1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580633 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13

2013892 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
JoseGonzales: Passa på och njut så länge det varar du.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
JoseGonzales: Sist jag kollade hade Björklöven granskningsår (2019/2020) för att ni inte klarade elitlicensen. Ni hade alltså inte ens 2 miljoner i concernen i eget kapital..
Sist dom släppte klubbarnas ekonomi låg Timrå på x antal miljoner pluss i eget kapital. 6 683 000:-i eget kapital för att vara exakt. Timrå har bra nog många fler miljoner än Björklöven kan jag lova.. Däremot har ni turen att ha det som kallas externa sponsorer som går in och hjälper till med spelarköp bl.a.
Värt att nämnas är att detta inte är några egna utlåtanden utan baserat på ren och skär fakta. Annars kan jag ju länka till hockeyallsvenskans samt timrå ik’s hemsida där dom visar vilka klubbar som inte hade 2 miljoner eller mer, samt timrås resultat inför 19/20. Men detta vill jag också säga att jag absolut inte menar något illa eller så, jag tycker det är skitkul att det är norrlandslagen i topp, och önskar er lycka till i år, ni har haft det tufft många år tillbaka i tiden men verkar vara på väg mot bättre tider nu. 👍 Hellre löven än Modo😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Tycker det är viktigare att ha en fungerande lagmaskin än ösa pengar på spelarköp. De enda som lyckas i svensk hockey med många dyra spelare är väl Frölunda
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
mikenomad: Tänker mig något sånt här, fast i den härliga dollar-färgen så klart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
JoseGonzales:

Är du hejarklacksledare i Björklöven? 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Hassan: Vi har nåt som inte ni har, vi har massa pengar det har inte ni, ni, ni, ni ni :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
JoseGonzales: Du kan vara lugn, jag hade hoppats precis lika mycket att det går åt helvete oavsett om det är ni, Olofström, Almtuna eller Brunflo. Alla har väl kämpat i precis lika många år. Sympatier för att det gått dåligt några år får ni inte av mig i alla fall.

Just nu är det ni som har cashen och kastar pengar omkring er hej vilt. Sedan om det är en minecraftmiljardär, nån ur släkten Bonnier eller en handskfabrik som skjutsar in degen är ju helt oviktigt. Det betyder inte att jag tycker att ni är ekonomiskt dopade, men jag hoppas fortfarande att det går dåligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Hassan: Att vi har företag nu som skjuter till pengar utanför ordinarie budget är ju såklart jättekul!
För sanningen är ju att ni hade betydligt mer pengar i kassan än oss då säsongen började.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Hassan: Jag förstår tanken bakom men för mig är den orimlig. Löven har krigat i 20 år för att åter nå elitserien, det har alltid varit motgångar och nu första gången löven har medgång på typ 10 år så vill företag lägga in pengar och löven har en stark trupp och då ska vi klassas som ekonomiskt dopade lag som Leksand eller ett praktfiasko som AIK. Tycker inte vi kan ses som något av dom!

På något sätt känns det som att löven för en gångs skull borde få spendera pengar nu när vi har någon som vet hur man gör! Sedan riskerar inte löven någon ekonomi (ingen som sagt det) då pengarna kommer från sponsorer så kommer inte löven falla ihop direkt nästa år och bli ett AIK!

Hoppas som sagt det är Löven - Timrå som tar dom två platserna mot SHL :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
JoseGonzales: Att vi inte har en bred spets beror ju på att vi inte skiter guldtackor som man uppenbarligen gör i umedalen. Folk hoppas ju bara att ni är nya AIK eftersom man alltid hoppas på den svage. Alltså den som inte hittar guldglitter i sina fickor varje morgon.

Det är ju därför man myser när leksand värvar bröderna bratwurst för halva bygdens BNP och sen torskar. Eller att AIK plockar in gubbe efter gubbe för att sedan falla plattare än plattan. Det är precis samma sak med blöven i år. Miljonerna rullar och man vill ju bara att det ska gå åt helvete.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Sputnik: Jag förstår verkligen inte varför folk beskriver löven som nya AIK. Alla som vet någonting om hockey vet att Kenttä scoutar spelare kanske noggrannare än någon annan. Pratade med över 30 personer plus såg över 30 timmar material endast för Cannata exempelvis. Majoriteten av spelarna i lövens trupp har spelat med någon/några tidigare och han har på så sätt byggt ihop en kemi. Kollar man lövens matcher ser man att inte en endaste spelare inte följer filosofin och gör jobbet i varje match. Liss har inte varit något undantag i den.

Sedan måste jag fråga, ni säger att ni har all spets ni behöver. Ni har en kedja som producerar allt, vad händer om en av dom är skadad 2 månader? Då behövs bredden jag inte riktigt tycker ni har bland producerande spelare. Med det sagt hoppas jag att Timrå hellre tar sig upp än MODO då deras fans har ett öga och noll insikt. MODO har dom 25 bästa spelarna i hela ligan enligt deras fans..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
mikenomad: Jo klart att man förstår att han blev hutlöst dyr när man fått reda på att Kentää sitter på miljoner i överflöd. Hoppas ju givetvis de också likt AIK faller platt. Men hur som haver hade jag gärna sett en spelare till med lite mer spets i offensiven hos oss, helst en spelskicklig cemter om man får välja då. 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Sputnik: Sen säger jag eg precis tvärtom, att jag i n t e tycker du är okunnig. Jag förstår bara inte vad en spelare som kostar vad Liss lär kosta skulle göra för oss. Vi har rätt hygglig spets redan, han vore ett jävla lyxköp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Sputnik: Jag tror inte vi ska jämföra Wahlgren med Liss. Lär skilja en del i omkostnader där
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Sputnik: frågan är hur bra han är under ett kval. Är han beredd att ta smällarna, kommer han trampa dom sista skären då benen skriker eller kommer han bara göra det han alltid gjort dvs jobba för lönen och inte för klubben han spelar för?

Björklöven känns lite som AIK ifjol tycker jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Sputnik: Sen vet jag inte varför Liss inte skulle passat in i Timrås spelsätt? Björklöven om nått lag är väl ett organiserat lag som jobbar hårt tillsammans. Kentää skall tydligen vara väldigt noggrann när han scoutar sina spelare med karaktär etc och har uppenbarligen hört bra saker om Liss.
Jag kanske är hockeyokunnig som du säger, men jag tror faktiskt att Liss skulle färgat vårt lag offensivt.🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
mikenomad: Jag skrev för att förtydliga med.glimten i ögat från början, inte menat att dra igång nån pajkastning precis.. men Liss har trots allt fått spela i 3 kronor för bara 2 säsonger sen och jag såg han en del på nära håll i Västervik. Gillar ändå hans spetsegenskaper och håller fast vid att det är en klasslirare på HA nivå. 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
mikenomad: Haha chilla mannen. 🙂
Förstår hur du tänker men som eftersom man själv är högerskytt själv så går man igång lite extra på högerskjutande snipers. Sen är jag inget fan av dagens svenska hockey som enbart skall utgå från fart, fart fart. Och man viftar bort spekare med spetsegenskaper pga speed etc.

Jag hade bytt ut Wahlgren mot Liss alla dar i veckan. En spelare som är Menlös, osynlig, klen you name it. Olle Liss har mäktat med lika många poäng som Walle på 22 omgångar typ, För att ta ett exempel. 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Sputnik: Om du tror Liss är en spelartyp Timrå IK anno 2019/20 behöver måste jag kraftigt revidera min syn på dina hockeykunskaper. Kortsiktigt, populistisk hockeyfilosofi är vad det står för. Smålands idéer ska vi inte prata om. Klasen? Ja det känns ju jävligt rimligt. Eller inte. Vi har ett lag som hänger med bra i toppen och spelare som profilmässigt bör vara nåt att hålla i när det drar ihop sig. Killar som kan avgöra en match med ett mål el två är väl knappast en bristvara i dagens Timråuppsättning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Sputnik: .Jag tror inte Liss är den spelartyp som Nubben söker. Nubben vill ha unga utvecklingsbara spelare,så tolkar jag iaf hans lagbygge.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
mikenomad: Ja och vad kass den där Olle Liss är 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Raggaren Putte: Det finns spelare som bidrar med olika moment i sitt spel ..
Berglund han han gör inte mycket kreativitet , sen i alla moment , tacklar för ofta för att hinna med sitt jobb tillbaka , för dålig på skridskorna för att hinna med , dålig målskytt , att spela boxplay några minuter på en match gör ingen spelare större ,
det är det kreativa spelet som räknas och att göra sina medspelare bättre och göra mål och skapa målchanser för sig själv och medspelare
En brunkare med sådan erfarenhet är inte mycket att ha .
Lindholm han brukar för mycket energi för att göra ett bra jobb , stressad, jagade, plan löst jobb i sin kedja , hamnar oftast liggande på isen ,
Boyce är en blandning av dessa.
Dom två vilka är det ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Fy fan vad usla Mora är!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Jensen_12: Skön seger, men lite bleka var väl motståndet?
Nu kommer hellweek, hoppas vi kan knipa 4 av 5.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Clay.2: Vet inte vilken den där Lindblom du snackar om är, men antar att du syftar på Lindholm.

Själv kan jag inte förstå att han hamnat lägst i hierarkin av brunkarna i laget. Han behöver inte höja sitt spel mer för att fylla den roll han har haft. Kan inte se vad som motiverar att exempelvis Jansson, Kaijser eller Wahlgren skulle peta Lindholm från en av brunkarkedjorna i det här laget. Lindholm gör sitt jobb i varje jävla byte hela tiden, vilket är mer än vissa andra gör.

Kan köpa att Berglund och Boyce går före på gamla prestationer och kulturbärarmeriter, men ur brunkarspelmässig synvinkel är Lindholm inte sämre än någon av de 5 nämnda denna säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
söder över: Sen för att göra Westerlund rättvisa så är det val en av hans få svaghet som jag ser det. Han är spelinteligent och placeringssäker. Sällan han blir rundad i 1 mot 1 situationer tex. Med det sagt ser jag han mer som en tvåvägsback och det kanske är det han bör se sig själv som. Tycker ändå han behöver ett par säsonger till i Sverige eller övriga toppligor i europa innan han är mogen för NHL dock.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Sputnik: håller med dig där! Enklare och snabbare.

När medspelarna står och gömmer sig kan han försöka transportera.

Han rör sig fint men är inte direkt Hardegård/Lello på offensiva blå...

Men man saknar Nielsen asså...
När ska han satsas på för utveckling?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Knylan: Jag har faktiskt tänkt lite så angående Westerlund med, att smalna av sin to do list alltså. ibland känns det som Westerlund själv har svårt att veta vilken typ av spelare han vill vara och har målat upp sig själv som en offensiv back. Tycker inte riktigt han har skottet för att vara en toppback offensivt, inte än i allafall. Skall jag vara ärlig så kanske han skulle börja försöka spela lite enklare och skippa sina lite onödiga pucktransporter ibland och bara låta pucken gå mellanåt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Bragd-Birger: Jag tror att Wahlgren är en av de där spelarna som Nubben kan fixera vid då han ser någon potential som inte alltid är helt enkel att hitta för alla andra. Som David Westlund t.ex. men även med goda exempel som Anton Wedin och Didrik Strömberg.

Nu är ju Wahlgren en etablerad stortalang så jämförelsen haltar väl en aning, men han har nog långt ifrån fått sin sista chans. Det viktigaste i dagsläget är väl att vi kan hitta en roll för honom där han hela tiden kan bidra och då behöver inte det nödvändigtvis handla om att vara en poängspelare för där är han bevisligen inte redan i år. Men han är jävligt spelintelligent och kan bidra på andra sätt, bara han smalnar av sin egen to do-list.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Svårt att se Wahlgrens storhet. Känns medelmåttig på det mesta, inga direkta spetsegenskaper. Lägg till att han även undviker närkamper så har han mer på en innebandyplan än en hockeyrink att göra. Han är liksom överallt och ingenstans. Så svårt att se att det ska kunna ”lossna” för honom, tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Bragd-Birger: För mig så känns Wahlgren som en spelare som har allt nödvändigt för att bli en bra hockeyspelare i sig, men han har huvudet någon helt annanstans. Han är nog van att det mesta kommer av sig själv och inte behövt jobba så hårt för det som junior. Att ge han chansen en hel säsong är att gambla, men det gillar ju nubben. Grabben är iaf i en uppåtgående trend och kan han bygga vidare på det kan han bli viktig då vi behöver det som mest.

Bara spekulationer såklart men jag hoppas innerligt att han lyckas, bara för att Modo gav upp på honom!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Woody: håller med om att Wahlgren förmodligen gjorde sin bästa match i timråtröjan. Bara hoppas att han fortsätter därifrån, för jag börjar tvivla på att nubben släpper honom.

Spelmässigt totalt tycker jag att det går framåt. KHK v a r riktigt jävla usla, men så klart att Timrå hjälpte till att få dom dit. Bara det att man backar i bp när #54 har pucken och får glida in i skottytan...där visste man att det skulle bli mål redan när han laddade upp slaggat.

Nu blir det spännande matcher framöver, mot toppkonkurrenter. Status på Nässlan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
JanneH: Jag märkte det också, tyvärr. Resultaten skymtade förbi när jag såg matchen i efterskott. Vi går hoppas att JP löser det åt oss i dag istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Jag hoppas att det var det här som Ante Karlsson syftade på i höstas när han sa att vi måste ha tålamod innan det nya spelsystemet sätter sig. För det har onekligen sett bättre och bättre ut!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
JanneH: Efter gårdagens match är det 2 spelare som inte höjer sitt spel ..Berglund och Lindblom
Det händer inget med Berglund rent ut sagt .. dålig .tackla spelare som spelat pucken ? ! Värdelöst .
Lindblom ..har han hunnit fatt den spelare han jagar ..nej
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Woody: det var västervik som förlorade, VIK möter Mora borta idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
sargad: Dom ska bo över i Norrland pratade kommentatorn om på Cmore.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Bragd-Birger: Svårt att säga om det var motståndet eller Timrås insats som gjorde klasskillnaden. För klasskillnad var det. Hur många skott mäktade de med? Åtta? En bra match överlag. Är det den nya given att backen bär upp pucken och sen droppade bakåt till en forward med fart. Känns som det skapade mer ytor än tidigare ändå. Oavsett nivån på motståndet var det högre tempo och mycket bättre passningar och rörlighet på Timrå i kväll! Jag tyckte att Wahlgren tog ett kliv framåt i kväll och visade sig mycket mer. Han har bevisligen både fart, teknik och skott, men hans självförtroende verkar vara vid fotknölarna. Hoppas han får order att bara köra och att det är okej att misslyckas så länge man försöker. Han har så mycket mer att ge. Och så Ohlsson, men det börjar nästan bli tjatigt. Gud, så den mannen sliter och åker skridskor. Okej, många andra topplag, men VIK förlorade väl. Mer sånt här nu framöver. Hoppas det håller i sig!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
JonteD: Jag skrev ju just att Freddan är kung. Är inte det trevligt för Timrå? Har själv aldrig blivit raderad, jag måste ha varit snäll hela tiden...Har ni varit dumma?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Costanza: Tänkte bara säga att vi raderar inte era lustiga inlägg här som de verkar men stoppar man in näbben på eran bok då blir man raderad innan man skrivit sista bokstaven så schas med er om ni inte har ngt trevligt att säga om Timrå elr nå konstruktivt!!! Jag är bara ärlig o talar om vad jag själv upplevt på eran bok!!!!😠😠😠
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Bragd-Birger: Eller injicerar.
Blir dyrt de för Klaskronorna, att ligga på turne flera dygn. Kan ju förstås bo billigt på Höga Kuste camping och käka nudlar uppkokta på stormkök.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Costanza: Tycker du? Nice, vi har många kungar i vårt lag. Överlag är det kungligt att vara Timråit. Men det vet du såklart redan 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
sargad: morötter knaprar man.
Om kommentatorn hade koll skulle KHK hänga kvar norröver och ladda för att spöa Modo på tisdag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Costanza: schas ohyra💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Bragd-Birger: Morötter?
Klaskrona har ju ett "vettigt" upplägg. Bortamatch Timrå fredag, (Buss hela dan hem under lördag. Hemma söndag. Buss till Övik hela måndag) och bortamatch Modo på tisdag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
SMÅLAND: ja men både banjolider och griskatter tog också full pott ikväll. Blir en viktig match i Karlskoga på onsdag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Bragd-Birger: Antagligen rocknrolltobak gjord på mögliga sopor!!😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Tikkare: Det du egentligen vill säga är att Freddan är kung...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
JonteD: defensiven satt klockrent, iof så var Kallekrona rätt så tama. Eller så gjorde Timrå dom dåliga. Hardegård växer mer och mer och börjar se ut som en härförare där bak. (Lateblomer) är att ta i,killen är ung fortfarande och kommer garanterat spela i SHL inom nåt el några år.!
Wahlgren såg het ut ikväll som sagts. Jonte! No comments!!!👍😛
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Gorkyman: Täckte ett skott, gjorde något byte sen klev han av.
Låst ämne

2013892 · »