1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578050 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - AIK 2017-10-04

1839384 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
EArk: All heder åt honom för en bra artikel. Expressen skrev före matchen att AIK nu skulle förlänga sin fyra matcher långa segersvit. Efter matchen valde de att skriva om Trojas seger, den jämna matchen mellan Modo och Björklöven och Södertäljes kris. Inte en enda rad om AIK. När hände det sist? Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Jo, förresten, den här gången ska jag skratta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
sargad: Leksand då?

Visst nu har Modo och Leksand en färsk historik som gör lockelsen stor kring dessa två lag men kan Modo få fullsatt så ska väll inte vi behöva vara sämre! Leksand har även de en fantastisk läktarkultur!

Nä jag hoppas på 6 matcher i år där vi har lapp på luckan!
Kommentera


Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Nisse på Mon: klart jag menar Würsten! Min mobil trodde det var 2016 bara....
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
WifstaÖstrand: Härliga tider, strålande tider!
Som det ser ut blir det toppmatcher mot Modo och Löven. Det borde väl innebära en hel del publik?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Knylan: Ungefär som säs 2003/2003 efter att Z lämnat....
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Bragd-Birger: du menar väl brattis?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
jå1: Nej precis, det går väl lite hand i hand. Det är bara hoppas han får upp sitt självförtroende, han verkar väldigt beroende av det för att producera. Är ofta allt eller inget hos honom känns det som.

En grej han dock alltid är bra på är att vinna tillbaka pucken i anfallszon när han jagar ikapp motståndare som ska gå till attack genom att lyfta deras klubba och sno åt sig pucken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Heisenberg: Tycker han har försvunnit i spelet, bär inte lika mycket puck, skapar inte lika mkt osv. Men som sagt, får han sätta dit nån puck lär mycket kunna släppa för honom!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Mycket sitter troligtvis i huvudet för honom, tror han har stora förväntningar på sig själv så det låser sig istället. Han vill för mycket helt enkelt, men när det väl lossnar tror jag det blir mycket bättre!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Johan Persson? 5 matcher 0 poäng? Grym på försäsongen?

Spelar han inte i samma kedja som på försäsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Utan att ha sett mer än att fort-som-fan-gå-in-och-kolla-varje-mål-på-cmore-kolla så blir jag ändå storligen imponerad. 0-1 relativt snabbt hemma mot ett tippat topplag har på senare år inte slutat mer än hedersam torsk/max kryss. Underläge har ofta känts väldigt tungt, detta säger jag utan att ha mer än magkänsla på fötterna.

Nu roddar vi hem en trea av detta, vilket kittlar. Fyra mål mot ett lag som innan matchen släppt till fem på fyra matcher. Jag vill ändå mena att det kittlat mer än brukligt nu såhär i början av grundserien. Det är något annorlunda vi ställer på isen, något okänt. En brokig skara stor talang blandat med ett sargat gammalt gäng som genomlidit såväl EP/JD-eufori som Pantern hemma hösten 2015 inför 300 fysiska åskådare. Det är mycket spännande detta, vad man kan göra av några som lirat samma spel i flera år utan att skörda några större resultat kombinerat med invärvad kompetens från högre nivå vars spets ligger i att spela det spel vi förgäves försökt med. Detta med en målvaktssida av yttersta klass.

Jaharå. Mysigt och intressant. Tre poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Modano:
Ja det är ju himla tur att vi slipper låna målvakter utan Modoliderna längre!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
SMÅLAND: 6 poäng att jubla åt ikväll. Heja löven.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
En sak är iallafall säker...
Herr Andersson lyckas med det som Herr Forsberg misslyckades med....
Det går illa i Västervik!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Sånt här spel vill man se varje match!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Woody: Haha, poäng! Vore klart timråitiskt att torska med 1-5 för att följande fem matcher spela utan självförtroende och sjunka blytungt genom tabellen...
Men fan trot. Helt utan respekt för ovannämnda naturlag börjar jag vädra morgonluft. Det finns komponenter i spelet som inte funnits där på...för länge. Kan bli något detta.

Dock: vi erinrar oss Mr Wolfs visdomsord, och försöker avhålla oss från att sväva iväg. Än kan allt gå åt helvete. Men ofta orka tänka på sånt i afton. Nu suger vi på en Lagga istället!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Woody: Imponerande seger Valparna Hållander Olofsson spelar bländade hockey och målvaktsidan är kanon den här säsongen spelar ingen roll vem som står
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
En sak är säker iallafall att fortsätter Fållanner och Ollesson gå framåt under sessen så är de förlorade redan när vi halvägs till nästa tampong!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Bragd-Birger: Egentligen kommer det slutgiltiga elddopet först på lördag. En normal säsong ska Timrå förlora mot ett SSK som ligger sopsist, precis som vi lyckades förlora mot både dem och Sundsvall året före det. Upp till bevis och ge oss frid!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Det här trodde man ju inte på förhud! Inte minst efter första fem. Fantastiskt bra upphämtat dock, en helt annan trygghet i Timrå nu jämfört med föregående Rogge-säsonger.

Hauken är sjukt stabil där bak, känns fanimej som att vi får gå tillbaka till Lindbäcks dagar för att finna samma stabilitet. Hyfsat lyxigt att vi har Orren där bakom också.

Framåt måste Johnsson pussas. Fantastisk frenesi och pondus rakt igenom. 5+!
Kul också att man fick se Karlsson steppa upp. Bra match med grymma passningar!

Fortfarande lite att slipa på i egen zon, blir lite oresolut för många gånger. Men återigen: vilket jävla lyft från tidigare säsonger...

Var sjukt skeptisk till Freddan på förhand, men börjar omvärdera kraftigt. Det här ser jävlarimej ut som att vi har ett lag i år.

Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Björklöven - MoDo 3-2..
Lekisand - Häst 1- 2..
Och vi slår AIK efter att torskat alla gånger förra säsongen med nästan ett halvt nytt lag!
Nubbsen kan han 👍
Ikväll rinn dä lätt igen och dä ryk ifrån zegergarren 👍😊
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Gorkyman: Får se hur länge Rogga hänger med också !
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Underbara tre poäng! : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Jämtlandsfil: Waltins dagar är räknade
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Vafan, vi känns som ett LAG!! Var nog ca sex år sedan..
Grattis till oss :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
härlig match
3 härliga points
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Olle: Tycker Johnsson varit riktigt grym idag med, snyggt mål i PP och stark i kroppen och har kört med härligt driv.
Kommentera



Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Hur i helvete kan man slå en backhand till P- Out i ett viktigt läge!!! 😬😬😬😬
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Olle: det är inte Slut än...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Olle: Jo. Han inger verkligen förtroende. Men alla andra spelar med stor hjärta och en hel del spets också. Det finns ingen jag har synpunkter på. Nöjd, bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Woody: tycker Haukkeland är överlägset bäst på banan och den i Timrå som spelar med pondus och kyla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Bragd-Birger: Instämmer! Snacka om inställning! Och Helber kan ta sig i arslet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Fan så han chefar i den här matchen, 21:an!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Woody: Ja. Allt kan fortfarande hända, men jag är imponerad av vårt lag. Effektivt och kyligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Woody:

Tänkte skriva samma sak. Äntligen lite trygghet i dom bakre leden( med risk för en jinx) 👍🏻
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
SMÅLAND: Jag vill inte utmana ödet, men vår målvakt känns oerhört trygg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
SMÅLAND: Strömberg är kylig och tar en crosscheck i ansiktet, blir belönad med en kvittningsutvisning. Zebran kan ju dra åt helvete.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Vilket jävla snurr nu....
Svittigt som di sär i Skaune!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Där hade vi tur att vi hade 4 målvakter...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Herminator: Puh! Svettigt blir det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Laken: Hauke har en ängel på axeln.. 🤔
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
{Herminator:
Hur ska detta publikfiaskot sluta...
Mindre och mindre folk för varje match?
Ikväll gästar ju serieledarna Gnaget!
Är Bonde söker fru så jädrans populärt😬
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
AIK has been Kinnvalled...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Jag skäms!!!!
2900!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
SMÅLAND: 2905 i publiken, 1000 för lite med det här liret.. =(
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Wow! Vilken passning och vilket avslut!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-10-04
Heisenberg: 4-2 43:12 Kindvallen.. =)
Kommentera

1839384 · »