1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580473 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16

1996070 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND: Haha, men herregud. Har jag sagt att vi ska förbjuda alkohol? Nej. Det sa jag inte. Men när vart och vart annnat av dina inlägg handlar om att du är full så tycker åtminstone jag att det är rätt tröttsamt. Men för all del. Fortsätt supa och berätta för folk att du är full om det får dig att må bättre. Jag kommer fortsätta att tycka att det är tragiskt och trist.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
hubbenorlen: Herregud vad är dä som hänn?
Här har man huserat sen 2001 å jargongen är varit likadan i snart 20 år.
Det har aldrig klagats tidigare på hur var å en lever sitt vardagsliv. Förr kunn man röka å kröka överallt. När som. Ingen brydde sig.
Här diskuteras om hockey( I alla former )och idag gamla minnen från förr. Så kul att läsa. Man tänker tillbaka 40-50 år i tiden. Glada 60-70 tale. Alla roliga minnen man har ifrån den tiden i Bergeforsen, Sörberge,Timrå,Fagervik,Indal,Liden,Timrå och Sundsvall.
Både hockey och annat. Nu har det börjat komma in andra och vill röra om i grytan här i våran fina Gästbok. Prata om alkoholism och annat.
Ska vi förbjuda alkohol nu med inom idrotten och vardagen som alltid funnits där. Ska vi ta bort läktarkulturen med. Bråk å elände är inget jag förespråkar på matcherna. Men full fart..fullt ös medvetslös. Livet är en fest. Måndag som fredag. Man dör inte utav att det rinner lätt när det är idrott på tvn eller om man är på plats en vardag.
Man kopplar av å de är en förbannat skön känsla när man jobbat hårt i många år!
Timrå IK i nöd och lust och i bara bröst...!
Imorgon VINN vi mot MORA!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Raggaren Putte: Konstnärligt vardagskoncept? Det handlar om en regelrätt alkoholism. Det finns inget charmigt med det över huvud taget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND: Bla bla bla, alkohol, bla bla bla, vodka, bla bla bla. Seriöst?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
RasmusVS: Några kanske skulle behöva dra pinnen ur röven och slappna av lite.

Om man läst detta forumet en tid bör man ha förstått att SMÅLAND mer är att betrakta som ett slags konstnärligt vardagskoncept än något att tolka bokstavligt och uppröras över.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Clay.2: Du kan inte vara riktigt riktig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Rytter: En dag kanske förstår man att ungdommen slut , när man somnar i soffan och vaknar i soffan .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND:

Visst kan man vara trevlig ändå, men det gör det inte mindre tragiskt att skriva och romantisera om det och tycka det är häftigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Clay.2: Man lev ju förfasiken bar en gång!!
Njut för fan varje dag och dä man inte minns dä har en ju för hundan int gjort!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND: Att livet är en fest det har vi förstått , men det kommer en imorgon också .
Den kan komma jäklig fort och sitter vi där och förstår inte vad som hände .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Alltså Löven är bra i år, inget snack. Men 6-1 borta mot SSK väcker snarare frågan hur pinsamt jävla usla kringlorna är
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Rytter: Man kan hinka lätt utan att för den skull bete sig illa mot omgivningen!
Det ska vara stämning i rinken annars kan det kvitta. Förr hade man gastuta på matcherna...
Men det förbjöd de. Nä...allsång och trummor och ett jävla tryck när man är salongsberusad...
Dä ä hockey dä!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND:

Om det är det som är ena alternativet och det andra är att hockeyarenorna blir ett slagfält för ett gäng testosteronstinna 17-20 åringar som är extremt osäkra och omogna och knappt bryr sig om sporten eller laget så tar jag nog hellre speedway alternativet.

Om du tycker det andra alternativet är bättre får det stå för dig, men du kanske passar in bra du verkar ju gilla att hinka sprit och du skulle säkert se tuff ut i småpojkarnas ögon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Herminator: Hade inte vi ett rötägg i på första matchen , hur gick det för han , han gillade visst rök och eld .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Rytter: Sopa framför egen dörr innan du kommer hit.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Rytter: Aha, Nicke Lilltroll och alla hans grön/vit/röda småsmurfar är här och dyngar ner i vår fina drömvärld.
Flitig som en baptistanhängare sätter han ner foten och kastar dynga i sittande i det välpolerade glashuset.
Ångestfyllt (R)hytter han med sitt av värk krokiga pekfinger. Ingen är så beläst och duktig som han i sin kamp för töntklubben han håller på.
Läs igen om du nu inte fattade poängen med inlägget. I övrigt finns det utbildning för den som inte vill/kan/törs se fel i sig själv.
Funkar säkert utmärkt även för JA-gänget som aningslöst hyllar er cyklopvärld och det du kladdar ihop här.. Lycka Till, lille vän.
Observera, Blamesharing enligt dina metoder funkar kanske hemma i Bjästa men inte i den stora världen. Passa dig så att du inte går mera vilse än vad du redan är.
Dina inlägg här är lika populära som när Jehovafolket knackar på dörren på söndag förmiddag riktigt tidigt..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: Själv satt jag med en flarra Explorer på bänken utanför macken i Bergeforsen innan match..
Innan bussuslingen hämt mej!!!!!
Skål tamjefan ikväll 🍹😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Rytter: Ja har hela tiden sagt det! Låt hockeyn bli som speedwayen...
Låt publiken sitta och virka och lösa korsord under matcherna...
Slopa alkoholen och bjud på kafferep med 7 sorters kakor...i pauserna!
Släpp in NTO och PRO å lottakåren å höj medelåldern till 65+
Ta bort hejaklackarna och låt publiken sitta och vinka med en flagga när det blir mål...
Sen kan det vara knäpptyst i hallen....
Precis som i kyrkan...
Spela bara Lönnå å Siv Wennberg å Östen Warnebring på matcherna...
Men vi får inte glömma kollekthåven som går runt läktaren....
HALLELUJA så bra det blir....!!!
Ta död på hockeyn för fan!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Grabola: Håller med dig! men om ante och fredrik ska göra detta näääe då måste de våga tänka nytt. det är alldeles för mycket fokus på dribblingar och flipmackor i anfallspelet. och jag vet att Mike Helber i Cmore Studion bara vill kommentera snygga dragningar oså när Ragnarsson nyss lagt in en riktig bröstvärmare från, det är hål i huvet sattää. och vafan hände med framtidens Timrå Ik när dem unga bara vill göra snygga dragningar och skjuta slagskott från, vi måste ju förfan försvara borgen också sattäää. Hockey, det börjar man bygga från defence och dessutom så köper många Cmore och får inte ens se lite handskar på isen. vi får ju knappt se repriser på tacklingar nuförtiden. då kan vi lika gärna byta namn till disneydags och så spelar bi bara på fredagar också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Herminator:

Verkar som ni redan har problem i er klack. Hur var det med killen som hotade och skalla ner någons farsa för några matcher sedan. Var väl någon här i boken som skrev om den händelsen.

Hur som helst så är det tragiskt att detta ska få fotfäste i hockeyn, det som varit så skönt är att hockeyn har egentligen inte haft några stora problem liknande fotbollen, vore otroligt tråkigt om denna kultur även kommer in i hockeyn.

Nej porta och bannlys alla som beter sig på detta sätt i samband med matcher, detta har inget med hockey att göra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Smokey:
"Puch Dakota, mörkgrön, bockstyre, lucka/drevat, pimpelgas.
Spolad is på tallnäsplanen = hockey.
Tommy Sjödin som vikade på gympan på Sörbergeskolan..
Mjuktennis på gatan, Stenhammarn och folköl på fredag/lördag
Vivansborg och disco
Cigariller från konsum"

/En supporters uppväxt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Herminator: Själv var jag en mes på trimmat.

Vågade bara köra lite drevat, ställbart och grovkrök på Dakotan. Om man juckade pampasstyret kunde man komma upp i typ 49 i medvind.

Och ishockey spelade vi utan sarg på tjärnen hemmavid. Granriskvistar som varnade för sprickorna på den uppskottade planen, ruttna ihopspikade plank som målburar, någon polares storebrorsa lyste ibland upp planen med helljusen på sin Amazon när vi körde kvällskamper

Gatorade och Klar2 som frös till isklumpar i snödrivorna...

Lycka var när farsan tog 142:an och körde oss till isladan i Timrå!

Så odlas hockeykultur.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Herminator: På Bergeforsen träffade man på Tåget , Bulla mfl .. på lördag ..match på söndag och vann gjorde dom ändå .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Herminator: Ja dä var bättre förr!
En fick dricke överallt och i BergeforsParken gick flickera toppläss vid poolerna!!😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Herminator: Puch Motorcross 68 å trimmad var den .
Ånäsparken ..Kovlands härliga folketspark och deras laxmackor .mm.
T Rex spelades på lilla banan ,parkeringen där gjordes allt och lite till ,man plankade in och blev tagen men fick komma in ändå ...man liftade upp och hem .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Clay.2: 11Hkr på Zündapp me 19mm förgaseri. Solfjäder topp såklart. Blev ändå besviken när kompisens Zündapp me 70cc 7a och Bing17 gick bättre. Han körde även ifrån min klasspolares Honda 125a.
Å andra sidan krozzades hans moppä av en snubbe med en stulen Zündapp på moppäram med träskor på fötterna.

Du har rätt Clay, de var fanken bättre förr.
Särskilt runt Domustrappan men även i Bergeforsparken.
Länge leve folkdanser.. 🏒😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Uppladdat:

450x300-20191014.jpg20191014.jpg

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Säger som min kompis från gnällbältets huvudstad (Arboga) säger om det mesta:

- Det går aldriiiiig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JonteD: Så har även jag min vän, inte i en DMZ ens.. Annars skulle jag inte jämföra.
Plikten ibland, blir att få folk att reagera inte bara rusa iväg och agera, dumt.
Du reagerade, alltså lyckades jag?
Min point är även att Ö-viks svansen idag är inget jag önskar se i Timrå klacken. Bara så att ni vet...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Herminator: Sorry jag ber om ursäkt är inte mig själv i kväll 😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
mikenomad: Förlåt mig men jag reagerar fel ibland!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JonteD: Tack! på den tiden hinkade vi pina colada i kap verde efter matcherna. Men Svedberg ville bara hinka sprit och elände, haha. Hilda Mathilda vad tiden går. Själv jobbar man som uteservering nu och klagar på hur bortskämda ungarna nu för tiden är. Allt de bryr sig om är sputify och fejsbook och vafan nu allt heter. På min tid hade man rediga tillhyggen och nu går grabbarna runt och småmyser med kompositklubbor 45 flex, det är hål i huvet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
mikenomad: De va fel av mig ursäkta mig men jag trodde att han tyckte nogot att vi skulle vara där.sorry,
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JonteD: Nu tror jag du misstolkar herminatorn lite. Med all respekt för dina krigserfarenheter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
russkiy medved blyat: Skitkul o höra hoppas att det går bra för honom!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Herminator: Jag har varit i en krigsson Jag tror inte att du vet vad du pratar om du pratar om Syrien där är de krig!!! Jämför inte hockey med krig snälla du för jag vet hur illa de är!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Grabola: den rabben har jag coachat 86, riktigt fartfylld med förmåga att spotta på tränaren i en het diskussion.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND: Den där rabben är som en gammal träställning från tidigt 70-tal.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Nacka TIKare: Öhh, öhh, ööööh? Är det här Trolltider eller en verklig riktig fantast som beskriver hockeyns motsvarighet till I-landsproblem?
-Helvetet närmar sig, vi nära på förlorade mot jumbon?
Men snälla du, backa bandet grabben.
Har du själv någonsin varit i en, till synes, ändlös serielunk?
Vi är inte ens inne i den mörka november och du går nu fram som värsta ångvälten här redan.
Jag var ju på plats i Kapellet igår. Tyckte ändå att jag såg ett hemmalag med god kontroll leda med 1-0 och metodiskt spela sig genom hela matchen.
Kan ju ha fel där då, åtminstone enligt ditt sätt att se hockey?
Vi har och har alltid haft svårt mot grislag som radar upp sig med fläskig skyttegravshockey. Slående igår var att Alimiz gled fram på isen, inget drag i skridskoåkningen.
Speakern hann meddela att Almizzzzzz bästa spelare var målvakten. Ok då, han var för bra för att måsta stå i det där laget.
Men hörru, med 2 minuter kvar och han hade just börjat vifta om coachen kanske ville ta av honom från isen.
Prexis då, liksom vrider Timrå upp pressen ett snäpp.
Morten får pucken serverad och gör det han ska, mål.
Inte faan var jag besviken när bror och jag travade mot bilen för hemfärd. Tvärt om och kanske mest med att vi mot detta tunga lag slapp tuffare skador. Det är möjligt att vi sett två olika matcher, jag var på plats, stödde laget och handlade den sedvanliga grillkorven med kaffeblask.
Var var du sa du?

Andra "Fun facts" i kväll?
19-årigt sugrör av MoDolidkaraktär portad från samtliga Svenska hockey arenor efter en misshandel av ett stackars Björklövenfan inne i hallen och utanför.
Är ni stolta nu Lumber-jack-asses?
Hade den lillgrabben petat med sina klena sugrörsarmar på mig lovar jag att han hade petat klart för säsongen 19/20.
Skäms, hockey ska bara vara underhållning, vill ni kriga, åk till nordöstra Syrien så får ni lite att arbeta med på riktigt och eventuellt en tankeställare.
Jag är fortsatt skeptisk dock å era vägnar.
Det här förutsätter nog en påkopplad hjärna och dessutom empatisk förmåga. Båda blir nog lite för svåra för er...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Sputnik: Undrar hur coolt SHL börjar kännas nere i Oskarshamn? De har väl inte riktigt studsat tillbaka efter 0-12 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Sputnik: Han blandar och ger den rabben!!!
Som vanligt!!!😂😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND: Svedberg kan än han!

"Repliken kom snabbt genom Jonathan Pudas som målvakten Niklas Svedberg släppte tämligen enkelt."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JonteD: Så länge vi vinner med plattan halvvägs i mattan är jag supernöjd!!!!!!😂
Plattan i mattan....det tar vi när det behövs när vi tar steget upp igen!!!!!👊👊👊👊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
SMÅLAND: Finns bara en sak plattan i mattan hela matchen!!!!!!!!👍👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: Jag förstår vad du menar.
Jag satt just och studerade hur det såg ut säsongen 2017/2018 efter 10 omgångar. Då hade vi 22 poäng. Vi har alltså 2 poäng mer nu( 24 p ). Vårt spel är inte 100% ännu. Men vi ligger i topp och det är ju faktiskt bara början!
Det kan bara bli bättre.
Ny tuff match mot Mora borta på lördag.
Jag är övertygad om att det kommer att se bättre ut då!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Nacka TIKare: Öhhhh
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JonteD: Jag har 5 enkel ..såg alla ifol och alla hittills .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Clay.2: Jag hade gärna velat vara på varje match men har 14mil enkel resa jag åker ner när de är en viktig match då är jag där!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: Så laget skall få vara kravlöst menar ni? Matchen igår var katastrofdåligt. Mot soplaget AIK så spelade vi (Timrå) precis lika kasst i 2 perioder för att sedan sprattla till i tredje perioden och spela riktigt riktigt bra. Men det kom alldeles för sent. Att laget har en mycket bra högstanivån är det ingen tvekan om, men att laget spelar skitkasst mot soplag måste väl ändå sportchefen få regera emot eller skall dom få lalla runt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
kulltorp: Vi klagar på dom som inte kommer på HEMMA matcherna .
Låst ämne

1996070 · »