1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578034 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03

1591226 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Små marginaler. Tappade ledningar i slutperioden har kostat oss fyra poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03

Timrå är ett lag som kan spela så där magiskt, som vissa lag i NHL alltid verkar göra, men nästa match är det som om magin försvunnit.

Matchen efter kanske det är en match mot Asplöven eller Oskarshamn o då är det som om det kommit ett rymdskepp och lyft upp alla 20 spelare och klonat dem... fast glömt berätta hur man slår två passningar rätt o dessutom hur man åker skridskor o dessutom beter sig som man har ett glödgat spett uppkört i arslet.

Klacken då?
Delar av klacken  sover sin väpnarsömn under tunga snarkningar, vissa har somnat där de fallit ner från läktaren.
Deras öppna munnar gapar tyst mot stålbalkarna i taket där Strimmas ande svävar i det tysta.

Heja Timjå!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Undvek att skriva härinne igår kväll men läste en del. Det är väl så att vi igår fick oss en liten näsbränna igen, en bitchslapp av verkligheten. För så fort morgonluft börjar anas och en känsla av hopp och upprymdhet infinner sig så måste vi som TIKare naturligtvis omgående med ett brak tillbaka till jorden.

PLATS TIK!!

Annars är det väl så att vi har så sjukt låga förväntningar att det skett en perspektivförflyttning. Jag menar, av tongångarna hos oss härinne senaste veckan kunde man tro att vi låg topp 3 i slutet av säsongen. Fast det känns sunt, ödmjukt och sunt. Bara vi kan acceptera att det är så här det är, hyfsade resultat blandas med bottennapp. De riktigt höga topparna kommer vara få, om ens några. Hittills är det väl Moramatchen som ligger närmast en sån. Möjligen DIF-upphämtningen också. Så här långt känns 11 poäng ändå rätt anständigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
DJ Hemp: Ja dom var en hel hög verkar det som. Blir spännande på Lördag, tyvärr så tror jag Rögle gasar på och vi får det svårt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Jaji, har nu legat och jobbat ett par timmar. Samt tagit några stänkare. Där snackar vi "a marriage made in heaven". Men nu är man alltså åter på HS för att vältra sig i lite dyster läsning, då det blev jävel för Timrå igen. Det hade man inte räknat med. Vad är då positivt? Ja, det var lugnt med Wedin läste jag. Bra också att här inte skrivs så förbannat många inlägg längre. Ett överskådligt och bra forum har detta blivit sedan vi åkte ur och alla medgångare försvann. De var ju osannolikt många, de rackarna...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Andersson: Wedin fick ett skott på foten, men ingen fara för nästa match. Skönt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Som sagt, en skitmatch det här. Irriterande att man lyckades hitta ett nytt sätt att förlora på. Hybris-hockey. Lite trist också att det är våra äldre/mer rutinerade spelare som går i bräschen. Det tummas och kladdas.
Men, gjort är gjort. Bara att bryta ihop, ta lärdom och komma igen. Hög högsta nivå och låg lägsta, där har vi årets upplaga. Det sista kunde man ana på förhand, det förstnämnda vågade åtminstone jag bara hoppas på.

Så: fortsätt jobba på dalarna. Och ni rutinerade: skämmes! Ni är ledarhundarna, med ett koppel ystra valpar bakom er. Förvalta det förtroendet. Led dom rätt!

Ska deppa klart under kvällen, sen blir det ompepp inför danskjävlarna. Ännu en uppgift som ska bli intressant att se laget ta sig an.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03

Jockz:

ja är budgeten satt till 3000 är de ju bara räkna ,   minst 4000 nästa hemma kännns ju inte väldigt trovärdigt

Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Andersson: Bara 2000 på läktarn idag. Det borde betyda att vi snart ligger efter med betalningar igen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Taurus:hade du trott något annat
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Vår lägsta nivå är gigantiskt djup. Fy sjutton vad dåligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Flopp hemma , Mögle borta på lördag , det kunde ju ha känts bättre  .....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Timrå Icon: Klart som fan vi kommer göra dåliga matcher. På ett igen bah.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Taurus: All skit började då Norja skadades.
Ja inte lär han då vara bättre än han var då han är tillbaks.
Vi får hoppas att det här var ett bottennapp och att allt bara blir bättre nu.
Man hade ju precis börjat se en ljusning.
Snälla Timrå IK; se till att jag får valuta för mina skattepengar åtminstone
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Raggaren Putte:

Tyvärr är det nog så att man är ett lag för den undre halvan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
dr-nix

Är glad om dom slipper kval jag. Finns inga målgörare i år heller. Släpper man in två mål så klarar man inte av tre pinnar i nån match
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Verkar som jag missat något som var avsett att missas ikväll. Man blir nästan förbannad enbart av att läsa kommentarerna. Hoppas bara att det inte var en sån där vägskälsmatch där det visades avgöra om vi skulle vara på den övre eller undre halvan ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Timrå Icon: bra förslag....men nu ligger HV sist i SHL igen så...lite skönt känns ju det iallafall.. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
erathoo: Norén blir man ju bara förbannad när man ser.

Nä måste nog ta en kall nu känns det som. Jag är den sämste förloraren som finns
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Skön hemresa för Asplöven!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03

fredriko74: pssst....

...ingen, men berätta inte för nån....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03

erathoo: kommenterar mig själv ang defensiven, Hallin / Molinder / Norén inne på ALLA målen i baken...jag tycker INTE dom jobbar genom situationerna ordentligt faktiskt.....ser lite segt ut när 24:an och 8:an jagar...där måste dom upp ett snäpp...

vete sjutton om man inte konsekvent bör köra RP (6) och JC (58) med Molla och Hallin....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
erathoo: Det är frågan de, vem vill se en sådan här bedrövelse?? 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
erathoo: Tror jag knappast de gör.
Möjligen några sadomasochister med huva och en boll i käften
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Efter att ha sett matchen så har jag två synpunker. Asplöven är ett lag Timrå bör ha efter sig i tabellen när grundserien är avslutad. Den andra är att Timrå gjorde en riktigt dålig match, det var slarvigt och rent allmänt dåligt. Jag hoppas att spelarna är riktigt besvikna på sig själva.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Timrå Icon:

Jag håller fullständigt med. Och vi på forumet m m kan ju inte hålla på och lalla på i evighet heller. Men det är brutalt värdelöst att laget ska förstöra vår goda stämning som varit under hösten... Skit!

Läggning nu, tror jag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Timrå Icon: jodå, typ 1300 säsongskort har väl sålts....dom borde väl dyka upp  ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Ska det vara så jävla svårt att skära ned på antalet utvisningar när man sänks av detta match efter match???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
DJ Hemp: Det är FÖRJÄVLA uselt!!
Man kan inte skylla på ungt och orutinerat hela tiden.
Asplöven måste vi ta tre poäng mot. Och allra helst hemma!
Det värsta är att på nästa hemmamatch lär det vara knappt 1000 pers efter det här.
Ynkligt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
erathoo:

Nej, det visar sig än en gång att det aldrig finns några säkra poäng. Blev just lite depptrött. Lika bra att gå och lägga sig med jobbet igen. C'est fini.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Asplöven vinner fullständigt rättvist. Den som säger något annat har kraftiga synfel. Det här var mkt pinsamt, Timrå.

Dalar vi nu? Jag tror det. Skulle bli väldigt förvånad annars.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03

DJ Hemp: exakt, det hade varit mumma med 3p, men ibland blir matcher så himla skumma när man har 'flyt' i början...momentet och tempo tappas liksom bort då och man 'glömmer' hur man skulle lira.....istället så jobbar motståndarn sig in i skiten istället...precis som vi gjort själva ett par ggr....

Nya tag på lördag mot Oögle....inga säkra points där direkt....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
En poäng mot Asplöven hemma är knappast godkänt. Särskilt inte efter en tidig 2-0-ledning. Det var så här vi höll på i ES tidigare. Och jag som berömde moralen i förrgår... Fan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03

HAHAHAHAHAHA, seriöst ???? Hur många på plats nästa hemmamatch 600 ? 

Vart hade man tempot denna match, släpp virkningen och kom in i matchen för i h-vete!! 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
jå1:

Aj aj aj, nu kan det lätt börja bli negativa tongångar i forumet igen. Det här som började så bra... : (
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
RTS: Ja, vilken jävla skitmatch. Så här får man inte uppträda på hemmaplan.
Ajajaj.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Fy fan, ja det här trodde man inte när vi gjorde 2-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
tycker nog att Hallin / Molinder inte rikitigt klickar i defensiven faktiskt....bajs!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Vinst för Asplöven, helt rättvist dessutom
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
DJ Hemp: Känns som om hela laget räknade med 3
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Sjukt dåligt Timrå just, får vara mkt nöjd med oavgjort på hur matchen utvecklat sig.
5-3 i 1,5 minut och ett handledskott på mål i andra är under all kritik
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Berglund: jaa, Hulten har inte varit särskilt lyckad idag....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03

Se till att vinna på hemmaplan nu!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Har inte haft någon kontakt med händelserna i Timrå nu på ett tag, så det blev plinget i rutan som förkunnade domen: Kvittering. Det var ju förjävligt. Känns inte alla bra. Hade nästan räknat in en trea när man kom hem vid en 2-0-ledning... Fan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Lider med pojkarna. Kämpa Timrå. Alltid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Wedin....skadad?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Berglund: bah. många chanser har vi haft att vinna denna match, men nu håller vi på o förlora den istället....suck...i en sån här match känner man att laget är ungt o orutinerat...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
MEN SVÄRA!!11!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
hubbenorlen: Ja 100pundarn spelar ungefär som han väger det
Kommentera

Sv: Timrå IK - Asplöven HC 2013-10-03
Vad fan håller Hult på med idag då? Först bentackling med vilje och nu en armbåge i ryggen som sätter oss i en rejält prekär situation :/
Kommentera

1591226 · »