1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580421 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20

2279505 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
mikenomad: det som är positivt med Lodins spel just nu är att det inte finns en chans i världen att han tar en plats i Senators så vi har chans att behålla honom. Det som är negativt med Lodin just nu är att det finns MASSOR att träna bort gällande attityd och spel utan puck.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
mikenomad: Instämmer men hur många spelare i det här laget har bidragit med nåt över huvud taget denna säsong? Jag tror listan är så pass kort att det räcker med fingrarna på ena handen. Hanzl är på en egen nivå, Rattie sprutar in mål, Svensson är scheriff, Fille är vice-scheriff, JJ vann några matcher åt oss i November.
Möjligen ska Hartmann in på listan men då får jag bli Modolid och ha sex fingrar på handen.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
kulltorp: tyvärr så kommer ju då tanken, finns det en rädsla för att bänka "stjärnorna" ?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Tom Topp: ...men den var inte lätt att hitta. Jag känner mig stolt över att vara först.... ;-)
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
kulltorp: jo där finns det en svaghet!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Tom Topp: Och det är väl sånt man kan reta upp sig på som åskådare. Att man ser hur iskalla vissa spelare är men det får inga konsekvenser. Det finns ingen realtidscoaching som är logisk utifrån vilka spelare som är heta eller iskalla.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
mikenomad: tycker att han har stått för hårt jobb i många matcher. Och då gör det inte så mycket om han krånglar till det ibland. Men igår tyckte jag mest att han gled omkring och försökte vara så snygg som möjligt. Och då känns det som Liljegren borde ha fått mer speltid och Lodin mindre. Liljegren kändes hetare igår, i varje fall från TV soffan.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20 Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
DenRöda: Det var länge sen jag sa att man borde prova att flytta upp både Zajac och Laleggia i anfallet.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
mikenomad: 17 poäng på 24 matcher är definitivt godkänt i min ögon. DOCK så fattar han en del korkade beslut emellanåt, typ dumma utvisningar. Jag har tidigare hävdat att hans utvisningsnetto är positivt(alltså att han får med sig fler utvisningar än vad han drar på sig), men sett till de senaste 5 matcherna är det tvärtom.

Min förhoppning är att han får samma utväxling nu som föregående säsong offensivt, och att han skärper till sig när det gäller att fatta korkade beslut.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Tom Topp: Vad har Lodin rent konkret bidragit med den här säsongen förutom lite youtube-dragningar?

Jo jag vet. "Helvete vad mycket hockey det är i den grabben" blir väl svaret. Men han får jävligt dåligt betalt för det tycker jag....
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
DenRöda: Tycker inte heller Raja var bra i går. Försvaret var ingen katastrof, men jag efterlyser en bra målvakt. Som kan rädda oss oavsett om försvaret har en bra eller dålig dag. I går tycker jag vi föll pga utvisningar och en svag Raja.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Mcmac: Spiken i kistan är det ju inte det var överdrivet. Men tar vi 0 poäng på kommande två hemmamatcher mot Växjö och Linköping på lördag respektive måndag ser det tungt ut. Mycket viktiga matcher som kommer nu.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Håkkybåkky: bra analys, Fille är mycket stabil och Liljegren var het igår men fick lite speltid. Lodin fick ingenting positivt uträttat och Pontus Å. visade varför han har dåligt rykte!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Även fast vi spelade bra stora delar igår kändes det ändå som att det var spiken i kistan för kval denna säsong. Vi fick några extra chanser i och med Malmös förluster men vi tog inte vara på detta tyvärr. Nu känns det precis som det gjorde när man ställde in sig på kval 18/19.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
cloon: många spelare som varit mycket bra i sina klubbar innan. Men med det laglösa styret där det inte finns nån spelide så försvinner man väl in i haveriet
#deskaväck!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Gårdagen kan sammanfattas med "Rövpung".

Vi gör en bra match, men helvete vad bräckliga vi är för misstag. Krävs inte mycket för att trissan ska ramla in där bak och för att en bra insats ska landa i en förlust.
Är det inte försvarsspelet som skiter sig så är det på målvaktsfronten. Och lirar vi bra i 5-5 så är vi fan iskalla i special teams.
Denna instabilitet är så in i helvete frustrerande.

Gustav9 var inne på att FilleFilur förtjänade mer speltid, helt enig med detta. Han har vuxit fram till en av våra absolut mest stabila backar. Får inte lika uppmärksamhet som Skägget, men är minst lika bra, framförallt när det kommer till att sätta igång spelet och att driva puck.
En annan som förtjänade mer istid var Liljegren som gjorde sin i särklass bästa match, på 6,5 minuters istid. Igår skymtade jag lite av det som jag antar att Nubben har ser hos Liljegren. Stark, snabb, vågade hålla i pucken.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Hahl Bundy 2.0:

Jag tycket en intressant fråga är varför Rajja inte lyckas hålla högre nivå hos oss . Han var bra inledningsvis då laget var kasst . Måste ju även finnas kvalitet då han tidigare blivit uttagen i landslaget.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
bar mofftak: Ja det är jag och vi straffas brutalt hårt också pga misstagen. Det har lallats för länge nu. Det är skarpt läge.
Jag hade inte sagt nåt om vi släppt in nåt lätt mål ibland för att sen göra avgörande räddningar. Det ser vi väldigt lite av i mitt tycke.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
DenRöda: Har samma tanke. Tror Laleggia gör mer nytta högt upp i banan än i försvaret. Det visade han också igår när han kom fri och satte den. Har hänt flera ggr under säsongen.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
kulltorp: nu när Carlsson är tillbaka, kanske Laleggia ska ta plats bredvid Blomqvist och Rattie? Det är ju trots allt en oerhört skicklig offensiv spelare.

Alvarez tyckte jag var oerhört jäkla bra också på vårat 2-1 mål också. Han förtjänar en stjärna där faktiskt
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Hahl Bundy 2.0: Är det inte försvarsproblem så är det målvaktsproblem, disciplinproblem, anfallsproblem, inställningsproblem, ”hitta-kemi”-problem mm mm.
Lex Timrå/SHL
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Hahl Bundy 2.0: Du är brutalt hård.

1-0: Lyssna på intervjun med Linus Karlsson. Du tror inte att Rattie hade gjort mål där på alla målvakter i ligan?
2-2: Han får göra två förflyttningar och måste ta stolpen och samtidigt vara redo för pass framför mål.
3-2: Shit happens.
4-2: Visst, men det är ett rätt bra placerat avslut. Ändå.

Jag håller med om att vi hade behövt en stabilare målvakt men förväntningarna på målvakten är helt galna.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
DenRöda: Det ska stå "enbart släpper in 1 mål"***
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Hahl Bundy 2.0: Om vi leker med tanken med att testa en juniormålvakt imorgon, vad skulle hända? Släpper han in 10 mål, eller är han så jävla taggad och upprymd att han står på huvudet hela matchen och enbart släpper in mål? Hur skulle våra utespelare reagera? Gör dom allt som finns för att rädda denna junis från katastrof? Psykologin i detta fall är rätt intressant. Är det värt att testa kanske?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Sputnik: Han gjorde sig liten vid 1-0 i förflyttningen o lämnade hela bortre stolpen ledig... inte godkänt.
Vid 2-2 gör han en förflyttning men otroligt sent när passet går rakt fram. Saikaren är nästan ur vinkel själv men det är ett gigantiskt hål under armen vid första stolpen ... obegripligt... håll kroppen tät... inte godkänt.
3-2 målet har du nämnt... dock en retur men hade benskyddet varit i isen o inte fladdrat runt hade pucken inte heller gått in. Den klandrar jag honom inte för.
4-2 tänker jag inte ens kommentera. Under all kritik!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
DenRöda: jag förstår din känsla. Tycker synd om spelarna faktiskt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Bragd-Birger: Tror rajjan släpper den mellan benen i förflyttningen. Väldigt konstigt rörelsemönster hade Rajjan i allafall och hade egentligen täckt stolpen redan. Hade han bara hållt ihop kroppen där så äre stängt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Hahl Bundy 2.0: Håller helt med. Får vi inte in en stabil målvakt är det >50 sannolikhet att vi åker ur Shl med ödestigra konsekvenser. Borde finnas några bra målvakter tillgängliga.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
DenRöda: "Och inte nog med det så är Rajaniemi bra i 4min denna match av 56. Resten står han felplacerad och släpper onödiga returer."

Du får 5 ⭐ för den kommentaren. Jag fattar inte att folk kan tycka att Rajja är bra. Nån flax räddning i bland sen är det som att kasta in pucken på andra "fjösskott"... tyvärr alldeles för ofta.
Nä vi har 2 backup målvakter... en ska bort. Jag väljer Rajja. In med en ny förstemålvakt o det NU!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Andersson: Var det inte det där vinkeln var minimal och Rajjan missade att täcka första stolpen?
3e målet var Diddes, när han i övermod rushade mot sargen och hamnade på efterkälken. Skellet-spelaren skulle aldrig fått stå och slå in returen sådär.

Rajjan har bra reflexer men är placeringssvag. 4-2-pucken är ju helt oacceptabel, även om det var ett rappt och välplacerat avslut.

Totalt sett är målvaktsbestyckningen ett misslyckande i paritet med 18/19. Man måste ha en stabil målvakt som sprider lugn omkring sig som nykomling. Nu har vi oberäknelige Rajjan och ojämna JJ. Känns inte stabilt för fem öre.

Frågan är väl om det händer något med truppen innan det presenteras en svag, lätt obegriplig värvning strax innan deadline? Om det nu blir ens det. Känns mer troligt med "jag har letat, men det finns ingen spelare för rimlig peng som förstärker truppen. Jag litar stenhårt på att dom spelare vi har kan klara kvalet"...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Huge: Chefkommentar i en tråd på fb om reportaget 😎
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
DenRöda: Det där pp-målet som hugg gjorde (SAIK's andra ) där fanns det då inget försvar , öppen gata
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
DenRöda: ....kände precis likadant ....
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
tjobba: fast grejen är ju att försvaret var bra förutom några få sekunder igår. Rajaniemi var helt fel ute vid 3 av målen. Förstår inte tjusningen i honom.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
thorwald: Återigen vi anställde en tränare för att få ordning på vårt spel i egen zon,ser inga linjer i försvarsspelet alls alldeles för passiva i bp o uppspel när vi erövrar pucken finns det? En av planens bästa spelare nr 85 spelar 15 min pinsamt är ordet,samarbete målvakt backar finns det? Nä nubben nu är det dags att agera plocka in Uffe Dahlen njöt med hans coaching under finalen i fjol aldrig sett nr 2 ,85 bättre men där fick man förtroende o inte som nu rulla runt på 7 backar sämst spelar tack för mig
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
DenRöda: Jag börjar mer och mer känna så som Knylan (tror jag det är): Timrå skulle behöva lägga pengar på en målvakt. Vet inte hur marknaden ser ut, men uppenbarligen kan man ju köpa loss målvakter från kontrakt, marknaden gäller ju inte bara målvakter utan kontrakt. Vi behöver ha en målvakt som står pall och håller tätt, även om vårat försvar går bort sig och ställer till det. När vårat försvar inte är bra, så går många puckar in bakom både Jacob och Sami. Jag börjar mer och mer känna att en riktigt bra målvaktsvärvning vore på sin plats. Vi behöver inte värva nån fler back eller forward. Lägg degen på en målvakt och hitta någon som, dåligt försvarsspel till trots, klarar av att hålla en match på bara 1-3 insläppta mål.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Man blir ju så jävulskt frustrerad när vi spelar bra men förlorar. Allt fanns där idag att ta en 3-1 ledning men istället är den där jävla Sören framme och tar en billig utvisning på oss och sen 2-2 för att sedan åka på en till billig utvisning. Och inte nog med det så är Rajaniemi bra i 4min denna match av 56. Resten står han felplacerad och släpper onödiga returer.

Mot brynäs var jag uppgiven och tom pga lojt spel.
Denna match ville jag köra karatespark på TVn.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
kulltorp: Skönt också att man börjar hitta rätta i formationerna nu. 31 omgångar in i serien.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Sputnik: jag är bara förbannad, frustrerad ..ber om ursäkt Sputnik..Modano..? Om jag törs? Hahaha
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
kulltorp: Vi får lita på,l
ina 3 och 4 i år...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Rip Kirby: Jo, det gjorde de. De sa att han kommer presenteras närmaste dagarna.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
kulltorp: jaha! Så Rattie fick tillbaka positionen ikväll?

Det är bra!

Kämpa Rattie!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
kulltorp: Japp, allt var ett steg framåt idag. Tom så tog 3:e och 4: e ett steg framåt.. Jamendåså
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
söder över: Intervju med Freddan:

? Man får ta en utvisning när man ska rädda ett mål, annars ska vi se till att jobba mycket hårdare. Det kostar för mycket på SHL-nivå.
De senaste matcherna har flera förväntade toppspelare inte heller levererat.
Skyttekungen Ty Rattie har varit mållös de senaste fyra matcherna och stjärnvärvningen Pontus Åberg har nu varit poänglös i två av sina fem matcher.
? Jag tycker ändå det var ett steg framåt i dag. En sådan som Rattie spelade fram till mål i dag och jag tror att sådana spelare som är beroende av produktionen kommer komma i gång bara de får göra nån poäng.
? Men vi måste också se till att vi får med dem i spelet utan puck. Att de försvarar sig på ett bra sätt till exempel, när vi inte har pucken. Och att de inte bara ska leverera i power play.
I just den spelformen tycker Andersson också att laget gått ner sig senaste tiden.
Inför torsdagens match valde lagledningen att skifta plats på Pontus Åberg och Ty Rattie, så den sistnämnde fick tillbaka sin gamla position.
? Vi har inte fått ut det vi velat, som vi fick ut i början av säsongen, så där måste vi upp ett snäpp. Jag tyckte också det blev lite bättre i dag.
Han lyfter samtidigt fram kedjan med Erik Walli Walterholm, Erik Andersson och Viktor Liljegren.
? Jag tycker de gör ett fantastiskt bra jobb i dag. De tar steg för steg och skapar chanser framåt också. Det känns som att vi börjar hitta rätt i fyra formationer som kan producera och skapa saker
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Blomman minus fyra ser jag…
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Jag jobbade ikväll…

Missade matchen…

Trist!

Meeeeeeen…. Det kommer nya chanser!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Janne Magnusson: Sorry då att jag svarade Kirby nedan som undrade... Såga Modano om någon som drog igång med uppgifterna.. Om du törs. 😉
Alternativt ta det lugnt med flaskan. 😅
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Sputnik: Vet du , just nu skiter jag i dina eftersökningar om vad andra klubbar gör..du får ursäkta!! Jag skiter fullständigt i det!!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Rip Kirby: Madhawk skrev senast idag att det högst troligt kommer landa i att Salak kommer spela i DIF.
Hans nuvarande klubb såg förmodligen chansen att försöka klämma ut lite extra cash i affären och DIFs sportchef verkar desperat.
Låst ämne

2279505 · »