1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577974 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18

1843828 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
luffaren:

Satan, ännu värre. Så här kan det inte fortsätta. Denna säsong som började så lovande, fy fan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
DJ Hemp: Han fortsatte tydligen gullandet på twitter också, att han saknar dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
luffaren:

Det gullandet hatar vi något djävulskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
JobbaPuck: Och vad ska man tycka om Haukelands "gullande" med Leksandsklacken efter matchen, i vår arena efter en förlust.???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
JanneH: Nej inte så, menade att en försiktig inmatchning hade varit att föredra när man redan hade ett lag som taggade i bra. Samtidigt saknar vi spelare och behöver många att rulla på om tempot skall funka så.. äsh, nu blir jag kluven :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
jokklas: Ja men laget ska väl inte stå och falla med att en av våra forwards underpresterar lite? Då blir det nog ångestfest i November/December igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
En sak var riktigt bra igår i alla fall o det var Västra Stå/klacken som körde hela matchen o körde rätt ramsor vid rätt tillfälle. Fick ju även med övrig publik vid flertalet tillfällen på ett bra sätt. Fortsätt så, publiken måste vara den där extraspelaren 👍🏻
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Nu ska vi se...

Vi toppar fortfarande tabellen. Vi har ett ungt lag där stora delar av tryggheten och rutinen fick hjärnskakning och tråkigt nog försvann. Vi fick tillbaka en ung stjärna som går på procent av sin kapacitet. Rörde om och kommer sätta sig...

Vi har ett gäng stolpe in och även ut. 40 skott mot flaxet i Karlskoga? Kunde blivit poäng där också.

Vi tog en poäng mot "i stort sett SHL-standardjävlafavoritleksand".

Vi har en sjukt bra klack. Publiken och intresset ökar. Digerdöden och pesten är utrotad.

Årets ångestfestival hotas av inställning...

Jag hade varit löjligt nöjd om vi legat trea i tabellen nu.

Slår vi Modo i nästa match, då oroar jag mig för att det kan komma som förmån och beskattas i nästa deklaration.

Att älska Timrå IK är lika jobbigt uppifrån som nerifrån.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle: Trodde själv Dahlén skulle matchas in lite eftersom också, förstår inte tanken med detta. "Hej här kommer en kille i dålig fysisk status. Ni har själva vunnit massa matcher och toppar tabellen men nu ruskar vi om!", jättebra för lagets självförtroende. Sedan är det väl klokt för honom själv att ta det i lagom takt också.. näe hajar inte upplägget tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
SMÅLAND: Ja nu jävlar måste det bli tre pinnar på fredag!!!
Matchen idag ger man mer eller mindre bort tyvärr. Börjar riktigt bra och 2-0 efter 7-8 minuter. Sen blir man lite bekväma o tappar ödmjukheten och bjuder In Tofsarna vilket straffar sig. 2-1 efter första får Tofsarna vara riktigt nöjd med efter en bra Timrå period får man ändå säga.
Andra är tyvärr riktigt dålig. Slarvigt bakifrån o spelar svårt. Som ex Gallo som återigen vid egen blå ska börja dribbla mot flera leksingar istället för att spela enkelt vilket tyvärr blir upprinnelsen till 2-2! Och sen får vi vara nöjda att vi inte hamnar i underläge. Tyvärr släpper vi till alldeles för lätt när vi återigen tagit ledningen.
Tycker vi dock börjar riktigt bra i tredje o har några riktigt bra lägen där pucken borde trillat in. Sen tappar vi lite fart o Tofsarna kommer tillbaka o så när hade kunnat avgöra. Förlängningen blev som alltid ganska chansrik o synd att Hampus inte gjorde mål på friläget där.
En poäng dock men känns lite surt ändå med tanke på starten. Men gör man inte jobbet o börjar spela med små marginaler så straffas man tyvärr!
Vill gärna se Brattström på fredag. Haukeland riktigt skakig ikväll. Och Enock fortsätter att ställa till det i egen zon.
Frågan om det kanske ändå inte kan bli aktuellt att flytta upp Molinder om det bara är 11 forwards på fredag.
Väntar mig en ruskig tändning nu i övermorgon. Och inte en "vanlig" match som Forsberg uttryckte sig ifjol då vi stod helt på hälarna i första perioden o var helt över.
Nä nu jäklar ska dessa MoDolider köras sönder och samman!!! Mot tre poäng 💪 💪 💪!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Ny match i SkabbRäven på fredag.
Töm och Glöm 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Såg målen igen nu, vi är oftast där med alla spelare men vi är ändå inte nära motståndarna. Sjunker tillbaka i knäet på Hauke. Vi tog för lätt på uppgiften idag efter den tidiga 2-0 ledningen.

Måste börja kriga igen.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
JobbaPuck: Ja, det här var en deprimerande tillställning. När Leksand började trycka på ställde man sig i parterr istället för att stå upp och möta. Dom checkade ju stenhårt med tre man allt som oftast, och med mer smartness och pondus hade man kunnat kontra sönder dom. Det fanns ju enorma ytor där bakom.
Men, istället hamnade man på hälarna och spelades fast. Riktigt frustrerande att bevittna.

Svajigt bakåt minst sagt. Och segt/förutsägbart i uppspelsfasen. Vi har ett par backar som är tveksamma. Och Molle bör kanske matchas in ytterst försiktigt. Vad han nu ska tillföra som back. Han är så inihelvete mjuk.

Hauken var klart mänsklig och inte sig lik. Förhoppningsvis en plattmatch bara. Men det hänger ihop med backspelet också. Det var yrt och veligt framför honom idag.

Intressant läge nu. Börjar verkligheten komma i kapp, eller är det bara en dipp? Matchen mot Modo lär ge fingervisningar om vilket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
ponomarenko spelar han nåt?
osynlige mannen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Vad var det här?

Vi åker sönder de totalt i första och borde ha stängt matchen där. Deras reducering är inget mål - the end. Hade sen Olofsson gjort 3-1 istället för att träffa insidan av stolpen så hade saken varit klar.

Nu klev vi istället in i andra som blöta katter. Kändes som om vi tog för lätt på uppgiften och tillät de komma med fart gång på gång. Leksand är i grunden ett riktigt bra lag så det håller inte att ge dem utrymme. Vet inte hur många gånger vi släppte blå och bjöd på oceaner av is. Plötsligt började de tro på det igen, de jobbade ner oss och åkte mer skridskor. Vi har även av nån anledning ett internt förbud mot att spela rakt från egen zon/chippa ut pucken. Ändå är det nåt som Freddan menar på att det är där man haft sitt fokus på träning. Varför blir det då sämre och sämre för varje match?

Sen lägger jag en hel del av den här förlusten på coacherna. Haukeland skulle inte ha stått idag. Han var direkt svag. Paret 76-7? Herre. E. Gud. Avslutningsvis undrar man över beslutet att låta Molinder spela i 3 mot 3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
AVGÅ ALLA!!!1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Sputnik: Var vi inte det ifjol oxå ungefär vid den här tiden?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
The great one: Yes bara bryta ihop och komma igen till nästa match mot Banjobrothers! Sen mäste man se det på den ljusa sidan vi är ju trots allt fortfarande serieledare. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Kerstin_k: Molinders mastodontbyte i 3 mot 3 var inte att leka med. Han gör allt fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
The great one: Han är för valpig och vill för mycket både med och utan puck. Rusar bort sig och söker svåra pass. Tränarna måsate kunna coacha honom rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
otroligt att leksand ligger där dom ligger
med tanke på hur dom spelade...märkligt *
leksand va mer desperat än oss..tyvärr
en uppryckning tills fredag...tack!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Gavelo: Han hinner bromsa upp i det läget. Det är ett horribelt domslut att ta direkt på isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
sargad:

Om vi vinner på fredag så bryter vi mönstret. Oerhört viktig match blir det. Känns nervöst redan nu. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Va på matchen
ska nog va nöjd med 1 poäng
med tanke på spelet..såg ut hm*
spelet i 1.a helt ok
men va hände efter dom gjorde 2-1 ???
leksand kriga som attan
o vi va inte bra idag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
The great one: Med histiorien som facit är denna veckans resultat fullt logisk. Men vi har i alla fall minst 1 av 9 pinnar på dessa 3 matcher.
4-5 vinster eller poänggivande matcher följs upp av 4-5 torskar och så växeldrar man sig igenom serien. Visst har de senaste sässerna följt det mönstret? Och vi verkar inte kunna bryta det i år heller. En tröst är att de flesta lagen i HA verkar följa samma mönster, vinster och torskar kommer i stim. Jäkligt svårt att förutspå placeringar när alla lags formkurvorna är som seismografkurvor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle: Håller med till fullo, finns ingen anledning att spela Enock så mycket som man gör, varenda gång han har pucken ställer han till det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
kulltorp: Dahlén - Olofsson - Hållander, fortsätt gärna med den Freddan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Gavelo:

Han hade all tid i världen att kliva upp med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
The great one: ja och där platsade han inte heller? Jag tycker mig se ett mönster...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
The great one: Men vakna för helvete vad tillför han ???????????? Måste vara släkt med dig eller inneboende efter som du love i sopan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle: Instämmer till fullo. Vet inte hur många gör dessa 2 herrar spelar fast oss i egen zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
palleparling: Om jag får komma med input, Domaren anser att målskytten blev inkörd i haukeland, därför ringer man inte och det döms mål direkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle:

Tycker du är orimligt hård mot honom. Killen har bra skridskoåkning och spelsinne. Plus högerfattad, håller absolut Allvensknivå.

Du vet att han lirade i FBK va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle: Tycker nog att Molinder också förtjänar ett omnämnande i ditt inlägg. Kanske inte lika mycket som de övriga två. Men till viss del så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Hur i helvete kan Freddan matcha Molinder i 3-3 helt otränad som han är dessutom måste det bli slut med att vika ner sig som små kärringar i det fysiska spelet. På fredag vill jag se Enock inte ens med i truppen och Bratten i mål och att Freddan inte tillåter att spelare glider omkring utan att ta kampen de ska fan kosta och vinna annars ska det bänkas
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
The great one: grabben är en kon där ute, motståndarna rundar honom hela tiden, han tar felaktiga beslut konstant och han spelar väldigt naivt och hoppfullt. Han har ingenting på isen att göra, han spelar i en division högre än hans kapacitet. Han och Strömberg ställer till det i egen zon och jag är helt övertygad om att vi spelar 8-10 extra minuter i försvarszon per match enbart på dessa två herrars agerande i uppspelsfasen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Heisenberg: Precis min åsikt. Vi var i vart fall inte sämre än Leksand. Möjligen att de var mer desperata.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
En utav sämsta domarinsatserna jag sett. VARFÖR RINGER MAN INTE??? det kan inte bli fel då, hade han ringt och sedan dömt mål hade det varit en annan sak. Sen så missar han 3/4 Leksand utvisningar. Katastrof. Sen tycker jag Haukeland kan ta på sig 3 av målen. I övrigt är jag nöjd med Emil Berglund faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle:

Fattar inte vad du har emot Enock. I övrigt håller jag med dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Timrå IK - Leksands IF 3-4
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
The great one: Fel igen. Löjligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Heisenberg: fruktansvärt frustrerande torsk men herregud vad vi förtjänade det i slutänden. Det som började med en felaktig reducering fortsatte i en orgie av regelöverträdelser men i slutänden vek vi ner oss mot ett bättre motstånd som hade vett att göra mål på sina lägen.

Ut med Enock från truppen, in med en målskytt och mindre speltid på Dahlén så länge han är en skugga av sitt forna jag. Han kan spela sig i form i en fjärdekedja. Bygg formationerna på dom killar som vann matcherna i början av säsongen istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
The great one: Tycker vi spelar bättre hockey, men jag håller med om att Leksand slet mer idag. Dock är det för jävla dåligt att deras fula spel gynnade sig. De låg lite över gränsen hela matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Woody:

Såg matchen, verkar inte du ha gjort tydligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle: Leksand laget med nio liv. Utspelade och underläge 2-0 då äckeldomaren inte ens väljer att videogranska målet som borde underkänts. Tegelsten HC får då lite vind i seglen och lyckas sprattla sig in i matchen. Sen tappar vi allt spel och är som en öppen gata bakåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
The great one: Jag tycker du har sopfel i det påståendet. Rättvist? Hur då? Timrå spelade bra mycket bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Rättvis seger till Leksand. Bara att gratulera. Dom slet hårdare och åkte mer skridskor än oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Fy fan vad dåligt. Klubba i ansiktet i spelet innan men ingen åtgärd givetvis.
Däremot borde Larsson kunnat träffa mål i sitt läge....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Heisenberg: Så jävla dåligt. Friläge med all tid i världen där det ska vara mål. Sen slarv och förlust
Kommentera

1843828 · »