1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577967 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25

1793906 · » Till forumet




Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Andersson: Länk till bild(er)?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Stridsberg90: exakt sådär ska timrås tröjor se ut
Kommentera


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Matchställen som Timrå ska lira i imorgon är ju helt obegripligt snygga! Önskar att det var original ställen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Smokey: Hahaha ligger ALLTID lågt när grabbarna jobbar stenhårt slipper jag stå där med knutpiskan. Någon som vet när det är sista dagen för övergångar ???
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Herminator: Ja, eller RockRoffe?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Smokey: Även helvetet ser ändå lite lockande ut. Varmt och skönt. Som på Kanarieholmarna ungefär. : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
RunarUp: Jag har varit här hela tiden, dock utan att skriva särskilt mycket. : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Timrå IK. Det blir i alla fall aldrig statiskt!
Hittade en bild som åskådliggör det här forumet rätt väl... Nu gäller det bara att öppna rätt dörr hela tiden...
Och givetvis är Modano lite av själva bossen i helvetet;) Han ligger rätt lågt när Berglund målar:D
Uppladdat:

450x300-img_6509.jpgimg_6509.jpg

Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
RunarUp: UnoGordon? 😊
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
El Maco: Inte ens i förrgår.
Härligt at se legendarerna återvända. Först DJ sen Leffe.
Vem blir näste comebackman/kvinna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
actionleif: det var inte igår!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Knylan: Bra dä, heja Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
NoMercy: Ja, det stämmer säkert. Man kan aldrig få nog av att Timrå stänker in mål...
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Smokey: Jaji, det där känner man allt igen. En svunnen tid. Med en inplastad jävla madrass och en ärkebrutalitet. Men det skedde aldrig på Stockholms Söder. Hur satans packad man än var. Jag måste nog flytta tillbaka dit...
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
NoMercy: precis. ."we can't...😂
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
tjobba: Visst var det väl "Just can´t get enough" - Depeche Mode?
www.youtube.com/watch?v=_6FBfAQ-NDE
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
DJ Hemp: Fan... Vakna upp hemma?! Vi blir tydligen äldre... Minns någon gång på 1900-talet när ögonrödorna mer typ vaknade till betongväggar inplastad madrass på golvet och polisbrutalitet.
På den tiden hade Zäta nr tjugo och skulle snart draftas av Detroit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
RunarUp: Men vi vann ju, för fan. Nåt så djävulskt. Och jag blev full. Jävligt full. Och jag är full ännu. På jobbet. Så satans hårt firade jag den där segern. Minns ingenting från hemkomsten. När jag vaknade upp i morse var det kalsongläge och alla gosedjuren låg prydligt uppradade på kudden bredvid min. Jävligt trevligt var det. Mitt sista minne från gårdagskvällen var att jag skrek som satan och jublade över att vi satte 4-2 på plats. Tydligen hade jag beställt in en öl också. En bärs. Kvittot från O'Learys tydde fan på det. Att det kunde vara så här roligt att kolla på hockey igen. Det trodde jag inte. Men det var det. Så detta gör jag gärna om igen. På O'Learys. Och att bli full. Jävligt full blir jag. Och vi vinner. Vinner nåt djävulskt. Och jag skriker rakt ut och jublar. Livet kan vara så underbart ibland. Men det är fan inte mycket man minns alla gånger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
RunarUp: det våras för Timrå IK och livet känns lite lättare, fortsätt kriga utta helvete nu i varje närkamp. Cheer up!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
tjobba: Pallade inte kolla tredje perioden, utan tog på mig kläder och gick ut. I en timme vandrade jag mer eller mindre planlöst omkring i ett mörkt, fuktigt 0-gradigt helvete som tydligen är någon sorglig ursäkt till vinter.
Hjärnan förberedde sig på ett värsta-scenario, total genomklappning och förnedring, 3-7 vid full tid. Kommentatorerna skojade om att lagen bytt tröjor inför tredje perioden, osv osv. Man hinner tänka rätt många tankar på timme. Och de flesta var både hemskare och mörkare än det vedervärdiga Växjö-vädret.
Men se på fan. Tog fram mobilen precis innan jag kom hem, för jag ville minst av allt få käftsmällen från frun. För hon håller Lakers och Brynäs och saknar således helt takt och ton.
Men på mobilen hade mellangrabben skickat ett meddelande.
"Viktigt. Bra match. Stabilt".
Och precis så känns det. Många klokheter har skrivits om matchen. En dag som denna håller jag med alla om allting:-)
Och jag tror att detta tortyrliknande sätt att vinna matchen på, var mycket bättre än om dom hade kunnat spela av tredje och satt 4-0 i tom bur. Trots att dom hade allt att förlora fegade dom inte ur, utan samtliga gjorde vad dom var på isen för att göra.
Impregnerande, på min ära!

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Från det ena till det andra - galet skön melodi i högtalarna när vi satte tvåan och trean i dag. Nån som vet vad den heter?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Jämtlandsfil: Börjar man plötsligt spela apdåligt så kommer publiken ändå i några matcher, innan de tröttnar på skiten.

Börjar man sedan spela bra igen så dröjer det några matcher innan publiken hittar tillbaka. Det tror i alla fall jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
tjobba: Nyss hemkommen från dansföreställning på Orionteatern. Ser likheterna med Timrå där det också verkar gått som en dans med lysande stjärnor.

Får alla hybris eller är vi så här bra nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
JanneH: Jag satt bara och njöt på läktaren i dag. Spelet såg ut precis som i september. Nu är vi tillbaka. Håll i nu, så kommer vi ta många poäng i slutspurten!
Hög fart i skridskoåkningen, sylvassa kontringar, fler två-mot-ettor och tre-mot-tvåor än vi haft på mycket länge. Snabbare uppspel och allt som oftast rakt mot mål.
Och nu har målskyttet släppt också. Nu är det kul igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Jämtlandsfil: ja vad ska man säga som ni andra inte sagt redan? Bra match från vår sida och jag ger extra plus i kanten till Berglund och hans kedja. Sedan hoppas jag verkligen det lossnar för Johan Persson snart. Både för hans egen skull men även för laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Vi är fan oemotståndliga (och fruktansvärt farliga) att titta på när vi väl har den bredden att vi kan kosta på oss att matcha kedjorna som vi gör nu. Kolla på såna som John Westin och Emil Berglund i den här matchen, framförallt Berglund. När han får hålla på och stångas sådär. Jag vet inte ens hur han kan få ut skären så pass bra att han ens hänger med i forechecken, men han gör det. Som ett provocerat får. Alltid väldigt nära att överta puck med sin korta klubba. Mycket charmant.

Nä, en väldigt bra insats i en mycket underhållande match. Helt sjuka chanser åt båda håll, dock utan att åtminstone jag kände mig orolig. När maskineriet sätter igång så är vi oerhört jobbiga, utan att egentligen vara speciellt tunga. Det är mest snabbheten. Det är rysning varje gång EP/JD tar fart framåt. Dahlén är helt vansinnig, på alla sätt. Helvete vilken klipp han har i skridskoåkningen när han väl sätter igång, det är en helt unik spelare. Hypermodern.

Fem plus rakt igenom. Westlund har man inte riktigt förstått sig på ännu men kan han få fokusera på fysik så står han för välbehövliga kilon.

Tio poäng ner under strecket, tio poäng upp ovanför strecket. För det här laget är det ett alldeles ypperligt projekt att sätta igång jakten på topp två nu. Om vi nu har någon tradition i den här föreningen så är det ändå att avsluta grundserier starkt. Om vi inte nyper andraplatsen så ska vi utan tvekan ha tredjeplatsen och få inleda Meca med tre gratispinnar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Bäst: Dahlrot.
Sämst: publiksiffran.

Hejja pojkar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Hahl Bundy: Hårt liv, men du ser fanimej inte en matchjävel så länge det här håller i sig...capiche?
Kan trösta dig med att Timrå spelar jättedåligt och tråkigt, bara sjuk tur och motståndarmålvakter som slänger in puckarna i egen kasse. Inget att se!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
roger_sundsvall: Om detta varit sent 90-tal skulle snacket gått just nu...

Jävlar vad vi har varit nedtränade men nu har Forsberg släppt på blyvästarna. Laget flyger fram på isen igen. Vi är formtoppade till MECA Race.

I en annan verklighet: Mittmedias Textrobot har precis lagt in en artikel om Boobs straff-vinst i Huddinge. Jag är glad att vi fortfarande är av kött och blod. Rött blod!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Ser bra ut. ...tror vi bli livsfarliga
om formen håller i sig
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Bragd-Birger: Kul att Ohre går in och lirar så heroiskt på slutet. Blir matchens lirare på köpet. Blir tufft att peta honom mot Almtuna.
Hockey live med detta spel går inte av för hackor. Nu firar vi med en femfingrars Box Dalvee som varmt rekommenderas.. 🏒🏒🏒😆😆😆✌
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Härligt o se...samma fighting face...som mot modo....de här blir bättre o bättre 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Bragd-Birger: Såg inte den här matchen heller. Blir ett tråkigt liv framöver... men vad gör man inte för TIK? Sån är jag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Men hörrni, vilken underbar liten matchjävel det här var då! Äntligen börjar man känna igen spelet från de första omgångarna. Klart bättre prestation rakt över än i Modo-matchen, och då var ändå det här betydligt vassare motstånd. Skönt flyt också, med målvaktens 'jag-har-feeling-titta-på-mig'-moment. Hyfsat jobbigt när den där sekvensen kommer upp i videogranskningen efteråt.

Dahlén är fan läskig nu. Vilket jävla driv han har. Och i 2-1:an fanns det ingen tvekan om vad han skulle göra redan när han kom in i zon - eget, stenhårt avslut. Fan, vilken ynnest det är att få ha en sådan spelare i laget.

Och riktigt kul med Molinders dubbla kassar. Varför har vi inte haft gubbar i framför mål tidigare? Syns direkt vilken skillnad det blir. Nu var det en del sargsnurr, men ambitionen låg hela tiden på att försöka få in pucken framför mål. Då blir det hyperfarligt plötsligt.

Sen...kan man säga mycket. Ingen som faller ur ramen ikväll. Fortsätt så här, Timrå!

Hockey ä r en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Har suttit ganska lugnt i båten och hållt gnället borta härifrån ett tag...

Nu har vi bredden igen... alla kedjor skapar massa chanser alla spelare stänger passningsbanor och alla spelare rör sig...

Bra!

Ohres bästa match hittills.

Berglund var framstående

Molinder var on fire!

JD o EP kedjan var som dom är... värsta jävla bästa!

Mysigt med hockey!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Woody: Börjar se bra ut nu när i stort sett alla spelare är tillgängliga. Skönt med vinst mot ett Bik som jag tycker vi har varit bättre än i alla 3 möten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Jari Kapanen: Jajamän! ALLA spelar bra i dag. En njutning att se. Ohre håller måttet alla gånger. Extra plus för Persson, Molinder, Berglund, John Westin. GRATTIS TILL OSS ALLA!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Spelet tillbaka, självförtroende tillbaka, vinsterna tillbaka, underhållningsvärde tillbaka. Hockey är skoj igen!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Herminator: alltså säga vad man vill...men jäklar vad starkt. ..😀😁😂😃😄😅😆
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
erathoo: men vilken sjukt värdelös utvisning zebrajäveln tar, det är ingen timråspelare som blockerar pucken!! Han plockar en utvisning bara för att motståndarna står och klagar och skriker. Förjävla dåligt!

Skön seger dock. Framförallt jävligt rättvis.

Edit: han åker alltså för abuse of officials. Det skulle vara kul att höra vad han sa för att förtjäna en tvåa när man spelar 4 mot 6.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Olle: VILKEN VILJA OCH KÄMPAGLÖD I VARJE NÄRKAMP!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Woody: skapligt viktigt BP nu. Känns farligt varje gång för Bofors.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Woody: bajs, BP igennnnnn.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Olle: Reflekterade över det jag med. Pinsamt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Olle: Jo. När vi spelar så här aggressivt, med rapp skridskoåkning och högt tempo är det inget annat som ÄR I NÄRHETEN!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Vilket jobb av Berglund!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2017-01-25
Woody: sen Kruse i boforsmålet, tycker han inte själv att det börjar bli pinsamt med alla dödsryck han gör så fort någon nuddar honom?
Kommentera

1793906 · »