag inte levererat och Regin kan centra i tredje.(gahn borta)
Så en vass förste center som får kosta lite och sedan en habil center ytterligare som tex Niklas P.

Sedan behöver vi flera med Mackan egenskap att sätta pucken i mål. Vi har ingen målskytt i truppen och då inkluderar jag Timo P som är kompetent och vass men inte har det där som Rosa, Bisset eller för den delen Nordgren/Mackan har. Det var i mina ögon Hentunen som var avslutare i komination med defensive Kapanen och mer allround Timo P.
Var spelar Hentunen förresten?

RocknRolf2:
Hellre kvalité istället för potetial = pengar.
Sen går man på minor i båda fallen...

Skarin: Hoppas ni diskuterar namn bara för diskuterandets skull......;)
...HA, HA, HA, HA...
...skämtare där; too silly, silly!;)

Skarin: Mackan inte tillräckligt bra? klart han är.

ernie eagle: desamma gäller väl med Anders Nilsson, som inte fick förlängt samtidigt som Henrik Eriksson fick det. Ibland går det lite väl långt i talangjakten. Hellre kvalité framför potential (om möjligt)

mattias - 74: Tja, den säsong som varit hade Persson självklart blandat sig i striden med Warg och Nielsen om vem som skulle få mest förtroende. Den saken är klar. Sedan att du påstår att Persson definitivt skulle vara en förstacenter i Timrå nästa säsong tänker jag inte ens kommentera.

Enligt dina beräkningar så borde ju Persson vara en skyhög stjärna som öser in poäng för ditt Leksand med tanke på hur klen och dålig trupp ni har. Men det har han inte gjort. Att Persson är en mycket duglig defensiv center vet jag redan. Men någon förstecenter är han definitivt inte.

Tycho: En ersättare till Nielsen lät bättre om Söderberg eller Persson. Det köper jag.

ernie eagle: Korrigering: Wallenberg har nog gjort sitt i Timrå dessvärre. Men felet Nubben gjorde då han lirade här var att inte ge honom ett nytt kontrakt. Nu är det försent.

SÅ SKALL DET STÅ!

mattias - 74: Defenitivt en spelare i Timrå, eller Modo som denne troligen väljer. För Leksand är det väl bara ta pendeln som det snackas om nu.

Timrå satsar, men det är svårt nu när säsongen gick så dåligt så det blev, det blir svårare för var år som går att locka spelare till ett lag som är på nedre halvan. Att få spelare som har spetskometens blir nog svårt nu. Det är nog bara att räkna platserna 9-12

Tycho: Wallenberg har nog dessvärre gjort sitt i Timrå. Men felet Nubben gjorde då han lirade var att ge honom ett nytt kontrakt. Nu är det försent.

Jag menar om man är värvad som komplementspelare och mestadels får husera i fjärdelinen eller på bänken och producerar 11mål framåt så måste man ha jävligt höga krav på reserverna. Vad hade man egentligen förväntat sig av Walle.

Okej om varit värvad för att spela i någon av första eller andrafemman. Men nu var inte så fallet och då tycker jag är det är väldigt märkligt resonerat måste jag säga att inte förlänga kontraktet.

ernie eagle:

nu skall du inte nedvärdera honom för han kommer bli bra och jag önskar honom lycka till i hans nya klubb. Han är bara 27 år men känns som om han vrit med en evighet i leksand nu! Han behöver en ny utmaning..

mattias - 74: Fast det är klart Niklas "Pajen" Persson till Timrå IK, hans smeknamn sänder ut signaler av skräck, vad händer om han till Timrå skulle gå, skulle vi rasa ur eliten då? Nej usch och fy det vill jag inte alls tänka på.

Skarin: Om man tror att Frans Nielsen försvinner till Islanders kan Söderberg och Persson vara en bra ersättare. Så pass bra är de två. Dock tror jag vi behöver en riktig klasscenter till förstalinen. Helst en med poängkunskaper.
Det är trots allt är ganska troligt att Nielsen försvinner när Islanders har visat intresse och Nielsen deklarerat att han kan spela farmarlagshockey.

Enligt mina spekuleringar... iaf.

Mackan kan spela i en tredje eller fjärdekedja... Men är priset så bra att det är värt det?
Men visst skulle det vara bra att ha en känd sniper i de "sämre" linerna.

« · 699317 · »