1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580590 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01

2417760 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Olle: Japp, risken är att vi får ngn back till skadad och då kan det vara det som gör att vi tappar vårt momentum. Det vill vi inte ska hända nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
kulltorp: Svensson har lite att jobba på i passningsspelet men han är extremt svår att ta pucken av och inte sällan håller han i den, dra på sig markering och ändå får ut pucken till medspelare istället för att dra den i rundeln till motståndarbackar på blå. Där har vi en enorm förbättring jämfört med backspelet, rent generellt, jämfört med ifjol.

För övrigt så behöver vi få in en back nu. Dom som finns att tillgå kommer att slita ont och en skada till på detta och vi är riktigt illa ute.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Otto1: Håller delvis med ja.
Förutom det så är sagan- Svensson en underbar historia med hans utveckling. Tänker på det varje gång när han plockar bort motståndare och "rensar upp" i egen zon.
Man blir verkligen glad av att se han på isen! Han ser ut att njuta av varje sekund han har kvar i sitt ishockeyliv, och vill göra sitt yttersta i varje byte.
General!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
kulltorp: Håller med. Men dom senaste matcherna har han mer spelat som dom där 5% du nämner. Det blir nog bättre framöver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Otto1: Svensson försöker ju alltid att hålla i pucken, skapa sig yta, för att få möjlighet att slå ett bra förstapass. Det är en utmaning som är oerhört svår i SHL tempot. 95% av gångerna gör han det med bravur.
Svensson ÄR en backgeneral i mina ögon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
mikenomad:
Den enes mössa i hand är den andres ödmjukhet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
The great one:

Konkret exempel

Skrivet av söder över 2022-11-29 19:33

"
P Svensson sover med pucken och det hettar till men har ingen jävla betydelse när helheten ser till att det inte betyder något.
"

Det var en riktig tupplur och tur att resten av laget räddade honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
The great one: "Svensson brukar väl aldrig kladda med pucken i onödan."

Inte vanligtvis. Men dom senaste matcherna har det varit kladdkaka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Otto1:
Svensson brukar väl aldrig kladda med pucken i onödan. Är väl den back som spelar mest enkelt av samtliga. Han fulländar ju det enkla solida spelet.

5/5 på Svensson.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Zoogin62:

Skiter inte i VM. Man kan gilla båda. Nog om det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Johan Berg: Lär vara dyr. Frågan är om vi har dom pengarna, lät inte som så på Kapanen direkt. Jag hoppas att vi kan hitta en diamant likt Lyytinen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Otto1: Ta in Daniel Brickley från Västervik. Klassback. Västervik har ekonomiska problem och måste bli av med löner.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Det var kul att se Edfeldt igår. Han är inte den största killen men han spelar oerhört smart och tar bra hand om pucken. Till skillnad från Svensson så kladdar han inte med den. Jag hoppas att han får fortsatt förtroende, han kommer växa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
DJ Hemp: skiter högaktningsfullt i "pissig" fotboll!🤮
Sitter bara å njuter av denna bild!💥❤️🤍❤️💥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Timrå stormar mot guldet och Tyskland åker ur VM redan i gruppspelet igen. Hade varit fullständigt otänkbart i alla andra tider man upplevt. En sportkväll att minnas för ett tag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Labban: långt ifrån säkert men de är matematiskt möjligt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Nisse på Mon or: det var inte så lyyte de
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Vi har bara 30 matcher på att slå 2018/2019 säsongs poängskörd på 44 pinnar, just nu har vi 40. Det kan gå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
mikenomad: räknar man med kvalet så har ante på 25 tävlingsmatcher 18 vinster och 7 förluster.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Nisse på Mon or: hatten av Kapanen! Hatten fakkin av!

En annan sak som är sjukt kul:
Vilka spelare som levererar poäng.

Soumela öser in poäng, Karlqvist öser in pp mål.
Pudas öser in poäng.

Det känns ändå sjukt trevligt att Timrås första lina fortsätter producera men ännu bättre Hallo och Hanzl ordnar två pinnar var på kontot ikväll och deras pp är riktigt bra när dom ställer upp!

Högt passningstempo! Snyggt!

Kryddan på moset är ändå att Svensson bär upp och lägger en perfekt macka tvärs över zonen med precision nog för direktskott!
Lundin behöver sina baljor! Han är en bra breddspelare. Jobbar hårt och intensivt. Men inom den kategorin behövs något som tippar över situationen så det finns syfte att ha i truppen.
Lundin har visat att han kan leverera bra siffror i poängkolumnen tidigare och är det det som sticker ut hos breddspelaren Lundin då fattar man att det går bra för laget med! Grym kväll fan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Nisse på Mon or: Så tråkigt Brynäs är snart.pä kvalplats
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Enl. ShLstatistiken spelade Lyytinen 26.25 minuter i kväll...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Dahlén i första pausen, på frågan hur det känns att spela inför hemmapublik igen: ”Känns som vi bara spelat borta. Vi fick ett riktigt skitschema”.
Fel har han ju inte, såhär kommer antal hemma/borta-matcher se ut när 2022 är slut:
TIK 29 - 12-17
IKO 29 - 15-14
BIF 30 - 14-16
HV 29 - 15-14
LHC 29 - 14-15
ÖHK 28 - 15-13
VLH 30 - 14-16
FBK 29 - 15-14
FHC 30 - 16-14
LHF 29 - 14-15
SAIK 29 - 14-15
MIF 29 - 16-13
RBK 29 - 14-15
LIF 29 - 15-14

Menmen. Inget stoppar oss nu! Vi alla vet vad vi haft för domarinsatser, inte minst ikväll. Vet inte hur mycket sämre förutsättningar vi kunde haft sett till de officiellas roll kring vår säsong. Men detta lag är så sjukt på riktigt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Har sen ett tag road trip med hotellrum klart till Brynäs och Leksandsmatcherna. Snacka om fullträff i planeringen. Vilket jävla liv på läktarna...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
mikenomad: Jag tycker att gå till slutspel är prio nummer ett nu. Väl där ver vi att allt kan hända. Behåller vi denna form och inte får fler skador blir vi tuffa att tas med. Vi har minst en nivå till i oss när det verkligen gäller. Då tänder Lander mfl till ännu mera.

Så ja jag tycker det är berättigat att vi och andra ser Timrå IK som en guldkandidat. Dock lång tid kvar av säsongen. Den nya backen som kommer behöver bli en riktigt bra värvning också, annars kan vår harmoni vi har nu brytas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Jag tog mig upp och kikade på den här matchen live.

Det var inte fel!

Kontrollerat och fint!

Fram till mitten av Tredje satt jag med ett tifo jag skapade på servetter där frågan var riktad till domarna hur mycket dom lagt in som insats på FHC vinst…

Sedan visade dom att dom var ganska billiga åt andra hållet med och då skriv jag

-Friberg ska nomineras till Oscarsgalan!

Men jag tycker det var en härlig match!
Snabb utdelning och sedan kontrollerat hela vägen med effektiva stick i målprotokollet.

Stabilt!

Rautio var stabil!
Några riktigt avgörande räddningar där han helt lugnt blockerar pucken i rätt lägen och håller tillbaka energin för FHC.

Noel ska ha en guldstjärna!

Ha spelade väldigt vuxet!

Jag är kanske inte någon Stenkvist älskare men även han är väldigt stadig!

Joonas Lyyttinen är duktigt! Och! Han är lite sådär tjurig med! Som Hanzl blir med! Passion gillar jag!

Tim Erixon! Mycket fin!

Svensson! Bandvangsbärgare!
Alvarez är verkligen pånyttfödd efter förra årets jävla bottennapp!

Mm fan vilken mysig match att gå på nu när det blir så pass få man får uppleva på plats! Den tackar jag för!

Bra stämning norrlandskappelet med!

Synd att klacken inte riktigt lyckades få med sittplats när man skulle skrika igång dem när jumbotronen visade Fribergs filmning!

Annars spottles klack!

Igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Jag tycker det är dags att lägga bort den där mössan i hand-inställningen. Vi är på riktigt i år. Ingen skrattar om man nämner Luleå som guldkandidat. De ligger 9:a och har helt ärligt ett gråare lag än oss. Vi måste sticka ut hakan nu. Jag tycker vi ska prata SM-guld. Det kan alltid skita sig, aldrig att det skiter sig ända till negativt kval men missat slutspel kan ske. Men det är slutfegat nu, vi ska köra för det. Tycker föreningen officiellt ska höja målsättningen nu. Ska vi nån gång vinna nåt måste kravställningen vara därefter också. Och med det här laget finns ingen anledning att inte ha den högsta av kravställningar. Kom igen nu, nu klipper vi navelsträngen till Jante! 😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Helvete vad jag kommer se kaxig ut när jag går runt med Timrå halsduken i Löfbergs på lördag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0: var det Dusan?Jag orkar inte höra hans dumma frågor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0: Yes, vi bröt Wennerholms förbannelser senaste säsongen i HA!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0: Det här skulle kunna utlysa en sorgedag i Örnsköldsvik. Där är det ju som i Växjö, om en spelare gjort en säsong där så är det en egen produkt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0: Roger Rönnberg i GP:
- Vi ser inte förberedda ut i dag och det faller alltid tillbaka på mig. Så är det bara. Timrå är överlägset oss och det speglar resultatet. Jag gjorde ett klassiskt försök att varna mitt lag för Timrås offensiv och hur duktigt det här laget är och har varit i SHL den sista tiden. Jag tycker inte att jag fick killarna att ta den bollen och vara förberedda på hur bra vi hade behövt spela för att ha en chans att vinna, säger Roger Rönnberg kritiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Pinaceae: Sant… men ändå skitkul.
Mario försökte rädda upp det men det gick sådär 😅
Man hör Johanna Dahlén skratta gott 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0:

"
Mario: Jag är Djurgårdare!
Hockeykväll: Jag är en idiot! Jag tänkte blablabla
"

Hade älskat detta scenario i stället:

"
Mario: Jag är Djurgårdare!
Hockeykväll: Hahahaha, va? Djurgården, nä nu skojar du.
"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Ha ha Hockeykväll frågar Mario Kempe om han tänkte på att gå till Luleå för att sen gå till sitt kära Modo eftersom dom är i språngsteg på väg till SHL…
Mario: Jag är Djurgårdare!
Hockeykväll: Jag är en idiot! Jag tänkte blablabla
Skitkul 😂😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Jag är i grunden en snäll kille och skänker en tanke till Fredrik Andersson. Du ville väl men borde frivilligt lämnat över taktpinnen till Ante innan du tvingades göra det. Tack för att du försökte och lycka till vidare i karriären!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0: Njut så länge du kan, på lördag är vi nere på botten igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0: Jag vet inte men jag tänker inte fråga. Sitter hemma nu efter att ha varit på matchen, plöjer media. Börjar sent i morgon så nu ska jag se om matchen 🤗
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
mikenomad: Är det här okej mike? Att må så här bra? Vi spelar så bra att jag är inte i behov av att se matchen i repris för att komma i feelgood mood som förr.
Jag är i fullkomlig harmoni som Timråit!
Sjuk känsla 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0: Nu skiter vi i serien, ge oss slutspelet direkt eller varför inte finalen direkt. Äsch ge oss guldet direkt, det är lika bra så kan andra lagen börja att planera inför nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Dr.Krykov: Loui nämnde jag inte men ja, jag gjorde mitt jobb och jinxade
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Labban: Aldrig. Vi är alldeles för starka för Wennerholms förbannelser…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Labban: håhåjaja
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Nu har vi bäst målskillnad i hela ligan, och släppt in färst mål, (samma som Luleå.)
Vad säger man om det med laget som inför säsongen hade sämst målvakter och backar av ALLA LAG!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Håkkybåkky: Satan, nu blir det 13 raka förluster
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
BlackBay: Wennerholms kiss of death:/ nu går det utför
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Hahl Bundy 2.0: Hyllningar från Wennerholm även...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
covfefe:

"Vad är det för jävla mosterlag som vuxit fram?!!!"

What's that coming over the hill?
Is it a moster?
Is it a moster?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
dagens match
ett ORD:
magiskt 5-0
♥️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-12-01
Propagandus: Thornberg vete fåglarna hur han ska kommentera Timrå. Kan hålla till topp 6 typ… håller dom hela vägen blablabla
Sanny är extatisk o måste försöka hålla igen. Skitkul TV 😊
Låst ämne

2417760 · »