1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580643 inlägg ˇ 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01

1532234 ˇ » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
söder över: Håller med, och tillsammans med Erixon är han den som tappar markering framför mål oftast. Sebbe väger ju upp det med bättre offensiv men Hedman är dålig offensivt också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01

Mackelito: man undrar juh lixom va fan som har hänt med hedman?

vad är det som gör att han är så jäkla osäker nu helt plötsligt när han var så pass bra ifjol?

var övriga backar så jävla kassa att hedman såg så fantastisk ut i jämnförelsen?

jag tyckte inte att hedman var sämre än robinson defensivt sett ifjol.

nu i år är hedman stapplig på rören o klen i närkamperna o framför egna kassen är han som en jävla myra som möter elefanter... 

så borde det vara för robinson men han är tok intensiv när han jobbar i duellerna vilket ser ut att göra det jobbigare för motståndare att möta honom  än önerud. robinson är en iller på isen...

men som sagt vad fan händer med hedman?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01

Efter förra säsongen hörde man att Hedman i stort sett var klar för MoDo inför nästa säsong(efter denna säsongen alltså) Då blev man lite ledsen eftersom han ändå varit en stabil back.

Nu blir jag väldigt glad om de tar över honom, en riktig sopa.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Berglund: Visst ja så var det :)

Modo kross imorgon :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Blizzard: Faktiskt bara 1p på Frölunda, så ännu bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Olle: Så är det.
Här kan man skriva mer än 140 tecken men på Twitter slipper man idioter o kan snacka med de trevliga Brynäsarna o Modoiterna.

Därför är jag på bägge ställena. Mest Twitter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Mäster T: Ja men twitter är tyvärr mer ett forum för självåskådning och interna skämt än vad det är ett forum för diskussion. Det kan jag tycka är lite tråkigt. Däremot tycker jag att twitter är bra på det sättet att man själv kan välja vilkas åsikter man vill lyssna på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Olle: Det finns undantag. De finns på Twitter. Några är kvar här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Intressant med Hockeykväll, 1 min reportage och noll (0) kommentar om matchen.....annat är det med AIK .....men men, med Renberg i redaktionen så kan man väl inte förvänta sig nåt annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Erat: Finns inget fint med Brynäs. Sug på den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01

Mäster T: När vi spelar för överlevnad i botten och inte för placering i toppen så kan jag tycka att det inte spelar så stor roll angående vilka vi förlorar poäng mot, så länge det inte är bottenkollegorna. Både Modo och Brynäs har ett bättre lag än vad vi har och visst är det extra kul att vinna mot dom men jag tar inte åt mig lika mycket när vi istället förlorar.

Det värsta med att förlora mot Brynäs eller Modo är väl deras fans. Dom har främst två saker gemensamt och det är att dom har noll ödmjukhet och dom glömmer otroligt snabbt. Självklart finns det ju dock undantag hos båda lagen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Bah! Typisk bruunäsmatch, när de får fart på grillerna och tid i speluppbyggnaden ser det ut så här....puckarna studsar deras väg liksom....tack vare både tur o skicklighet. Men om vi spelar som i sista perioden så kan man verkligen rubba dom. Sen var det väl inte mycket för Belli att göra på målen, på två av dem såg han ju verkligen ingenting. Harjus passning och fröken järnskrots sista var ju inte o leka med..... Nåja, igen.....tyyyyypisk bruuuunäsmatch
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Erat: nä det var ett simpelt mål!

Visst var det ett snyggt mål av söderström? Mannen som genom en förbannelse inte kan göra mål!

Ta den i rumpan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Ja hallins hakningsutvisning i första blev dyrköpt det svängde totalt där...

Skönt att se att vi kan anfalla med. Önskar att vi kan ta med tredjeperioden till modo matchen. Snabba avslut inte massa kladdelikladd. När man kladdar så försöker man åtminstonde mot mål...
Det var en uppsving.

Bra ikväll: rhodin crippe (förutom ett byte där allt gick fel) hedström erixon (särskillt offensivt viktigt) robin persson (igen) önerud (vann tekn och jobbade riktigt bra utan pucken ger hedström o crippe utrymme i anfallen) robinson hade en grym frenesi i sitt spel i kväll.

Nästan bra= wedin. Vilket jävla driv han har trots bänknötning över perioder! Hjärtat på rätt ställe.

Kvällens sopor: o hedman är en skitdålig back just nu! Snapp out of it!
Sterner som det sägs av andra här så är han mjuk så inihelvete. I närkamperna o trög på röreno passningarna är en jävla katastrof! Han slår fan 9 av 10 pass bakom skridskorna på sina medspelare! Vilken random j18 kille i timrå skulle inte klara det sterner klarar? Solklar sopa!
Bella är mänsklig igen... Hade som sagt gärna sett lundström i kassen... Järnkroks balja hade kanske jätte dansken eller lindbäck kunnat täckt bort men det var jäkligt bra avslut. De övriga var inte otagbara. På gunderson skott är han skymd men sätter allt på ett kort o sticker åt fel håll. På deras lockout backs mål gör han inte ett skit. Och på nordqvists mål är han för snabb med att släppa stolpen sedan slänger han i väg nio av tio puckar bakom o framför egen kasse till brynäsare det värsta exemplet måste vara när sebbe pekar med utsträckta armar o klubba mot närmsta spelbara lagkamrat men bella tyckte det var lämpligare att skicka den två zoner upp i banan till en brynäs back...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01

Kanonhockey i 30 min från Timrås sida, första 10 och sista 20min mkt bra spel, där backarna tordes kliva på i offensiva zons, "Brynäs" passningsficka.

Minutrerna däremmellan blev det Bög av allt!. Hedström, Önnerud, Crippe, Robinsson mkt bra. Många övriga skötte sig bra

Hallin, Sterner ,Friberg , Boyce o Hedman riktigt under isen. Anser fortfarande att Hallins hakning förlorade matchen åt oss. Sterner skall vi inte prata om, dödade förövrigt matchen åt oss med 2 min kvar.

Bara att bita ihop, Kämpa Timrå

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Mäster T: visst var det ett fint mål av järnkrok? Eller ska jag säga Ulrika? Sug på den!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
"rätt" match att förlora

0p rögle
0p aik
2p växjö
0p modo
2p frölunda



Tung torsk där matchen är en tupisk timrå-brynäs match vi är
Där men endå inte. Brunäsarna sätter dom där psykologiskt viktiga målen och som vanligt effektiva!


Synd att både brynäs och modo hade/har förlustsviter nu när dom har/ska möta oss! Det är helt rätt match för dessa lag, en förlustsvit betyder nada i en sån match. Hela matchbilden förändras i ett derby!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Fin dragning på Brynäs blå när hela laget är på väg!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Olle: Nu lyckades jag plussa dig. Det var inte meningen.

Jag hatar förluster spec. mot Brynäs o Modo. Jag tar det personligt. Inte många andra som gör det tydligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Mäster T:  ni får ta Modo på lördag istället, kanske focus låg lite på den matchen för er redan. Tack för en god fight i alla fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Vi gör en grymt stark 3:e period! Spelade rakt och enkelt och gick på mål. Synd vi var så bleka i 2:ā perioden bara, men Brynäs var bra.

Ytterligare en underhållande match, men tyvärr inga poäng.

Nu tar vi Modo istället!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Mäster T: Jag tycker vi ska se kvällen som lyckad. Vi förlorar inga poäng mot AIK/Rögle utan tjänar faktiskt målskillnad på dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Lemmy: Brynäs suger domarpung! Hejdå. Hata allt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
superfalle:Nä jag skämtar inte, jag är inte lika en ögd som dig. Men jag säger som du brukar säga. Vi har en dålig målvakt och en dålig målvakt.!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
RTS: Håller med dig ang de tre, de är iskalla. Man kan lugnt säga att det är svårt att vara i Brunäszon när de hakar och slår hela tiden! Hela tiden! Tycker de våra gör en bra 1:a och 3;e perre men det är fan vad det ska slås och hakas utan åtgärder idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Typiskt - Balle J-krok  #"¤%##"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
söder över: Tryck in en till nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
söder över: precis så erixon tack för det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Sebbe: vi behöver lägga fler puckar på mål isst för att söka passningar..
Ja
Tack.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
RTS: Sterner så jävla mjuk i kroppen. Det kan inte vara rätt att Hallin tar Larssons plats i PP?

Wedin sitter på sidan och får gärna gå in istället för Boyce nu i tredje.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01

Fattar inte hur Sterner, Hallin o Friberg får spela PP idag, ingen av dom har ett rätt.

Enligt mig presterade Tik de 10 första på ett imponerande sätt. sen föll laget ihop efter en totalt onödig utv av Hallin.

Som nån skrev, klasskillnad i 2:a. Varför spelar inte Wedin? nån som vet

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Klasskillnad i 2:a. Ändå bara två mål upp, det kan gå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Hata hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Spelar sterner isst för wedin?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
diffe: skämtar du eller har du dålig syn ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Bragd-Birger: Ja tack...annars har vi ingen chans. Det räcker nu. 1-3
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Bragd-Birger:...eller så switchar jag nu. Gonatt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
El Maco: Okej, okej. Jag ger det tio minuter till, sen går jag oldschool.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
diffe: skymd?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Bragd-Birger: Avgå!!!11!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Vem står? Hur kunde han missa första målet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Bragd-Birger: Men missa resten av säsongen ...din stövel.
1-2 nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Första 10 till TIK. Sista 10 till Brynäs.

Fokus.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Men snälla Hedman...... :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Vart ser man de aktuella resultaten för pågående matcher på denna sida?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Olle: hell yeah!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Bragd-Birger: Det är bra att du flaggar för jinxen där, dom tre matcherna du missat har ju faktiskt sett riktigt bra ut. Sånt ska man inte underskatta :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Nu kör vi!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Bragd-Birger: På plats. Fy fan vad jag hatar att älska det här!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2012-11-01
Missat de tre senaste matcherna, undantaget glimtar från skellet-matchen (missade f ö alla mål där utom ett. Gissa vilket?). Känns dary att kolla i afton, således.
Dock: verkar grabbsen bli uppenbart negativt påverkade går jag över till Swehockey.
Kommentera

1532234 ˇ »