1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577969 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27

1874920 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Sådär. Clinchat slutspel. Leksands magic number är två.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Raggaren Putte:

Jag tänkte på det faktum att vi besegrade Örebro både hemma och borta (via straffläggning). Mot Leksand åkte vi däremot på två stora förluster. Så jag är helt på det klara med vilka som spelade ner oss den gången.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Finns det ingen junior som kan ersätta Enock? Han gör hårresande indianare v a r j e match, ikväll tror jag han satt ETT pass på blad på hela matchen mellan icing puckarna och alla giveaways..
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
DJ Hemp: Fast egentligen känner jag att det var Örebro som verkligen tog vår plats då Leksand var mer väntat. Örebro hade verkligen ett sanslöst flyt hela kvalet. Dock var vi på lånad tid så att vi åkte ur var ju egentligen inte mycket att snacka om så här i efterhand.

Det optimala vore att slå Leksand i finalen och sedan tukta Örebro riktigt ordetligt och gå upp. Då vore cirkeln sluten på riktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Raggaren Putte:

Den där mellanmjölken kan sägas inleddes när LIF dopade sig och spelade bort oss från högsta serien i Kvalserien 2013. Så här kan vi faktiskt snacka lite av ett revanschläge för den oförrätten. Bara för att bygga upp någon slags mysig hatstämning fansen emellan.
Kommentera


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
El Maco: Det var bra för dem. Mitt sadistiska jag skulle ändå tyckt att det varit lite kul om de hade behövt kvala mot typ Hudik. Samtidigt vill jag inte ha dem i Meca för de kan mycket väl dyka upp som
motståndare om man torskar finalen. Om det sker vill man inte gärna ha matcher då som tar mycket energi även om man skulle vinna den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Heisenberg: Jo det har verkligen varit några år av mellanmjölk. Senaste gången jag minns när det verkligen var total lycka i en sån match var när vi slog Rögle hemma i en kvalmatch 2012 det sista året vi klarade oss kvar. Därefter not so much! Fan vad man hoppas på att vi kan tagga upp och göra något stort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Raggaren Putte: Och Modo säkrade väl det allsvenska kontraktet idag. Bra gjort av dem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Raggaren Putte: Håller med.

Och fan vad kul med såna här matcher som komma skall. Det var fan i mig på tiden! Finns det något bättre? Jag är glad bara över att få uppleva dessa matcher igen! Hela vägen in i kaklet nu för fan. Jävlar vad taggad jag är på detta! Hoppas publiken sluter upp och fyller arenan och skapar stämning som det var i slutspelen förr!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Att få möta Karlskrona vore en DRÖM...
De må ha Honken i kazzen...
Men de rann in 5 kazzar mot Lule ikvell 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Så, del ett av tre avklarad. Inte så snyggt kanske utan mer likt Italiensk landslagsfotboll på åttiotalet. Men vem bryr sig en dag som denna.

Trots att spelet ser jävligt tveksamt ut ibland så tycker jag ändå att vi lärt oss under seriens gång hur vi åtminstone ska undvika att torska mot lagen som inte vill spela gladhockey. Vi har nu 8 raka utan förlust på fulltid och enbart en under fulltid på de 14 senaste, så något måste vi ändå göra rätt.

Leksand nu i finalen. Vet egentligen inte hur mycket hemmafördel kommer att innebära här, då matcherna mot dem brukar vara relativt öppna oavsett vilka som är hemmalag. Mot lag som AIK och Pantera känns det betydligt mer avgörande.

Tycker att vi ska trappa ner speltid på de spelare som behöver det nu i slutet och tagga stenhårt inför finalerna och inte köra all-in på hemmafördelen. Tror ändå att vi kan få den, men inte till priset av att vi är slutkörda. Finalschemat är nämligen jävligt tight..

2018-03-09
PL. 1 HockeyAllsvenskan - PL. 2 HockeyAllsvenskan
2018-03-11
PL. 2 HockeyAllsvenskan - PL. 1 HockeyAllsvenskan
2018-03-13
PL. 1 HockeyAllsvenskan - PL. 2 HockeyAllsvenskan
2018-03-15
PL. 2 HockeyAllsvenskan - PL. 1 HockeyAllsvenskan
2018-03-17
PL. 1 HockeyAllsvenskan - PL. 2 HockeyAllsvenskan

VINN!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Leksand imponerade idag. Stora starka o tunga med Rahm längst bak. Inte nån sop Williamsson längre. Synd att dom värvade en målis.
Män mot pojkar... Let's empty the tanks boys! Fredag skiter jag i. Vi ska vara som bäst i finalen mot dom o sen mot KHK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Leksand på fredag
modo på söndag
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Då var det som väntat klart för allsvensk final. Nästa mål är att vinna den. Där stannar jag så länge. 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
BRATTSTRÖM TAR SIN TREDJE NOLLA PÅ 6 MATCHER OCH VI ÄR I FINAL 🎉🎉🎉👍👍👍👊👊👊👏👏👏👏💪💪💪
Längtar till söndag när värdemätaren mot Leksand är....
Timrå IK i vått och torrt och i med och MOTGÅNG ALLTID ❤
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Nice. . 3 points mot kött gänget
Nu går vi all IN...för o vinna serien
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Sputnik: ok. Löven möter Västervik (som inte har något att spela för) i nästa omgång. Vi kanske skulle ställa upp med ett helt juniorlag mot leksand, ge dom segern och sedan piska löven i sista omgången (som då inte heller har något att spela för)?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Heisenberg: Håller helt med. JJ är alltid en personlig favorit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
fermo: Sjukt svårt att ta in faktsikt. Helt otroligt att man skall få uppleva matcher sånna matcher igen. 😀
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Jag var aldrig orolig! Fan vad skönt, nu vidare mot serieseger!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Tikkare: Haha torsk? Är du full? 😋
(antagligen ironisk) 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Jippi! Nu är vi klara för final!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Å herregud...det här laget har inget i ett kval att göra..jag brukar vara possetiv. Men nu tredje torsken på raken. Stäng ner!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Frälsaren Berglund! Måste även säga att Johnsson har varit klart bäst på isen ikväll. Bryter in mot mål och tar initiativ, bra fart och skapar chanser! Mer sånt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Andersson: Det går för bra eller så är han avstängd. 😋
Kommentera


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
CHALLE LALLE LALLE LA...
FY FAN VA DU E BRA 🎉🎉🎉🎉❤❤❤❤
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
SMÅLAND: Lill-Chaaaaaallle
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
VEM FAN HAR TROLLAT BORT MÅLSKYTTET?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
bar mofftak: Äh! nu lugnar vi ner oss lite. Jag hade redan räknat in en skitmatch mot Karlskoga och jag tar alla poäng vi får. Matchen not Leksand kommer se annorlunda ut, tro mig..
Vi har alltså seriens yngsta lag och har gjort en fantastisk resa än så länge, jag är oerhört stolt över detta krigargäng.jag kommer fortsatt vara stolt hur det än går i framtida kval också!

Handen upp den som ärligt talat innan säsongen kunde förutspå att vi skulle ha förstaplatsen och det här utgångsläget med ett fåtal omgångar kvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Woody: Förhoppningsvis är det så, de spelar trots allt tillräckligt bra för att ta poäng och leda serien.
Kanske finns det någon tanke bakom att det ser ut som det gör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Olle: Ytterligare en Timrå-utvisning runt 15-16 minuten och då sitter 1-1...
1-2 i sudden som ett brev på posten på det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
bar mofftak: Sådana tongångar har vi ju hört förut. Den här matchen säger nog ganska lite om nästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
kulltorp: Dalroth slår väl personligt rekord i klantighet den här matchen också.
Fattar inte hur de ska kunna fixa detta spel till SS trophy..
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Hahl Bundy: vi är ju bara en fladderpuck från nytt poängtapp och mot sämsta möjliga motstånd. Långdryg mobilsurfmatch detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Datsyuk: Alltså Enock måste ha ngt rekord i Indianare och slarv i egen zon.
Kommentera


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Woody: Vi får nog möta ett helt annat Leksand på fredag är jag rädd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Sputnik: Nån som vet vad det är för skada på Parks?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Woody:

”Dallas” är Kung nåt djävulskt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Herminator:
Västervik hade 1300 i lördags...
Dock går det nog bara runt 2500 där!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Sputnik: Sen tycker jag att Leksand har fått lite gratischanser av AIK som dom tagit vara på. När vi gasade på mot AIK i 3:e senast på hovet hade de inte en chans. Leksand har visserligen fått in bra nyförvärv men vårat energifyllda spel(ja när vi möter lag som vill lira hockey) kan nog ställa till det en del för dom. De har nog lite respekt för oss då vi körde över dom senast hemma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Hahl Bundy: Vi brukar ju annars imponera mot just Leksand. Sen vet vi ju att de har en tendens att svaja väldigt. Lysande i tre matcher, en katastrof i nästa tre. Hoppas den trenden håller i sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Heisenberg:Ja det är dags att han får vila en match eller två! har inte råd att ha spelare inne som inte ger allt! är bara ett måls ledning så det är superviktigt att freddan spelar dom som är hundra, skulle vi torska idag så ryker första platsen borta mot Leksand på Söndag.. komigen nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
tjobba: Tror vi kan snuva 3 poäng mot Leksand. Vi brukar tända till mot topplagen. Vi borde inte tappa förstsplatsen
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Andersson: Kollar på Leksandsmatchen och konstaterar att backen Madaisky är riktigt bra. Synd att Nubben inte lyckade hitta nån liknande back då han ger en dimension i PP med sin spelsförståelse och bra skott. Även bra i
5 mot 5 spelet skall tilläggas. Hängde med upp i ett 2 mot 1 läge och stänkte upp den i krysset.

Leksand kommer bli ett riktigt eldprov men jag tror vi kommer kunna ha en bra chans då det passar oss bra när det är öppet spel som det blir mot topplag. 😀
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Woody: Leksand imponerar... man kan ju inte direkt säga att vi gör det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
Andersson: Finalen säkrar vi i kväll, ser det ut som. Men Leksand är i nuläget bara 5 poäng bakom, med 9 kvar att spela om...fan om vi blir snuvade på förstaplatsen. Skaplig nyckelmatch borta mot Leksand på fredag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2018-02-27
BlackBay: Det står verkligen och väger. Släpper vi in ett mål är Leksand ikapp oss och vi har Leksand kvar att möta.
Kommentera

1874920 · »