1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578036 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02

1868474 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
JobbaPuck:

Ja, tacka fan för det att vi vann skotten överlägset. Fattades bara. Vi är ett dominant lag och vi leder serien, men vi får kanske inte ut vår fulla potential.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
sargad: Ja, det är nyckeln till vår tabellplacering. Vi sliter håret över spelet långa stunder, torskar mot 'bottenlag' osv...samtidigt som konkurrenterna underifrån över(under?)träffar oss just på dessa punkter. Inte en enda riktig svacka poängmässigt på hela säsongen, aldrig fler än två förluster i rad. Det är det som skiljer oss från pantrar, leksingar och gnagare.

Vore mysigt om Almtuna tvålar dit AIK ikväll. Och att vi sen knäpper Almtuna. Då har vi ett riktigt bra utgångsläge för slutspurten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
JonteD: Jäklar va bra laget är på att bryta embryon till förluststreakar. Det är en gigantisk skillnad mot senaste säsongerna.
Bra med poängspridning inom laget oxå .
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Enough: men titta vilka som gnäller så är de ju bara leksingarna på allt o alla endera är de zebrainsatsen eller målisen i de andra laget!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
söder över: känner lite att du ”preaching to the choir” med mig så jag bevisligen upplevs som HS mest negativa skribent men jag tycker att man ska se på en 3-1 3-0 ledning med tillförsikt då man heter Timrå IK. Vi är bäst på att hålla tätt bakåt (tack Haukeland), när vi leder med 3-0 ska vi vara positiva
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
lincoln: Kristoffer vad röker du kan man få smaka?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
DJ Hemp: Nej, vi vann skotten med 47-20. Och i ärlighetens namn så skulle vi ha dödat matchen både en och två gåner innan de gjorde 3-1. Ett mål som för övrigt kom i spel 5 mot 4 för oss. I deras tredje(!) två mot en i samma boxplay så satt de till slut dit den. Snacka om att vi verkligen bjöd in Pantern där, även om vi stängde ner dem bra i tredje.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Enough:

Jag tror att du överskattar dagens ungdom en aning. De tänker nog inte alls på det där sättet. Därmed inte sagt att de inte tänker överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Enough: Nej nu förstår jag inte vad du menar. Jinxande är väl en kliniskt bevisat fungerande teknik, eller?!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Raggaren Putte: Kan även vara att det numera populära jinxande spelar in.
Likt voodoo dockorna från Haiti tror dagens ungdom på vad som helst
T.e.x Om jag gnäller tillräckligt så överpresterar alla jag gnällt på=mer poäng till TIK
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
SMÅLAND:

Så Pantern vann skotten överlägset!?

Nåväl, det enda jag bryr mig om är våra tre poäng.

Vi leder serien klart men likt förbannat klagar många härinne.

Själv är jag jävligt nöjd med Timrås insats så här långt in på säsongen.

Kanske är många av de som klagar såna som bara har varit med om de bra säsongerna från slutet av 90-talet och framåt.

Vi som har ett längre perspektiv vet att det nuvarande läget vida överträffar den riktigt jävliga ökenvandringen för ungefär 30 år sedan.

Det sistnämnda på ett positivt sätt givetvis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Enough: Tror att det upplevda gnällandet mycket beror på att det finns en svält på framgång och att nu när vi faktiskt har en, om än inte jättestor men ändå fullt möjlig, chans att gå upp igen så är det lätt att skita på sig så fort som laget visar minsta tecken på att sjabbla bort det.

Jag ser det trots allt som ett tecken på engagemang. Hellre gnäll än likgiltighet. Gnäll indikerar i alla fall att nån bryr sig. Sedan är det nog också så att det en person uppfattar som gnäll är en annans uttryck för rättmätig kritik i dennes ögon. Är glaset halvfullt eller halvtomt liksom.

Vi är oavsett glasets status någonstans mellan 5-8 poäng ovanför strecket till allsvensk final nu, så en reality check jämfört med känslan innan säsongen är att laget så här långt har varit en enorm succe.

LALL ON!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Av 21 hemmamatcher har laget gått segrande ur 17st, endast tappat 15 poäng hemma, varav endast två förluster efter fulltid. IMPONERANDE!

Tror att många av oss supporters gärna vill se detta lag lyckas och att man i och med det blir mer engagerad och frustrerad, av situationerna ute på isen, fast det egentligen inte är så farligt. Man vill så väl och bryr sig så starkt att det lätt kan bli en höna av en fjäder.

Man vill inte att det ska ta slut!

10 omg kvar, 5 alt 8 poäng ner till 3e platsen, och det är 30 poäng att spela om, nu önskar jag verkligen att laget kan och kommer lyckas avsluta detta på bästa möjliga sätt.

TA VARA PÅ MÖJLIGHETEN OCH NJUT!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Enough: Antingen ett tecken på att folk i regionen av naturen är pessimistiska, eller att dom förväntar sig mer av Timrå än serieledning i Hockeyallsvenskan.
Det förstnämnda vet vi ju är sant.
Det sistnämnda också.
Alltså är allt i sin ordning.
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Raggaren Putte: Vilken sport pratar du om?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Har aldrig varit med om att så många gnäller över att så många är så dåliga men att vi ändå leder serien.
Menar inte här på HS utan ute i den verkliga världen.
Kanske ett gott tecken att många kräver mer, men många av dom som gnäller mest har inte ens sett fler än 1-4 matcher.
Det är dom som behövs att gå på matcherna.
Själv är jag mer än nöjd , trots att jag tippade att dom skulle bli bland dom två främsta
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
För att sätta lite extra guldkant på kvällen så hoppas jag att ingen missat den extremt viktiga segern mot Tyskland ikväll i VM-kvalet med 17-0. Verkar ha varit en riktig rysare jämfört med gårdagens drabbning mot de franska riddarna. Nu ligger vägen vidöppen mot VM.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Bragd-Birger: du glömde - sjukt skönt hemmafacit vi har den här säsongen. Två nollor på 21 matcher. Fantastico. Gillar Timrå som mest när vi är omöjliga hemma. Då gör det inte så mycket om vi är mänskligare borta. Bland tallarna är det vi som bestämmer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Lyckades se det mesta av tredjeperren, bra nerstängning! Mål i slutet, men närå var det faktiskt aldrig. Dock borde Timrå stängt kvällen definitivt tidigare.

Hursom, bästa insatsen mot pantertanterna den här säsongen. Det tar vi med oss, oavsett om det berodde på oss eller snökaoset.
Och: betydligt bättre att torska mot hest och vinna mot panter än tvärtom.

9 poäng ner till Los panteros. AIK får hemskt gärna torska sin hängmatch. Låt oss inte börja ta ut saker och ting, men...det kunde varit värre. Klart läge för en liten lagga på det här!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Woody: Trendbrott. Igen. Och nu blir ett kval allt mer verkligt. Frågan är nu om Nubben ska förstärka eller fortsätta på inslagen väg.
Vi får nog inte så många chanser till avancemang av den här digniteten.
Vad säger ni?
Spetsvärvning eller förlita oss till befintlig trupp?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Puh, äntligen över.

Som helhet så var det ju jävligt stabilt. En övermodsdipp i slutet på andra men detta måste nog ändå klassas som vår bästa match sedan Leksand. Mycket snyggt i tabellen också. Låt Almtuna bjuda på lite jävel på det imorgon, så är det helt plötsligt läge att torska två raka igen för att få lite spänning.

En rejäl segervirre på det här känns klart befogat. Det kan gå...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
DJ Hemp:
Jag tycker att det är starkt utav Pantern...
Busskoaset... Innan match!
2-3....
47-20 i skott och två kassar!!!
Vi vann igen..
Almtuna på onsdag..
Tråkigt med uppehåll!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Härlig vinst! Det gjorde de riktigt bra.. Nu vill jag faaan inte se det sedvanliga viljelösa spelet som visat sig på bortaplan senaste tiden... Vinn för fan mot almtuna nu och tysta skeptikerna (mig själv inkluderat)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
SMÅLAND: men bara ett....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Slump mål 3-2
Solid 3,e period av timrå
härligt med 3 points
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Bra gjort Timrå! Och snyggt jayjay.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Woody: Det blev ju mål för fan!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Timrå IK - IK Pantern 3-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Skön seger ändå. Ett litet ryck ikväll. Hockey är en underbar sport.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
DJ Hemp: intressant val att ta timeout med gå måls underläge och 43 sekunder kvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Timråit H-sand:

Men varför är så många härinne klagiga oavsett om vi leder, ligger under, vinner eller förlorar? Jag känner inte alls igen Timrå-mentaliteten från förr. Gillade förvisso inte lallandet heller, men det måste väl för fan finnas ett mellanregister också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Olle: sans i debatten... mm sans haglade det i Timrå efter 3-0 målet...

Det är precis som om laget går ner och lägger sig under sin högsta nivå kollektivt helt plötsligt.

Från att visa vad man går för och utmana sig själv på varenda position inom laget till att åka och visa vad man redan kan.

Precis den mentalitet som infinner sig när dom ramlar i en streak med sämre matcher.

Freddan har helt rätt i det han säger om att vara redo. Dom är inte redo nu dom bara är där. Klart dom vill vinna men det får inte kosta för mycket. Dom är bara bäst i serien när dom i laget alltid i varenda sekvens kämpar för att vara bäst...

Så fort man slår av så är man jämna med motståndaren.

Att bjuda på 2-1 3-2 3-1 lägen gång efter annan visar inte på rätt inställning.

Sans i debatten? Jag ser att Timrå leder och att dom leder serien osv, men varför vara nöjd? Jag är stolt över Timrå men nöjd är jag efter att man vunnit sedan är det på nästa kamp...

Att vara nöjd är det effektivaste sättet att mörda framgång...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Enough: Ja, det var precis som att laget till slut landade i friåkning då de aldrig fick det motstånd de förväntat sig. Men att bjuda på 2 mot 1:or tills det till slut blev mål fick ju faktiskt Pantrarna att vakna till slut, så nu lär det väl bli en rysare som vanligt.

Jävligt onödigt egentligen då Pantern inte alls sett särskilt Panterlika ut idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
söder över: när hade vi senast en 3-0 ledning mot NÅGOT lag? Lite sans i debatten, vi har ett bättre läge inför tredje än vad vi haft mot betydligt sämre lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Timråit H-sand: vid 3-0 så slutar man vilja...

Det är bara Boyce kedjan som fortfarande vill ösa på!

Vad fan har hänt med Dahlén? Är febern tillbaka eller? Syns inte att han är under NHL kontrakt på den insats han gör ikväll.

Nä det här duger inte. Dom måste tända till inför tredje och hitta glöden igen!

Våga vinn för fan!

Fan va trist att det är så tomt på läktaren ikväll asså! Jävla snö...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
erathoo: vi leder med 3-1 inför tredje mot vårt värsta boogie team, det tar vi med oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Verkligen nonchalant att släppa till 3st 2 mot 1 lägen i PP
Inte undra på att Pantern får vittring
Skärpning
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Timråit H-sand: verkligen hårsmån från 3-2 också nyss....kom igen nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
DJ Hemp: Men sista 10 väldigt nonchalanta och slarviga!!! Känns väldigt onödigt detta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Ja så kan det gå om man slutar att jobba hemåt. Övermod!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Det går bra nu. Synd att man inte ser matchen. Men det viktigaste av allt är förstås att vi leder.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
hubbenorlen: Tveksamt för vägarna till NHK från Granlo var helt ok. Synd för det är en kanonmatch live..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Herminator: Nu bor jag inte kvar, men morsan sa att hon knappt tar sig ut på grund sv snön. Så det kanske är förklaringen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Hahl Bundy: 2272 spectators på en toppmatch?
Undrar hur många som vände hem efter förseningen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Ett hattrick på JJ vore ju skoj
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Jajamen, perfekt pass och kliniskt.
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg: Kolla Södertälje. Spöade Leksand med 3-0 förra, torsk mot Tingsryd med 5-1 ikväll. Man vet känslan
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Hahl Bundy: Ja nu vore det ju själva fasen om vi inte tar detta o får ett litet gap mot Knätofsarna! Och fortsätter vi så här så ska det bara gå vägen! Så upp till oss själva😀! Kör på nu 💪
Kommentera

1868474 · »