1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580661 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07

2086124 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Kanske dags för uterinkar igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
TimraStockholm: Ett fiktivt plastkort kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Sputnik: Tänkte köpa en fiktiv biljett till kommande match.
Vet någon vad alternativet "plastkort" under fliken leverans betyder?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Andersson: De kan väl ställa sig utspridda på en långsida? Men ändå i en hyfsad klunga med en meters avstånd mellan varje.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Hahl Bundy 2.0: Fast ståplats är väl avstängd ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Kerstin_k: Då ska 50 från Klacken vara dom som släpps in varje hemmamatch för att det ska bli nåt ljud öht. Logerna är ju där ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Kerstin_k: Med undantag för restauranger, det beror väl på att politiker tycker om att äta ute. Även undantag för köpcentrum och kollektivtrafik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Kerstin_k: Det var väl inget annat att vänta, men man börjar bli förbannat less!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
JD: Fortsatt max 50 inne i arenan alltså. Synd. Hade gjort mycket för inramningen att öka till 500.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Rallarn: Hoppas att det löser sig med en biljett för honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
alexnilsson: Gillade detta stycke. 😍🥰

"och så (Henrik) Stridh som är väldigt tokig i Timrå. Jag har inte sett han så mycket i sommar men han kollade mycket under resorna i Luleå och följde Timrå med hjärtat, säger han."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Nisse på Mon or: Första träningen med laget idag. Allt är inte spikat än, några detaljer återstår innan han är spelklar. Här snack efter dagens träning.

hockeynews.se/articles/16343/
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Kanske gammalt...men Lundeström är med å tränar..."ser het ut"...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Öndulat: Timråit som cyklar 30 mil inför matchen på måndag (gratis artikel fram till 11:58)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Veteranolle: jag kan ju säga att jag stått på sidlinjen och inte direkt skrivit alls just pga all bullshit som varit här dom senaste månaderna. För mig är det helt ointressant vad andra lag gör, vad dom värvar, hur mycket lön dom erbjuder och alla åsikter deras supportrar har om mitt lag. Jag är här för att snacka om saker som är relevant för Timrå IK. Varit snålt med den varan länge nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Clay.2: Tror nog att många snart återvänder hit och snackar hockey nu när det börjar snackas hockey här inne igen. Många hockey älskare har nog ledsnat att läsa allt skitsnackande och pajkastande här inne under sommaren och hösten. Det har tyvärr varit på sandlådenivå.
Men nu är vi igång och låt oss snacka hockey här inne så blir vi bara fler och fler.
Heja Timrå !!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Tom Topp: Absolut. Tyckte ändå att Harde blev bättre ju längre matchen gick. Framförallt tycker jag att han var bättre i närkamperna. När han har puck och stressas är det dock fortfarande hjärtat i halsgropen.... mot bra lag räknar man med en puck out i de lägena.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Bragd-Birger Din fråga hur klarar vi att möta ett försvarsfokuserat lag som väntar på misstag och kontrar är spot on!. Så kommer nog de flesta lagen att spela mot oss. Så det gäller att vi klarar v den typen av spel även om vi hamnar i underläge i matcherna.

Tycker också den här analysen om varför Löven vann mot oss i senaste matchen är intressant (se länk)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Sputnik: Jo potentialen finns, helt klart. Men hittills tycker jag att Sheriff Svensson och J. Carlsson känns tryggast där bak, och där Carlsson även har överraskat med några offensiva räder!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Tom Topp: Jo men startade inte Hardy precis på samma sätt förra säsongen, slarvigt, nonchalant och långsamt spel. För att på slutet växla upp och vara ganska dominerande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Bragd-Birger: Våra s.k. ledande backar Hardy och Fille behöver snäppa upp. Dom känns oerhört nonchalanta ibland. Dom har en bit kvar till fjolårsformen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Matsg: Absolut. Nu har vi sett både seriens bästa och kanske sämsta försvar. Kommande matcher blir därför intressanta, inte minst när vi precis som Löven NHL-dopar oss en smula. Hur klarar vi att möta ett försvarsfokuserat lag som väntar på misstag och kontrar? BIK lät oss ju komma undan med i princip allt igår, samtidigt som JJ räddade oss från ett antal mål i arslet.

Igen: skitskönt och bra att vi vann, men jag hoppas laget bara tar med sig självförtroende vad gäller offensiven. I övrigt tycker jag att det var rätt dåligt faktiskt. Slarvigt och nonchalant.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Bragd-Birger: Vi har ju redan sett hur det ser ut mot ett bättre försvar (matchen mot Löven) De har seriens bästa försvar!

Som sagt,alltid skönt med en seger även om jag hellre vill att vi vinner mot Löven.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
JanneH: Kalasbra offensiv, påhittigt och finurligt. Bra för gossarna att få göra mycket mål. Bra att varva igång Dahlén. Slarviga pass och en hel del hjärtat-i-halsgropen spel rakt genom egen zon. Små marginaler.... ett giftigare löven hade straffar oss betydligt hårdare än vad Griskatterna gjorde.

Skönt med seger och att ingen av våra låg medvetslös medan spelet fortgick
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Bragd-Birger: alltid skönt med en seger. Viktigt att grabbarna får stänka in några baljor. Att sedan spelet ser ut som det gör behöver vi nog inte dra några större växlar på. Det rann lätt ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Bragd-Birger: Inget att grotta ner sig i mot Covidblekt Boförs. MEN det är alltid en lisa för själen att få cruisa hem en storseger.
Hade varit underhållande för publikum att live-kolla den här matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Linkovich: Så är det. Man åkte jojo under några säsonger på 50-talet och etablerade sig i högsta serien (Division 1) under 60-talet, men väl där blev ju Brynäs en maktfaktor med 7 SM på 12 säsonger fram till starten av Elitserien 1975/76.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
kulltorp: håller med. Väldigt slarvigt passningsspel matchen igenom. BIK helt under isen, framförallt första perioden. Det här drar vi inga större växlar på.

Med det sagt är det uppenbart att det finns hyfsade offensiva skills i laget. Ska bli intressant att se hur det ser ut mot bättre försvar.

Och: alltid skönt med seger!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Perreman: I min mening var Karlskoga ingen värdemätare alls. Deras försvarsspel var under all kritik genom hela matchen. Jag tycker faktiskt att Timrå gör en medioker match. Dåligt passningsspel, pucktapp i egen zon, omotiverat mm.
Starkt dock att vinna så stort.
Vi vann på en enormt effektiv offensiv idag.
Tycker vi spelade mycket bättre som lag mot Löven
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Perreman: Vi vann ikväll och var är alla som vill hylla våra grabbar ikväll ..
Jo .. Tysta eller är vi bara några få supportrar här på hockeysnack ?
Är vi bara 10-15 stycken återkommande ..tråkigt att inte fler vill vara på denna sida en dag som denna .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Kul att läsa segersiffrorna, hade inte möjlighet att följamatchen alls.
MEN, undrar viöken värdemätare KGA egentligen är, de hade väl halva laget däckade i Covid för typ en månad sen? Kanske inte är världens bästa försäsong direkt, så jagjaginväntar gärna några matcher till innan jag drömmer om stordåd.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Johannes Hedberg: Brynäs har spelaren med allsvenskans bästa poängsnitt, hur gick det till om de alltid spelat i elitserien?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Inte lätt att spela mot hugg och slag lag som Karlskoga, men effektivt och bra målvaktspel! Man får vara nöjd!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Tikkare: Skönt att vara Timrå supporter ikväll , nu känner vi igen er , för anfall är bästa försvar som man sa förr .
För alla spelade kanon bra ikväll för det ser man på resultatet 7-1 .
Sådana siffror är vi inte bortskämda med.💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Hahl Bundy 2.0: Promenadseger. Faktiskt. Timrås spets manglade över BIK.

Gillar Lodin. Han är bra. Riktigt bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Rip Kirby: klubben ja
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Tikkare: Trots att vi tappat poängligaledaren till Almtuna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Linkovich: Nej, 1912.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Vann vi?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Johannes Hedberg: 108 år? Ni började väl med hockey på 50 talet typ? Rena ungdomen ni 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Tikkare: Ja, mycket rappare. Även Lindholm. Annars är Hartmann en gigant i kväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Andersson: Tycker att Boysen ser bättre ut i år.!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07 Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Woody: Snacka om bra pp!! Man blir ju lite tårögd!😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
TimraStockholm: Pisslöven
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
TimraStockholm: Vi har inte åkt ut på 108 år, varför skulle det börja hända nu?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Clay.2: Helvete
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Andersson: Nu är Jonte 200% ig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
TimraStockholm: Förhoppningsvis tappar Björkröven poäng i dag. 2 - 2 i skrivande stund!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2020-10-07
Johannes Hedberg: Aldrig?? 😂🤡
Låst ämne

2086124 · »