"Storebror" valde jag med flit för att visa att det väckte något hos dig som lätt skulle kunna ha skjutit diskussionen åt ett annat håll än själva utlåtandet.
Jag tror den debatt du säger att du vill föra skulle kunna gå att få ut en mer givande diskussion ut av om du använder dig av spelarens namn och de rätta orden för klubb-byte och hans tandvård har väl ingenting med hans klubbval att göra osv...
coyern: Jag tycker också att han borde spela i SAIK nästa år och jag förstår besvikelsen om det inte händer. Men min point är att det inte borde ses som något chockerande, det är inte direkt så att han BARA lirat i SAIK och utländska klubbar.
JimmyH: Haha, jadu. "Storebror" är ju värd en egen diskussion och en hel del fniss från Ö-vik.
Att du väljer att läsa in agg mot Alf får stå för dig. Jag personligen gillar Alf skarpt, förutom ibland när han går in för att skada motspelare. Men helhetsintrycket är gott, och jag hade jublat om han skrev på för Modo.
* Hedström är lik Alf, det tycker alla opartiska. Inget agg. Roligt, komiskt. Det är knappast JAG som saknar humor.
* Man kallar det att "hora" när man går från ES-klubb till ES-klubb likt Pavlikovski som ifjol och kanske nästa år lirar i Modo. Jag ogillar också ordet men det fyller sitt syfte. När du kommer med ett bättre ord som säger mer så byter jag ut det.
"Gör det verkligen SÅ stor skillnad att SAIK numera lirar i högsta serien?"
Gissa själv? En lirare med landslagsambitioner ska nog inte lira i allsvenskan (om man inte heter Kenny Jönsson). Nu är ju dock som bekant Saik tillbaka där dom hör hemma och då tycker man ju att det borde vara det första alternatviet.
shinzawai: Fungerar det inte att göra det utan de eget utvalda orden som ger spelaren en en negativ klang så som de jag nämnde?
För när du använder sådana ord så väcker det lite avsky mot dig hos alla oss som uppskattar Jonathan som hockeyspelare. Om du inte klarar dig utan sådant så har du ju uppenbarligen ytterliggare ett motiv: Att retas med storebror.
JimmyH: Snyggt svar som inte ens var NÄRA att nudda vad mitt handlade om.
Eftersom du inte förstod det så skriver jag ut i klartext:
"Varför skulle det suga så hårt om Alf väljer något annat ES-lag än SAIK? Han har ju gjort det flera gånger tidigare? Gör det verkligen så stor skillnad att SAIK nu lirar i samma serie?"
Killen kommer ju från schtaaan. Säger sig väl självt att det är Skellefteå och Boliden som är hemma och att det är där han har sin största umgängeskrets. Nädu mannen, tänk efter lite... han känner nog fler Skellefteåbor än Timråiter.
Nu kanske det inte spelar någon roll. Skulle vara fruktansvärt bittert om han gick till er. Tänk Zetterberg till Saik så har ni nått att jämföra med
coyern: Har du smakat på blanka vardan??? Om det gäller att känna spelare så lär det ju knappast vara Saikspelarna han har camperat i hop med under en hel säsong... Hur många av dagens spelare i Saik har spelat i samma lag som Jonte? Okej. Han har tränat med dom under en kort period under OS uppehållet. Men det kan inte ha varit många pass eftersom han flögs ner och sattes på bänken i OS- laget. Däremot har han spelat kvartsfinal med Robban och Hallin, Kuskat runt i spelarbuss med koskinen och Mange... Käkat åtskilliga luncher och middagar med Styf... Tränat under Kenta, fysat med Thord och känner säkerligen Micke J sedan Luleåtiden. Sen har han Kussen Warg i TIK vilket nog inte är en helt obekant familj. Nädu mannen... Tänk efter lite. Han känner nog fler TIK- spelare än Saikare i dagsläget... Sen kan det vara en hel del andra faktorer som spelar in... Och det är inte klart förrän någon har hans namn på ett papper... Vad gäller lön så är han en sån spelare som får vad han begär... Oavsett klubb. Han skulle höja publiksnittet med 400 pers i vinter om han signar TIK. (skulle ensam dra in 1 mille extra i publikintäkter)
Hur som helst så är det Anaheim som bestämmer angående Jonathan. Annars kan jag tänka mig att Timrå ligger bäst till, åtminstone för någon säsong framåt. Därefter så finns det väl en klar risk att vi tappar tre nyckelspelare till Västerbotten om SAIK etablerar sig.
Niklas Nordgren tror jag faktiskt också kommer att spela i Timrå nästa säsong. Men även han kan hamna i Örnsköldsvik framöver men vi för hoppas på en omvänd Tommy Sjödin/Inge Hammarström-grej där. Schweiz då? Jag är skeptisk.
Det är ett litet problem att vi har för få eget producerade stjärnspelare. Henrik Zetterberg och Fredrik Modin. Sedan är det slut.
coyern: Sanningen att säga så vill han väl vinna SM-guld eller åtminstone ges chansen till att vinna ett. Det chansen ges inte i SAIK i dagsläget.
Osäkerheten kring lagbygget är för stort medan Timrå haft en tydligt uttalad målsättning om att storsatsa inför nästa säsong och dessutom gjort med en hel del intressanta namn såsom Johan Backlund, Pärssinen m fl.
Faktum är väl att SAIK inte ens har en tränare i dagsläget väl?
Sedan får han för första gången lira i samma lag som sin kusin, en inte alltför vågad gissning är väl att familjerna Warg/Hedström kommer umgås en hel del i vinter.
Sen har du ju närheten till Alnö och Tynderö. Vem kon motstå Bohmans skoter och badbalja kryddat med kalla pilsner till doften av dollar från massafabriken.
Underbart!
Sen lyckades väl även frugan hans övertala Jonte om att det går att skicka köttbullar i madrasserade kuvert eller nåt.
Eller så fraktar man ner en frys till bredden sprängfylld med köttbullar och djupfrysta soppor och såser på mammas vis.
Jonte lär att accepterat dealen därför lirar han i rödvitt i vinter.
Om det är trygghet han går på så borde väl SAIK ligga närmast till hands. Han känner många i laget då han tränade med dem under OS-uppehållet och mig veterligen så har han också kört försäsongsträning med grabbarna. Dessutom är han ju från med stan (okej, Boliden) med kompisar, familj och allt vad det innebär.
Men tyvärr säger väl magkänslan att det lutar åt TIK iallafall.
Ambroo: Frallan är avskriven enligt Dagbladet. Anledningen sägs vara att han förmodligen med 99% säkerhet lär hamna i NHL i höst och då svalnade Timrås intresse betänkligt!
Talangscouten: å ena sidan, SAIK och hjärta osv, lär ju knappast var ett lag han känner igen dessa dagar, han kanske känner tryggheten i timrå också genom att han känner folk i laget osv, men vad vet jag - du som är talangscouten!=)
Talangscouten: Ja helt klart lär han kosta i Rosa stil om inte mer, men nå fan är han värd det - helt klart en publikfavorit också så eon lär vara fullsatt om han nu signar med timrå haha..
Hjärtat säger Skellefteå men hjärnan säger nog TIK för Hedströms del. Kanske har TIK avskrivit Fransson för att kunna lägga alla pengar på Hedström. Ett drömbud som han ej kan tacka nej till. Ett 3-års kontrakt kanske? Plus en miljon i signing bonus? Vem vet...
Swordster: Tycker det är gött med "säkra källor" i allmänhet, men får en känsla av att din källa stämmer den här gången, vore lite väl osannolikt om jonte chansar att signa 5 år eller vad det nu var med en nyss uppflyttad klubb, tippar på ett 2 årskontrakt för jonte nu med TIK! Bara ro Hahl i land nu också så börjar det likna nåt!
Swordster: Cool. Hoppas att din källa inte ljuger då. Jonte har inte spelat vidare mycket på slutet, han har väl varit bänkad de senaste matcherna. Kanske kan tala för att Anaheim är villiga att släppa honom.
Talangscouten: Rapport från LG Hockey Games: Hahl var godkänd i matchen mot Sverige. Han jobbar hårt över hela banan och är nyttig för vilket lag som helst men, han överglänstes av en spelare: Pärssinen!!!!!! Jag tyckte att Pärssinen var Finlands bäste spelare i den matchen! Står alltid rätt och ofta framför mål och skymmer! Dessutom arbetar han hårt hela tiden och står aldrig stilla! Vilken kanonvärvning! (Tror jag!)
Ambroo: Blir Nielsen kvar får man väl hoppas på 14 forwards i truppen. Annars är väl alternativet att spela Warg som LW precis som i landslaget, men då vill det till att Nielsen tar ett jävla kliv framåt motför i år om han ska ta en centerplats.
Ambroo: Ja mandy, jonte och hahl... då skulle jag vara mycket nöjd! måste erkänna att jag saknar mackan också, han är mer än välkommen tillbaka tycker jag!
Yellowcard: Kan inte annat än hålla med. Hoppas också väldigt mycket på att Manderville ska dyka upp framåt höstkanten och även om det känns som ett ruggit långskott så lär det säkerligen rycka i benen på gubben när isen börjar lägga sig.
Ambroo: Fan jag gör nog det ändå... tycker som sagt att laget är alldeles för ungt, tror spelare som hahl och jonte måste signa snart så vi har ett lag som duger bra frammåt... känns ruskigt tunt.. men men, jag tror dock mycket på Sundh, tror han kan vara riktigt bra med rätt spelare i formationen.
Yellowcard: Det tycker jag, men du behöver inte hålla dem så hårt att de domnar;-)
Se där ja, men det enda som känns som en nyhet (om en liten...) är det om Hahl då man förväntade sig en underskrift redan tills idag (tisdag)... Att Nordgren skulle hamna i Schweiz kändes väntat.
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer