1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580611 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

1015895 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland 2008
The great one: Timrå kan aldrig vara bra, bara motståndarna som har dåliga matcher.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
The great one: nejnejnej, hela modo var ju förkylda, och wennerholm märkte ju nu efter att han råkat ut för precis samma sak - att det va därför modo förlorade, andra eventuella faktorer påverkade inte.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Wennerholm förnekar sig inte, skriver att TIKS:s pulvisering av Modo inte var vatten värt, typ:

"Själv låg jag hemma framför tv:n i går, drabbad av samma förkylningsvirus som Modo drogs med inför slutspelet.

Nu förstår jag att de såg ut som de gjorde mot Timrå"


F-n han måste väl sätt nu efter HV-matchen att det var vi som var bra, och att modo inte räckte till...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Imorgon spelar vi SM semifinal, varför använder vi fortfarande den här tråden ?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Ursäkta att jag yttrade mig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
General_Moisio: Upplysningsvis så är slaget om västernorrland redan över, det är resa till Jönköping du får ställa in siktet på i vilket fall.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
General_Moisio: Och det skrev ju Leffe några rader ner, 300 inkl inträde.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Dessutom kanske folk vill veta några dagar tidigare men de kan vi inte göra så mycket åt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
El Maco: Tiderna skiter jag i bara roligt och veta hur mycke de kommer kosta.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
General_Moisio: Du kan ju anmäla dig i alla fall och sen anpassa dig till de tider som blir
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
General_Moisio: Min teori är att tiderna inte är fastställda ännu, framförallt eftersom det är söndag, Ceris är nog oerhört stängt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Dom kanske borde vara lite smart på hemsidan och skriva ut tider för om dom ska vänta till vardag så kommer de bli på tisdag och resan är på onsdag. Hmm kanske borde uppdatera så fort som möjligt. Inte vet jag men folk kanske vill ha ett par dagar på sig att fundera.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Ser ut som ansvariga för hemsidan också tagit påsklov.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
ralus: Det tror jag inte. Men flinar göra han, vilket ger ett tvetydigt intryck.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Anonymous: så du menar att challe blir glad av att se sitt eget lag förlora?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Anonymous:
Jo, SMÅLAND.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
ralus: Ja håller man på ett lag så försår jag inte hur man kan vara glad om det laget förlorar. Är ju bara att kolla in kommentarerna här efter en TIK förlust, de som är glada är ju knappast timråsupportrar i alla fall.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Anonymous: vad spelar det för roll om challe e på bra humör eller inte i intervjuer? förstår inte allt detta värdelösa gnäll. varför ska man dra på en harald "looserface" lückner så fort man förlorar?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Ganska skönt att slippa vara i Ö-vik i kväll.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Anonymous: Challes kvaliteter slår enligt mig kentas kvaliteter vid båset, sen om Kenta är mycket mer diplomatiskt och tråkig framför media än Challe skiter jag fullständigt i.

Tycker det är bra att någon tvålar dit träskallar till journalister som ställer frågor som är på samma intelligensnivå som en 2 åring.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Grundserien i fjol var ju helt fenomenal, i år har det inte funnits lika stor vilja. Vem påverkar vilja och motivation om inte tränaren?

Laget är i stora drag detsamma. Sen på det har vi Hedströms uttalande i Canal+ studion om att Kenta var den bästa tränare han haft, Challe uttalade han sig inte om.

Ställer mig tveksam till Challe, en tveksamhet som förstärks när vi förlorat en match och Challe står efteråt och flinar och gör märkliga uttalanden som får resten av sverige att skaka på huvudet. Det gjorde aldrig Kenta i alla fall, vissa gånger när det gått bra så var han så stolt över "grabbarna" att han blev tårögd. Nä Challe borde inte få kommentera matcher vid förlust. Vid vinst gör han riktigt bra och långa summeringar dock. Kenta var väl inte så där pratsam direkt, en riktig Norrlänning var han fast han var fd stockholmare.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
JimmyH:

Nej vi får väl inte det.

Men det jag kritiserade challe för under säsongen står jag fortfarande för. Det jag(med många andra) hade kritik mot var inställningen och spelsystemet. Efter HV71 matchen har vi inte haft lika många dalar som tidigare under serien. Vi kunde tidigare vara på topp i vissa matcher för att i nästa match vara helt under isen, jag har inte sett dom tendenserna efter ändringen.

Nu under slutspelet med facit i hand så ser vi hur mycket inställningen verkligen betyder tillsammans med ett tydligare spelsystem.

Varför ska vi som supportrar bara nöja oss med detta under slutspelet och inte under grundserien?

Personligen tycker jag grundserien kan vara minst lika rolig som slutspelet. Därför ställer jag samma krav i serien som i slutspelet, men det är kanske bara jag?


Men nu gräver vi ner "stridsyxan" och fokuserar på guldet!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
The great one: Vi får inte riktigt ihop det här.

Vi är överens om allt förutom det här med systemets påverkan på nuvarande framgång. Jag tycker att du är lite väl snäv i ditt synsätt. Allting är inte så enkelt som du vill få det tror jag.

Nej, jag kan inte se att grundseriespelet från HV borta och fram till sista matchen mot Luleå ska ha varit mer stabilt eller mer offensivt än tidigare under säsongen. Vi har varit bra tidigare på säsongen också.

Min teori förblir att kedjekemi och individuell form är den avgörande faktorn till nuvarande förändring och inte spelsystemen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Leffe: Dax att börja elda upp !!! Nu jävlar ska dom få se på Hockey ......
Måndag ..................
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
JimmyH:
Undra hur formen är nu när semifinalerna drar igång? ska bli spännande. tur att vem vi än möter så de haft lika lite att göra i en vecka. Idag vid ett tiden så jag Backlund smyga omkring på OK City i Sundsvall..... Undra vad han letade efter? Han kikade ner snett i en soptunna vid bankomaten i alla fall och smög omkring och såg allmänt lurig ut.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
JimmyH:

Självklart inte, men är man inte i bra form så kan man alltid ge 100%, det är det enda jag kräver.

Efter HV71 matchen borta har vi spelat stabilare även fast vi förlorat vissa matcher. En stor del i detta är att rollerna och spelidén är tydligare nu än före spelsystemsändringen.

Det borde ju till och med du se.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
The great one: Det finns ingen spelare i hela världen som är i bra form hela säsonger, i match efter match. Att lag har svackor borde du väl veta vid det här laget.

Vi har spelat otroligt mycket bättre nu i slutspelet än under den sista tiden av serien då vi också spelade som vi gör nu system-mässigt så att säga.

En stor del i att det går bättre nu är ju också balansen i kedjorna som skiljer sig från inledningen av säsongen då finnarna ledde oss ensamma. Plus då att formen är makalös på många gubbar.

Sedan att vi så här långt i slutspelet överträffat oss själva motför vad vi preseterade i grundserien anser jag som en styrka. Att vara bäst när det är som viktigast alltså. Det är svårt att leva upp till din syn av det hela med att vi ska vara så här bra hela säsongen och att spelare och ledare borde skämmas om det inte är så.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
JimmyH:

Jag köper inte din teori, om den vore sann så borde spelarna och challe skämmas för att inte vara professionella och i form under grundserien.

Det är efter spelsystemändringen vi har spelat bra. Hockey kan vara grymt tråkig fast man vinner. Det bästa är väl att vinna och att spela rolig hockey?
Som vi gör nu.


Annars håller jag med dig om Hynning kontra Hedström.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Kongo: Vi avslutar vår diskussion här och nu. Du anser att jag har fel, jag anser att du vägrar vara ödmjuk.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
250kg kärlek:
Du är fortsätter vara tappad bakom vagnen.
Eftersom jag inte förspådde något om framtiden, kan jag således heller inte ha fel om den. Du däremot, tappade fotfästet.
Nog om detta.

Krizan & klacken:
Haha, vilken seger! Forza Dö-vik!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
stoff: Poäng backar TIK grundserien. 1. Petri Kokko 4+18=22 2. Kalle Koskinen 4+16=20 3. Pär Styf 4+13=17 4. Sanny Lindström 3+10=13 5. Kimmo Lotvonen 4+7=11 6. Robin Jonsson 2+6=8 7. Eric Moe 0+4=4 8. Jyri Marttinen 0+2=2
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
T T: Jaha okej
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Snoop: Örnsköldsviks Allehandas papperstidning från onsdagen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
stoff: Ja men om du inte visste de så är det nu man ska vara som bäst.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Snoop: I tidningen?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
T T: Ja men vart läser du de då?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Hassan: Petri Kokko gör 4+18 i grundserien. Det är bara assistfantomen Hahl med sina 31 ass som gör fler. Regin gör också 18 ass.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
stoff: Jag tycker nog fan han tillhör dom bättre offensivt den här säsongen. Ifjol var han inte speciellt bra nånstans, men iår har han verkligen lyft sig. Det är nästan landslagsklass på honom i år. Helt klart bäste back i TIK tillsammans med Sanny och Styf (när han är på humör).
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Snoop: Och vad sa jag till dig nyss?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
T T: Asså jag är inne på allehanda.se men hittar inget av de du rabblar upp :S
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Snoop: ja just nu ja men inte om man tittar på hela sässongen totalt sett
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
stoff: Just nu visar han att han är de, Kokko dominerar just nu och jösses vad han har höjt sig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Kongo: Herregud, du beter dig precis som min fru. Hon ger sig inte heller. Aldrig, typ.
När hon inser att hon inte kan ta sig ur situationen så skyller hon på annat. Precis som du.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
enligt en kompis är kokko en av elitserien absolut bästa backar offensivt vad tycker ni om det?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
T T: Kollar du STs web-tv så får du se det på bild också.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
T T: Att lyckas få motståndarna ur balans utan att för den skull gå över gränsen som vissa fotbollsföreningar gör det är vad klacken ska göra. Underbart att vi fick Krizan att surna till, hälften vunnet. Timrå har en extra spelare i slutspelet...

Vem tar inte ett slagga i ansiktet för ett guld?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Mer ur ÖA, kanske kvällens höjdare:

- Challe! Klacken.

En av Timråspelarna ropade på Challe Berglund, som inte hunnit längre än till intervjuerna i korridoren bakom kulisserna i arenan.

På baksidan stod Timråklacken och skanderade. När Challe klev ut utanför dörren uppslukades han av överlyckliga fans som hängde en halsduk runt nacken på honom och gav honom en björnkram.

- Nu kör vi vidare, sa Challe.

- Vi älskar Challe, skanderade fansen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Bergius: "fairy play" kanske...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
T T: Ha! Ska den slovakiske krymplingen snacka om fair play?!?
Humor på hög nivå i alla fall.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Snoop: Allehanda är dåliga på sånt.
Kommentera

1015895 · »