1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581068 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25

2258703 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Jag missar Linköping på lördag. Kommer bli en tuff match, dom verkar ha steppat upp rejält på slutet. Gallo-effekten?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Charliejfz: Och nu tappar de Svedberg för resten av säsongen, samt Paul Carey fram till jul.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Ni får se allt från den ljusa sidan. DIF är inte bra och tror inte de kommer spela bättre. Dessutom halva säsongen kvar och inte mycket poäng upp till Mif och BIF.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Greven: icke att förglömma Lusen Edman, Rolf Nordström, Lappen Nordin, Bam Bam Persson, Stig Eriksson, Conny Clack, Bronco Hansson m.fl.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
mikenomad: det vore väl dags för någon lokal journalist att ta en liten intervju! Det skulle vara intressant att höra hur han själv tycker om sin situation!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Tom Topp: Är gammal och slut nöjd med att lyfta fet lönen som Nubben slängde åt helvete. Finns inte klubb som är villig att ta över en helt oduglig spelare inte i Sverige i alla fall där de vet hur klapp kass han är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Tom Topp: Det märkligaste är ju ändå att han får chans på chans så högt upp i hierarkin. Om det var så att han längtade bort tycker man ju att det borde vara känt inom laget och sådan problematik brukar oftast resultera i nån form av utfasning, att spelaren i fråga dalar genom kedjeformationerna för att till slut hamna på bänken
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Modano: nåt fel måste det vara. Han har ju ändå drygt tio år på den här nivån,så kapacitet finns det där. Men han får inte ut det, och vad det beror på vet nog bara han själv!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Modano: Dumpa fanskapet på Surgården eller Brunass... de hugger säkert
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Tom Topp: Ja hur I helvete kan Timrås absolut sämsta forward få chans på chans och förstöra 1a med Rattie Hanzel ska inte ens vara ombytt den menlösaste spelar som skådats i Timrå någonsin. Va fan tränare ser i denna glidare måste vara ett tecken på en sån jävla okunskap så klockorna stanna totalt som inte får förekomma på den här nivån SKANDAL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Greven: Exakt! Och vad skulle Giffarna varit idag om det inte var för IFK? Mådde riktigt dåligt när IFKare gick över till Giffarna… Till råga på allt höll/håller jag på Derby County i England!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
snushane: jag trodde och hoppades att Alvarez var på gång, men igår såg han så där menlös ut igen. Trivs han i laget? Det verkar som att han vill vara nån annanstans!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Matsg: Det behövs ett gäng nya bättre spelare. E.v nya bättre coacher. Börja med att bänka Alvarez. Han gör mer skada än nytta, han åker ju knappt skridskor. Hur i helvete kan man sätta den spelaren på isen är för mig en gåta.
Men enligt Antes intervju efter matchen så kommer vi vinna matcher igen om vi alla kämpar i 60 minuter sa han och såg ut som en sur 5 åring. Herregud vilken menlös coach.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Knylan: ja nu får de se till att de inte blir tolv raka torsk och inte tro att de kan leva på de tre raka 3orna. På plus sidan verkar vi ju ha tajtat till försvaret lite. På minus sidan så får vi inte de där "lätta" målen. Vi måste hitta ett sätt att få de att trilla in. Såg hockeykväll på SVT ikväll och nästan alla mål som gjordes ikväll vara styrningar, slumppuckar från blå samt returer framför mål. Mer sånt behöver vi också! Sedan tycker jag vi kan lägga ner de här med att ta ut målvakten när vi ligger under med två mål. Ger oss bara en pissig målskillnad som vi kan åka dit på om det blir jämt när serie avslutas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
pingvin: Vad är Giffarna....? Himlen är blå tack vare IFK...Bosse Börjesson, Lennart Ottordahl, Olle Nordin, Don Andersson, Staffan Isaksson, Reine Almqvist....sexigare lag har väl aldrig någonsin skådats på dessa breddgrader.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Brynäs tydligen sugen på Videll gäller att agera nu Nubbs kan bli den nya Bremberg som rädda oss sist. Men lilla tycka synd om sig våga törs ingenting. Bättre spara pengarna till Småland Skåne Södra Sveriges borta matcher i ALLSVENSKAN på flera miljoner mm sen div 1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Modano: Håller med! Jag vet inte vad som förangick det där beslutet men det var nog det bästa som kunde hända Ludde att han inte fick förlängt, om han nu ens ville stanna. Minns bara att han lämnade som en poängspelare för förstalinan, fick en helt annan roll i Modo och kom sen tillbaka hit och då var han inte samma spelare längre. Samtidigt som vi hade Elias och Dalle på gång, och flera andra poängspelare. Då gled han bara lägre ner i laget och blev nära på överflödig.

Men han är ett otroligt bra exempel på hur man kan komma långt i karriären bara man är helt prestigelös och köper den roll man får. Jag minns honom som svag defensivt, men nu är han en av SHLs bästa defensiva forwards. Allt började med att Brynäs fick skadebekymmer och lånade in honom från Almtuna. Otroligt egentligen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Knylan: Även en blind måste sett viken av dessa som hade viljan hårdheten grisa kriga mest. Total inavel tänk och behålla lätt mjölken bara för att Nubbs är dö polare med Challe pojken o Boyes . (vissa saker du säger kan jag hålla med om annars )
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Modano: Jadu, det kan bero på att det inte finns en enda entydig sanning i detta? Ludde Nilsson är ju t.ex en helt annan typ av spelare idag än han var när vi tog tillbaka honom från Modo. Men absolut, det är ju enklare att bestämma sig för en sak en gång för att sedan aldrig någonsin omvärdera det hela, oavsett vad som händer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Tom Topp: exakt..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
thorwald: Man får väl hålla isär vad som fungerade i spelet och det faktum att vi inte gjorde mål. Man kan se på det speltekniska och tycka att det blivit bättre, men samtidigt vara missnöjd med perioden i sig. Vi gör mycket bra, men det står 0-0.

FBK var gravt missnöjda och ställde om. Det gjorde inte vi, och de fick medvind direkt i andra. Sen är det ju en fråga om klass. Skotten vinner vi med 25-22 men de vinner avsluten i skottsektorn med 23-12. Det är inte så att vi inte vet att vi måste ta oss in i sektorn, men där syns det tydligt hur det blev som det blev. 12 avslut kan innebära några mål en riktigt bra dag, men idag sket det sig. Jag är besviken också, som fan, men sett till den där ”processen” många hatar så finns det en del data vi kan ta med oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Nisse på Mon or: då var det roligt att gå på fotboll, man var ju bara en tonåring iofs!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Knylan: Varför kan du ALDRIG se sanningen utan ALLTID något är bra polare med ALLT O ALLA i Föreningen ??? Vad än dessa pajaser gör så inte mycket du tycker är fel. Kom ihåg en av många saker när jag sa hur fan kan man skeppa Ludde Nilsson och behålla Berglund Boyes . Men du tog naturligtvis kompis klubben i försvar. Ja vilken av trion lyckas bäst Ludde med SM guld eller vann de två andra VM eller Stanley Cup något som jag missat
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Knylan: I efterhand kan man vara nöjd med första perren, men inte mitt under pågående match. I andra skulle vi behövt gå ut och visat att vi ville fortsätta samma spår genom att höja oss ytterligare ett snäpp för att kunna sprätta dit någon puck, men vi gör precis tvärtom. Känns liksom som vi tog ut oss fullständigt i första samtidigt som de visste med sig att FBK kommer öka i andra. Viljan saknades helt att genomföra en bra match över 60 minuter och det är jag besviken på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Tom Topp: uppväxt med IFK...farsan var med på ledarsidan vid uppgången genom serierna, slutet på 60 början på 70 osv. Kan nog rabbla rätt många från den tiden...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
thorwald: Vi ska vara nöjda med första, men det kändes redan där och då var detta var påväg efter 20 spelade. FBK vet att vårt PP är farligt och fick direkt oss ur fas när vi väl fick PP, i varje PP. Det börjar med lite sjabbel och sen går luften ur oss när det kommer till självförtroendet i spelformen. Absolut inget ovanligt i sig, får man ut puckarna direkt där så blir det omgående osynkat.

Ja, det finns säkert mycket vi kunnat göra för att få matchen i en annan riktning. De visste att de körde över oss i andraperren nere i Karlstad och de fick samma utväxling nu igen. FBKs spelartrupp lär väl kosta någonstans runt det dubbla jämfört med vår, och även om om de absolut inte för matchen från start till mål så lyckas de med precis vad de vill. När de vallar in 0-3 via Liljewalls ansikte så tippade momentum över till deras sida fullständigt.

Hade detta varit en slutspelsserie och det var ett returmöte redan i övermorgon så hade det absolut inte känts kört. Vi blir hårt straffade i några sekvenser, och faller på eget grepp. Vi tar oss igenom mittzonen och skapar tryck offensivt, men behöver få utdelning snabbare. Vi skulle sannolikt aldrig vinna över sju matcher, men det hade ingen förväntat sig heller. Som sagt: det handlar om att plocka poäng och att snabbt som fan åtgärda det som brast idag. På lördag kommer LHC behöva stå för skönspelet och så får vi sno lite idéer från hur FBK pressade oss idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Knylan: Färjestad var nog inte nöjda med första, det känns det däremot som vi var. Kanske det som är skillnaden. De steppade upp medans vi var nöjda med att ha spelat 0-0 en period. Hade vi gått ut med samma höga press istället för att vika ned oss hade vi kanske kunnat stå upp bättre. Nu kunde istället Färjestad med enkelhet åka runt oss och kylan när vi väl fick pucken var som bortblåst.

Jag tror just det att orka lyfta upp spelet och sätta press i 60 minuter är det som vi måste göra för att rå på topplagen. Det var det som gjorde att vi hade tre raka innan denna match, att vi vågade vara aggressiva. Faller vi tillbaka som vi nu istället gjorde, ja då är det svårt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
thorwald: Vi har nu torskat 14 av 20 andraperioder! Sitter säkert i bakhuvudet på killarna. Att vi är seriens sämsta bortalag hjälper ju inte heller.

Behövs en riktig krigarinsats borta nu på lördag mot LHC för att vi ska kunna vinna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
TIK1928: Tror inte det handlar om slump att vi är ojämna. Vi såg helt uppgivna och tröttkörda ut redan från start i andra. Antingen orkar vi inte eller så har spelarna en otålig inställning när de inte får mål med sig. Känns lite som man ser ett blåbärslag spela en bra period mot Kanada i VM, som sedan ändå vinner matchen på halvfart för de har en mycket högre lägstanivå och inte behöver kämpa lika mycket för att hålla uppe tempot.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
thorwald: Det finns en motståndare också. Man får komma ihåg det. Med maximal jävla medstuds och lite enklare lösningar för att lösa upp deras press i andra hade vi kanske kommit undan med 0-1 där. Men jag menar, deras 0-2 och 0-3 är märkliga jävla mål. De fick lite väl bra betalt, samtidigt som de också förtjänade att få betalt.

Någon betalning såg inte vi röken av i alla fall. Vi ska ta med oss vad som hände i andraperioden för det är exakt vad LHC kommer titta på inför lördag. Kan vi undvika att bli så pass nedtryckta och stressade så kan det kanske bli bra det där. Vi gör många väldigt bra grejer i den här matchen men om vi gjort mål i rätt lägen under tidigare matcher så var det precis vad FBK lyckades med idag.

Töm och glöm.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
pingvin: Kvällens enda ljusglimt, det läget förtjänade ett mål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
pingvin: Hahaha! Då är vi iaf två stackare som håller på IFK! 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
roger_sundsvall:OK! Vi råkade förlora kvällens match i ishockey mot ett effektivare bandylag Vi är Timrå IK. Vi älskar Timrå i medgång och motgång. Vi måste inte göra det men vi gör det. Det är tecken på ett riktigt supporterstöd. Gud vet att vi inte är medgångssupporters. Jag är tillräckligt gammal för att inte helt älska GIF i allsvenskan för jag håller på IFK Sundsvall. Allt gott till alla riktiga Timrå-fans!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Leksand vinner iaf mot LHC, alltid något. Nu vill jag se att vi gör detsamma på Lördag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
thorwald: Det som är oroande är inte att vi förlorar en match, för det kommer alla lag göra.. Det är den här ojämnheten som helt plöttsligt slår till och Timrå blir helt frysta i spelet… Färjestad har inga ”turmål” idag, sånna där mål kommer till slut om man fullständigt dominerar en period..

Jag skulle säga att Timrå måste börja spela jämnare. En sån här dipp vill man gärna inte uppleva när/om vi spelar kval..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
fbk stressar oss i 2.a
1.an indiv.prestation
2.an...slarv
3.an flaxx i ansiktet
skulle gjort några mål i 1.a..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
thorwald: Ja vad blir publiksiffran då framöver? Avsågat och kraven på vaccinationspass?

Nåja man förväntar ju sig torsk men kommer ändå vara på plats i Linköping på Lördag hur som haver.

Den där Gallo som vissa härinne inte ville ha verkar ju lverera i allafall.. lär väl stänka in ett par mot Timrå bara för det på lördag..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Tom Topp: Usel inställning man går in med i andra. Ville de ens vinna matchen eller kändes det kört när de inte gjorde mål i första?

Klubba och puck i ansiktet, denna match sved.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
En riktigt sunkig 2a pajar den här matchen. I kombination med blött krut i bössorna. Man försöker ändå i 3e och ett 2-3 med lite FBK-darr var inte superlångt borta.

Bara att bryta ihop och komma igen. LHC borta blir snorviktig. Där bör man plocka poäng.

Är inte det här lite av en skitsport ändå?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
TiKTenkrat: En dålig period och lite motstuds, då vinner man inte mot Färjestad! Sen så var dom mycket hetare runt målen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
pingvin: Vete tusan. Hade varit viktigt att ta poäng idag och visa att man kan spela bra även mot de förväntade topplagen. Man kan tycka det inte är hela världen, samtidigt är man snart kvar där i botten och halva serien spelad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Okej... Vi torskar ikväll. Men det jag vill se resten av säsongen är att vi vinner 3 raka o förlorar 1. Då borde vi klara oss. Vi säger så.
Hockey är en skitsport i synnerhet såna här kvällar. Sen... skeppa några spelare o värva några med attityd. Man tar sig för pannan när man ser vissa. Ska man spela för oss så ska man spela med hjärtat o hata att förlora... varenda moment o kamp ska vinnas på isen... det ska vara inställningen.!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Woody: Konstig match ikväll skulle jag säga. Vi kommer in till match med tre raka vinster men känns som att vi kommer in med en förlustrad, dålig första press och väldigt tyst i hallen?

Första perioden godkänd, den andra den sämsta i år skulle jag säga. Trots att färjestad har ett otroligt lag på pappret så känns det som att dom bommade väldigt många klara lägen idag. Tredje perioden också godkänd, synd att allt slängdes bort där i andra!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Nisse1: Mycket rättvis FBK seger som var bättre på allt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
pingvin: bra spel 2 av 3 perioder ... inte riktigt tillräckligt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
1.a period bra👍
period 2..3...för dåligt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Bee: Jaja, torsk idag. Inte hela världen om DIF och Brynas förlorar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
pingvin: Spelar man som Timrå gör i andra så är det nog för mycket begärt tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2021-11-25
Woody: När, bottenlags beteende tyvärr
Låst ämne

2258703 · »