1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26

1941738 · » Till forumet



Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
JanneH: Jag tror inte att det är lösningen att spela tråkhockey ens i ledning i tredje, det straffar sig, speciellt om backsidan är relativt svag. Bättre att ösa på så gott det går i alla lägen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Axle San: Hoppas inte vi får betala ett allt för högt pris bara för den "publikvänliga" hockeyn. Har man uddamålsledning i 3e perioden måste man kanske tråka ut motståndaren med lite NJ Devils hockey
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
JanneH: Just det där med att han (eventuellt då, det var sju år sedan han vann med BIF) skulle vara en slutspelsmålis är ju även det något man kan se på två sätt. Han kan mycket väl vara överjävlig när han kommer in den där klassiska ’zonen’, men det som oroar mer är ju att det ’slutspel’ vi kan bli del av är ju något helt annat än att spela om ädla medaljer. Hade han hållit de där 91-92% man hoppades på inför säsongen så hade vi mycket väl kunna ligga uppe och flåsat Rögle i nacken just nu.

Överlever vi detta så vore det nästintill sensationellt att behålla en 89%-målvakt en säsong till, inte minst när det börjar hagla av argument för att vår defensiv är betydligt bättre än vad folk vill få den till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Öndulat: Freddan är ju helt fenomenal, att ni gick upp i SHL var en fantastisk bragd och att ni hänger med som ni gör i SHL med en liknande trupp som i HA är ju ingentig annat än en bragd det också.
Dessutom försöker ni ju faktiskt att lira en offensiv och publikvänlig hockey vilket Freddan skall ha en eloge för.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Sputnik: När det gäller Svedberg så är det nog inte bara för och emot grupperingar. Själv brukar jag inte vara rädd för att ha bestämda åsikter men här vacklar jag fan fram och tillbaka från match till match. Ibland är han frälsaren vi hoppades på medan andra gånger vill man bara skrika "men prova att stoppa en puckjävel nån gång för i helevete". Påminner faktiskt om att se Lunkan och Rangers. Ibland suger backarna och det hjälper inte att Lunkan står på huvudet, andra gånger ser det ut som han inte ens kan stoppa en badboll. Om det nu är så att Svedberg precis som Lunkan är en slutspelsmålvakt som höjer sig när det gäller så blir det nog bra vid ett kval men just nu skulle vi nog behöva en lugn och trygg puckmotare
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Öndulat: Bra skrivet! Vad gäller JP så är det inte konstigt alls med tanke på den brist på försäsongsträning han haft. Lite xtra träning så kommer han bli bra och hålla över en längre period
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Sett mycket klagande på Freddan. Faktum är att han sitter på mycket mer information än vad nån av oss gör. Ingen tror väl på fullaste allvar att han skulle bänka en spelare utan att ha en bra anledning. Han ställer alltid det lag på isen han tror har störst möjlighet att vinna. Ni minns väl att Hållander fick spela i kvalet på halvfart för enligt Freddan så var en Hållander på 70% ändå ett bra alternativ. Sen får man inte förbise utvecklingen laget gjort under säsongen, Freddans expertis ligger i att utveckla unga spelare och de är precis vad han gör.

Tänk också på att klubbens målsättningar kan vara annorlunda från det vi supportrar hoppas på. Är målet att bara överleva ett kval så kanske man använder spelare och linor annorlunda(läs fokus på utveckling) än vad man annars hade gjort.

Överlag tycker jag att kritiken mot Freddan är orättvis i många fall, speciellt då han visade sin kompetens förra säsongen då han hjälpte oss ta steget upp till shl.

Kom också ihåg vikten av samspel mellan tränare och sportchef.

Mvh den eviga optimisten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Knylan: Tyvärr ser inte alla det du/vi ser. Går inte diskutera med folk på olika forum om Svedberg. Ställ dig själv i mål får man som argument ibland,Inte ens lönt att svara på det.

Har blivit en tudelad skara av fans angående Svedberg. Ena skaran säger fortfarande, med det försvarsspel vi besitter så kan inte ens Rinne ta puckarna. Grejen är dock som du säger, vi har täppt till dom värsta misstagen nu och har bättre corsi och annan statistik än en del andra lag nu.

Kolla på matchen mot Malmö tex. Kom inte och påstå att deras spelare inte bjöd oss på kalaslägen genom slarv. Däremot var det en blandning av oförmåga att ta vara på chanserna och att Ahlsenfelt va ruskigt tät. Nej håller också fast vid att Svedberg är i grunden en bra målvakt med felrekryterad för Timrå... Tyvärr....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Knylan: Kunde inte ha sagt det bättre själv om jag så hade tusen år att fundera!

Undra sa flundra om man förbisåg Svedbergs person lite när det begav sig, har han det i sig att bära ansvaret för ett lags mot/framgångar på det sättet som krävs av en målvakt i Timrå 18/19, eller stirrade man sig blind på kapaciteten?

Att vara en målvakt av Europeisk toppklass och vara en bra målvakt i ett bottenlag är nödvändigtvis inte en och samma målis.

Tittar man på hans prestationer historiskt så får jag lite känslan av att han varit som bäst när det inte funnits några större förväntningar på honom.
Men nu är situationen en helt annan... Nu står laget och faller med Svedberg.

Tror vi flesta härinne kan komma överens om att när Brattkorv känns som ett fullgott alternativ att ställa inför match, då har vi misslyckats ganska fatalt med värvningen av vår 1:e målis oavsett backsida.

Jag tror Svedberg satt alldeles för stor press på sig själv och klarar inte av att hantera detta. Stämmer ganska bra in på hans överarbetande spel och dåliga hållning, signifikativt för en målvakt i obalans.
Och med tanke på att han inte lyft sig tillsammans med laget pekar på att det är han själv som sätter stopp.

Timrå har onekligen satt sig i en jäkligt knepig situation. Vi "måste" spela Svedberg då han är den enda målvakten vi har med realistisk kapacitet att vara så bra som laget kräver men när Niklas inte motsvarar specen så blir alternativen väldigt problematiska.

Nu tror jag förvisso inte Timrå har egentligen något att förlora på att ställa Korvis ett par matcher framöver, men jag förstår att ledningen har det.
Även om det är lite väl naivt av mig å tro att Bratten kommer kunna bära oss över tid så kan hans möjlighet att spela helt utan press och förväntningar vara tillräckligt för att ta några pinnar i närtid.

I värsta fall spelar Brattström tvärkasst och Svedberg kan förhoppningsvis starta om, kanske komma tillbaka med lite sänkta förväntningar på sig själv. Han bör rimligtvis passa på att ringa Weddas mentala coach under tiden.
Och i bästa fall spelar Körven som en gud och Timrå har några poäng på pluskontot, för helt ärligt, finns det något viktigare än poäng just nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Jensen_12: Jag är med på hur du menar. Problemet är ju bara att alla lag släpper till lägen, hur det än är. Vi gör det dock betydligt mindre än vad vi gjorde tidigare, över de senaste 20 matcherna så är det bara fem lag som släpper till färre skott i skottsektorn än vad vi gör. Hur man än vrider och vänder på det så verkar i stort sett all tillgänglig statistik (och vad vi alla ser med egna ögon) tala för att vi har ett jätteproblem på den oerhört kritiska målvaktspositionen.

Utifrån min extremt begränsade kunskap om målvaktsspel i kombination med försvarsspel och de direkta kopplingar man kan göra däremellan så gör Svedberg en bedrövlig säsong. Var han ens bra mot Mora? Egentligen? En nolla är en nolla, men någon gång så tillfaller marginalerna oss också. Mora borta kändes som en sådan match.

Vi har ställt till det för oss själva, helt enkelt. Det kan bli riskfyllt detta, med en målvakt som befinner sig i ett helt annat universum än resterande delar av laget. Vi skulle kunna skicka Svedberg och det skulle knappt förvåna mig om han går och vinner SM-guld och blir hyllad till skyarna, men i den här årgången av Timrå IK fungerar det inte alls.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Jensen_12: Tyvärr stämmer det du säger; Timrå kan inte spela av matcherna när man är i ledning. Freddan känner till problemet men har inte hittat en lösning; Journalisten Engström, Sundsvalls tidning tycker att laget bör ta mental hjälp! Jag tror att en viktig del ligger i det klena målvaktsspelet och backar som inte tror på sig själva
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Jensen_12: Man kan inte lasta, men om man som bottenlag och som i Timrås fall, så kan man i alla fall önska och hoppas.. Klent försvarsspel förvisso, men som jag sa, i Timrås fall så kan man inte ha en målvakt som står på öronen nån gång varannan vecka, tyvärr är det så och du vet likaväl som jag att det har varit lite för ofta som denna diskutionen dyker upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
TIK-Lund: Intressant och det stämmer ju ganska bra tycker jag. Vi har ju lyft oss som lag sista månaden vilket ju även Nubben tyckte . Och sett till spelet borde vi ju naturligtvis haft klart mera poäng.
Tyvärr har inte Svedbergs spel alls imponerat som det gjorde i början. Ok vissa matcher typ Mora var han ju bra men tyvärr alldeles för ojämn.
Oavsett vad man anser om försvarsspelet så är det bara att konstatera att han släppt in alldeles för billiga mål och tyvärr ofta när matchen stått o vägt o efter det har laget då vikik ner sig.
Nä målvaktsspelet är det mest bekymmersamma känns det som nu. Tycker att Brattström borde få en rejäl chans nu!💪
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
NDR: fast man kan inte bara räkna upp siffror och säga att det är hans fel. Mot Färjestad ska han ta 2-2, men övriga mål är rena bjudningar, alternativt slumppuckar, som försvaret ger bort. Det KAN man inte lasta en målvakt med.

Laget behöver lära sig spela av en match och hålla ledningen. Det funkar inte att tappa fokus fullständigt i 10 minuter och tro man ska vinna i SHL.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
TIK-Lund: Exakt, vår största lönepost ligger på en målvakt som står på huvudet var tredje eller fjärde match, det är det största problemet just nu, även om det finns flera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Jensen_12: Ja vem skall man skylla på? Matchen mot FBK, antingen har dom betydligt effektivare forwards eller en tätare målvakt.

Adam Werner vs Svedberg, FBK:s offensiv vs Timrå:s dito.
Min tanke och förhoppning hade varit att Svedberg som profilvärvning skall kunna vinna en sån match, offensivt tycker jag att vi långa stunder är bättre än FBK.

79.17 vs 93.10 i räddningsprocent är för dåligt, det håller inte att spika (flaxa) igen var tredje fjärde match, alldeles för ojämn, hade varit bättre om han släppte nån omöjlig och istället var lite mer den målvakt som Freddan/Nubben hoppas på att han skall vara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
TIK-Lund: Exakt, med bättre målvakt hade Örebro potentiellt kunna varit mitten/topplag enligt statistiken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Jensen_12: Självklart har försvarsspelet en del i det, det är väl mer elle mindre kombination av bägge. Svedberg kan inte lastas för allt.

För att jämföra, Vita Hästen ligger långt efter i HA. Deras målvakt har närmare 91 räddningsprocent. Almtuna ligger näst sist, har släppt in mest mål i HA, 91.5 i räddningsprocent. Mora har släppt in ett mål mindre än Timrå samtidigt som de tillåter fler skott, Juvonen har över 92 i räddningsprocent.

Svedberg har under 90.

Men jag vet inte, oerhört svårt att analysera. Örebro har till exempel ännu mer problem på målvaktssidan (eller försvarsmässigt?) än vad vi har. Där har Steen som bäste målvakt i Örebro 89.3 räddningsprocent.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Jensen_12: Då skulle jag vilja hävda att det finns minst två lag i SHL som för stunden har sämre defensiv än Timrå; Mora och Malmö.
Däremot har båda varsin målvakt som klarar av att kompensera för deras dassiga defensiv, två målvakter som rent meritmässigt bör vara något hack sämre än vår megastjärna.

Visst, ingen målvakt hade lyckats rädda Timrå i November men nu har vi ett tillräckligt habilt spel för att en målvakt av Svedbergs faktiska kaliber skall kunna vinna matcher åt oss. Framförallt om Alsenfeldt/Nihlstorp lyckas hålla Malmö på en femteplats.

Undra vart Örebro hade legat om de bytt målis med Malmö och vice versa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
fantasilos: skulle vilja hävda att försvaret förlorat fler poäng åt oss. Och även om han släppt dessa billiga mål, så är ju ändå försvarsspelet ansvarigt för övriga mål. Så vem ska man skylla på?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Jensen_12: Fast senaste hemmamatcherna tycker jag han tappat många poäng åt oss, inte helt otagbara skott heller. Linköpings 4-3 med några minuter kvar. Malmös 3-3. Färjestads 2-2 och 2-3. Frölundas kvittering från bakom mål, 2-2. Det är lite för många för att jag ska tycka att han spelat upp sig på slutet.

Mora matchen var han bra i och hoppas han kan hitta tillbaka till lugnet han hade där och i början av säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Jensen_12:

"Svedberg is not the hero we deserve, but the hero we need"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
TIK-Lund: fast försvarsmässigt släpper vi fortfarande en hel del oerhört giftiga lägen, kanske inte fler nu än tidigare, men än farligare, kan jag tycka.

Kanske hänger det ihop med orutin i laget närmman har ledning, släpper ett mål och sen börjar darra, vad vet jag.

Sedan håller jag med om att Svedberg inte varit den Messias vi alla hoppats på, men jag tycker nog att han har ligans tuffaste uppgift och har klarat den ganska bra på sistone.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Knylan: Detta tycker jag är jätteintressant! Säga vad man vill om siffror hit och dit men man de visar ändå på vad väldigt många av oss upplever.
I rena siffror sett till de senaste 10 omgångarna är Timrå ett mittenlag i SHL med undantag för en post.

- Vi är tvåa i BP, 5a i PP.
- 6a defensivt och 10a offensivt. Detta alltså i princip utan Wedin.
- Vi ligger nästan på 49% i CF/FF ungefär i samma nivå med HV och FBK. Med lag som LHC, Malmö, Brynäs, Mora bakom oss, (vi har nästan 4% marginal till LHC som har platsen under oss, vilket är sanslöst mycket).

Vi är det lag som har haft överlägset störst utveckling över säsong hittills, detta utan att förstärka nämnvärt.
Det finns dock en post som är i princip helt oförändrad i kontrast till övriga laget och det är Svedberg.
Dvs att defensiven i siffror hos utespelarna blivit markant mycket bättre över säsong men Svedberg har inte följt med i den utvecklingen. Man skulle t o m kunna tolka denna informationen så att Svedberg blivit successivt sämre.

Alternativet är ju såklart att oavsett hur mycket laget lyft sig i defensiven och BP så har de kvalificerade målchanserna mot oss ökat i samma takt. Det skulle isåfall förklara varför Svedberg har det fortsatt kämpigt i kontrast till övriga laget. Något jag inte ser som alls sannolikt.

Om man vill felsöka poängskörden hos TIK i siffror 18/19 är det helt klart på målvaktssidan som problemet ligger.
Och för att försöka döda diskussionen som alltid uppstår gällande våra målvakter; det handlar inte om vilka lägen en målis "skall ta" utan om hur många lägen en målis "inte skall ta, men tar".
Själv kräks jag inombords när vartannat jäkla mål försvaras med "den kan inte Svedberg lastas för".
Just det är ju anledningen till varför vi ligger sist, för nu spelar vi bra i övrigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Ja allt är så bra Dvärgar Nubben Freddan Målvakter haha. Gärna värva två små spelare inför kvalet max 159 67 kg backarna nu vi har är så jävla tunga starka så motståndarna tar omvägar för att inte få en handväska i skallen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Knylan: Mkt möjligt. Grejen är väl att vi (och Nubben?) trodde vi värvat Messias som skulle skina såpass att försvarets brunfläckar skulle raderas. Nu var det inte riktigt så, Svedberg visade sig var klart mänsklig. Duglig och kompetent men ingen målvaktsgud.

För det är en sådan ett lag med det här försvaret behöver. El Nubbo satte alla slantar på en häst och det ser ut att spricka. Inte för att hästen är hamburgerkött utan för att tillbehören suger. Då tror jag i det här läget att det är svårare att hitta Mr fuckin överjävliga psykfenomen till vägg därbak än det är att stärka upp backsidan med en eller ett par rekorerliga backar av SHL-snitt.

För båda våra målisar håller SHL-klass, bara inte Fräls oss från ondo på egen hand-klass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Jensen_12: Jag hoppas du har rätt angående Svedberg
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
fantasilos: fast man kan ju inte heller stirra sig blind på siffror. Spelar ju ingen roll om Brynäs släpper fem tusen skott fler än oss, om det är små lobbar från mittlinjen och Svedberg får feilägen mot sig hela tiden. Vem släpper flest mål tror du?

Jag tycker att på sista tiden har Svedberg kommit upp sig rejält. Och jag håller med om, som någon skrev tidigare, att han borde göra bättre på 2-2 målet igår, men han kan inte lastas för efterföljande tas i defensiven. Det är övriga spelare som behöver lära sig hantera situationer som dessa, och inte lämna Svedberg ensam där bak.

I ett kval tror jag att Svedberg kommer visa sig från sin bästa sida. Där kommer han bli den matchvinnare vi hoppades på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Ja Svedda påminner lite om Philippe de Rouville...
Det är fan skrämmande!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Knylan: Ja, nu har vi t.o.m gått om Brynäs i Corsi. Brynäs har tillåtit ca 100 skott mer än TIK och alla deras målvakter lyckas ha över 91.4 i räddningsprocent.
Vårt målvaktsspel måste upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
mikenomad: Jag vet inte längre vad man ska landa i. Är det inte ganska stor skillnad på vår defensiv nu jämfört med hur det såg ut i oktober/november? Rent statistiskt blir vi bättre och bättre också, förutom på en post. Hade inte Svedberg varit en prestigevärvning och svensk så hade vi sannolikt sparkat honom redan i november.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
mikenomad: Tycker att försvaret är våran enda svaghet faktiskt. Visst släpper svedberg in en del enkla mål men de kan lika gärna vara en bieffekt av vårat dåliga försvar. Jag tror om vi får in 1-2 bra backar till så är vi ett lag som hade kunnat tävla om plats till slutspel... Förutsatt att vi inte legat så jävla långt efter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Sputnik: Det ligger mkt i den analysen. I frustrationen var vi nog lite hårda mot Svedberg, sanningen har vi eg vetat hela tiden. Att vi har ett försvar som inte på långa vägar räcker till i SHL. Det är där det m å s t e stärkas upp. Även om man skulle önska en Kapanen i mål så får nog våra målisar sägas vara good enough och med rätt hjälp duger de säkerligen i ett kval.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Timråit H-sand: Tycker Sanny ger en nyanserad bild. Timrås försvar är mellanåt ångestframkallande, samtidigt som Svedberg inte alltid levererat som han skall.


Sannys ord-

14) Timrå 36 poäng

Hiss
Förra säsongen var Anton Wedin en helt okej Hockeyallsvensk spelare. Varken mer eller mindre. Den här säsongen har han etablerat sig och snabbt fått en stjärnstatus i SHL och i Tre Kronor.
Rickard Palmberg har haft en krokig väg till SHL och inledningen av säsongen var knappast någon succé. Ser man till de 20 senaste matcherna är Palmberg den som gjort flest poäng i hela SHL.
Det är imponerande.
Notabelt är också att Timrå har seriens näst bästa powerplay.

Diss
Försvarsspelet lämnar en del att önska där Timrå är det lag som släppt in flest mål (114) vilket är ett mer än vad bottenkollegan Mora gjort.
Trots att man spelat över två tredjedelar av säsongen gör man fortfarande på tok för många enkla misstag.
Niklas Svedberg har inte heller varit den matchvinnaren man hoppades på men till hans försvar kan man säga att just försvaret varit aningen givmilt och många gånger hade nog inte ens Henrik Lundqvist kunnat rädda laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Jensen_12: Tyvärr är det 2-2 som blir början på debaklet! Då kommer frossan.
Svedberg i dagens form är ingen ev kvalmålvakt vilket jag tror alla förstår.
Måste ge Brattström chansen nu några matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
WifstaÖstrand: vem är hon då? Förut gillade ju samma människa sina egna bilder på instagram också, hittar dock inte igen vem som sköter det längre...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Synct: Tagits upp i forumet..... Är det ingen som har Twitter som kan ta upp det med HENNE istället?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Jämtlandsfil: håller med dig. Han ska ta Johanssons avslut från sidan, men annars tycker jag han tar det man kan förvänta sig. Försvaret lämnar honom i princip ensam på 2-3 och 2-4.

Svedberg ÄR en viktig pjäs, han gör det bra just nu. Han var ju magisk mot Mora till exempel. Det är försvaret som behöver upp några snäpp, helt klart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Synct: Amatörmässigt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
mikenomad: Officiellt, hon får väl en del ersättning för det, annars vore det konstigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Synct: Sjukt pinsamt. Är det nåt officiellt eller tar hon sig friheten i Timrås namn bara?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
mikenomad: Nej, tagits upp i forumet här förut med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Synct:

Skandalöst, gillar när Örebro gör mål... 🙈
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Synct: Korpennivå på den.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
jå1: Jadu, är en tjej som driver TIK's sociala medier, sitter även och gillar sina privata bilder med TIK's konto.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Sputnik: Svedberg är väl den som behöver fixa sitt psyke först de är ju hans pinsamma agerande på 2-2 målet som gör att resten av laget börjar darra. Dom puckarna får man inte drälla in på denna nivå det vänder mstchen till fbks fördel
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
The great one:
Alltså, Svedberg drällde med en puck idag, absolut.
Men, är det inte också så att de andra lagen har starkare och vassare avslutare än vad vi har?
Herregud vad chanser vi spelade oss fram till, utan gjorda mål.
Vi borde gjort fyra-fem mål idag, minst.
Jag tänker att brister bakåt, men även framåt påverkar matchresultatet.

F.ö, #22 tycker jag gör en bra match idag, också, han verkar grymt vältränad. Trodde aldrig han skulle duga nånting till i SHL.
Kommentera

1941738 · »