1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580356 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02

2085584 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Gorkyman: Jag håller med dig om att en riktigt bra målvakt och en stark backbesättning är nyckeln till att vinna matcher och att ett lag byggs bakifrån. Det behövs både defensiva och offensiva backar som är spelskickliga passningssäkra och offervilliga Ett bra skott är ju också ett stort plus i PP.

Vi verkar av någon anledning som du säger ha större prio på forwards. Kanske det har något att göra med EP40 och Dahlén i laget de senaste åren. Kommer ihåg att vi kritiserades av alla experter att defensiven var för dålig när vi senast gick upp i SHL.

Serievinnarna Luleå och Löven släppte ifjol in överlägset minst mål och hade den bästa defensiven av alla lag. När Växjö låg i HA för ett par år sedan prioriterade dem att ha en en riktigt stark backuppsättning och det har dem fortsatt med i SHL.
Oskars av alla lag har också lyckats knyta åt sig skickliga backar och Cannata i målet.

Det är lättare att försvara sig än att göra mål och defensivt starka lag lyckas ofta "stänga ner" matcher. Lövenmatchen senast var väl ett exempel på det.

Jag tycker som många andra att vi behöver förstärka på backsidan och Nubben har ju också hintat om det. Framåt känns det riktigt bra! Om vi bara får igång PP och höjer tempot så kommer målen. Förhoppningsvis redan imorgon mot BIK.

.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Gorkyman: Har skummat igenom Björklövens supporterforum, otroligt mycket fokus på att kasta skit på Dahlen och det är som att de vunnit Stanley cup 7 år i rad där inne.
Kommer aldrig hysa några sympatier för den klubben.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Sputnik: Så har det känts i många år, mer prio på forwards. Hoppas verkligen man lyckas hitta en till riktigt stabil backpjäs under säsongen. Enligt mig bygger man bakifrån. Riktigt stabil målis (Där tror jag man lyckats) - sedan en stark backbestättning (Där har man lite att göra) och sist anfallet. Men tror man kör på devisen att - anfall är bästa försvar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
danne80: Håller fast vid att vår akilleshäl är Backsidan. Syntes likaväl igår som vid förra säsongen stundtals. Att våra backar sätter sig i onödig knipa när man inte är under jättehård press, Visst kommer Hardegård och Westerlund ta kliv under säsongen. Vi har ju Svensson som är härförare på sitt sätt men jag hoppas Nubben jobbar hårt på den där spelskickliga backen som även Andersson sagt han saknar för att göra truppen komplett. Då skulle Westerlund och Hardegård kunna ta rygg, gärna en back med lite rutin också. Är han högerskytt och harett bra skott så gråter man ju inte heller. 🤓

Lite intressant att Modo kunde störa Björklöven så pass förra säsongen och vi har så svårt för dom men slår oftast Modo å andra sidan. Kanske Modo med sina mer pucksäkra backar kunde ta sig ur Björklövens press på ett annat sätt och ge en ytterliggare dimension till att kunna kontra på Björkarna?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
danne80: Jämfört med träningsmatchen i Umeå senast kändes den här premiären känslomässigt avslagen. Löven såg mer taggade ut. Klart besviken på anfallsspelet. mycket spel ute på kanterna och i hörnen, svårt att komma in på mål och skapa riktiga målchanser, svagt powerplay. Resultat: 1 mål.framåt .För dåligt

De som tyckte vi gjorde en godkänd insats hänvisar nog till att vi hade mycket puckinnehav, vann skottstatistiken med 30-21,hade 6-4 i pp. Men vad spelar det för roll. Det är målen som räknas!

Härligt att vi nu äntligen är igång och det blir säkert bättre framöver!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
tjobba: Nej. Begränsningen är ju satt till 50 personer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
goleafs: Jag är dig enig, lite så är det. Klar det rör upp känslor om man ända gången kommer in hit och diskuterar är de gånger man just vunnit och vill ”rör om i grytan”.

Lätt att det blir så här då.. Grattis till vinsten, vi reser oss igen;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Powerplay var ett skämt igår, Hardegård säkte tempot. Och dom där höstlöven han skickar iväg är inget att gå i exstas för, det blir nåt mål ibland men inte så konstigt när har 50 försök
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
TIK1928: Ok! Oödmjukheten är iallafall inget jag står bakom. Är man inne på ett annat lags forum tycker jag man ska sköta sig.

Lite enögdhet på sitt eget forum hör till :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
En tanke. 50 på plats i går. Alla satt på samma läktare. Bör man inte då kunna sätta 50 st på norra läktaren och stänga av gångarna på båda kortsidorna så att man inte kan springa på varandra i paus? 50 st borde kunna sitta på östra kortsidan också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
{Clayton}: Vi var som primmdonnen igår i sexti minuten!!
Ingen kuk alls i lage!!
Ja spela vi så här mot Boförs på onsdag så kissar dä lätt på oss!!
Ja hopp Nubben läxa upp dom ordentligt igår!!
Nä Schärpning nu för fan!!!
Ja tollerera detta ikke!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Clay.2: Bättre att skjuta på mål än att skjuta på målvakten! Timrå vann skottstatistiken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Jensen_12: Mycket bra skrivit .
Det jag tycker jag ser som är återkommande är att dom följer taktiken till 100% ,
det ges inge utrymme för egna initiativ. .
Man faller in i ett mönster som är svårt att bryta under matchens gång .
Lite mer jävlaranamma kan man tycka fattas ibland .
Nu spelade inte Timrå alls dåligt och Björklöven inte bra heller , men med lite mer beslutsamhet har vi vunnit .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Gårdagens match tycker jag ändå var bra från vår sida. Vi möter ett i princip ohotat lag enligt experter som ska vara totalt överlägsna. Trots det så är matchen spelmässigt jämn där vi även stundtals dominerar och spelar ut björklöven.

Visst har vi problem att hålla en jämn nivå över hela matchen, men det har även giganterna i björklöven.

En sak som jag ser som positivt är ju att egentligen inget mål kan man lasta Johansson för. Det är styrning, skymd av egen back i Svensson, samt lite flyt av Rahimi att få med sig pucken och sprätta upp en backhand i krysset vid svagt försvarsspel.

Powerplay gick på tok för sakta många gånger. Kändes som att, kanske främst Dahlén, Lundin och Lööke verkade tro att det automagiskt skulle bli mål bara man var på banan. Samtidigt väldigt uppoffrande spel från björklöven med många täckta skott.

Bortsett från målen tycker jag inte björklöven skapar så värst mycket mot oss heller. Någon passning över centrallinjen men inte mer.

Tycker att Albin Carlson och Jonathan Carlsson stack ut, Carlson defensivt och Carlsson offensivt. Den sistnämnde fyllde på framåt många gånger och gjorde bra avvägningar matchen igenom. Stort lyft från i fjol.

Poulin gjorde många bra räddningar för björklöven också, många gånger kändes det dock som att han var helt ur position och hade en del tur. Tror inte han kommer hålla samma klass som Cannata över en säsong.

En annan sak som jag la märke till är hur mycket fokus björklöven lägger på Lodin, ständigt på honom i varje byte. Tjuvsmällar, mer fysiskt spel etc. Vad var det för tjafs förra matchen, och varför är det så svårt att släppa det för de gröngula? Fanns även ett par situationer där jag tycker man förstärker situationer och får med sig utvisningar. Alex "5kg muskler" Hutchings Tex.

Det kommer bli bättre med tiden, det här. Det är många poäng kvar att spela om och jag är övertygad om att vi spelar final i vår. Håll i, håll ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
TIK1928: bry dej int om vad små pajkan skriv. Dom begrip int better.
Övrigt så var det en skitmatch, men vad kan man begära i en nervig premiär. Timrå hade puck mest. Dåliga pass, slarv. Lite otur som vanligt. Löven hade lite mer flyt. Små marginaler som avgjorde. Per "the beard" Svensson är en "Generalissimo" där bak.! Jonte är nog förbannad och kommer steppa upp för varje match.! Liksom hela laget.
Sitt lugnt i båten!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
snubbelfot: varav typ alla fostrade i Modo
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
goleafs:
Nä, det är inte Löven som rör upp känslor, det är ni supportrarna( vissa av er) som är sjukt oödmjuka och kommer in hit efter en vinst och drar igång..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
snubbelfot: Varför ska vi sträva efter att ha någon med IF Björklöven som moderklubb?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Woody: Vi har fem spelare med IF Björklöven som moderklubb. Ni har en.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Trilske: Jag blir sugen att kasta sten på deras spelarbuss
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Dä ä bar å bryt ihop å komm igen!!!
Låt dä rinn lätt i strupuslingen ikväll!
Vi älskar Timrå IK i med å i MoTgånG å i VåTt å Torrt Alltid!!!
Vi ger aldrig aldrig upp...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Rallarn: ja, kan bara hålla med, vi som varit längst ned i skiten borde visa ödmjukhet. Ne imorgon ska bli kul att se hur modo står sig mot gnägget. Jag tror Ville är första tränaren som får lämna i HA. Stor floppvarning!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Rallarn: bjorkloven har ju bara funnits i några år efter konkursen. Typ fem år om jag minns rätt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
TIK1928: Jösses vad Björklöven rör upp känslor. Där snackar vi sågning! Kul, betyder väl att vi äntligen lyckats göra något bra i klubben. Senaste 20 åren (minus ifjol) har ju annars varit ren missär för Löven. Bland de sämst skötta elitklubbarna, alla kategorier, om man nu ska vara objektiv.

Vad gäller årets säsong så är det alldeles för tidigt att dra några växlar än. I ärlighetens namn en ganska tam match ikväll från vår sida. Ödmjukhet lönar sig i längden, det håller jag med om. Synd att det dröjer ända till årsskiftet tills vi möts igen.

Lycka till framöver!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
JoseGonzales: så söt.

Åh, kommer du också ihåg - precis som jag - när Löven var det enda elitlag i Sverige som inte hade råd att köpa kompositklubbor till sina spelare? Man var tvungen att köra med träklubbor.

Nej, just ja! Ni visste inte vad hockey var där uppe då...

Ödmjukhet är klädsamt. Framför allt när man är favoriter. Ni borde prova det nån gång. Eller åtminstone försöka förstå (jag har full förståelse för att hockeytermer är luriga för er) det er tränare säger. Han var en ödmjuk vinnare idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Trilske: Att löven gör 1 bra säsong på 20 år och visar den här obefintliga ödmjukheten gör ju att de rusar på hatlistan i hockeysverige.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Clay.2: förmodligen blir de Modo
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
thorwald: Som av en händelse poppade de upp som svampar här på hs ifjol, vilken slump att de inte synts till tidigare...

Luktar lite medgångs...?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02 Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
mightyquinn: Snacka om att bara komma in hit för att vara sjukt oödmjuk... Men det kan vi med..
Grattis ni är ett jävla bra hockey lag, byggt på amerikanare och ungefär 0% Hockeykultur...
Ni har inte ens ett Superelitlag i J20, alla era ”Umeå” spelare är typ fosrade i Modo. Ni har ett guld men ni har ändå inte ens fler guld eller medaljer än oss..
Hur nånga NHL proffs har ni fostrat alltså riktiga NHL proffs? Och inte låssas NHL spelare som grundström som faktist spelar i AHL.....
släpp kylskåpet plastlöven och inse att ni är ett bra hockeylag byggt på köpta amerikanare. Likt Växjö..


Lägg ner erat storhetsvansinne, ni har fan en hockeyklubb som är yngre än våran Supportförening..

Ni vill så gärna vara lika klassiska som Timrå, Modo, Skellefteå mm mm men ni kommer aldrig dit då man inte kan spola tillbaka tiden..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
roger_sundsvall: En fråga ? hur många tror på att vi möter Björklöven i finalen denna säsongen.
Jag tror det .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
wennerholm
🖕
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
TIK1928: det finns en enkel förklaring till det. Umeå är ingen stad folk bor kvar i, man pluggar och sticker. Hockey spelar man någon annanstans typ Modo eller Skelle
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
LUGN i båten
vi gör som löven o andra lag
hostar fram lite nhl spelare
alla nöjda l glada 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
TIK1928:

Klart dom är fostrade hos andra klubbar. Eftersom löven har en bedrövlig ungdomsverksamhet så fanns det några talangfulla som var intelligenta nog att söka sig en riktig hockey utbildning, och det räddade deras karriärer.

Löven har betytt lika mycket för Grundströms utveckling som modo har betytt för Heponiemis utveckling.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Tikkare: jag håller med. Premiärmatch är premiärmatch. Dålig tajming från båda lagen och Löven har ett extremt sparkapital i alla spelare som sprang och gömde sig i dagens match. Rahimi, plant, Viklund och Selin var stabila. Övriga behöver se sig i spegeln och lyfta sig rejält. Lövenspelarna var in5e direkt nöjda med spelet heller liksom Timråiterna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Kappwändarholmarn är i farten igen. Man tackar för den bästa Jinx man kan få. Sen fattar jag inte svamlet om Timrå inte ens på "hemmaplan" kan slå Björklöven. Med rådande Corona och frånvarande publik så kan jag väl inte påstå att nått lag kommer ha nån speciell hemmafördel..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
E. Berglund avgjorde 25 sek. före slutet..m
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
mightyquinn: Btw var inte ni nere och harvade i div1 för några säsonger sen? Kanske dags att inte ta sig för mycket vatten över huvudet som uppstickare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Mankan79: Enligt eran laguppställning har ni två spelare födda i umeå, grundström inte inräknat då han är på lån.

Gemensamn nämnare bland dessa är att både Grundström , William Eriksson och Ottosson är fostrade i Modos J20 och gick väll hockeygym där?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Woody: Jag säger så här... vi och Modo har historia. Vi är kombatanter. Ömsesidig respekt o glåpord. Löven o dess fans är mina nya hatobjekt. Ta hit Modofansen... jag saknar er. Löven... där har vi 2 gemensamt. Noll år på nacken känns det som.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
mightyquinn: Jag räknar alla matcher. Du borde testa du också. Räkna alla säsonger och inte bara den senaste. Haha.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
mightyquinn: Ja? Det är iaf mer rättvisande än att jämföra säsong till säsong. Men okej, ni har en vinst denna säsong då, trots massivt spelövertag från Timrå. Grattis!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Mankan79: Tjusigt syftningsfel där. Men jag förväntade mig inget mer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
thorwald: Haha! Du räknar alltså in TRÄNINGSmatcher med tävlingsmatcher?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
{Hockeyoraklet: Haha, ja en bra sässe och det är bara den som avgör hur bra löven varit i dåtid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
JoseGonzales: Haha. Just det, och så halva Nordamerika på det. Köp en ny, köp en ny! Sopa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
Mankan79: Vem I Timrå har Löven som ungdoms klubb?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
JoseGonzales: Ööh...jag har för mig att vi vann den förra matchen mot er, men närminnet sviker kanske i mörkret där uppe. Prova med lite d-vitamin.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-10-02
JoseGonzales: Intressant hur du jämför en säsong till en annan när er bästa spelare förra säsongen (Cannata) lämnat. Timrå förde spelet stora delar av första och andra perioden medans ni parkerade bussen. 4-5, 7-5 och nu 1-4. dvs 12-14 i målskillnad. Wow vilken skillnad
Låst ämne

2085584 · »