1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578034 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22

1853383 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Woody:

Nja, det värsta som kan hända är väl ändå att man blir gruvligt besviken. Närmast chockad. Traumatiserad. Etc...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
JanneH: Hur är det vi brukar säga? Ta alltid ut glädjen i förskott. Det värsta som kan hända är att du är glad i onödan....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Hassan: Då behövs du som balans mot min pessimism. Läste just att BIK sparkar tränarna och att Czarnecki och Wessner ersätter. Min första tanke är "typiskt då får de en extra boost just mot oss"
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Hassan: Härligt! Det är för lite sånt här inne!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
fermo: Å andra sidan tappade vi 3 tongivande spelare iom J-VM förra säsongen. Ser man dessutom på hur E. P stormar fram i Växjö som förstår man ganska snabbt att det är ett stort tapp, Lägg därtill Dahlen. I år kommer vi förmodligen ha hela truppen tillgänglig som kan vända skutan tillsammans.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
JanneH: Jag är obotlig optimist, åtminstone när det kommer till hockey. Tror alltid att vi ska vinna alla matcher. Tror alltid att vi är på väg ur alla svackor. Tror alltid att vi ska vinna sista matchen för säsongen. Satte alltid en hundring på SM-guld när vi var i eliten, sätter alltid en hundring på att vi ska komma tillbaka till eliten. Nån gång, nånstans, nånsin....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
JanneH: Kom ihåg att den stora formsvackan förra säsongen kom i december och inte i november. Efter 20 omgångar har vi nu 39 poäng. Det är bara en poäng mer än vi hade förra året efter 20 omgångar. Men i december förlorade vi 4 matcher i rad och låg stilla på 46 poäng så att vi dalade i tabellen. Men jag hoppas att vi slipper uppleva det i år igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Hassan: Jag hoppas du har rätt att vi är på väg ur svackan men oavsett det känns det jävligt skönt att kunna vända och vinna gårdagens toppmöte. Hade detta varit November förra eller förrförra året så hade vi garanterat torskat en sån här match. Jag tror fortsatt att vi har en form svacka men om vi kan hålla den här lägsta nivån så ser jag fram emot när laget börjar plocka fram sin högsta niva!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Woody: fast det är det jag menar ju...

Det är lättare tror jag ju äldre man blir att per automatik leverera sitt bästa. Man lär känna sig själv bättre och vet hur man förbereder och ställer in sig på kamp.

Just dom saker du nämner handlar om de där sista procenten på inställningen...

Kliva på eller vika undan och båga hemåt?

Jag tror ändå att det är lättare ju äldre du blir att inte låta situationer påverka hur taggad och tänd du är på isen. Alla i laget vill vinna det är jag helt övertygad om ingen vill torska! Men när det går bra och alla är bra så är det mänskligt att unna sig att njuta lite och inte ge dom sista procenten...

Det är en konst att hantera.

Men jaja nä man ska inte vara negativ men som TJ konstaterade i efterhand för 100 år sedan när man låg 2a i elitserien så måste man vakta sin produkt hårt och fånga upp problem innan dom förstör hela produkten...

Mellan matcherna kan både spelare och supportrar njuta frenetiskt!

Själv går jag omkring bland en del Leksands suppar och myser om dagarna och den känslan är jävla fin asså!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Woody: Självklart. Det jag menade var dock att Timrå tvingas ändra lite i sitt spel pga att motståndarna ändrat i hur de spelar mot Timrå. Jag tycker att alla lag man mött (hemma) på slutet har försökt spela likadant. Denna omställning i kombination med en formsvacka menar jag har bidragit till sämre resultat på slutet. Det jag tycker är glädjande är att man hanterade detta bättre igår. Trots allt mötte man seriens hittills näst bästa lag och lyckades vinna. Att det sedan var lite tur och tillfälligheter det må väl vara. Mot SSK tyckte jag att de jobbade hårdare än oss och då blir jag ledsen, igår tyckte jag inte det. Kan man komma ur den första pressen och hitta uppspelet så är man redan förbi två gubbar, det tyckte jag vi stundtals lyckades med igår. Förhoppningsvis blir detta bättre och bättre och då rullar segertåget igen.

Trots att vi är inne i, men förhoppningsvis på väg ur, en svacka så tar vi ändå poäng och det säger ändå rätt mycket. Var väl bara Almtuna borta som det rann iväg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Hassan: Absolut. Jag köper det och jag delar din analys av anledningen till att det inte går lika lätt längre. Men är det inte just i sådana lägen som det är viktigt att man åker skridskor och ser till att komma före in i situationer före motståndarna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Woody: Jag har sett alla hemmamatcher i år på plats. Framförallt tycker jag att motståndarna har scoutat Timrå bra mot slutet. Man sätter konstant hög press, låter inte backen stå bakom eget mål och vänta in forwards bågar utan man jagar bakom mål. Mot lag som Västervik, Tingsryd och Troja lyckades Timrå ändå vinna pga att man helt enkelt är ett skickligare och bättre lag. Mot Södertälje förlorade man då deras höga press var så mycket mer intensiv än tidigare nämnda lag. Uppspelen blev dåliga och man stressades till enkla misstag.

Jag tycker dock att matchen igår var ett fall framåt sett till hur man hanterar motståndarnas höga press. Oskarshamn jagade bakom Timrås målbur t.o.m. i boxplay. Man lyckas ändå i högre grad spela sig ur pressen än vad man gjorde mot t.ex. SSK.

Detta i kombination med att man också är inne i en formsvacka har gjort att poängen inte trillat in i samma takt som tidigare. Självklart hade man en del flyt igår men att kvittera sent och vinna i sudden är superviktigt. Plus att man också spelade sig ur den höga pressen på ett bättre sätt än tidigare.

Laget är bättre i år, helt klart. En formsvacka på två förlustmatcher i rad får man nog köpa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
söder över: Man kan ju inte direkt vara negativ och nedslagen när man leder serien. Däremot har jag lite svårt att se att nedgången beror på lagets låga ålder. Låg ålder brukar ta sig uttryck i att man går bort sig och slår vansinnespassningar. I går såg det snarare ut som brist på ork och motivation. Timrå glömde åka skridskor och var ständigt två in i närkamperna. Där krävs det en uppryckning. Skillnaden mellan anfallsspelet under de första omgångarna och nu beror i grunden på att man inte åker skridskor som tidigare. Tror jag. Därför saknas också djupet i anfallsspelet, därför kommer alla på rad och det blir väldigt lätt att täcka av passningsvägar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
sargad: vill tro att det är resultatet av ett ungt lag.
Jag tror dom kan studsa tillbaka men det handlar ruskigt mycket om diciplin.

Det som var i inledningen var att alla skulle ta sitt jobb till 110% täcka skott och ligga rätt ställa kroppen ivägen vare sig det kostar en tackling eller om det stoppar en puck.

Anfallsmässigt tycker jag att Hamrins intervju med Boyce är det mest avslöjande. Lina 3-4 är inte matchvinnare.

Men ska man tillhöra toppen av serien eller rent av gå upp till mångmiljonernas SHL så funkar ingen sådan inställning...

Då krävs bredden vi hade i inledningen...
Alla ska göra mål punkt!
Alla ska vinna puckar!
Alla ska täcka skott och smälla på!

Ingen ska överlåta arbete på kedje eller lagkamrater...

3-4 linan kan hitta inspiration i 1-2 linans anfallspel eller så kan dom göra tvärt om! När finlir inte är melodin så kan man visa upp effektivitet i rakt anfallspel isst. Och 1-2 linan kan få energi och inspiration i 3-4 linans uppoffringar och helheten blir ett bredare lag igen!

Det måste sluta tvekas iaf. Försöka till 110% varenda byte måste vara konsekvent om man ska visa hur bra man är...

Och backarna måste vara ödmjukare nu när alla motståndare vi möter kommit på att stenhård press är melodin mot dem.

Lobba ut över egna blå så kommer det ramla på endel 3mot2 och 2-1 och motståndarna kommer dra hem sina rusande frw...

Jag är nog positiv igrunden ändå! En smula frustrerad igår dock...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Rip Kirby: Jopp. Kan tänka mig att han just pga den egenskapen inte är så känslig vilka han spelar med, poäng trillar in ändå. Däremot gör han förstås FLER poäng i bra omgivning :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
jokklas: Är väl Dahléns styrka att va helt osynlig men ändå kunna va där när chanser dyker upp👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Rip Kirby: Skulle säga att han var het/på tårna ordentligt vid målvakstavlan. Däremot är det ju grym tur på 1:a målet :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Puckat: Det kan va så. Vi få väl se hur han gör. Ja e optimist iaf..
Bästa med matchen annars va väl att Dahlen kändes helt iskall, ändå ligger han bakom alla målen....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Rip Kirby: Mjo men transatlanterna brukar deppa ihop istället
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Rip Kirby: Ja, det stämmer. Men han är dock ny i laget och då brukar man ha mer tålamod, plus att han gjort 2 mål i tidigare matcher. Jag tycker knappast han var sämst idag, blev han verkligen bänkad?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Puckat: Han ska väl kunna ta en sån grej på rätt sätt och va bättre nästa match??
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Helt sjukt att man bänkar Lavoie
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Sputnik:
På Texttvn står det att det var en mycket underhållande match?
Nä på lördag kommer jag till Västervik...
Då blir det underhållande 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
DJ Hemp: Vet inte om vi är väldigt kritiska härinne men det är lkte andra toner från IKO.
Saxat från ST.

Timrå är fortsatta serieledare efter förlängningssegern, Oskarshamn är kvar som tvåa – var det seriens två bästa lag som möttes?

"– Ja, det tycker jag. Det är mycket chanser, det är bra hockey, sedan är det tungt att vi inte vinner, säger Victor Löfstedt.

– Det finns flera lag som gör det bra, men vi, Leksand och Timrå skapar i alla fall mest, säger tränare Hellkvist.

Han såg sitt lag ta ledningen två gånger, träffa Henrik Haueklands stople tre gånger – men ändå lämna NHK Arena med bara en poäng i bagaget.

Speciellt var han missnöjd med hur laget agerade i spel tre mot tre under förlängningen.

Jonathan Dahlén spelade hem till målvakten Henrik Haukeland som klev ut och spelade pucken vidare till Johannes Kinnvall. Tillbaka till Dahlén och sedan till en fri Erik Karlsson som dundrade in 3–2-målet.

– De gör ett bra spel, de använder sin målvakt som quarterback. Det var bra gjort av Timrå, inte lika bra av oss."
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Dessutom var våra två första mål riktigt turbetonade. Vilket naturligtvis bara är glädjande. Fast det känns ju minst sagt oroande inför framtiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Nu fick man i alla fall glädjen att se målen i SVT. Med tanke på Oskarshamns tre stolpskott vid ställningen 1-2 känner jag mig riktigt nöjd med att vi kunde ro hem två poäng i kväll. Utan att ha sett matchen i sin helhet då förstås. Men huvudsaken är att vi befäster vår serieledning med endast en vecka kvar av den månad som flera gånger tidigare har varit rena helvetet för oss då vi inför den har legat bra till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Herminator:
Det var just därför vann 😉
Och jag hade äntligen en ledig kväll och kunde streama match på Cmore...
Varje match jag sett på burken har vi vunnit i år och varje jag inte sett har vi förlorat 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
SMÅLAND: Jag satt på läktarn och var aldrig orolig.. 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Ikväll skedde mirakelt!
Tack!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
EArk: Blev nog bänkad med tanke på vad han presterade idag..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
DJ Hemp:

Usel publiksiffra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Två poäng = Godkänt. Fortsatt serieledning. Dålig publiksiffra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
palleparling:

Ok, då var det Kinnvalls smartness o finess!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Phu* vi e inte bra i matchen ...hua
men vinner...yes
pustar ut. ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Heisenberg: jag vill minnas Kolans vallning på en frölundaback i slutspurten mot den där osannolika upphämtningen till en 8e plats 09/10 som lika orättvist, så nog har det hänt även för oss haha
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
The great one: Kinnvall vare som passa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Vad hände med Lavoie på slutet? Klev han av?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Guldet ska hem!
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Propagandus: Vi har studsat tillbaka. Förlustraden är bruten! Jippii!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Att endast ha sätt sista 10 får en att tycka att detta är en rättvis seger på OT.

Fortsatt SERIELEDNING Yeah
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Jaaaaaaa, underbart skönt o orättvist. Detta behövde vi för självförtroendet!

Haukeland med flippassningen blev som en 4:e spelare där, Lavoi smartness och pass, sedan direktskott!!! Så ska det se ut. 😃🍾🙌
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Haha helt sjukt. Aldrig sett oss vinna så orättvist. Hoppas självförtroendet växer nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Heisenberg: ja det där var ju bästa möjliga utfall på en fullständigt bedrövlig insats. Haha Oskarshamn måste ju vara helt vansinniga efter detta.
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Fy fan vad jag älskar att ha fel!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Olle:
Ikväll tycker jag synd om Oskarshamn..
Vi gör två skitmål...
Tre stolpträffar för Oskarshamn i tredje...
En målvaktstränare
räddade oss ikväll...
MÅÅÅÅÅÅÅÅLLLLL
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Timrå IK - IK Oskarshamn 3-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
Helt otroligt att vi kommer få poäng i denna match, lika otroligt som att Dahlen lyckats göra ett ass och ett mål trots en match som måste vara den sämsta han gjort i Timråtröjan. Kan vi till och med vinna i förlängningen? Något som inte stämmer ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2017-11-22
söder över: De var väl f#@ också. Började tro på ett annat, lite positivare, scenario denna sässe.
Det blev ju långnäsa. Blir till att fightas vid de nedre sträcken igen som vanligt. På pluskontot verkar Troja o BIK vara hopplösa så vi boooordeeee slippa kvalgalgen dinglande runt huvudet eller..?
Kommentera

1853383 · »