1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27

2117547 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Rytter: Ja det blir ju bara parodi hela allting, klart vi fans kan gnabbas som du säger det hör till, vi vet ju allihopa nu även ni hur det är när det går tungt, jag känner mig iaf väldigt ödmjuk för vi är inte Frölunda eller Färjestad, vi kommer få skåda skitsäsonger igen vi med, begriper bara inte hur löven blivit så arroganta som, inte utrett jack shit än precis som oss, deras juniorlag tex när var dom i nationella senast ens? Anser att det skulle vara katastrof om vårt j20 skulle åka ur, vi är sämre än er där men föreningen förstår värdet av att ha ett j20 lag i högsta serien och många sliter fantastiskt med mindre medel för att ungdomarna ska ha det gött och kunna utvecklas, löven förbryllar mig väldigt mycket, deras klubbdirektör vill jag endå ge ros han verkar som en vettig människa iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
DonCherry:

Dom påminner faktiskt lite om SAIK fansen, självgoda, oödmjuka och okunniga.

Löven har haft en bra säsong på senaste 20 åren och helt plötsligt är dom helt uppblåsta och ska in I er bok och vår bok och lära oss om hockey. Dom borde inse att det enda dom kan lära oss är hur man missköter och förstör en klubb för det är dom ju faktiskt sverigeledande på.

Det sköna med löven är att man vet att förr eller senare hittar dom vägar att rasera allt dom byggt upp, är det inte fusk med ekonomi, interna stridigheter så verkar det vara att arrangera läggmatcher som är det nya.

Vill ni skratta gott så läs löven4ever bloggen, den tokstollen som klassade Tambellini som en korpenlirare utan att ens se honom spela. Rätt rolig nu i efterhand då det var en av de bästa värvningarna till HA genom tiderna.

Till skillnad från Modos andra rival (Ni) så tycker jag uppriktigt illa om Löven. Timrå är mer av en hat kärlek, det är kul att jävlas med er och pika er, men samtidigt är vet jag hur mycket Timrås existens betyder för Modo, det bidrar till intresse i hela regionen. Drömmen är ju att vi får mötas i SHL och sedan i ett slutspel igen i framtiden så ni får återuppleva känslan från 2007.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
SMÅLAND: Hur långt före matchen får man veta vem som drömmer?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
bar mofftak: stämmer på alla 4 punkterna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
SMÅLAND: lite finlir man behöver inte ha pucken på bladet jämför målvaktstackling och Blomman har ju pucken framför sig solklart
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
SMÅLAND: Kommentatorn började babbla om att Blomqvist inte hade kontroll på pucken och att det inte skulle vara mål därför. Givetvis köper man det rakt av hos löven istället för att kolla regelboken...

"1. Spelaren ska befinna sig utanför sin egen försvarszon,
2. Spelaren ska ha kontroll på pucken eller vara i klart bäst position att erövra en förlupen puck,
3. Spelaren ska befinna sig i ett friläge och inte ha någon annan motståndare än
målvakten kvar att passera – med detta menas att det inte finns någon faktisk
kroppskontakt från en jagande spelare (en otillåten tackling i någon form kan
inte rendera i ett straffslag),
4. Spelaren ska genom förseelsen gå miste om en rimlig målchans."

Som du säger, solklart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Ja ha dömt hockey i över 35 år på olika nivåer...
Högt som lågt!
Dä ä mål alla dar i veckan ( Timrås 3-1 ).
Ja dömt mål om ja så låg i en baden baden i mittcirkeln å blåste! 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
DonCherry: Umeå kan hålla på med sin innebandy där de är duktiga. Finns ju många i löven som kan sadla om då de inte gillar att tacklas. Plasthockeylaget björklöven.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Hockeyoraklet: Jävla fjantar hela högen, Freddan tog intervjuer efter varenda jäkla torsk i shl, stolt att ha Freddan i båset, aldrig ogillat några av modos lag så mycket som man ogillar lövens, hårda bataljer genom åren mot modo, inga som bölat ut eller skippat media osv, löven får fan inte gå upp alltså.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Hockeyoraklet: Ja, herregud. Lennart Holmlund måste nog stoppas snart där på VK även om jag kan garva åt tillfällen då han bara kör över alla PK-hinder som finns i Umeå, haha! Då kan man ibland ropa: Bra Lennart! Ös på bara!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
DonCherry: just det före detta kommunalrådet kanske du ska ta med en nypa salt. Tror hästarna lämnade stallet för ett bra tag sen där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Spock: Det osar bitterhet hela inlägget, självinsikten i Umeå är icke existerande my fuck alltså.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Tycho:
Vad är det för kvalitet på texten?!

Kvadruppla negationer:
Jag tror inte Timrås sista mål inte skulle ha dömts som mål då Timråspelaren inte hade hunnit upp pucken om han inte blivit fälld.

Innebörden är alltså att Timrå skulle ha gjort mål då Timråspelaren hade hunnit upp pucken om han blev fälld?

Det här är ju helt felaktigt vad avser kronologi:
"
Wiklund hade inte ens öppnat käften när han fick två minuter i slutet av matchen
"

Is he high on leafs?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Nooky: Det är komedi på hög nivå, obegripligt att man har så svårt att ta en förlust där uppe, en bra säsong och dom är Tampa Bay.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Heh, tjejen min berättade på hennes jobb idag att tydligen så spelade Löven 80% medans dom lät timrå få slita för poängen.. dog lite av garv inombords. går inte hockey ut på att försöka ta poäng?

helt rätt lag som ligger där dom ligger är impad på hur Timrå verkligen jobbar ner sina motståndare samt pressen ni hade i första period bäddar verkligen gott för framtiden!

Drömmen hade varit att få upp er och modo till SHL så fort som möjlig. sen kan dom gärna få ta bort oskars + trottoarkanten.

Känns inte som Björklöven skulle passa där, vill inte ha ett till Lajkers
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Tycho: Han har, fel fel fel fel fel... Mupp gubbe
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Tom Topp: Dom där löven har fallit på eget grepp för dom har nog käkat svamp 🍄 o rökt konstiga substanser för så dumma dom gör sig tyder på väldigt trasiga hjärnceller!!!!😱😱😱😱
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Hahl Bundy 2.0: Patetisk är bar förnamnet..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Tycho: Åh herregud och hans moder och lilla Jesusbarnet! Måtte dom aldrig få en chans att spela i högsta ligan nån mer gång! Tokigare än ett Sundsvall hockey fan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Tycho: hur jävla arga kan dom bli? jag förstår inte...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Tycho: Patetiskt.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Rytter: du har säkerligen helt rätt i att det är 102!

På något sjukt sätt känns det inte riktigt som vi nått toppen snarare än någon botten i närmaste sikte, prestationsmässigt.
Färgad av klubbhjärta är man ju dock skall tilläggas men känslan är ändå att man hittills bara gjort det som krävs i många matcher, upplever att det finns mer att hämta, framförallt i det taktiska.

Just nu är det ganska lätt att vara Timråsupporter men har varit med tillräckligt länge för dra några större växlar av det, även om man kanske kan njuta lite för stunden.
Efter berget kommer bajsdalen! Och det slår aldrig fel!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
TIK-Lund:

Säkert skillnad mellan ligorna som du säger. Har för mig att man säger att över 102 är svårt att hålla över hel säsong i nhl. För mig det var där Tampa hamnade när dom var helt överlägsna i grundserien. Men nhl är väl betydligt jämnare än ha.

Finns ju lite underlag för ha, så det kan ju vara så att Timrå fortsätter att vara helt överlägsna och landar på 104 eller över efter en säsong.

Det enda man kan göra är att kolla på tidigare säsonger och som exempel slutade löven på under 103 efter fjolårets säsong, som var rekord.

Någon dipp borde komma för Timrå, kanske när man är helt överlägset klar vinnare av serien och då börjar man förlora när man går på 90% och väntar på slutspel och då sjunker pdo ner mot 103.

Skulle Timrå klara av att hålla denna nivå hela säsongen är det sjukt imponerande och man borde fan göra ett undantag och flytta upp er direkt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Rytter: Har för mig att lagen landar i spannet 98-104 över en säsong, lite osäker dock.

Egentligen kan man väl säga att allt över 100 är överprestation men ligan är ju ojämn kvalitetsmässigt så det tillåter lite högre siffror för de ”bättre lagen”.
Jag väljer att se Timrås 104 som en överprestation iallafall. Svårt att säga på 23 omgångar om man har haft formtopp eller om detta är den generella nivån.

Timrås Corsi% är ju även den skyhög vilket man kan tolka som total överlägsenhet eller att man lyckats hålla en formtopp jävligt länge.
Vi får se hur det ser ut om 20 omgångar till.

Edit:
Timrå verkar dock inte siffermässigt drabbats lika hårt av att Lånen dragit som vissa andra lag gjort*
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
KB65: starkt jobbat ändå att ligga på 100% så jäkla länge. Leda serien med 12 poäng med en match mindre spelad å allt...och totalt 4-5 förluster sen slutet på januari 2020...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Hockeyoraklet: dom borde lägga mer krut på att ta bort alla onödiga utvisningar..
menar dendär hemjobbarn som sätter klubban mellan benen och tar en solklar tripping... eller för många spelare på isen.. bara där har dom ju 2 utvisningar som är ganska enkla att ta bort. sedan missades de ju åt båda håll från dommarn..
sedan förstår jag itne snacket om att timrå filmar. om det bara är hartman för att han får klubban på visiret och därav borde stå upp? har dom testat själv att få något i huvudet med utan hjälm? ganska normal reaktion att dra upp händerna och lägga sig ner.

sedan ska vi ju inte snacka om han lövarn som tar vm-guld i svandyk när han får en cross-check av svensson, den kan man se många gånger... :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
TIK-Lund:

Visst är över 104 sjukt svårt att hålla över hel säsong? Brukar man inte säga att topplagen i en serie kan hålla runt 102-103 över en hel säsong?

Lövens monstersäsong förra året då landade dom väl strax under 103.

Löven i år har väl runt 102, så statistiskt har dom inte underpresterar så enormt och finns lite utrymme för förbättring rent statistiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Röda Tallen: Det är bara Solna som har mer verklighetsförnekande fans. Tack vare att klaskrona numera spelar i division ett.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Spock: Tack! Som jag misstänkte. Dom är medelmåttiga. Nedre halvan tom.
Tänk om deras fans också kunde inse det...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Spock: Runt 104, lite överpresterande
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
KB65: Jag bor och arbetar i Umeå också, och så där låter det alltid.

För er som inte viste det är Björklöven en av Sveriges mest anrika föreningar, mest klassiska och utan tvekan det bästa laget på isen oavsett utgång av matchen. OCH det är alltid dommarfel när laget förlorar. Hur många här inne har varit i A3 ”Arena” och hört deras supportar skrika på domslut eller dylikt, jag funderar ibland om dom ens kan reglerna i hockey?Jag har många trevliga vänner här uppe men den här nivån dom ligger på just nu är något som började förra säsongen när finnen till sportchef kom och handlade ett gäng amerikanare som lyfte laget till skyarna.
Jag tycker man kan nånstans bara svälja en jävla förlust utan att grina i tv, skylla på dommarna eller påstå sig ligga och spela på 60%.
Deras nivå är fruktansvärt pinsam.

Timrå IK van välförtjänt igår och dom ska vara glada att det inte stod 4-0 efter första perioden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
TIK-Lund: Vad har Timrå i PDO?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
TIK-Lund: Som lite kuriosa på detta, så låg Burklöven på PDO 117(!!!) i första mötet mot oss med en Corsi på typ 30% om jag räknat rätt, så frågan är hur jäkla överlägsna de egentligen är.

Siffermässigt har Tingsryd varit den jämnaste matchen hittills om man räknar bort PDOn, annars är det Västerås/Griskatterna som ser giftigast ut. (Mot Timrå)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
KB65: Det blir väl naturligt eftersom 40 % av tiden sitter dom i utvisningsbåset, Precis som vi gör!

Vi skulle ha legat högre upp om vi inte tog alla dumma utvisningar och framför allt i offensiva zonen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
KB65: Synd för dem att prestationsindexet PDO står på 102 då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
KB65: 60% ? så det betyder att Kentää ska in med 30-40% nya spelare under våren alltså?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
KB65: Trevlig absolut, men lite otur när dom tänker! Om löven har 40 procent kapacitet kvar, så skulle dom åtminstone vara ett mittenlag i SHL. Och har dom så bra spelare så hade 60procent utav dom redan spelat i den serien!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
TIK1928: Hör i fikarummet nu att Timrå tydligen redan spelar på 100% av sin potential medans Löven bara låg på ca 60% igår. Tur för er.

Faktiskt ganska trevliga människor jag jobbar med här i Umeå, men nu gick det verkligen upp för mig vilka enorma hockey-genier de är också, som kan läsa av %-kapacitet på spelare i realtid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
bar mofftak: vana att få fördelar vet jag inte, dom är (med rätta) ett av dom mest utvisade lagen i ligan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
sargad: Man kan väl säga att Björklöven blev gynnade av nivån i första perioden. Om de inte tillåtits att haka, slasha och interfera så mycket hade vi gjort flera mål. Men den nivån gällde åt båda håll.

Jag tyckte det var en rätt ok domarinsats. Björklöven väldigt vana att få fördelar och ser allt annat som en dålig domare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Hockeyoraklet: Försöker jag mig på att vara objejtiv så tycker jag inte att vi blev missgynnade av domarn. Kanske lite gynnade t o m. Sett över 60 minuter tycker jag dock inte något av lagen bör lasta domaren för resultatet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
erathoo: Steen och i viss mån Grundström var oerhört nyttiga för löven när dom var här! Framförallt Steen avgjorde många matcher som stod och vägde!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Spock: skulle precis posta den också...som sagt, Löven inte så imponerande ... hihi...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
TIK1928: man är ju så klart inte objektiv men jag tycker till 100% att det var vi som blev missgynnade av domaren, inte löven. Vi skulle haft ett 5-3 läge i första då Pajaskungen slår klubban ur händerna på Dahlén. Sen åkte dom ryggsäck i hela första perioden.

Sen är det återigen beklagligt att man ger en gnällpajas utrymme att ge sin syn på domarnivån i pausen. Enligt Wiklund hade domaren kanske typ hört att han sa ”idiot” eller motsvarande. Ja vad ska han säga? Visst, det är kul för oss fans att se honom stå och grina i tv som Daggen men det sätter ju onödigt fokus på en redan svag domarkår.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Röda Tallen: Hänna ha nu re!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Tom Topp: Uppenbarligen inte, hela Umeå grinar över internet nu över hur dåliga dommarna va, buähh... Det var tydligen Löven som var det klart bättre laget och hade det inte varit för att Timrå filmade så mycket och dommarna dömde till Timrås fördel hade Löven enkelt vunnit.
Fan dom blir verkligen mer och mer pinsamma det där köplaget. Snacka om det där laget hänger på en skör tråd (Målvakten). Utan honom är dom inte mer än ett mittenlag på sin höjd. Samma sak ifjol.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
rabon: Tüsen tack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
mikenomad: tycker vi kan besinna oss lite med alla rekord som ska slås hit och dit. Ta Dahlén som exempel. Med nuvarande poäng tempo kommer han landa på 99 poäng men missar han några matcher pga landslagsuppdrag eller skada och kanske har en svacka i några matcher så får vi vara nöjda med ca 80 poäng. Samma gäller lagets poäng, just nu kan vi landa på 133 poäng men med en svacka så kanske 121-122 poäng är mer realistiskt. Så rekorden kanske vi slår men att tempot vi har nu ska hålla hela grundserien ut känns orealistiskt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Röda Tallen: lite rörigt med alla inställda matcher och ojämnt antal spelade matcher, men det är som du säger: efter dom första 10 omgångarna har Löven inte imponerat alls.

Omgång 1-10: 29/30 poäng. + 28 i målskillnad.

Omgång 11-24: 18/42 poäng. + 1 i målskillnad.

Så. Efter omgång 10 har Löven plockat poäng på ett högst mediokert sätt. Gått exakt lika bra som Almtuna, och är en poäng bättre än Mora som har en match mindre spelad.

Vi kan konstatera att Löven behöver rycka upp sig rejält om dom ska försvara sin andraplats i tabellen. Fortsätter dom så här i 10 omgångar till är den fina starten utraderad. Hur mycket påverkade Pållens skadefrånvaro? Och hur är läget i truppen egentligen, så här post Steen/Grundström?
Låst ämne

2117547 · »