1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576292 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21

1873807 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
The great one: Blir ju svårt med en rightare iom att det är Lavoie som styr. En grej kan då vara att spela med två på blå eller variera spelet mer med Karlsson på högerkanten som då också har möjlighet att styra med sina fina passningar. Tycker nånstans att man bör överväga att lägga allt krut på en förstaformation och låta den spela så mycket som möjligt vid numerärt överläge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
John Cena: Lavoie-Dahlén, när gjorde de mål senaste på det sättet? Om vi ska lyfta ytterligare ett problem så är det att Lavoie allt som oftast söker en avgörande passning alldeles för snabbt.

När det gäller Larsson så har det blivit så att motståndarna inte behöver kliva upp på honom. Man behöver som sagt inte ha nån är grindvakt på blå. Många framgångsrika powerplay har fem forwards. Är man inte speldum så fixar man det. Men visst, Hardegård är en som i min bok skulle kunna bidra mer som back. Dahlén skulle absolut kunna ta steget upp då det finns andra som kan ta hans roll till höger. Ett annat alternativ är Karlsson. Han har visat tidigare att han har ett ordentligt löd i bössan.

Att lita till att individuella prestationer ska fixa biffen är inget vidare att luta sig mot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
JobbaPuck: Håller med dig att Olofsson inte varit bra på sistone o de e lika med Enock som kladdar med pucken här o där och drar även på sig utv men som du skriver måste päpä bli bättre varför inte spela diamant formation i pp en bra skytt på blå två framför målet o dom andra styr runt pucken bara en liten idé som brukar funka i pp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
John Cena:

Vårt PP är inte helt optimalt idag, även om det funkar hyfsat bra. Faran tycker jag är att vi kör med endast en back på blålinjen. Vi blir sårbara för kontringar samt inte kan skjuta direktskott från back lika frekvent. Westin om han ska lira pp skulle jag vilka kunna se framför kassen i en ”Holmström” roll. På backplats vill jag ha Kinnvall om vi ska fortsätta som nu. Men överlag behöver pucktempo gå upp, just nu letas det avgörande passningar konstant. Istället för att spela enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
JobbaPuck: Jag tycker egentligen att Olofsson inte varit så bra på ett tag nu. Känns lite oschysst att fortsätta köra så hårt på honom som förstacenter även dom matcher där det går dåligt. Erik Karlsson har producerat bättre under säsongen och borde då ha rollen som förstacenter.

Angående powerplay så har flera mål kommit på passningar mellan Lavoie-Dahlén. Det är den enda jag tycker funkat bra i pp. Men om motståndaren läser det så går det bara att göra mål på individuella prestationer som du säger. Larsson tycker jag fungerat ganska bra på blålinjen om man bara tänker sig att han ska hålla kvar pucken i zon och spelfördela. Men han skjuter nästan aldrig vilket gör att han inte blir ett hot. Vem tycker du vi ska använda i hans position istället? Om han ska spela med Lavoie så måste spelaren vara vänsterskytt. Westin har ett av dom bästa skotten i laget och skulle kunna vara ett hot, men han känns för klumpig för att kunna spelfördela och röra sig på blålinjen. Tänker att det skulle se ut som när Hallin spelade back i PP. Den andra backen som kan spela offensivt är Hardegård, men han verkar inte ha en så bra säsong i år. Vad finns kvar då? Dahlén skjuter bra men han har redan en roll på högersidan. Jag själv kan inte komma på någon bättre lösning än att spela Larsson som back i första powerplayuppställningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
JobbaPuck: Svarar på mitt egna inlägg från igår angående några reflektioner.

Var det verkligen motiverat att spela Hållander och Olofsson? De kom hem i måndags efter en hektisk tid i nordamerika. Oavsett så fick de för mycket förtroende, särskilt den sistnämnde.

Nåt annat som stör är päpä-spelet. Att vi ligger tvåa rent statistiskt är starkt, men det känns mer som om att det är baserat på indviduella prestationer än ett väl fungerande och uppställt spel. Hampus Larssons roll förstår jag inte. Som det är nu är han inget hot från blå överhuvudtaget. Vi behöver ingen back där för att safea. Det vi behöver är nån som tar avslut. Man ser också att lagen jobbar djupt i boxen och skär av diagonalaren som Lavoie i 95% av fallen vill slå, och detta gör de mycket för att just Larsson är stationär och inte kommer till skott. Alternativen bör vara flera. Vi har en hel drös av spelare med offensiva uppsidor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
DJ Hemp: Nä ganska väntat med kjell Lönno som varit musiker i hallen i 30-40 år publiken som är ny måste tro att det är någon begravning på gång. Hörde flera som var där och hörde musiken sa går man på hockey för att få sömnmedel i dyster musi???. Klart som fan pajasen har gjort sitt för länge sedan samma intro samma musik i uppehåll under match vilken nivå. Nä lill Lönno håll dig i Sundsvalls kammarkör. Är det så jävla illa att någon måste åka ut i Arenor Hallar och se hur man tänder till publiken. Träffa en ledare från Örebro som garva när han hörde Lönno spela I love it de spela de för fyra år sen när de gick upp Conny Strömberg va med då grattis Lönno
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
DJ Hemp:

5 130 åskådare lyckades för övrigt inte skapa någon magisk stämning men det hade förstås med insatsen på isen att göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Vi fick ungefär vad vi förtjänade i kväll och en poäng efter en medioker insats är ingen katastrof. 52 matcher på ett halvår innebär ungefär nio matcher per månad. Tacka fan för att man inte orkar vara på topp hela tiden. Det är trots allt bara människor som vi snackar om. AIK var uppenbarligen ännu sämre så det lär nog inte vara någon fara på taket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
FH - avdammad:
Det är ju tur att Lekisanden klappar ihop fullständigt ibland med...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Olle: Det ena utesluter inte det andra och han "slänger" sig definitivt inte.

Oskarsbacken svänger snett bakåt med blicken mot Olofsson för att åka i hans väg när han tar fart, samtidigt som medspelaren sticker iväg framåt. En riktig powerforward hade då givetvis kört rakt över backen men för Olofsson tar det tvärstopp istället och han faller ner på knä.

Att han fortfarande kan vara ganska valpig och gör en dålig match i övrigt säger jag inte emot, men i den här situationen var han ur spel p g a annan orsak.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Raggaren Putte: en klar interference eller lägger han sig lätt? Tycker det är endera eller men i 3-3 så chansar man inte och slänger sig för får man inte utvisningen med sig (vilket man sällan får i sudden) så ger man motståndaren ett kanonläge att avgöra. Å andra sidan hade Olofsson kunnat bli syndabock långt tidigare i anfallet efter vår kvittering då han åker och stirrar i taket och släpper sin gubbe helt ren i slottet. Nä Olofsson är alldeles för valpig i sin spelstil, han kämpar och sliter men helt utan någon tanke i det han gör. Han påminner lite om Enock i sin iver men den senare gör mycket färre avgörande misstag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Jag tänker inte kommentera matchen som sådan, men däremot en del som hör den till.

Johan Persson loggar 4:50 min istid, varav 0 i tredje. Vad är det frågan om? Lavoie slutar på 10 blankt. Det är även det en låg siffra med tanke på att vi jagar offensivt hela tredje.

Hugo Enock är en fullständig katastrof. Han har en styrka och det är skridskoåkningen, när han inte sitter på arslet eller fladdrar runt vill säga.

Tror inte de dryga 2000 marginalåskådarna kommer att känna ett alltför stort sug efter att gå på hockey igen, tyvärr. Trots att vi visar att vi kan spela hockey i tredje så såldes produkten in uruselt. Det hade behövts två poäng där i slutet för att övertyga några själar. Var hundratals åskåkare som lämnade innan matchen var slut.

Tack till nån för att AIK rasade ihop. Det här kommer att gå ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Modano: Jag trodde aldrig jsg skulle skriva det men jag håller med dig Modano. När Leksand är på topp är de absolut den svåraste motståndaren. AIK känns mer mänskliga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Olle: Olofsson borde inte vart med ikväll inte ett rätt. Bara att hoppas på AIK i finalen Leksand är flera klasser bättre och tyngre snabbare även fast många här tror annat. Såg man senast på hovet att det går att åka sönder de hänger inte med.Får man möta de så är jag 100% säker att man vinner i bäst av 5. Blir nog tyvärr Leksand men hoppas Timrå vinner mot de eller AIK går rent och spöar de på ett fullsatt Hovet
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Bragd-Birger: Haha med dom där förslagen kan du inte ha nått annat än en sisånadär Ajfone... :p
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Bra 3:e period. Parks såg bra ut o Gnaget torska. Det tar vi med oss. 👍🏻
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Sputnik: borde väl göra det. Men då går man å andra sidan miste om dom stolta ögonblicken när man börjar skriva 'bly...' och mobilen föreslår 'blygdläppsbuffé'.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Bragd-Birger: Skulle inte gråta ifall man vilar Olofsson och sätter Johnsson som Center istället, bra på teka och rejäl över båda delar av isen. Vi har ju överflöd av vingar/ytterforwards att plocka av ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Bragd-Birger: Tips, stäng av autocorrect. Ja det går faktiskt. 😉
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Bragd-Birger: jävla autocorrect. Skriva på mobil suger mer än Almtunas försvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Olle: Nej, har kollat på det nu igen och det är solklart att deras back (57) enbart försöker att stoppa Olofsson nän han ska åka hemåt. Däremot lägger sig Olofsson en aning lätt men en klar interference var det allt.
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Heisenberg: Hoppas vi är klara för final när vi möter Leksand i allafall, så att grabbarna kan gå ut och spela avslappnat. Helst skall Leksand ha AIK i hasorna bakom sig så visar vi vart skåpet skall stå💪
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Hyfsad tredje, men totalt sett underkänt förstås. Grymt trist att uppträda så lojt inför storpublik.

Håller med om Olofsson. Han bör puttas neråt lite i hierarkin nu när vi har överfullt på forwardssidan. Soppatorsk.

Parks kan kanske bli nåt. Såg som sagt bara delar av dom två första + tredje, så här ingen bra bild än. Zetterlund får iaf hemskt gärna fortsätta.

I övrigt tackar vi Västervik för kvällens insats. Läbbig tilltvålning av Leksand dock. Vore ju ytterst onödigt om dom hittade storfilmen lagom till finalen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Förstår inte riktigt, missade första perioden, men Persson, Enqvist och Lavoie såg man inte mycket av i andra, tredje.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Gorkyman: nöjd med förlust på hemmaplan är jag aldrig, speciellt inte när vi har 2-2 inför sista. När man gjort två dundertabbar, ändå får chansen att vinna och sen gör man en till...nä det är magstarkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Vinner vi nästa och AIK förlorar nästa är vi klara för final, om jag har räknat rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
jokklas: Tänkte inte på det först men Zetterlund har ju fått sitt namn tryckt på tröjan, kan det betyda nått för framtiden tro? Parks ser förövrigt intressant ut, trygg med puck bra speed och passningar, syns mer i 5 mot 5 än Lavoie i allafall..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Var det Sverige - Tyskland som spelade i LADAN ikväll!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Olle: Får vara nöjd m 1p trots allt. Synd att de skulle göra årets sämsta insats, med årets bästa publiksiffra :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Raggaren Putte: äh Olofsson faller som en fura bara för att han tittar åt ett annat håll, inte var det nån utvisning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Raggaren Putte: bara jag som tycker Olofsson blir neddragen precis när Oskarshamn vänder?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Timrå IK - IK Oskarshamn 2-3
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
stoff: Ja jag är nöjd trots torsken, även om det kändes som en interference där i Oskars zon innan den sista kontringen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
stoff: Mmm.. men jisses vilken dålig match man gör :-/
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Raggaren Putte: Olofsson sumpar backcheckingen och där var det ridå. Vissa här inne vill ha Molinder på bänken men för i hela helvete, skicka ner Olofsson till juniorerna, han ställer till det tamefan flera gånger värre än någon annan enskild spelare i det här laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
minst 1 poäng mer än aik ikväll iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Intressant att den spelare som egentligen inte tillhör laget (Z) är den som är både klasser bäst och mest laddad ikväll. Märkligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
AIK bytte målvakt inför sista. Verkar ju ha gått lite sisådär. 3-7 nu. Almtuna däremot skämmer ju ut sig deluxe. Ska de klara tvåsifffrigt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Woody: mycket vackert! Så gör en målskytt.

Men Olofsson nära att ställa till det framför egen kasse när han missar markering totalt. Inget illa mot grabben personligen men han bör nöta bänk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
AIK-Västervik 2-5
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Timrå IK - IK Oskarshamn 2-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Woody: Jaaa! Snälla Zetterlund stanma säsongen ut!! Att vi skall behöva vakna i 3:e jämnt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Olle: Iskallt! Z.
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Sputnik: ja passen en halvmeter bakom spelaren tycker jag har gällt för större delen av säsongen. Nu är ju Oskarshamn ganska effektiva ikväll. Ena målet är ett idiotbyte och andra målet är en målvaktstabbe. Vi hade lika gärna kunnat ligga under mot Sollefteå Hockey i den här matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Olle: Klart jag vet att vi inte vinner alla matcher, men som det sett ut under de första perioderna är under all kritik. Passningar en halvmeter fel till lagkamrat, såsar med puck vid 1-1 målet, visst Oskars är bra men nog gör vi dom bra med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Heisenberg: jo han ska draftas tidigt, då ska det gullas. Han skulle kunna lasta 4 självmål och slå 5 indianare och ändå få spela. Samma med Dahlin, uttagen till OS, på vilka grunder?? Finns många bättre SHL backar än han.
Kommentera

1873807 · »