1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581045 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30

2000434 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Modano: Jo, men samtidigt har vi ju testat en mer offensiv ekonomisk modell också för inte alltför många år sedan och vi vet ju var det slutade. På ruinens brant. Bokstavligen. Jag tror att alla känner stor frustration över att spelet har gått i baklås och inte ens är underhållande att titta på längre, men vi måste tyvärr gräva där vi står. Vissa borde bänkas, andra måste kanske in och kanske borde vi också ha en annan tränare i en idealisk värld, men någon äventyrad ekonomi vill då åtminstone inte jag uppleva. Vi borde ha spelare som är så pass bra att vi kan få till åtminstone två vassa kedjor som producerar ändå. Sen får vi gärna fylla på med mer spets såklart.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Modano: Utan bönder stannar Sverige
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
{Haha och ändå har jag RÄTT hela tiden men ni jävla rädda menlösa förutm några törs inte våga öppna käften i detta hålla med allt är så bra forum. Se bara på förskingrar som ingen trodde på och jag visste men ingen trodde på. Men fortsätta slicka nubben freddan ledningen rädda BÖNDER
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
SuperMupster: Just det du beskriver är ju inget unikt just för matchen igår. Tycker det varit ett genomgående problem och en av anledningarna till att vårat 5 mot 5 spel inte funkat.

Det handlar inte heller bara om att vi mött defensiva lag heller då jag tycker vi hade svårt att ställa om mot Björklöven med i viss mån då dom lyckades störa våra uppspel. Visst vi vann skotten men det vara många alibiskott som togs ur dålig position som gjorde det lätt för Canata.

Freddan har en del att jobba på för att få till grundspelet minst sagt. Knappt 1 mål i snitt per match i spel 5 mot 5 är inte godkänt nånstans.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
J F K: modano är bara att ignorera, går inte att diskutera med alls.

håller dock med dig, igår var det inte försvarsspel eller målis som var dåliga.
utan allt som hade med anfall att göra var grått, riktigt grått.
det ser ut som att ingen vill något alls, vilket jag har svårt att tro.
allt stannar i mittzon och utan fart händer ingenting alls.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Modano: Whatever. Jag orkar inte bråka med dig mer, men däremot har jag gärna konstruktiva diskussioner med andra på det här forumet.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
J F K: Håll dig till och gnälla på domarna det som du kan och överlägset bäst på (freddans lilla springpojke)
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Modano: Lägg dig inte i det här om du inte förstår vad det är jag varit inne och skrivit om. Jag är inte alls lika övertygad om att laget är felbyggt, bara att Timrå för närvarande har problem i anfallsspelet. Jag har snarare försvarat Timrå en del då jag vet att det kommer att gå upp och ned för alla lag under säsongen och att man därmed inte ska döma ut något lag fullständigt.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
J F K: Fan vad du njuter nu inne här hela tiden räcker nu vi vet att löven modo är flera klasser bättre och Timrå kommer rassa helt felbyggt lag modo freddan som grädde på moset och grå nubben som inte agera utan låter det rulla på tills man är avhängd. Alla ska med i familje klubben ingen får sparken hur än pissdålig tex harde whalg boyrs lander är inga krav tydligen på dessa super kassa spelare
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Gorkyman: Ja som jag sa, döp om det till stick to the face då. Blir bara fjantigt nu. Sedan är det inte alltid utvisning om klubban är i ansiktet, exempelvis om spelaren är i pendelrörelse vid skott och träffar ansiktet = ingen utvisning enligt regelboken nu för tiden. Domare brukar dock ta den ändå, jättebra va?

Här har du en förklaring enligt regelboken om hur fel du har. Tycker du/ni att Dahlen hade klubban I en otillåten hög position?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
SMÅLAND: Johan Nordlöf 🤔🤔?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
TIK-Lund: Det var verkligen inte defensivt eller via målvakten ni förlorade igår. Jag tycker att det beror väldigt mycket på att ni inte kunde komma med fart genom mittzon. Ni fick alltid anfalla mot ett samlat försvar. Som du är inne på så stämmer inte uppspel/spelvändningar, utan backarna ser mest bara ryggen på forwards alternativt har en stillastående spelare att lägga pucken på som då måste skarva till en eventuell spelare i fart.

Så dåliga spelare har ni inte att ni inte ska kunna få det att fungera tycker jag. Verkligen inte.

Dahlen hamnar i något läge där han aldrig kommer med fart genom mittzonen, vilket vi andra lag är väldigt tacksamma för.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Sputnik:
sargad:
Vem ska ersätta Freddan?
När ska han ersättas?
Vad ska föreningen ha honom till istället, lönen kommer förmodligen behöva betalas om han sparkats?
I en topplista över Timrå IKs sämsta tränare genom tiderna, var hamnar Freddan?
Vilka gör honom sällskap i topp-tre?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Heisenberg: Det är ju enkelt för domarna - klubba i ansiktet = utv,

Inga diskusioner
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
SMÅLAND: Måste vara/varit jäkligt trist att behöva döma efter en sån otydlig och usel regelbok. Synd att fler domare inte verkar ha åsikter om det heller, utan bara köper det.

Sedan sa jag inte att vi förlorade matchen på det, jag kritiserade bara just den situationen för jag anser att regeln är sinnessjukt dålig.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
SMÅLAND: Det vet vi inte. Hade det inte blivit utvisning på Dahlen f den klubban hade inte SSK gjort det målet, och vad som skett sedan har vi ingen aning om. Dock håller jag med om att det inte ser bra ut och ngt måste göras. Får börja spela enkelt med att lasta puckar på mål och alltid ha ngn där framme istället för att spela runt.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Heisenberg: Nu var det ju inte där vi förlorade matchen? Södertälje gör 2 mål på 6 skott och vi trummar på i deras zon....
Runt runt runt.....
Men det händer fan ingenting...
Innan den utvisningen hade vi chansen i PP och efter oxå ...
Plus 6-5 i över 2 min..
Uddlöst som fan..
Jag håller inte någon bakom ryggen...
Går efter regelverket.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Heisenberg: Håller helt klart med där. Den regeln måste ändras då det finns ett antal situationer där klubbor hamnar i ansiktet som den felande spelaren inte har en aning om eller chans att undvika.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
SMÅLAND: Vad fint att ni håller varandra om ryggen. Men ärligt nu, tycker du inte regeln bör ändras? Huvudet är i midjehöjd på Dahlen, och han åker dessutom in i situationen på ett knä. Betyder inte high-sticking HÖG klubba på svenska? Den klubban var inte hög, den var bara i ansiktet.

Döp om regeln till "Stick to the face" om det ska vara sådär eller gör om regeln. Pissdåligt.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
JanneH: Nä vi ska förfan int skyll på domarn. Jag känner o har dömt med 7 domare i HA å igår spel vi som ett jävla pojklag!
Och en som dömde igår och tog Dahléns höga klubba känner ja väl och jag hade själv dömt highsticking 10/10 ggr där!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
J F K: Det är lite halvmärkligt detta med Timrås spel ändå.
För mig blev detta relativt uppenbart att vi gjort läxan på problematiken från förra säsongen dvs försvarsspelet, som inledningsvis såg ganska stabilt ut. Och jämför man exempelvis agerandet hos våra backar i år med förra är det helt klart en förändring i agerandet och i mitt tycke till det bättre, anser också vi lyckades i större utsträckning med att involvera forwards i försvarsarbetet som är en förutsättning.

Ovanstående ledde dock till ett anfallsspel helt utan kontringsmöjligheter och vi blev således väldigt enkla att försvara sig mot; i princip behöver enda ingångsvärdet för motståndare som möter Timrå vara "stäng ytorna centralt".

Det känns lite som att Timrås backar och Timrås forwards spelar efter två olika idéer.
Backarna efter "anfallen skall starta med kontroll på puck i egen zon" och forwards "vänd spelet snabbt".

Personligen spekulerade jag i att detta eventuellt var medvetet då det öppnar för ett "BWB" -spel, dvs att det är backarna som startar anfallen i mittzonen och är "puckbärare" initialt, en back byter plats med en forward i uppbyggnadsfasen.

Westerlund visade fina exempel under gårdagens match exempelvis att det mycket väl skulle kunna vara ett möjligt tillvägagångssätt men bristen av alternativ i andraskedet bevisar rätt definitivt att det endast är unge herr Fillefilur som tagit egna initiativ och inget som laget tränat på.

Det finns en anledning till att de två spelarna som sticker ut i nuläget råkar vara antingen seriens bästa skridskoåkare eller har seriens bästa spelsinne, alla andra försvinner i en grå massa.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Synct: ja vi kan fan inte skylla på domaren när vi själva spelar som en påse nötter.
När såg vi senast bra ut egentligen. Mora borta eller Banjo hemma typ?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
SMÅLAND: Lyssnar man på FilleFilur så låter det ju som att han stannar: "Man måste jämföra det med vad jag har nu. Här har jag högt förtroende, mycket istid och en bra roll i laget. Om jag inte får det någon annanstans finns det ingen anledning att lämna." Killen lär ju inte byta till ett annat HA-lag och han är mån om speltiden. Inget
SHL lag lär väl kunna locka med samma speltid utan där är väl risken att han blir 6-7e back
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Babbel och uppsnappat ifrån kön på Systemet!
Försvinner Westerlund ikväll?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
RasmusVS: Nu när vi tillsatt sportchef så kan ni släppa honom. Man får tacka för att ni räddade oss på den punkten😊
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Sputnik: För att sätta fingert på det onda så märker vi var felet ligger , det finns två orsaker det första .
Det sattes ihop En Kedja som måste fungera för att Timrå skulle fungera ,
Sedan en tränare som inte får laget att fungera och en sportchef som gjorde en missbedömning på rekrytering av spelare
Att sedan gå ut med alla måste ta ansvar på isen , första kedja måste skärpa sig ,man måste ta blåmärken för att göra mål , för dålig konkurrens om platsrena ,
då förstår man att det inte vad felet ligger eller så vet man vad problemet Är
Tyvärr går det inte att göra något åt det , det är bara hoppas att det löser sig .
VAR DET BRA att ta hem Dahlen och göra den kedjan till den största å bästa i HA ,
hela hockeysverige tyckte det....men vad blev kvar när allt focus hamnade bara där ?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Freddans egna ord. Jag har ju redan myntat uttrycket "Kameleonthockey".

"Det är klart att det är farligt om man faller in i en vana att hela tiden spela i motståndarnas tempo, säger Fredrik Andersson om Timrås dåliga form."

Det är ingen dålig form, det är en dålig vana som byggts från start och pga bristen på ett fungerande spelsystem.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
bar mofftak: han var inte rörlig ifjol heller, tror nog jag skulle ge honom en match på grillorna när jag tar fram sparken t.om!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Tikkare: Det var en riktig skitutvisning med maximal otur, felbedömt? nej, dom kan ju inte skita i regelboken, även om det va SSK spelaren som ramlade in i Dahlens klubba. Dom måste döma utvisning på den, det finns redan ett forum här på HS där det snackas alldeles för mycket om domare, vi behöver inte göra det i onödan, speciellt när dom inte gjort något fel. SSK hade inte ett dugg tur att dom vann, vi gör 1 mål och ser skitdåliga ut idag.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
NDR: vilka spelar minst och hur mycket? Förstår vad du menar...men på tal om bristande konkurrens...hela truppen spelar ju...
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Usch vad rätt man kan få ibland, detta skrev jag innan matchen emot Björklöven, tyvärr!

”Onsdag kommer bli ett uppvaknande!

Kolla bara antalet spelare som har minusstatistik och jämför den med Björklöven.

Björklöven har att ett topplag som jag ser det, Timrå har en superkedja.

I längden kommer Björklöven segla ifrån och nu när alla lag mött alla engång, kommer Timrås superkedja inte få det lika lätt.

Något måste göras en till formation måste komma igång minst, men helst hela kollektivet som hos Björklöven.”
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Kan inte låta bli att njuta lite grann när proppskåpet har gått på samtliga och motorsågen går på högsta varv. Fortsätter det såhär så har vi nog jagat i väg Fredrik Andersson till andra sidan Höga Kusten-bron innan måndag morgon.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Nisse på Mon or: Vilka skall spela mer då? Tittar man på tex Dahlen och Lundin så ligger dom på runt 23 min i speltid, vilket är otroligt mycket för att vara forwards.

Problemet är att man har smal spets och väldigt mycket gnugg, ju mer man spelar spetsen ju trubbigare blir den då orken tryter.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
J F K: Huvudet på spiken där!

Signum för två år sedan var snabba omställningar, skapa övertalighet i offensiv zon och använda farten i anfallen.

Nu blir det sävligt och omständligt. Och dessutom, kan vara en effekt av stillastående forwards, spelas det så mycket på utsidan så att Timrå snart är utanför sargen och spelar. Mig veterligen är det ingen målvakt, förutom Brattström då, som släpper in puckar från sarghörnen. Känns som en relativt jävligt kass taktik att ta sig dit i varje anfall.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
DubbelNisse: Det var väl det jag tänkte på idag. Forwards är så stillastående. Exempelvis förstår jag inte tanken på att Jonte ska vara stillastående på blålinjen när han är så mycket farligare med fart. Ja, ni vill dra isär motståndarna, men det gäller ganska platt när det finns väldigt få alternativ för backarna att passa som har farten att kunna hota motståndarna.

Jag tror inte jag såg nästan en enda odd-man-rush från er sida idag. De var ni mästerliga på för två år sedan.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Smetovish: gå ned på folk..då blir konkurrens...
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Det är inte lätt att få snabba anfall när vissa forwards står still på blå när de får pucken tyvärr börjar det se ut som förra säsongen ingen spelglädje och alldeles för tafatt spel i anfallszon
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Clay.2: då skakas det fram en ny på stört..
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
timrasuppi08: Ja eller hur, han är så kass. Man blir så trött. Men tror det är på tiden att hitta en match coach, Ante kan vara kvar men Freddan kan gå till Gnarp. Tror tyvärr att laget kommer falla i tabellen. Om 3-4 omgångar är man nere på plats 5-6.
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Nisse på Mon or: rätta mig om jag har fel...men har man inte tidigare kört med 3 backpar + möjligen en extra?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Helt overkligt att sopan Hardegård är med år efter år. Alltid kass, men idag var det helt horribelt uselt och som vanligt en hel del tur att det inte går ännu värre.... Är hela ledarstaben helt blinda???
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
gustav9: Ha ha, ja eller hur.. I vilken roll då?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
JanneH: trodde både motorsåg och hårblås glödde efter både Kristianstads- och Vita Hästenmatcherna. Tydligen utan resultat...
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Sputnik: Sen måste man ändå vara ärlig och säga att det inte är på backsidan största problemet sitter heller. Håller med JFK som jag diskuterade med inne på Modos forum. Våra forwards kommer inte heller och hjälper till och underlättar tillräckligt för att man skall komma ur i samlat anfall.
Det är ju dessutom målgörandet vi har problem med i 5 mot 5. Inte insläppta mål.

Vem håller i forwards om inte Freddan..
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Smetovish: Förutom Hardegård
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Sputnik: Exakt...då kan man ju fråga sig varför tog Ante jobbet...och på 5 år?
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Tikkare: Timrå har haft en svacka sen omgång 8 förra säsongen....
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Clay.2: Nubben sparkar alla spelare!
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Kan aldrig tro att Nubben sitter still i båten just nu...nåt måste hända...och snart...
Låst ämne

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Nisse på Mon or: Nubben hade ju värvat större delen av backsidan redan när Ante anslöt. När Ante fick frågan om Timrå har material för att spela den hockeyn han vill spela var han ganska svävande i svaret vill jag minnas.
Låst ämne

2000434 · »