1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580456 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31

1943108 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Och då säger Krösamaja att det var precis den vägen Leksand gick! 😝
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Den som däremot förlorar bäst av 5 av AIK och Oskarshamn får en andrachans mot vinnaren av den raka serien lag 3 till 8 och då är det bäst av 3 om jag inte minns fel? Så det blir en mycket längre väg att gå så jag hoppas vi som sagt hamnar på minst 13:e plats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Marodören: låter verkligen så jävla omständligt då det skrivs. Fördelen med 13e platsen för oss är att motståndet är rätt trötta medans dom som vinner HA-finalen har fått en alldeles lagom paus.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Marodören: Nej spelar inte roll. Kommer vi på 14:e plats så får vi möta vinnaren i den allsvenska finalen. Du minns inte att vi bara fick möta Leksand i bäst av 5 förra säsongen och sen direkt Karlskrona? I dagsläget AIK eller Oskarshamn och det känns som försprånget är för stort ner till resterande lag. Så helst ser jag att vi åtminstonde hamnar på 13:e platsen och får möta ett lite tröttkört lag som gått den längre kvalvägen i HA.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
mikenomad: Ett jävla surr om kvalmotstånd, plats 13-14, Leksand, Oskarshamn osv ...1:an och 2:an i Allsvenskan möts väl i en Final där vinnaren möter lag 14 i SHL och förloraren möter vinnaren i den s.k slutspelsserien så Timrå kan ju i princip få möta vilket lag som helst från plats 1-8 när Allsvenskan är slutspelad oavsett om vi blir 13-14:e placerad. Jag vet inte om nåt är omgjort efter som ni surrar så mkt om ev motstånd?

Om det blir kval hoppas jag på Löven, dom kniper den sista play off platsen och överraskar och vi vinner kvalet med 4-0 i matcher och Svedbergs räddningsprocent hamnar på 98,12%
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
JanneH: Nån form av laguppställning ? För tidigt ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
mikenomad: jo men Freddan slänger ut Rensfeldt på en ytter och sen darrar knäna på både Örebro och AIK ska ni se
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Sant. AIK är en verklig skräckmotståndare för oss. Vi känns alltid små mot dem, oavsett plats i hierarkin. Som om vi blir lilla kusinen från landet. Märkligt eftersom det inte alls känns så mot Djurgården i samma utsträckning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Även om vi kommer få kvala är avslutningen av SHL hyperviktig. Blir det Leksand och AIK är 13 el 14 inte lika viktig dock men däremot har Freddan ett jättejobb att göra med att trots förlustrader ställa ett lag på banan som brinner. Som känner sin kapacitet utan att övervärdera den.

Det sistnämnda tror jag är mindre risk, större risk då att killarna åker ut på isen med för stor respekt inför motståndet.

Vi räcker inte riktigt till i SHL men vi är där och nosar och skillnaden nedåt ÄR stor sett till kvalité. Men så är det ju det mentala också....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
mikenomad: Vi kan vinna I tegera (eller vad Leksands arena nu heter) mem har grymt svårt på Hovet. Så själv säger känslan leksand.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Det är fan som pest eller kolera, AIK el Leksand. Leksand lär väl om inte annat kunna känna en viss revanschlusta gentemot oss sen förra säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
mikenomad: Tror nog samma. Oskarshamn har börjat tappa känns det som och Leksand har lagom till kvalet börjat tugga igång. Tror jag väljer Leksand före AIK om det blr kval, eller vad säger ni?
Fast då måste vi knipa 13:e platsen, då är det upp till grabbarna att göra sitt mot Pennybridge idag för att ta ett steg på vägen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Det har endast pratats AIK eller Oskar i kvalet....
Jag tror som Wennerholm att det är troligare med AIK eller Leksand.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Wedin tillbaka i träning! Han säger att om han är tillbaka efter uppehållet så har skadan läkt fortare än planerat.

Jag ber till alla övernaturliga varelser att så är fallet. Vet inte hur ni känner men jag är ordentligt revansch-sugen på djurgårn. Vägrar ge dom 4 raka mot oss och Wedin är nyckeln till att stoppa det från att hända.

Tror att jag till och med ska gå på matchen även då det betyder att jag lämnar nattning av 2 små tjejer till min sambo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Veteranolle: Och den 21/2 blir det folkfest i NHK Arena! Dessutom får vi snart resultatet från aktieförsäljningen på hemsidan.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
{Öndulat Jag har följt Timrå IK ( WÖ , WÖF , ST hockey ) i väldigt många år. För mig är det laget som vinner och förlorar. Vi har haft många sk. stjärnor genom åren ......men...vad vore dom utan alla dessa grovjobbare eller vattenbärare som dom också kallas .
För mig är alla lika mycket värda i det lag vi har ......jag är helt övertygad om att alla i laget vill samma sak...VINNA.
Jag älskar mitt Timrå men blir lite ledsen när jag läser så mycket skit om vissa spelare.
Jag blir också ledsen och besviken när vi förlorar men det uppvägs av den otroliga glädjen när vi vinner.

Vi är Timrå och vi ger aldrig upp.....det gäller både laget och oss supportrar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Bra analys! Kan väl lägga till att det är målvaktsjobbet som är den viktigaste och även den mest utsatta positionen i ett hockeylag och där håller vi inte SHL klass. Snarare HA klass. Bratten är orutinerad men är en stor talang som behöver utvecklas. Svedberg räcker det med att säga skjut högt.så blir det mål - stor besvikelse. Om det blir kval vilket jag hoppas in i det sista att vi kan undvika så måste målvaktsspelet upp ett snäpp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Backhandflipp: Jo jag kom på direkt efter att jag skrev det att man borde vänt på formuleringen. Vilken av alla våra värdelösa centrar ska täcka upp för Palmberg om han flyttas till ytter. Att Rensfeldt flyttats till ytter visste jag inte då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
TIK-Lund: Nämen där ser man. Kan det va så att Rensfeldt själv sagt att han vill testa ytter tro?
Eller har Nubben centervärvning på gång och man redan nu vill testa Rensfeldt på kant. 😋
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
JanneH: Det är som herr Backhandflipp säger, vilka ska spela center om man flyttar ut både Rensfeldt och Robot?

Edit: Rensfeldt spelade ytter idag på Timrås träning tydligen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Backhandflipp: Förstår själv givetvis att vi i dagsläget inte har lyxen att flytta på nån av dem då vi har så svag centeruppsättning. Snarare detvatt det är så felbyggt på centersidan. Tycker ärligt talat nån vi har en bättre center än Erik Karlsson i daglsäget? Centersidan känns knappast starkare än förra säsongen i HA.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
kulltorp: mest av allt jag saknad denna säsong är en förstecenter. Minns att Nubben skall ha sagt på nått klubbmöte eller dylikt på försäsong att man jobbade på en förstecenter. Vet inte vad som hände med de planerna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Så är det, det märks på allt laborerande med centrarna under säsongen, Berglund mfl.
Vi saknar en stomme i laget i mitt tycke. En stabil målvakt, 3-4 SHL backar och 3 potenta centrar.
Hampe och Kinnvall är ju bra backar men fortfarande under utveckling, de har brister att jobba med. Och då är de våra bästa backar idag, tycker jag.
Så laget är ihåligt.
Sen har vi utvecklat Wedin + ngr till, värvat Laxen, så bredden är bra.
Men jag saknar den där trygga stommen som man kan känna att andra lag i SHL har.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
JanneH: frågan är väl snarare vilka som ska spela center om vi skickar ut både Palmberg, Rensfeldt på kanten. Ska vi ställa upp med Blomberg, Olofsson, Madsen, Berglund/Boyce som centrar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
TIK-Lund: vilka förutom Wedda och Törna plus möjligen Laxen har imponerat så stort på dig att du inte får in I am Robot som ytter??? F'låt tonen men vi är snart avhängda och torskar vi på lördag så blir vi SIST och får AIK i kvalet. Lika bra att desperat börja prova runt lite nu i de kvarvarande matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Förstår hur du tänker!

Nä han är ju ingen gigant i tvåvägsspelet direkt.

För mig blir han så otroligt svårplacerad om han inte ska spela center dock. Vem skall stryka på foten till förmån för Palmberg som ytter?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
roger_sundsvall: Alla har vi olika åsikter om hur laget Timrå IK ser ut och det är bra för så ska det vara. Personligen kan jag bara säja att vi ska vara glada att vi har ” Nubben ” . Han brinner för hockeyn och Timrå IK , han är ett känt och respekterat namn i hockeykretsar även utanför vårt land. Han har bra kontakter som gynnar oss och jag skulle bli orolig om slutar av någon anledning.
Jag litar på ” Nubben ” och vet att han gör sitt yttersta för att Timrå IK ska bli ett storlag igen .
Och kära Timrå supportrar kom ihåg att även om vi hamnar sist i serien så kommer vi att få uppleva en hockeyvår lika spännande som förra våren.
Vad är en SM final mot ett kval om man jämför vad som finns i potten. Tala om spänning och ångest, hopp och förtvivlan. Visst är väl hockey helt fantastiskt . Nä nu är vi glada att vi fortfarande är med i matchen och inte är avsågade, tänk om vi skulle vara ett sånt där mellanmjölks lag typ Brynäs som bara ligger där och skvalpar utan att nån bryr .
Heja Timrå !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Förresten, vilken otrolig utveckling Kinnvall har stått för. Framtida storback, otroligt kylig med pucken
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Ja, Palmbergs spelstil är ju en typ av gubben i lådan. Han kan teka och spela powerplay(väldigt bra), i övrigt bidrar han inte med jättemycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
TIK-Lund: Jag ör jubingen expert, men min tanke var att kanske låta Palmberg vara mer av en sniper som slipper att ta centerns mer defensiva uppgifter och kanske leva på att vara en gubben i lådan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Här håller jag med, centersidan är minst lika svag som backsidan! Och det är väl en Center man i förstahand söker?

Robot kvalificerar sig som center enbart för att han är den enda i laget som kan teka tydligen. Å andra sidan vettetusan om just han hade fått ut mer av sitt spel som ytter?

Rensfeldt skulle helt klart komma mer till sin rätt om han var vinge. Tror faktiskt han och laxen skulle potentiellt kunna vara jämbördiga som yttrar.

Olofsson skulle man kunna låna ut till typ Vita Pesten, tror det skulle göra honom gott.

Madsen gör det ju helt okej som en renodlad defensiv Center, fattar inte varför man hellre spelar E.B
Samtidigt tycker jag att Blomberg gör det bättre som Center än ytter.

Vi skulle ha haft iallafall EN stabil center så hade man kunnat laborera lite mer med rollerna... Men helst två...

Typ:

Wedin - NY(gärna rightare) - Laxen

Rensfeldt - Robot? - Thörna

Hållander - Blomberg? - Persson

Ohlsson - Madsen? - Collberg

Hyffsat homogena kedjor där man matchcoacha ganska friskt efter dagsform/spelmoment.

PP1

Wedda - Ny - Laxen - Thörna

PP2

Rensfeldt - Hållander- Robot - Collberg
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
kulltorp: Jag vet att vi snackar mycket om att backarna är så svag, vill nog hävda att det är en mix av våran center och backsida. Våra centrar är alldeles för svaga i det defensiva arbetet i egen zon. Rensfeldt(inte ens center i grunden och givetvis skall det laboreras hos oss i SHL), skulle gärna sett Rensfeldt få testa spela vinge istället och slippa tänka på centerns roll,
Palmberg kommer mest till sin rätt i PP och skulle även vilja sen han som vinge istället. Jakob Olofsson har tyvärr inte fått ut mycket av sitt spel den här säsongen och är svag i det defensiva och ovän med pucken.

Tycker det saknas 2 naturliga centrar i laget som håller på SHL nivå egentligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Sputnik: Där håller jag med dig. Han skulle behöva en matchcoach på sin sida.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
TIK-Lund: Bra skrivet, håller med fullt ut!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Öndulat:
Man glömmer så lätt.
Mig själv inkluderad.

Det såg inge bättre ut de första åren sist vi gick upp.

Första året i Elitserien hade vi en av världens bästa tvåvägscentrar i laget, och det räckte för att slippa kvalserien, men de efterföljande säsongerna var vi ju hopplöst i botten.

Laget tog små steg varje säsong och hade nog spelat till sig ett sm-guld om hockeygudarna hade tillåtit. Glömmer ALDRIG den där satans skenan...

Fröet till "storhetstiden" såddes med en vetskap om hur tufft det skulle bli inledningsvis.

Precis som nu.

Sedan hände köplunda... Och enligt mig är det början på fallet. Hatar Frölunda mer än något annat lag...

Har folk glömt hur nära vi var att inte ha ett elitlag?

Kommer folk inte ihåg att det var värvningar som Bremberg på slutet, i motsvarande sits; för pengar vi inte hade som ledde oss till ruinens brant. När vi började chansa...

Hur mycket jag än inte kan förstå vart alla pengarna gått i år så är jag iallafall glad över att ledningen inte sätter TIKs fortsatta existens på spel, även om det skulle lyckas hålla oss kvar ett år, för det misstaget har man redan gjort en gång.

Klarar vi kvalet i vår, så har vi ett mycket bättre utgångsläge inför nästa.
Kan sätta min högra hand på att jobbet med nästa års nyförvärv för SHL- spel redan är påbörjat.

Och för alla som tror att vi måste förstärka laget för att ha en chans i ett eventuellt kval, lägg ner.
Antingen har ni inte sett några Allsvenska matcher i år eller några SHL matcher.

Vill man vara än lite tryggare så kan man alltid kika några matcher med KHK mot valfritt motstånd under grundserien förra säsongen och sen jämföra det med TIK i år om man nu likställer dessa två lagen.

Sluta omedelbart med illusionen att det bara är SHL laget i ett kval som lider av nerver. Alla som hållit på med elitidrott vet att det kan vara lika jävla tungt att ha allt att vinna. Framförallt om man heter AIK, ojoj vilka förväntningar de kommer ha över sig.

Oavsett hur mycket vi förstärker laget kommer det alltid finnas en risk för Modo-Leksand fenomenet, för detta finns inget motmedel, man får förbanna hockeygudarna efteråt helt enkelt, eller börja tro på ödet.

Och det finns heller inga förstärkningar vi kan göra för att garantera en plats ovan strecket, således är det helt huvudlöst att chansa.

Så länge Timrå klarar av att hålla sitt tempo och inte sänka sig till motståndarens så känns det rätt tryggt ändå.

Dock är målvaktsspelet något som gör mig lite orolig inför vad som komma skall.

PS
trevlig helg!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
kulltorp: Håller med om målvakstfrågan, men Freddan o CO måste också börja skärpa sig. Man kan inte i tekningar i offensiv zon sätta in Madsens kedja. In med våra offensiva kedjor och utnyttja läget att få lite tid i anfalsszon. Sen när Berglund har så oerhört svag kväll mot Josefssons kedja så måste man ha fingertoppskänsla att kunna ändra under match. Nej jag håller fast vid att Freddan inte är en matchcoach.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Kerstin_k: Vi har alla chanser att undvika kval fortfarande. Om/när Wedin kommer tillbaka så lyfter vi ett snäpp.

I ett kval blir förutsättningarna 50/50, vare sig vi vill eller inte. Det blir ett lotteri med psykisk anspänning i monsterformat. Att få momentum och ha en målvakt i toppform är ett måste.
Det som oroar mig, för jag tror det blir kval, är att alla förluster i SHL inte direkt lyfter våra målvakter inför kvalet.
Vi måste ha en målvakt som står på huvet i kvalet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Hyllade för rolig hockey och samtidigt hånade. Fn, låt oss vända och visa att vi reder ut denna säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Morrn alla Timråiter!
Såklart är vi alla besvikna efter ytterligare en i raden av nästan-matcher. Men då och då kan det vara bra att göra en reality-check för att hålla sig kvar i en riktiga världen, hur tråkig den än må vara.

Vi gapar efter spetsvärvningar och kräver att Nubben och övriga ledningen ska köpa oss ett lag som undviker/klarar ett kval. En fullt rimlig önskan kan tyckas. Men hur ser det ut med klasspelare som bara väntar på att signa nya kontrakt?

Ett exempel jag har rätt bra koll på. Växjö Lakers gick in i denna säsong med en medvetet ganska låg profil på forwardsbesättningen. En handfull juniorer skulle få en ordentlig chans att växa ut till producerande SHL-spelare, så var tanken. Fungerade inte det skulle spets värvas, så planen kändes rätt vattentät från början.

Nu är dom regerande mästarna riktigt illa ute och kan vara på väg mot att göra årets fiasko i svensk hockey. Laget riskerar till och med att missa slutspelet, en gigantisk flopp i Växjö i så fall. Så räkna med att Henrik Evertsson har ryckt i varenda tråd som finns i hans nätverk, och se vad som dyker upp, fucking jävla Nichlas Hardt byter klubb med Pontus Netterberg.

Betänk att klubben i den absoluta toppen av näringskedjan, och med SHL-mått en stor Joakim Von Anka-pung i ett desperat läge bara lyckas knyta Nichlas Hardt till sig. En fulspelande dansk som inte ens platsat på fyra kedjor i Malmö i år.

Så till alla sur-nissar på forumet, jag tror det är bättre att vi alla här stöttar det lag och dom spelare vi har. Har väldigt svårt att se att vi kommer kunna landa en frälsare inför avslutningen av denna hyperviktiga säsong. Då tror jag Nubben skulle behöva en åtta-tio knän till för att lyckas trolla fram en sån till oss.

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Kloka ord från den här Westerlund om vårt försvarspel. Kan vara bra med en ny konstruktiv röst (som dessutom levererar) in i laget.

Jag tror faktiskt på kollektivet Timrå IK!
Dom här spelarna och ledarna har många gånger visat att vi stundtals kan mäta oss med de bästa i SHL.

Vi har en opolerad ädelsten.

Bara att putsa vidare och gnida på med alla jävla käftsmällar och bakslag.

En drake lyfter i motvind!

Trots att livet suger örnpung just nu, knyter jag näven och laddar för resa till Örebro i morgon.
TIMRÅ IK. VI GER ALDRIG UPP.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
salomonsson bästa nyförvärvet i år
ny tag i morgon
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Hockeyoraklet: Näe, det hade jag redan räknat ut
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
mikenomad: Alltså jag längtar inte tillbaka till Allsvenskan. Det var en serielunk utan känslor, tacklingar och teknisk kompetens.
Nord-syd hockey i högsta speed bara...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
NDR: Inte en jumboplats och sportslig förnedring i allafall
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Hockeyoraklet: Vad gör dig upprymd egentligen undrar man ju rent spontant?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Hockeyoraklet: Blev så jävla lack över kvällens förlust så jag köpte aktier i föreningen. Självskadebeteende?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Hockeyoraklet: oavsett om vi undviker kval eller inte gör minimal skillnad. Spelare skriver på kontrakt redan nu och oavsett vart i tabellen vi hamnar är läget oförändrat just nu. Det inte helt säkert att vi spelar i shl nästa år. Även om vi vinner 7 matcher i rad nu och Mora och Örebro förlorar 7 så är läget att vi undviker kval osäkert.

Vi är i en pissig situation hur vi än gör och det är bara att gilla läget. Min personliga inställning är att vi ska ta småsteg till framgång och det första steget är att vinna ett kval. Gör vi de har vi bättre förutsättningar än vi hade inför den här säsongen.

Kan vi nästa säsong undvika kval med några små förstärkningar i laget, eller till och med tjuva till oss en plats i slutspelet, har vi otroligt bra förutsättningar att bli livsfarliga året därpå.

Vi gör en resa just nu och ibland går det sakta pga vägarbeten, träliga tågbyten och förseningar pga snö. Vi får se den här säsongen som ett träligt tågbyte i februari.

De är nästa säsong tåget börjar röra på sig!

Mvh den evige optimisten(börjar bli tjatigt nästan)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Gorkyman: det har du rätt i men det är några ”om” och ”men” där med. Laxen har varit nyttig men han kommer ju ändå från en komplicerad skadehistorik. Några återvändare skulle också vara nyttiga men det är väl långt ifrån säkert att det blir så? Även med återvändare tror jag det kan bli svårt att höja spelarmaterialet mer än möjligtvis över moras nivå. Tror knappast att Erixon, Karlsson och Lander spelar gratis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Woody: Av historien lär vi oss att vi inget lär av historien.
Svårt att säga exakt hur bra/ dåliga vi, Oskar och AIK är. Viktigast av allt tror jag är att ALLA spelare är beredda att göra jobbet disciplinerat i varje moment, i varje byte. Jobba för och täcka upp för varandra så där som Freddan fick till det i våras och som LillKenta praktiserade i många år. Vi måste vara ett jäkligt jobbigt lag att möta där motståndarna vet att dom måste kriga hårt för att få in en puck. Skulle hellre se att vi både gjorde och släppte in ett 20-tal puckar färre än det här målfyrvrkeriet som vi praktiserar nu. Det skulle i alla fall gör mig en smula lugnare inför kvalet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Hockeyoraklet: Håller inte riktigt med. Visst vi kommer komma igång med att bygga truppen sent, men det bygget har ju redan startat med förlängning av Hampe och snart även Laxen. Så några stöttespelare är redan klara, och några har fått ett år i SHL innanför skinnet. Sedan kan man byta ut de svaga korten, mot några nya varav nån slår väl ut en annan inte, men totalt sett har man nog ändå höjt kvaliten. Om det sedan kommer räcka för att undvika kval återstår att se. Förhoppningsvis har vi några som har lust att återvända oxå, tex Sebbe och EK.
Kommentera

1943108 · »