1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580044 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04

2042956 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
DalleRalle: Äh skit i modo, dom är som Sundsvall hockey - huvudsaken att dom är före Timrå, sen spelar det ingen roll i vilken serie vi spelar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Lillebror har talat❤
Jag älskar verkligen dessa modoiter, så jävla gulliga!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Ser ändå riktigt bra på våra chanser i S-serien. Det kommer ändå vara lag som vi har slagit, lag som vi ska slå! Plus 3 pinnar på det.

Sen är det just det där mörka fenomenet med 3an i S-serien. Men den lär vi ta död på, ellerhur? 🔴⚪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
bisterfinnen: haha såg ditt inlägg senast riktat mot #54, kan du lägga upp samma kommentar på din privata Facebook och stå för den? Eller står du bara för mobbing mot elitsatsande ungdomar under trollkonton?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
bisterfinnen: Han är definitivt där uppe också, men det var ju trots allt innan Liv spökade och 07/08 tappade ju Krizan allt i stort sett.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Knylan: Karol Krizan ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Håkkybåkky: Nu väntar en vecka i slutspelsserien, den tar vi och sedan väntar förhoppningsvis Modo!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Hahl Bundy 2.0: Ja, hans "Heart of hockey" pumpar väl så mycket blod till Wennerpålen att han blir svimfärdig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Hahl Bundy 2.0: Vore underbart att komma in och crasha fasten nånstans i Sverige och kliva in i finrummet igen. Hoppas det händer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Vad förvånad jag blir... mysribba på Wennerholm.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Håkkybåkky: Det där var mycket bra summerat, och bra skrivet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Sån här är hockeyn!

Matchen avgjordes vid Lövens 1-0 om man ska va ärlig. Timrå försöker få till en kontring i boxplay, vilket visar sig vara urdumt. Tyvärr måste Freddan uppmana sina gubbar att lägga sig och spela död, om vi nu ska lyckas ta dessa typer av matcher.

För Lövens del så var detta nog den dummaste segern de kunde ta! Men, jag tror detta handlar om Cannata en hel del, känns som att han stör sig på Dahlén, mer än vad man kan tro. Han kunde bara inte förlora..För vår del var denna förlust den dummaste också, så det går väl hand i hand när vi summerar det hela.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Håkkybåkky: Tack... Det där behövde mitt sargade psyke höra!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
söder över: mitt i all, något förvånande, bitterhet sätter du huvudet på spiken. Vilket/vilka lag som än går upp så blir de stryklag i en liga som inte på något sätt liknar ligan som gällde för 10 år sedan. Systemet måste omarbetas för att det här ska bli kul för lagen som kommer underifrån.

Till alla modoiter som hoppar på detta med hån vill jag bara säga: ha så kul. Förbered er på att få själen utsugen ur er över 55 omgångar medan ni långsamt inser att Frölunda, Färjestad och Örebro inte är samma varelse som förr, knappt på samma planet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Ja ni, hur summerar man en känslomässig berochdalbana som denna match?
Trots utfallet så tycker jag att vi gör en riktigt bra match. Vi faller på ett par individuella misstag, och att Löven är äckligt effektiva samt att Cannata är löjligt tät. 46 skott, och med den kvaliten som vi får till, borde rendera i minst 2-3 mål till.
Vi visar på en grym inställning matchen igenom, och äger relativt mycket puck. Tycker att vi stod upp bra fysiskt till skillnad mot tidigare matcher mot Löven.
Men hockeyn är tuff ibland.

Jag tycker att vi alla ska lyfta blicken, backa bandet, hålla i hästarna osv. Hur många av oss trodde att vi skulle slåss om topp två platsen ända in på målsnöret inför säsongen? Eller så sent som för 10 matcher sedan?

Jag tycker att vi har gjort en otrolig resa, och att förutom indivduell utveckling så har även spelet lyft ett par tre pinnhål. Bättre uppspel, hårdare checking, bättre komponerade formationer och en vassare coachning.

Någon nämnde tidigare att det känns tungt att möta SSK, Gurkorna och Griskatterna i Mecka håkkyräjs. Vänd på det... Hur många lag är sugna på att möta ett TIK som tagit 27/30 poäng senaste 10 omgångarna, och som bombar sönder ett Löven ("B-laget", jajaja) med 46 avslut, och få möta två toppkedjor som kan producera rikligt? Trodde det va

Om än besviken på dagens poängmässiga utfall så är jag fortsatt positiv.
Med rätt inställning och ett stringent spel borde Räjset kunna sluta till vår favör. Och med förhoppningen att Blötlöven vinner mot Modoliderna, så skulle det vara vidöppet i en matchserie bäst av 3, där vi skulle kliva in med ett stort mentalt övertag. Sedan kan vadfan som helst hända.

Men det är inte över förren the fat lady sings som Mats Lusth klokt sa. Fullt ös på fredag och vem vet, kanske uppstår mirakel 2.0 i Skåneland.....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Andersson: eftersom vi slog Almtuna med 11-1 och de slog Kristianstad med 4-0 så...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
TIK-Lund: cannata var sjukt omänsklig idag. Gäller att ändra på det när vi möter dem igen om ett tag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Karma eller Corona
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Knylan: Ett annat Löven-spöke var väl Jörgen Wikström. Vi snackar way back och -90- och början på -00-talet. Han vill jag minnas gjorde liknande idioträddningar och var typ alltid skillnaden mellan vinst och förlust i våra inbördes med Löven.
Hade man nästan förträngt nu.. haha
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Knylan: Får flashbacks av Fasth i AIK där nånstans strax efter 2010...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Tom Topp: Cannata har stått 40 av 51. Både Cannata och Pettersson är nästan uppe på 94%.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Bragd-Birger: Efter en snabb överslagsräkning så bedömer jag att Dahléns skott går in 9999 gånger av 10000, det är helt otroligt att Cannata lyckas få ett knä på den där pucken och att pucken istället tar stopp under honom. Vet inte om jag kan minnas ett större spöke sedan vi stångade oss blodiga mot Stefan Liv i slutspelen, Cannata har varit helt otrolig mot oss (och hela säsongen, nästan 94-procentig med en omgång kvar). Han gör 4-5 helt bisarra räddningar under de sista tio minutrarna, skott som Brattström inte hade tagit om det var Löven som haft samma lägen. Men det handlar om det där mentala, Brattström kan vara minst lika jävlig mot alla andra motstånd än just Björklöven.

Men det är väl där vi torskar den där andraplatsen helt enkelt, att vi tar 0/12 poäng mot ettan. I övrigt har vi gjort det mesta rätt den här säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Matsg: Det modo kan falla på är målvaktssidan, men det kan också bli lövens akilleshäl. Hor många matcher har deras reservmålis fått iår?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Löven är ett väldigt sportsligt lag...

Massor av heder...

Jag unnar dom att bli ett strykgäng i SHL och gå i konkurs...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
roger_sundsvall: Modo ser verkligen fram emot finalen mot Löven och kan mycket väl vinna den matchserien.Bästa laget kommer att vinna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Jävligt otaggad på hockeykvalet om jag ska vara helt ärlig! Möta ett gris Bik och ett grymt bra Södertälje, mitt hopp är totalt bortblåst just nu..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
bogey team..helt klart
vem fan vill möta dom?
modo ..big mistake👍
Låst ämne


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Lite mentalt tomt i tanken mot Löven, verkar det som. Blev liiiite för svårt när man bränner så många lägen. Trodde aldrig #54 kunde missa en sån chans som han fick i slutsekunden. Surt. 1 poäng, och det hade sett klart möjligt ut ändå.
Å andra sidan - vete faen om jag vill möta löven nåt mer i år. Ett riktigt bogey-team.

Nu hoppas vi på bra avslutning på fredag, poängrekord för såväl Timrå som Jonte...och ett framgångsrikt kval på det. Och att löven slår ut modo. Sen kööör vi.

Hockey är en...helt ok sport ändå! Men lite överskattad ibland.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04 Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Tom Topp: Nån som har koll på mecca rejset. Hur många hemmamatcher vs bortamatcher får vi?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Juniorkedjan gick bort sig två gånger, sånt funkar inte mot löven. Det blev bättre sedan freddan bänkade dom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Heisenberg: 12 + mål för Modo. Nä det här var riktigt surt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
roger_sundsvall: Men vi får komma ihåg att Löven spelade med B-laget. Med Cannata i målet så kan dom inte förlora mot oss. Det har dom bevisat.Däremot tror jag att Modo har bra chanser att knäcka dom i finalen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Heisenberg: Nu slår vi underifrån!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Heisenberg: Vi KAN ju vinna med 11-1 sista omgången ... inte troligen men ändå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Vad är målskillnaden just nu?

Fyfan för deras målvakt.. Kunde han inte släppt in ett jävla mål till? Fan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
73Sjöbba: njae ... iofs inte men ... BIK får väl filma så herr Johnsson blir utvisad ofta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Andersson: Jonte kommer att gå om o vinna!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Den ena domaren var Modoit... den andra höll på Löven. Solklart!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Sådär. Kunde vi vinna borta mot ett Almtuna som hade allt att spela för med 11-1, så kan vi vinna mot ett Kristianstad som inte har något att spela för med bra siffror.

Tänk även på att Modo har Karlskoga borta som kan vara ganska målglada.

Det KAN gå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
73Sjöbba: Dahlén kommer ju ösa in poäng mot kik i sista var sä säker! Jävlar vilken grym målis löven har shit! Khl nästa för han garanterat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Andersson: Är det redan klart?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
roger_sundsvall: Nu ska jag gå o dunka grannen... han är Modoit!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
nära 4-4
flaxxxxxxxx
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Känns ju lite sådär att poängrekordet kommer innehas av en modospelare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Woody: Så suuuuurt! Så nära! Hockey är en skitsport!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Hahl Bundy 2.0: Eller hur??? Såå skumt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
roger_sundsvall: Ingen utvisning då ska det ju vara diving på Löven spelaren?! Idioter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-03-04
Sputnik: Så jävla svagt att sänka sig till den nivån i en sån här match. Liknar allt mer herrfotboll.
Låst ämne

2042956 · »