1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27

1999469 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Rytter: Hej Pastorn! =/
Det finns ett gammalt uttryck och underligt nog gäller detta fortfarande på vårt oklanderliga forum.
Läs detta sakta du lille MoDolid, låt det riktigt sjunka in.
Dina klicksugna anhängare, säkerligen så här dags, insvepta i Ungerska flaggor, mår också bra av övningen i läsförståelse..

-VI VETA OSS ICKE HA EFTERFÅGAT ER ÅSIKT I DETTA ÄRENDE!

Somna nu om lilla Bjästabon eller gå ut och mata småfåglarna så gör du något vettigt också.

Du tillför nämligen nada här, som vanligt..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
modomille: Kom tillbaka när ni har vunnit en seriematch mot oss. 3 år sen nu va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Rytter: Ja, Dahlen borde inte ens vara nära en landslagsplats enligt mig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Clay.2:

Han kommer representera tre kronor i framtiden och under sin karriär, det är inte det jag invänder mig mot. Det är mer Nyströms konstiga resonemang varför han borde vara med nu.

För vissa spelare verkar det inte gälla att man måste prestera först. Allt beror på ifall man har rätt efternamn eller är mediernas favorit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Rytter: Håller med dig Dahlen är inte landslagsmässig , att göra mål i HA är en sak , att göra mål i SHL är en sak och där har han aldrig ens varit och prövat ,.
Den dan han prövat där då kan han var värd ett prov i Landslaget .
För hockey i Landslaget spelas i alla zoner .
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
RasmusVS:

Förstår inte hur Nyström tänker, men å andra sidan så här han ju visat flera gånger att han inte kan hockey.

Dahlén är en poängmakare och stjärna på HA nivå, men han är långt ifrån landslaget och internationell hockey. Han kan styra ett pp och producera poäng men i 5 mot 5 försvinner han stundtals mot ha motstånd och spelet utan puck är rätt mediokert. Sedan tycker jag han inte har samma bett i åkningen som tidigare, rent spontant känns det som han tappat lite pga alla besvär med skador och tuff säsong. Detta håller inte i landslagssammanhang.

Nyström tycker att Garpenlöv och tre kronor ska utbilda honom. Detta är helt fel ett landslag är inte ett ställe att utvecklas och jobba på svagheter, man kommer dit för att man redan har utvecklas och ska få testa detta på en högre nivå. Att utveckla Dahléns spel utan puck får faktiskt Dahlén, Timrå och freddan samt SJ ta tag i, när detta är gjort och man fått resultat kan man börja snacka landslagsuttagning.

Med Nyströms resonemang borde ju Albin Lundin också vara given, visst att han har saker att jobba på men det kan ju landslaget hjälpa till med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
JanneH: Kom du ihåg sista matchens backpar Hardegård och Lander vilken rysning man fick när dom kom in .. dom var inte rolig att leka med
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
modomille: Det finns övik och den riktiga världen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
TIK-Lund: Nu läser jag ditt inlägg lite medvetet som faan läser bibeln men det känns som att vi behöver lite mer "Jaha då blev vi räddade av Bratten igen då" citat här på forumet framöver. 5 insläppta igår kan han inte vara nöjd med även om OHårde och resten av backarna är universums nya i särklass sämsta back
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
modomille: I Övik kanske.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
jå1: Fler än en verkar det som...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
modomille: Hur många världar finns det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
RasmusVS: Vilken värld lever du i?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
RasmusVS: ...som Nyström tycker är given. Jag tycker att vi kan förvänta oss mer än Top 5 utifrån förutsättningarna vi har.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Håkkybåkky: Det är inte alls lätt att återhämta sig efter man åker ur, än om det bara varade en säsong. Det finns ju rätt mycket erfarenhet kring det. Leksand är ju så vana att åka upp och ner så hela den föreningen är förbered nu för tiden på ett helt annat sätt än i princip alla andra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
RasmusVS: För att bygga på mitt inlägg ytterligare så har vi faktiskt en spelare i vår HockeyAllsvenska trupp som var 1-2 namn i från att bli uttagen till Tre Kronor och Karjala Cup.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Håkkybåkky: Något haltande jämförelse tycker jag, det enda laget som vi faktiskt kan jämföra med där är Leksand, som ramlade ut efter en säsong.

Vi har gjort våra skitår i HockeyAllsvenskan. 5 år närmare bestämt, där vi har legat sist, slutat 10:a, 9:a, 6:a, 8:a osv.

Jag tycker inte att det är en orimlig förväntan att sluta top 2, framförallt inte med tanke på hur vi har startat, att vi har kvar 7-8 spelare kvar från SHL-truppen och har kryddat med Dahlén.
För mig personligen är top 5 numera ett misslyckande och i fall vi skulle hamna typ 3:a så förväntar jag mig att vi tar oss till kval.

Det är nästan 5 år sen vi stod vid ruinens brant och var nära konkurs, ja det är sant, men det var faktiskt bara lite mer än 6 månader sen vi spelade SHL-hockey.
Om vi någonsin ska kunna leta oss tillbaka till fornstora dagar så behöver vi börja redan den här säsongen, för nästa år blir det garanterat inte lättare att ta sig upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Om någon känner för att se dålig hockey kan jag tipsa om lågpunkterna från matchen Solna - Västerås. Det är bland det sämsta jag sett från två lag i samma match den här säsongen.

Imponerad av den som plågar sig igenom hela matchen. Då kan man skryta om att man har mycket fritid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
TIK-Lund: Alltid välkommet med lite nyktra kommentarer från dig!

Som i princip alla andra är jag absolut inte nöjd med hur det har sett ut spelmässigt store delar av denna säsong. Men med undantag för de tre senaste matcherna har jag tyckt mig kunna skönja en något positiv trend, även fast det defacto inte genererat de mål som man hade kunnat kräva.
Jag ser årets TImrå som ett lag som kommer bli bättre ju längre säsongen lider, framförallt om vi får in en bättre andrecenter. Det är seriens yngsta lag, och förädlingspotentialen är hög.

Sedan finns det såklart några negativa aber som man inte kan blunda för: 5-5 spel(främst i offensiv zon), ojämn produktion, svaga ingångar etc. Hittills har vi varit alldeles för beroende av special teams: målskillnad i pp/bp = +13(tillsammans med Lövens +12 överlägset bäst i ligan).
5-5 är siffrorna tyvärr -2(undantaget ENG). Detta innebär att vi är 7:a i ligan och långt efter MODOs +25, Lövens +13 och BIKs +14.

På individnivå så har 50, 58, 23, 22 och 7 inte varit tillräckligt bra. Framförallt är Harde ett mysterium för mig. Finns mycket hockey i den pöjken, men ibland ser det ut som både tanke och ben är fast i sirap.

Sedan bör man även påpeka att första säsongen i HA inte alltid är så lätt.
-18/19 Karlskrona: 7:a
-17/18 Leksand: 2:a
-16/17 Modoröv: 12:a
Leksand gjorde en bra comeback, men lite extra klirr i kassan i form av en fallskärm är inte alltid förenat med en succé. Detta ska man vara ödmjuk inför.

Hoppas och tror på en utveckling spelmässigt, där även poängen kommer att följa med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Sputnik: Äh, samma säsong lät det som att Dahléns intåg försvagade vårt spel inledningsvis och Didrik Strömberg var genomgående universums i särklass sämsta back.

"Jahopp, ikväll räddade Haukeland oss, igen" - citat: hela grundserien 17/18

men men här är alltid glaset halvtomt och gräset grönare nånannanstans och allt är Nubben/Freddan samt Ohårdes fel.

Välkomna till Timrå IK - där laget ligger 3a i serien men tränaren och sportchefen samt truppen samtliga bör bytas ut (såklart med undantag för Ante han är naturligtvis helig och har ingen skuld i det hela).
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Tikkare: Självklart .
Har inte klubben ekonomi att göra något så måste dom behålla alla spelare , och då kan man inte värva ..
Det jag skriver är att dessa tycker jag inte håller måttet .
Kan man göra sig av med dom och skaffa bättre spelare kan ju inte vara fel
Vilka håller inte måttet och KAN bytas ut .var fråga
Någonstans finns det spelare som vill flytta/ misstrivs ifrån sin klubb ,men var vet jag inte .
Kanske i Timrå .
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Clay.2: på dig låter det som att det bara är att kicka några spelare och värva nytt, har du förslag på bra nyttiga spelare som med Timrås ekonomi kan ta in istället för dina nämda spelare du önskar bort?
Jag är fullständigt säker på att Nubben och föreningen har koll på läget. Vissa kräver Nubben avgång, Freddans avgång m m.! Visst..är det bra med förnyelse ibland, men allt handlar om ekonomi och rätt ledare på rätt plats. Hellre stabilitet än ett nytt jävla Leksand!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Clay.2: Jo, det är något konstigt med det. Man kan liksom inte bara skicka iväg en spelare utan kostnader i de flesta fallen. I vissa fall kan den klubb de väljer betala hela lönen, men det är mycket mer troligt om spelaren inte varit bra att det ändå kommer att vara Timrå som får betala en stor del av den spelarens lön. Alternativt att man köper ut vederbörande spelare, men även det är i regel en rejäl kostnad.

Rent ekonomiskt tror jag att det är väldigt liten chans att ni kan skeppa mycker mer än en eller två spelare, om ni ska ha råd att ersätta dem med bättre spelare (som givetvis kostar ännu mer pengar).
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Tikkare:Vi skriver att vi förbättra laget , vi klagar på laget på denna sida och hur skall vi då förbättra laget om vi tar bort spelare .
Frågan är då vilka ska bort ?
Skall vi värva och ha alla kvar ?
Det går inte .
Många viil ju att vi skall värva ..eller hur ?
Dessa spelare som jag skrev om tycker inte jag är bra och tillför inte tillräcklig i sillt spel .
Inge konstigt med det .
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Clay.2: Och vad hade du tänkt ersätta spelarna med? Juniorer? Nässén har inte spelat en match för oss, så varför ska han bort? Söderberg gör det faktiskt bra nu, Harde/Lander sättas på läktaren och ersättas med Nielsen då vi ändå spelar med 8 backar nu.

Berglund är vår kapten och fyller sin roll, även om han lämnar mer att önska. Boyce är totalt under isen, men vi vet vad han går för och kan leverera.
Wahlgren gjorde mål i går, så bara att hålla tummarna att det släpper nu.


Jag kan säga såhär: tar du bort de spelarna du nämner utan att ersätta med mycket bättre spelare så blir vi sämre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Clay.2: din inställning som supporter till Timrå IK är det sista laget behöver allafall. Du verkar vilja att halva laget ska avgå! Vilka vill du ha in då?
Bäckström? Patrick Kane? Viktor Hedman? Lev i verkligheten som är i laget nu. Medelåldern på laget är väl runt 22 år. Vad tror du? Ska dom sopa rent hela säsongen och gå raka spåret upp i SHL?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Sputnik: Hur många spelare skulle vi vilja bort egentligen för att göra oss bättre =
Bort = Hardegård ,Lander ,Berglund, Boyce ,Wahlgren, Söderberg , Nässen , Fjällström .
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
RasmusVS: Hoppas, det behövs
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
RasmusVS: Skulle inte gråta över en stabil back och en center till andrakedjan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
goleafs: Ingen flyttar väl till umedalen frivilligt om man redan har ett jobb...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
RasmusVS: Hjelm lämnar oss för SSK och vi letar ersättare på backsidan. Vissa tror att Kenttä kommer försöka hugga på Westerlund. Inget konkret alltså utan bara vad vissa supportrar TROR. Jag tror dock inte Filip väljer bort er för en annan HA-klubb.

Hur har Westerlund sett ut för er i år hitills?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Är ganska övertygad om att det kommer någon förstärkning ganska snart. Säsongen har knappt börjat och vi har redan tagit in Ragnarsson. Westerlund behöver bestämma sig innan nästa veckas slut.

Jag tror att Westerlund stannar och att en till spelare presenteras nästa vecka. Innan 15e februari när fönstret stänger så kommer vi att ha minst 2 nya spelare, tror jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Nisse på Mon or: Undrar jag med , i klass med försäsong . Vi kan väl iaf få en spelarpresentation ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Nisse på Mon or: kanske 2:a eller 3:a ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Tikkare: kärringgnäll? Lugn i båten? Låt laget få arbetsro?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Nisse på Mon or: sitt lugnt i båten. Låt laget få arbetsro. Kärringgnäll på HS hjälper inte!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Woody: drar mig till minnes året då Timrå ledde SHL med 15? poäng innan alla skador gjorde sitt. Vår eminente klubbdirektör, Thomas Johansson, sade också "vi ligger tvåa i serien vi behöver inga förstärkningar". Sen gick det som det gick...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Tikkare: hur långt ned i tabellen kommer Timrå vara fram till Jul då de ska vara som bäst?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Tar tid att få ihop ett lag, dagens Timrå är så gott som ett nytt lag. Modo har fått behållit alla spelarna sen ifjol så gott som. Ändå har dom haft det tungt i början av serien. Timrå har gjort det förbannat bra tycker jag med detta nya lag. Det är efter Jul vi ska va som bäst och framåt. Ge laget lite tid innan yxan ska fram. Det kommer bli bättre och bättre.!! Sen verkar det som många kräver ett SHL avancemang till våren, är det rimligt egentligen med det här laget? Va lite realistiska och glada över att Timrå IK finns kvar överhuvudtaget. Minns konkurshotet inte alltför länge sen.
In Nubbs I trust!!!!
Heja Timrå IK
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Clay.2: Vi ska int dra någe fram å tillbake....
Vi låt rabbarna spel om att och efter 52 usla fighter har vi svare!
Nu vänt vi till lilllörda...
Ta en mazarin som CJ säg....!
Så käk vi Kringlorna sen.👍🏼
Ikväll fir vi Dahlins fina straffmål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Sputnik: Om vi går igenom detta lag och tänker på vilka vill byta ut eller ska byta ut då skulle det inte bli många kvar .
Det är f.n mig otroligt vilka B spleare det finns i detta lag och ändå ligger vi 3 i tabellen .
Värva framåt när brister både framåt och bakåt , så mycket pengar finns inte i klubben ...sorry
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Något helt annat...matchprogram finns dom?
Jag har fått i min hand en enkel vikt häfte med laguppställningar och tabell. Har matchprogrammen rationaliserats bort? Kan knappt gå jämt upp?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
hubbenorlen: nope en del av säsongen skulle han bort. Uffe Dahlén skulle in sa vi bland annat. Kritiken låg i att allt hängde på Dahléns produktion och hans konstiga matchande och kedjebyggande. Mycket har varit sig likt genom åren med Freddan. 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
The great one: Fast vi hyllade faktiskt Freddan då. Den rådande åsikten var att han var en fantastisk tränare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Tonymontana: Ja de gick om och Bofors 1 pinne efter...Västerås 4.....efter...de nos oss i nacken!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
SMÅLAND: Modo går om Timrå nu om dom vinner va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Herregud....
SSK i Scaniarinken på lillörda....
Ställ in ordentligt med drikke redan nu så vi klar av nervera!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
MrLöven: Okej, då vet vi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
Woody: Löven leker, 4-1 efter andra 😎😎
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2019-10-27
JanneH: Förändringar gav effekt Tim W gjorde sitt första mål .
Annars var väl allt som vanligt
Jo ..Hardegård var verkligen på tårna ikväll ,,vilket nr har han ?
Kommentera

1999469 · »