1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581138 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19

1931351 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
JanneH: Vi har sämst trupp i SHL och allt annat än 13/14 i tabellen är ett mirakel. Börja sparka tränare i det här skedet? Aldrig.

Vi spelar dessutom sjukt bra stundtals, många matcher vi borde ha vunnit. Snart kmr pucken studsa våran väg några matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
JanneH: det finns inga pengar mannen. Bara hoppas Freddan ror det här skeppet upp på torra land. Så kan vi e.v nästa säsong börja titta på lite klasspelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Hassan: 3 sketna matcher fick Söderlund. Sitter Joel i domarnämnden också???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Nisse1: jag är förbjuden att kommentera allt som har med aktieförsäljning eller souvenirer att göra.:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Tikkare: ska jag vara ärlig vet jag inte om jag har några bra namn att föreslå men byta tränare kan ju ge en liten syrgas turbo för det mentala i en grupp. Nån som vet vad Kenta Johansson har för sig???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Tikkare: Lägg ner dunder fiasko lanseringen av Timrå Aktien. Lägsta accepterade volym är på 6-miljoner för att genomföra emissionen. Just nu ca; 1,5 milj. Självklart omöjligt. Fiasko var namnet på denna.
Jag tror att de flesta investerare skulle ligga kvar med sin tilltänkta investering om de används till nödvändiga förstärkningar för att överleva i SHL.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Tikkare: Tror att pengarna måste satsas på backsidan, vi måste ha in minst en bra och spelande back, gärna två.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
JanneH: vem ska in istället för Freddan tycker du? Och har vi råd att sparka Freddan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Igår var jag arg. Inte på laget utan på allt möjligt. Det var femdomarsytem igår, den siste domaren hette J. Lundqvist. Han fick domdera och styra och ställa efter varje avblåsning. Säger Joel att det är spark så är det spark, punkt. Säger Joel att han får slå på Svedberg efter att denne blockerat pucken så får han det, punkt. Säger Joel att man får försöka riva ut sina egna framtänder med naglarna för att få till en 2+2 så blir det inte det, utan game, bara för att det ska bli lite extra julmysigt. Säger Joel att det inte är för många spelare på isen så är det inte det, Joel sköter räkningen, inte domarna.

Har inte varit så här upprörd sen jag stannade kvar och skällde ut D. Wessner i Karlskoga efter matchens slut för några år sedan.

Om Berglund fick 6 matcher för en huvudtackling på en utespelare som jagar puck ner mot kortsargen så utgår jag från att Tim kommer få 106 matcher efter att ha hoppat in ett knä i tinningen på en målvakt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Tim Söderlund var inblandad i en tilltrasslad, svårtydd situation under segermatchen mot Timrå.
Undrar om Expressen använt samma formulering om det varit åt andra hålet??
Tveksamt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Icetea: Ja men vi kan faan inte bara skylla på att det snålats i lönebudgeten. Jag börjar fan undra om Freddan och Tellan har kvar magin från ifjol? Tittar man på vissa sekvenser i försvarsspelet t ex, så känner jag inte igen grundspelet som de förlitade sig på förra säsongen. Kan Leksand förlora 9 raka i HA pga det mentala så är det inte så konstigt om vi förlorar matcher i SHL när det mentala inte är påkopplat. Sedan trodde i o f s jag att vi skulle vara helt avsågade vid den här tiden. Det är vi inte, vi har fortfarande häng på att undvika kval. Värva in en 1a center till Wedda och Laxen samt byt ut Freddan kanske? Eller är det för tidigt att dra lustgasen redan nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Nisse på Mon: dom flesta pengar har gått åt till skulder. Pengarna är slut.!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
kulltorp: Det dubbla ca ligger väl vissa lag i serien på?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
jå1: Nä jag vet inte vad man skulle ha gjort... Kanske försökt hålla ner lönerna en smula. Om vår nuvarande trupp är så dyr som man kan tro, då törs man ju knappt spekulera i vad en bra SHL trupp skulle kosta...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Knylan: vad bra nu fick jag svar...utmärkt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Nisse på Mon: Surprise, surprise men det är helt enkelt som så att kontrakten omförhandlades efter avancemanget. Något som sannolikt måste göras, det finns väl spelarfack och sådana grejer. Sen tillkommer det lite andra prylar, jag gissar att laget flyger ner till Göteborg nu exempelvis. Är det då enda flygresan i år? Sannolikt inte. Fyrdomarsystem. Åtgärder som man behöver göra i arenan. En hel logistisk apparat som i sig kostar pengar. Är det så jävla orimligt att tänka att det rullar iväg ett gäng millar i samband med denna övergång mellan ligorna? Så pass orimligt att det med hundra procents säkerhet går att peka på att klubben aktivt snålar med att lägga pengar på spelartruppen? Jag hoppas verkligen att du går på årsmötet i vår och får svar på dessa eviga frågor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
jå1: Tycker man borde ta vara på chansen man har. Vem vet när det blir nästa gång? Ramlar TIK ur är det bara ett bygga nytt lag igen. Med vilka medel då? 5 miljoner man får av uppflyttat lag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
kulltorp: Vad skulle vi ha gjort? Sparkat alla utom Wedin när det var klart att vi gick upp för att sedan försöka värva ihop ett helt nytt lag för alla miljoner och det när hela Sverige satt sina trupper? Satsat på Nordamerikanska left overs? Jag vet inte heller vad det kostar att gå upp till SHL men jag har svårt att tro att Timrå har slängt iväg massvis med miljoner på luft.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
kulltorp: om det vore dom du säger är det ju ännu konstigare att pengarna gått åt. 38 miljoner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
jå1: Nä såklart. Men denna trupp kan ju inte kosta multum. Jag menar det är ju inga kanoner vi har som kan kräva enorma lönekostnader, oavsett serie.
Men vi kanske är snälla och ger alla en bra lön bara för att..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Nisse på Mon: Det hade inte varit samma lönekostnader i HA.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Bra genomförd match tills den 55 minuten sen komma det berömda raset!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
jå1: vi har ju fått svar från Nubben (folk förstår inte hur mycket detta kostar) Norberg...om TIK inte gått upp då? Utan 38 miljoner.hur hade det sett ut då? Med samma lönekostnader...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
kulltorp: håller helt med om det...men luckorna kunde knappast vara på 10tals miljoner. Var finns pengarna? HAtruppen kan väl inte ha SHLöner? Aktieförsäljningen skulle ju gå till damlag och sociala projekt...också obegripligt just denna säsong...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Kerstin_k: Det känns som att laget blir rädda att förlora, hamnnar på hälarna om vi ska snacka fotbollspråk!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Nisse på Mon: Jag är övertygad om att detta är ett sparår när vi tätar de sista luckorna när det gäller ekonomin. Också därför vi har bråttom att få igång aktieförsäljningen.
Det finns inget annat rimligt svar på den trupp vi har.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Heisenberg: Jag såg bara 3:e perren. Men hade läst mig till att svedberg utgått o kommit tillbaks.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Nisse på Mon: Det är bara att ta nya tag hörni! ( Obs...det känns fel att jag ska vara den positiva...)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Nisse på Mon: Jag tror inte att du kommer få en tydlig redovisning angående den saken oavsett hur många gånger du undrar det på Hockeysnack. Hör med Timrå IK?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Sputnik: Jaha. Vi bytte in honom igen? Satt på en sportbar så uppfattade inte det då ljudet var bristfälligt, skämskudde på mig och Freddan.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
sargad: nää. Jag återkommer till Kerstin när TImrå är hjälplöst sist och moralen är nere i skridskorna. Undrar fortfarande var de 38 miljonerna plus pengarna för J.D, E.P m.fl. tog vägen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Heisenberg: På min tv var han tillbaka i 3e 🤔
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
jå1: vadå? Enligt cmore byttes han ut? 😬
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Heisenberg: Alla utom du tror jag.......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Heisenberg: Ta en cigg eller 2!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Föreningen har ju budgeterat med 3500 åskådare vilket för mig tyder på att man inte trodde att laget skulle hålla måttet med tanke på spelartruppen, organisationen m.m för om man haft ett bättre lag så hade det nog krävts åtminstone 4500 i stället. Jag vet inte hur det fungerar med kontrakt men om inga kontrakt gäller när eller om man åker ur så borde det gälla om man går upp oxå. Förstår inte varför man ska ”tvingas” ha ett lag för en lägre division när man lyckats ta steget upp. Fattar ingenting vilket kanske inte är så ovanligt.....
Ett lag byggt på mestadels rejects från bottenlag i SHL + HA spelare förutom Wedda o några till räcker liksom inte för att öka publiktillströmning, aktieförsäljning m.m.
Vi får va glada om vi har 3000 pers på matcherna i fortsättningen....
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Snälla nån.. Har alla missat att det var Brattström som stod sista perioden?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Nisse på Mon: Du tänker att han river sitt kontrakt framöver våren när Timrå - till skillnad mot för nu - ligger sist.

Ska han då signa ett flerårskontrakt när Timrå ligger näst sist för att riva det senare när man halkat ner en placering?

Skulle kunna vara så. Absolut.

Men det känns ologiskt. Jag tror att han är beredd att offra allt vid ett eventuellt kval också.

Då tror jag att det finns andra att oroa sig för, andra som inte är villiga att offra tänder, hälsenor och knäskålar för en Timrå-vinst. Men nu rörde ju diskussionen dom bästa i Timrå. Och där borde vi kunna komma överens om att Wedin är ohotad i den kategorin. Det är ju - i ärlighetens namn - Wedin som är bäst. Sedan kommer dom övriga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Nisse på Mon: Ska du överge hockeysnack för gott ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
sargad: Hur faan kunde Nubben värva Jalasvaara, det måste vara den mest otränade SHL-spelaren i historien.....Bedrövligt Nubben!
Hardegård är inte redo för SHL och Låt Brattström stå 3-4 matcher, Svedberg vinner inte matcher åt oss längre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Kerstin_k: jag återkommer längre fram när Timrå ligger skitsist och moralen sviktar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Nisse på Mon: Fast nu var det väl ändå kvalet du syftade till? Så tolkade jag din kommentar i alla fall. Och då är han kvar. Så han, åtminstone, har ju allt att spela för.

Om Timrå åker ur? Högst osannolikt.

Raggaren: Svedberg kontra Hauken? Två olika ligor. Timrå ifjol; HA och ett bra mycket bättre lag utifrån den serien. Timrå i år; sämre lag och högre serie. Svårt att jämföra dom två.

Hauke hade väl ett mindre lyckat år i SHL med Leksand innan han kom till oss också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
TimraStockholm: Det är väl det som definierar oss bottenlag. Hur vi lät poängen glida ur händerna sista minuterna och hur Öret tappar 3-0 med 15 kvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Raggaren Putte: Man blev väl lite fartblind av Hauken ifjol. Svedberg är nog en stabil till mycket bra målvakt, men Hauken var bättre och stabilare och utstrålade ett lugn som spred sig runt laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
TimraStockholm: Bra då behöver man inte ta livet av sig redan ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Tikkare: och Wedin blir kvar i HA?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
TimraStockholm: Tackar o tar emot!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2018-12-19
Kerstin_k: när det är dags för kval. Och Wedin blir kvar när TIK ramlar ur?
Kommentera

1931351 · »