1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22

2027123 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
hockey_21: ja men är inte han en robot?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
RasmusVS: Tydligen Rikard Palmberg.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
cloon: Nej, för vem fan vill spela i IK Oskarshamn?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
hockeyärnice: Almtuna tar extrapoängen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
erathoo: 5-5 Bofors-Almtuna nu..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
erathoo: AIK är även de helt utspelade på hemmaplan men har lyckats hålla nere siffrorna till 1-2.
Dålig dag att vara hemmalag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Märkliga resultat ikväll so far...
Almtuna har 5-2 mot Bofors borta, Säckgänget Kristianstad har 6-1 borta mot Tingsryd.

😳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Spock: JaJa , naturligtvis så åker många med egen bil ,, inte så många kanske 100 - 200 st en vanlig match .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Synct: ok .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Clay.2: Ok, så folk norr om torsbodabacken bryr sig inte heller. :-p
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Clay.2: Varför kommenterar du mitt inlägg om du inte svarar på min fråga för fem öre? blir lite virrigt, man behöver inte kommentera någon, sudda bara namnet innan du skriver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Hörde dagens roligaste skämt...:

- Vad säger en Modolid när han vill göra slut?
- Hörru ja tro hä ä bäst om vi bara ä kusiner...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Synct: Kan man inte få en klubbkänsla på grund att man trivs i klubben ? sedan beror det på mycket mer än hockey ,familj , jobb , är man ung och vill ha äventyr . Någonstans vill man väl landa i sitt liv någon gång men var , i Timrå eller Sundsvall.
Sedan tar Timrå hand om sina spelare tillräckligt ? , är Timrå , Sundsvall ett ställe där man vill stanna ..ja om man får ett bra boende och kamrater i sin närhet .
Nu byts det spelare nästan mer än man byter kallingar , det blir ingen stomme , grund kvar i laget ,
Skulle det vara kul om man skulle bytta arbetskamrater varje 7månad ?
Tror inte det .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Clay.2: Palmberg visade väl redan då att som förste man dra efter SHLdebaclet. Hann Timrå spela klart serien? Skulle som Nubben aldrig fundera på att kontakta Palmberg igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Clay.2: Dock så kommer det nya generationer härnösandare som till största delen håller på Timrå IK. Åren i SHL har gett effekt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Spock: Det är ca: 10-15 st som åker Hockeybussen ifrån Härnösand .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
TIK1928: Svårt att motivera folk i Hudiksvall att åka till Timrå en vanlig jobbonsdag för att se Kristianstad, tänker jag.

Med tanke på detta "Hockeybussarna går både från Sundsvall och Härnösand även detta år!"
Så verkar folk inte bry sig om Timrå IK söder om Njurunda eller väster om Matfors.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
TIK1928:
Fan shit, du behöver inte bli arg för min skull.

Jag hade aldrig hört talas om begreppet tidigare, än hellre att det skulle vara relaterat till Timrå IK.

Från webbplatsen du länkat var det lätt att finna denna information :
"
Ett frivilligt kommunalt samarbete mellan sex kommuner; Hudiksvall, Härnösand, Nordanstig, Sundsvall, Timrå och Ånge.
"
Ett intressant och väldigt bra initiativ från kommunerna. Gynnar förmodligen den största staden, alltså Sundsvall, mest men men.

Oavsett vad, handen på hjärtat.
Timrå IK är inte ohotat det populäraste hockeylaget i dessa kommuner.
Max hälften. Sundsvall, Timrå och Ånge tänker jag då.

Hudiksvall är Brynäs stad
Härnösand hör minst lika mycket eller mer till MODO.
Nordanstig = Brynäs/Timrå /Bandy?

GIF Sundsvall kan dock börja skörda lite mer spons från utkanterna av regionen. Men det är en helt annan femma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
RasmusVS: Det du just fått ett kvitto på är hur verkligheten ser ut! Dagens generation är generellt individualister i sina karriärer. Det har ingen påverkan på kvalet. Tror du någon från Oskarshamn nobbat TIMRÅ med högre lön om Timrå vunnit?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Clay.2: Ibland verkar folk tro att Palmberg är skyldig oss något, eller att han verkar haft något slags klubbhjärta han sviker. Oskarshamn är desperata och dom betalar han väl okej. Han lär få mer betalt där än borta i Belfast. Jag önskar han all lycka, han gjorde en fin säsong hos oss. Han kan knappast välja och vraka bland klubbar.

Skulle jag jobba för ett företag som går i konkurs t.e.x eller några andra bakslag som gör att man får börja om på en lägre nivå, då hade jag inte direkt känt mig skyldig och sökt mig dit igen för en lägre lön då det finns andra jobb som betalar mig mycket mer, bara för att jag var med i teamet som var med när båten sjönk. Det är inte Palmbergs fel att vi hade en trupp som var byggd för att klara ett kval.

Sen jämför du Dahlen, Ja han har klubbhjärta, men ser man på det ekonomiskt, San Jose betalar Dahlens lön, han tjänar mest i hela HA, och han hade tjänat exakt lika mycket om han hade spelat i SHL. Är folk här inne verkligen så säker om Dahlen hade spelat i Timrå om han t.e.x hade fått 20.000 i månaden, kontra säg... 150.000 i HV71? det är jag inte så säker på. Han har en enorm ekonomiskt trygghet med tanke på att San Jose betalar hans lön, och behöver inte ta ställning till det.

Därav är jag genuint nyfiken på vad du ser som "droppat över?" vilken gräns har Palmberg nått?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Clay.2: Räknar man klubbkänsla så ska väl framförallt Boyce o även Berglund räknas in
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
TIK1928: Och nej... alla håller såklart inte på Timrå, men det jag menade var väl att många gör väl det runt om i regionen, som idag har en befolkning på lite drygt 200.000.. Att fylla en arena på 6000 pers borde inte vara så svårt om biljetterna är gratis.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Spock: SUNDSVALLSREGIONEN. Vet du vad det är ????? Googla får du se. Det är en sammanslagning av flera jommuner som tillsammans sammarbetar för ett bättre företagsklimat. Några av kommunerna är Sundsvall, Timrå, Ånge mm mm.......... Och den Regionen heter ”Sundsvallsregionen.” INTE samma sak som Kommun.........
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Gorkyman: Tror hela världen tar Rahimi över Drugge även om Rahimi skulle vara lårbensamputerad...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
RasmusVS: Nerverna eller intresset...
"Vad spelar det för roll var den här klubben spelar nästa år? Jag är ändå inte här. "

Lex-fuck you, got mine. Drabbade förmodligen Solnas hockeybockey-lag någon gång runt mars förra året också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Clay.2: Klubbkänsla är väldigt sällsynt i dag, vilket gör Dahléns val så mycket större i mina ögon.
Jag har alltid sett Palmberg som en legoknekt, nu har han inte haft så lång proffskarriär, började spela HA 2015 som 26-åring.

Salomonssons övergång tycker jag är värre med tanke på hur hans snack kring Timrå gick, även om jag önskar att Palmberg inte lyckas i IKO. Att vi har två spelare som lämnat TIK för att gå till den klubb som slog ut oss kanske är någon form av kvitto på vilken karaktär vissa spelare i truppen hade i fjol, och varför inte nerverna hölls i schack.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Gorkyman: Vad säger man om Rickard Palmberg , man är med och spelar ned Timrå till HA och nu väljer man Oskarshamn som är på väg till ?
Man skall inte prata moral eller klubb känsla men ibland droppar det över .
Vore det inte ett skäl att komma tillbaka och hjälpa Timrå upp igen , det är få som har den känslan .!
Timrå har en Nu ..Dahlen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
TIK-Lund: Visst är det till stora delar så, men en stor back som också är fysisk har stora fördelar. Tar heller i mitt tycke Sveriges bästa back Rahimi än Drugge, även om skridskoåkning och spelsinne är någorlunda lika. Tycker flera av TIKs backar skulle behöva vara mer fysiska, de förlorar de flesta kamper, och har tufft att få fast motståndarna mot sargen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
TIK-Lund: Med det innehållet är du ursäktad varje gång!
Snygg sammanfattning av läget.
Man har saknat legendbroder Nomaden sedan han kastade in TIK-Handduken.
Humorn, distansen och rutinen att tänka en extra gång innan man kladdar ner sina tankar, känslor om laget i sitt hjärta.

Jag läser nya HS-förmågors försök till Satans verser på vårt forum.
Många gånger tänker man hur hamnade du här?
Snubbar, har ni stått på en is med en klubba 2 skridskor och skydd därtill.
Har ni fattar hur snabbt det går nere på isen i modern hockey?
Har just du skills som gör att du kan dissa en spelares utveckling och på vilja grunder?
Vad vill man uppnå förutom att tangentbords-kräkas?

Så därför, TIK-Lund fortsätt ditt balanserade tyckande.
Hoppas att några kan ta lärdom av dina rader.

Stort tack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
fermo: Denna region har sackat efter andra regioner som växer snabbare. T ex Umeå, Uppsala, Örebro, Jönköping och Linköping. För att inte tala om våra tre storstäder. Relativt sett betyder det mindre publikunderlag, mindre underlag för spelarrekrytering samt mindre antal sponsorer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
JanneH: När vi pratar om befolkningssiffror, så kan jag tala om att i hela Medelpad, i kommunerna Sundsvall, Timrå och Ånge så bor det knappt 125 000 invånare och det har det gjort så länge jag minns. Och jag har varit med i ganska många år. Så medan Sveriges befolkning har ökat kraftigt de senaste 50 åren så har Medelpads befolkning stått stilla hela tiden. På 1960-talet var Medelpads andel av Sveriges befolkning 1,6 % men idag är den nere på 1,2 %. Det är ju därför som Medelpads idrottslag har fått allt svårare att hävda sig i de högsta serierna. Vi är alltså ett ganska litet distrikt i dagens läge.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
TIK-Lund: Mycket bra skrivet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
TIK-Lund: Man kan inte än annat att hålla med .
När det gäller J20 säsongen 2016-17 är väl det den bästa säsong som har gjorts på 2000 talet att Timrå skall komma dit igen känns långt bort .
Man måste nog bli bättre att rekrytera spelare i närområden , Västernorrland , andra län , många talanger finns det och dom kanske inte komm hit självmant , det finns mycket att jobba med i klubben och finns det då ledare , ekonomi att göra den satsningen .
Det vet vi inte .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
TIK-Lund: Du sätter ord på hela mitt Timråhjärta just nu!
Tack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Bragd-Birger: ja minns jag rätt så bytte väl IKO till sin 2e keeper Rifalk efter att deras 1e keeper klappat igenom i 1a matchen mot AIK i HA-finalen. Å vi vet ju vart det slutade :-(
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Spock: jag gissar att de där extra 100 000 pers bor i Småland!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
RasmusVS: Haha jag köper vad du skriver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Spock: Just det, Svenska Spel Trophy tror jag det hette när vi gick upp.

Ja, det håller jag med om men MECA Hockey Race var så dåligt att det blev bradåligt, som en parodi på dåliga sponsornamn. Ett Hockeylopp låter ju sjukt flummigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
"Tidigare Meca Hockey Race blir nu Svenska Spel Trophy. "

www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2018/02/22/nytt-namn-for-kvalet/

Meca var inte bara en säsong, men det var 2017 som var sista gången det kallades så.
Verkar som om att namnrättigheterna aldrig såldes 2019.

Bästa citatet var väll Nubbens parafras på Dahlén "Blire nå jävla MECA då skiter jag i det".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
TIK-Lund: exakt!. Och vart tog pengarna vägen efter förra säsongen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
RasmusVS: Alltså MECA var ju bara en säsong. Det hette egentligen något annat när Timrå gick upp och inte ens deltog i det. Samma sak förra säsongen.
Personligen tycker jag att all typ av sponsorer i namnet låter förjävligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Nu skriver inte jag så våldsamt mycket här längre men dagen till ära så skulle jag vilja ge mitt synsätt på vissa av ämnena som behandlas härinne.

Vad gäller utlåningen av Nielsen så kan jag inte riktigt förstå varför det blir sådana protester. Att unga spelare går in och överpresterar långt över sin förmåga i enskilda matcher är inget ovanligt alls, likaså med try-out spelare för att sedan återgå till ett normalläge när väl vardagen gör sitt intåg.
Att spelare står för enskilda "makalösa" insatser under en begränsad tid är absolut ingen direkt indikation på "potential" utan allt som oftast ett resultat av ultimata förutsättningar som är orealistiska att fabricera över tid.

Med detta sagt så säger jag inte att Nisse inte kommer kunna bli en bra back på sikt, däremot kommer han inte komma upp i den nivån vi såg i kvalet förra våren och det finns absolut inget motbevisar detta med undantag för minnet om ovan nämnda "epok". Speltid och sedermera utlåning är helt logiskt efter prestation.

Beslutet av att vila Lerebäck lite sporadiskt är heller inget konstigt utan frågetecknet som uppstår är het sonika grundat i supportrarnas oförmåga att döma spelare lika utan förutfattade meningar. Lerebäck (m.fl) har en "bra back aura" och Södraberget, Lander och Ohårde har en "dålig back aura". För mig är det uppenbart att Leon inte riktigt orkar spela sitt annars väldigt på mig, positivt överraskande spel över tid. Utan får problem med tanke - handling när kroppen börjar bli lite sliten. Vilket inte alls är något konstigt för en såpass ung spelare men oförmågan att inte kunna se skillnaden mellan hans insats från matchen innan han fick vila till gårdagens utan helt enkelt dra strecket vid "hurrdurr, kolla vad bra Lerebäck är, varför fick han inte spela tre matcher, Freddan är sämst, avgå alla, hurrdurr" är ju en av anledningarna till varför det måste vara en mardröm att jobba som tränare i Timrå IK.

Vad gäller storleken på backar är det i dagens hockey nästan helt betydelselöst med undantag för spelet framför eget mål. En bra back är inte fysisk längre, en bra back stänger av ytor och drar ned tempo hos anfallarna konsekvent. God skridskoåkning går långt före storlek i önskvärda kvalitéer tillsammans med spelförståelse och teknik.

När det kommer till egna spelare, i synnerhet J20 och a-laget så har väl ändå Timrå rent generellt varit en av de bättre klubbarna i landet på att hantera och förvalta spelare ur sin egna organisation de senaste åren. Varför skulle man ha slutat med detta arbetet nu, när inga direkta sportsliga förändringar genomförts som eventuellt påverkat? Nu har jag inte sett tillräckligt med J20 matcher för att säga huruvida Timrå agerat rätt eller fel gentemot vissa spelare men historiskt sett så är det försvinnande få gånger man inte förvaltat sitt junior-kapital åtminstone hjälpligt framgångsrikt. Kan ju helt enkelt vara så att man inte anser det finnas någon "egen" spelare som varit mogen för A-lags spel hittills i år.
Nisse var långt ifrån mitt förstaval förra året men att det föll såpass väl ut måste väl vara en indikation på att den sportsliga ledningen faktiskt har koll på sina spelare.

Den sportsliga ledningen och då tänker jag främst på Nubben/FredAnte måste väl ändå såhär långt få ett godkänt när vi ser till målsättningen?
Även om beslutet att spela lill-Dallen med uddamålsledning och motståndaren plockat målisen gör mig rent taktiskt helt -rosenrasande så ser många andra saker oerhört mycket bättre ut i år än förra, och multiplikativt med "succé-året".

Dock finns det två aspekter i spelet som Timrå måste få bukt med och det oroar mig lite att jag inte ser några direkta försök till detta och ställer mig lite frågandes till varför.

1. En sak som har blivit mycket bättre sedan Ante anslöt är backarnas förmåga att spela sig ur press. Däremot har de snabba spelvändningarna helt försvunnit och 100% med undantag för firma Ohlsson/Dansken så besitter inte Timrå något kontringsspel överhuvudtaget. Samtidigt får det vårat kontrollerade anfall sig en jävla törn. Vid detta laget vet varenda motståndare exakt vad som händer när Timrå anfaller, till 100% (undantaget Ohlsson/Madsen och då i BP) och behöver egentligen inte göra något annat än att ligga på rätt sida pucken, man kommer heller inte straffas för att spela "för aggressivt" då Timrå aldrig vänder spelet direkt.

Det är nästan helt omöjligt att "gå bort sig" mot Timrå.

Ingen som ställer sig frågan varför Kristianstad orkar hålla sin game-plan hela matchen mot Timrå men max en period mot exempelvis Burkölen?
Björklöven straffar lag direkt när motståndarna gör misstag, och ju "sämre lag" desto svårare blir det att försvara sig när man börjar bli trötta och man per automatik inte vet hur spelet kommer vända.
Timrå är istället jävligt förlåtande och så länge motståndarnas backar håller sina markeringar behöver man inte ens räkna in Timrås spelare, riskfritt att tappa sin gubbe.

2. Timrå gör inga mål på sina "andra-lägen". För det första räcker det inte med att bara "skicka folk på mål", det är en lögn, detta måste man träna på.
För det andra så är passningsspelet generellt i Timrå alldeles för långsamt men i synnerhet i offensiv zon.
Det ska inte krävas Ohårdes gudabenådade förmåga att gissa fram sina höstlöv för att pucken ska träffa målet. Det ska räcka med att motståndarna inte hinner parera.
Kan helt ärligt säga att jag spenderar mer tid att irritera mig över bortkastade målchanser pga pucktempo i både 5 mo 5 och PP än något annat i Timrå denna säsong. Dock rätt jämnt mellan det och läsa härinne om hur dålig Lander d.y är.

Slutligen vill jag skriva några rader om Timrås organisation.
Ledningen måste ta fram tydliga regler för hur den sportsliga verksamheten skall bedrivas och köra på det och något som jag som supporter förstår och i förlängningen förhoppningsvis står bakom.

Exempel: Timrå IK skall med utbildning och utveckling bedriva A-lags verksamhet på så hög svensk nivå som möjligt efter följande premisser:
30% av spelartruppen i A-laget skall komma från den egna organisationen.
Minst 2st kontrakterade spelare i A-laget skall vara förstaårseniorer från den egna organisationen.
Vid skador under 6 matchers frånvaro skall ersättningsspelare komma ifrån den egna organisationen.
Minst en tränare/ledare i A-laget skall komma från den egna organisationen.
Minst en spelare i landslaget skall ha Timrå IK som moderklubb.

etc etc.

(OBS ovanstående enbart regler för verksamheten tagna ur luften, kan vara vadsomhelst).

Sätt korta och långsiktiga mål för verksamheten som allmänheten får ta del av och
Regelverket för målsättningen skall definiera huruvida framgångsrika vi är i de kortsiktiga målen.

Har vi för dåliga egna produkter för att leverera sportsliga resultat så är det där vi får lägga krutet dock utan att frångå regelverket.

Är medlen för komplettering av spelare utanför regelverket inte tillräckliga för sportslig framgång så är det intäkter/marknadssida som fokus skall läggas återigen utan att frångå de reglar man fastslagit för den sportsliga organisationen.

Tycker ledningen i Timrå kommer undan alldeles för lätt med "detta är förutsättningarna vi har". Men vilka är förutsättningarna?

I min hjärna är Timrås verksamhetsbeskrivning typ; "Timrå IK ska med mindre medel än någon annan och sämre förutsättningar än de flesta andra spela ishockey med ledorden: - folk vet inte vad saker kostar. Och har vi en långsiktig plan för verksamheten så ska vi inte förklara detta, iallafall inte så gemene man begriper och förhoppningsvis inser att en satsning mot framgång är mer långsiktig än en säsong".

Det finns absolut inget fel i att vara ärlig mot sina kunder om man hittat brister i sin organisation och bygga förtroende för produkten. Hade personligen som klubbdirektör blivit lite orolig om jag inte visste huruvida allmänheten (alltså det som inbringar kapital) hade förtroende för min vision och yrkesutövning, eller ens känner till densamme.

Finns det ärligt någon härinne som kan på rak arm säga vad Timrå IK står för sportsligt år 2020 och kan säga vad målet för klubben är inom 5 år?

Mer än "topp 5" och "det är i vår vi ska vara som bäst".

Wall of text, ni får ursäkta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
RasmusVS: Kan komma med det tråkiga beskedet att Mecca Hockey race är ett minne blott. Nytt namn är "Unibet Hockeykvalet".

En klar namnförsämring.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
bar mofftak: Ja, men dom siffrorna skulle han givetvis inte ha om han stått lika många matcher som Bratz. Apropå Cannata har du ju en parallell till Lövens 2e målis som stått en match mer än B och ståtar med nästan 95%. Även han statistiskt klart bättre än 1e målvakten, men det råder knappast något tvivel om kompetenshierarkin dom emellan.

Oavsett detta skulle jag också vilja se Orren ta några i rad nu. Bratten har inte varit dålig på något sätt, men nog hade man förväntat sig något Hauken-liknande från honom. Där är han inte. Habil och på övre halvan av HA-keepers, men inte mycket mer än så.

Det roliga med Orrens siffror (9 insläppta på 6 matcher!) är att det inte är resultatet av flax-flyt. Han är stabil och metodisk och ser jävligt cool ut. Sen är jag betydligt lugnare med hans spel runt kassen också, jämfört med B. Mindre kladd och tvångsmässig "kyla".
Det vore intressant att se hur han håller ihop det med lite tätare matchande.

Just målvakterna är som bekant akilleshälen/tungan på vågen i kvalet. Svedberg torskade matchen (klart) mot Rifalk i fjol, Hauken pinkade på Honken året innan det.
Löven hade aldrig dragit ifrån utan Cannata, och håller han sig hel har Löven alla chanser att gå upp. Modo/Timrå - klart sämre chanser av samma anledning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
TIK1928: 200 000 i Sundsvallsregionen!?
Var har du dragit gränserna för regionen?

Sundsvalls kommun består av färre än 100 000 personer.

98 850 enligt sundsvall.se/kommun-och-politik/fakta-om-sundsvalls-kommun/befolkning/kommunfakta-omradesfakta-kartor/

Var kommer de extra 100 000 från?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Clay.2: Du får det att låta som att du sitter på svaret på vem som är bäst. Dom tar nog ut den dom tycker är mest lämpad för uppdraget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
JanneH: Med 94.3% så måste man få mer chanser. Håller han det med mer speltid så är det ju bättre än Cannata och han är galet bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
TIK1928: kan inte säga emot...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-01-22
Bragd-Birger: Vad gäller målvakter så brukar ju de bli BÄTTRE av mer speltid och inte sämre så Ohre bör nog matchas in lite mer framöver. Bratten däremot har fått nästan för mkt speltid och kanske behöver lite mer avlastning, så jag ser bara Win-Win-Win med lite mera Ohre i mål.
Låst ämne

2027123 · »