1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581127 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18

2090537 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Laffe: Han är hittepå, ett troll i ordets rätta bemärkelse. Har aldrig sett honom här men så kliver han in i sken av att vara hockeysupporter, Timråit, för att skapa lite rabalder som han kan sitta och skrocka över
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Antar att du menar "Red Eagles" och inte Red hawks? Helblods Timråit!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Synct: nope, jag rider inte på det och har inte ens nämnt vilken idrott det var och kommer inte göra, en sak är klar iaf, det var inte hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Villervalla: Och där ramlar du själv ner i sandlådan. Tre poäng ikväll och massa underhållande läsning, en bra söndag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Och sedan att vissa försöker hävda sig med att de faktiskt spelar med i Timrå, kom ni ens upp i TV-pucken? Inget proffs håller på så där, eller denna, den ene känner någon osv. Lägg bara av, det är så pinsamt. Kanske jag ska framhålla att jag räddat en straff från en av våra bästa talanger i distriktet, nä jag gör inte det, blir pinsamt att leva på det.b
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
kulltorp: Sorry alla äkta timråiter!! Jag tappade fattningen för en liten stund när någon tycker att vi är försupna gubbar o diverse annat!! Iaf en ursäkt till mina vänner som jag har här inne o till alla som vet hur jag brukar vara när inte någon retat upp mig vill inte vara upprörd härinne!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Oj, inte varit inne här på ett tag, är det sandlådebarn i farten här? Alla ska tycka och tänka som någon vill, annars får ni inte vara med. Mamma, han är dum mot mig.

Skärp er för fan, alla håller vi på Timrå (fast ibland undrar man ju). Alla är vi olika människor som ser saker olika, är den ene bättre än den andre?

Btw, man behöver inte skriva att ett lag är idioter, rövar, osv bara för att man tycker det, det tillför inte så mycket i konversationen. Jag börjar fatta varför Timrås anhängare (några av dem) har dåligt rykte. Vi alla älskar en sak och det är hockey och i synnerhet Timrå IK. Just nu skämmer ni ut er för hela Sverige, pinsamt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Vi har uppenbarligen olika syn på vad som är artigt och inte. Det får vi ha, man får tycka olika. Själv påstår jag inte ens att jag är särskilt artig. Då behöver jag inte bortförklara mig. Det funkar för mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Känns nästan som att du säger - sluta svära så jävla mycket.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Sputnik: Jag tror jag bryter lite i ämnet och tar upp lite intressant fakta om antalet forwards i powerplay istället. Hittade en länk om det som jag läste för några år sedan. Det verkar som det slog över i popularitet att ha fyra forwards och en back i NHL säsongen 2014/2015. Det står en del statistik här om det: hockey-graphs.com/2015/09/29/why-teams-should-use-4-forwards-on-the-powerplay/

Slutsatsen var att det ledde till lite bättre corsi och skottprocent jämfört med tre forwards och 2 backar. Det ledde också till 8 mer mål per säsong och 1,25 mer vinster.

Hittade även en annan länk nu som är nyare www.tsn.ca/talent/a-look-at-the-nhl-s-shift-in-power-play-structure-1.930490 Och den säger att fyra forwards och en back resulterar till 1,2 extra mål per 60 minuter. Så det är inte bara en modern trend eller något hockeytränarna fått för sig, statistiken säger att det är optimalt att spela som vi gör.

Håller med om att bara Hardegård vet hur man får igenom pucken på mål. Kunde man kombinera Westerlunds högerfattning, händer och spelfördelning med Hardegårds skott så hade dom tillsammans varit en perfekt PP-back!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Kuken Ballen Kempehallen....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
KiefD: Har du lyssnat på hans intervju i Timråpodden? Tycker den visar hur han tänker, även om den gäller förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: alltid
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: Det ser inte ut som en olyckshändelse på reprisen. Som vanligt bara en kameravinkel!? Hade för mig att de hade fler kameror på CMORE Hockey och sportkanalen-sändningarna...

Sälj Timrås och MODOS matcher till MODO Channel, dela intäkterna rättvist!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: Nu tror jag att jag har ngn som förstår min frustration med vissa andra härinne.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Jag kan nog uppföra mig men ifrågasätta min elr andras mentalitet i detta forum är åt h..te jag har gjort fem bataljoner i Bosnien som befäl och har bröstet fullt av ribbor (medaljer) så kom inte med moralkakor o annat jävla tjafs utan bete dig som folk för fan om du kan. Plus att du inte är så speciellt artig mot oss härinne nu 😈😈👿👿
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Allvarligt! Det där var nog bland det oförskämdaste jag har läst här på länge!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Jävligt mycket snack om välbesupna grabbar med trimråtröjor och en grupp obildade dagisbarn bl.a för att vara artig och säga åt andra att bete sig, heh..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
kulltorp: Det är ju sen gammalt i ishockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Kerstin_k: Diskussioner där precis alla tycker lika om allting är som jag ser det oerhört tråkiga att följa. Det är bara positivt för klimatet och trivseln med åsikter som går isär där kanske inte allting ställs på sin spets men i vilket fall ger lite spänning och liv i de diskussioner som förs.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Fast det där var ju, med all respekt, inte särskilt artigt sagt av dig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Kerstin_k: Svaret på frågan beror nog på hur många fingrar man har på respektive hand i detta fall. Jag tror helt enkelt vissa i forumet har en skitkass mentalitet och för mycket östrandsavgaser i blodet för att uppföra sig på ett respektabelt sätt gentemot alla.

Man bör utgå från att vara artig, alltid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Tikkare: Ja fan vi e ju bikers o jämtar då håller man på varandra elr hur??👿
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Kerstin_k: Nä men lite olika får man väl va men..... Du har lite rätt iaf 😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: Fast, handen på hjärtat nu, är det ett kriterium att hålla med om allt, och dela exakt samma uppfattning, som alla andra här inne för att få vara "röd timråit"?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Tikkare: Ja de e nog ganska nära sanningen de! Jag har faktiskt ett jävla humör stubinen hinner inte ens tändas ibland o jag tål inte att man snackar skit om Jonte eller Timrå!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Håll på sitt lag u skit i andra lagd problem eller vad det är
Timrå ik spelade bedrövligt och busskrossarlaget får stryk
Ordningen återställd men hela laget måste lyfta annars blir det inte roligt höga krav jag..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: Hörrö du du JonteD, jag känner dej väl och vet att du kan slita av huvudet på en gallko om du blir arg.
😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Hockeyoraklet: Dom flesta härinne vet ju att jag inte är någon elak gammal back men när någon börjar glappa med limpsaxen om oss som är röda timråiter då far toppen!! Jag försvarar dom flesta härinne men mest av alla så försvarar jag Jonte och hans lagkamrater!!!😈😇😎😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Hassan: Man minns ångesten när Smedberg fick passningen på offensiva blå och vände upp mot en Timråback som strax skulle få känna på syrgasen...
Man minns Håkan Erikssons sylvassa armbåga som gav märken i alla Timråspelares ansikten..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Hassan: trodde det var nåt privat men så var inte enligt Bosse...hon minns nog inte heller..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Synct: Cyklopen Gavlero gillar mej..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: härligt att det är i just ett hockeyforum du väljer att sjunga ”we shall overcome” och dra svärd för en motståndare. Inte vilken motståndare som helst heller, vi är många som inte glömmer hur bönderna betedde sig när vi jagade slutspelsmatcherna mot Modo/Löven och BIK var avsågade men ändå gled runt och försökte huvudtackla i varje byte, något dom också lyckades med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: Är det en kärleksrelation i klass med Kulltorp och Clay som är påväg att blomma fram emellan JonteD och Chivaz tro?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Charlie2: Sorry men topplockspackningen for åt helvete o då kan jag inte hålla mig när man vet att man har rätt o har ett blodrött hjärta precis som Jonte!!😇😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
kulltorp: Har ett kärt minne från något 90-talsderby när Bosse Ahl drar till Mattias Wiklund med stöten. Det flög klubbor, hjälmar och handskar.

Minns även när man stod med näsan mot plexit och fick se en sundsvallskvittering dömas bort för en klassisk red line offside.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: Röd-vita skåpet ska de va...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Fan va hett det var här inne, vem pajja bussruta nu då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Hassan: Det sitter tyvärr i min märg..önskar dem bara elände..
Jag glömmer aldrig, framförallt inte hur de ondade sig över oss när vi höll på att konka.
Men Karman tog taktpinnen där...
Sen allt annat... nä huva..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Men ge dig!!!!! Sitter du o säger att vi bara super o snackar som dagisbarn då tycker jag att du ska bara dra härifrån och inte komma tillbaka någonsin!!!!!!! Härinne så diskuterar vi som har ett riktigt rött hjärta så kom inte med dina superlativer o överklassfasoner!!! Timrå är o förblir ett arbetarlag oavsett vad du kacklar om!! BYT LOGGA FÖR FAN NU HAR DU FAKTISKT KACKAT I DE BLÅ SKÅPET ENLIGT MIN MENING!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Känns märkligt att hålla på ett lag som griskatterna. Klart man hoppas grannpojken vinner, men aldrig på bekostnad av tallarna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Hassan: Naturligtvis, kunde inte hålla med mer. Hockey är oerhört mycket känslor. Men det är upp till var och en att representera sitt lags fans på ett bra sätt och bemöta kritik och sportens etik på ett rättvist och ödmjukt sätt.

Hoppas på ett VM spel framöver. Undrar om det blir av?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Chivaz: Äh, lite känslor hör väl till? Jag tar gärna skit från andra lags supportrar om jag får kasta tillbaka också, men alla är väl olika där också.

Ett derby mot modo lockar ju långt fler än vad tex matcherna mot Pantern gjorde....

Man får såklart tycka som man vill, jag tycker inte om alla andra hockeylag. När jag tänker efter tycker jag nog egentligen bara om Timrå, och Tre Kronor, fast inte lika mycket.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
kulltorp: Och löven avgör med en minut kvar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
kulltorp: Det laget har ju fallit in i glömskans sköna dimma. Lite kul att det tog fram till 23 dagen innan premiären innan de hade lyckats prångla ut de 25 biljetter deras supporterklubb hade till premiären. Så man ska väl inte sparka på nån som ligger
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: det skulle du inte skrivit, löven gör 3-2 i PP med 1 min kvar efter en ful bentackling.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
JonteD: Jag är helt enkelt opartisk. Bara för att en sju-åtta välbesupna grabbar med trimråtröjor snackar skit om ett annat lag på något hockeyforum som en grupp obildade dagisbarn så kommer jag inte ställa mig bakom det omotiverade skitsnacket bara för att jag håller på och är från Timrå. Om du vill framhäva det som att klubbhjärta för dig är att hålla varandras ryggar när man helt utan reson kastar skit på andra lag när man inte ens har rent mjöl i egen påse så har du ett jävligt svart "klubbhjärta"

Man bör kunna diskutera sporten på ett mer seriöst och respektabelt sätt än vad du gör. Vi behöver inte snacka skit om modo för derbymatcher, och man behöver inte göra det om andra heller. Man kan bete sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Hassan: Jag håller på alla lag som möter Modo. Men det var ju ingen nyhet.
Finns bara ett lag jag ogillar mer, men de spelar i div 1 just nu....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2020-10-18
Hockeyoraklet: Lövmaskarna har ju oxo lite besvärligt me Västervik som de ser ut!!!👍👍👍
Låst ämne

2090537 · »