1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581102 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2242886 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
John Cena: helt rätt, och inte lätt att producera i den omgivningen samt att inte spelas regelbundet. Han har skapat klart flest målchanser av dom som spelar 3/4:e! Morten, Erik osv har spelat alla matcher och står på 0 poäng trots större roll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Spock: Nu har jag redan sett istiderna flera gånger tidigare så det är ingen idé för mig att gissa. Men jag tror en stor anledning att spelarna jämförs är för hur olika dom "ser ut" på isen.

Olofsson spelar väldigt lojt, inte mycket driv eller intensitet i skridskoåkningen eller med pucken. Han såg ut så även året han gjorde 21p på 43 matcher, vann guldgallret och var omtyckt på HS. Men då tänkte man ju att det var pga att han var 18 år gammal bara. Nu i SHL har han producerat 4p, men om jag minns rätt så kom dessa på dom inledande matcherna när vi slog Brynäs och Luleå. Dvs när vi inte helt hade blivit SHLs slagpåse. Jag tycker man inte ser någon utvecklingskurva alls i honom. Det har stått still i 3 år.

EWW är mer av en power forward och använder sin fysik för att ta sig fram. Han kraschar målet. Han täcker skott. Han offrar sig för laget. Så även om det inte lett till mer än 1 assist så tänker jag att det sänder bra signaler att låta såna spelare få spela mera. Sen såg man i matcherna mot löven att det finns en potential till målgörare. 9p på 15 matcher i slutspelet. Detta är hans tredje seniorsäsong och jag tycker han är på uppgång.

Det som sticker i ögonen är väl att Olofsson får nya chanser hela tiden men Walli bli stoppad som extraspelare varannan match. Det jag tänker är att Walli har potential att bli bättre än Olofsson om han fick mer speltid. Du säger att Walli inte är lösningen på våra problem och det är nog ingen som menar på det heller. Men det är något som skulle kunna göras bättre och ett tecken på Freddans dåliga matchcoachning. Många bäckar små gör en stor å.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Spock: kolla på speltid förra året, vilka spelade han med, vilken roll osv. Jämför istället i slutspelet där han fick en roll han förtjäna!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Spock: Ja det vore bättre om Nubben kommunicerade på annat vis externt än hur han gör nu. Han kunde t.ex låta bli att säga att han förr slutar själv än sparkar en tränare. Om det nu inte är så att han menar det, då kan han säga det. Vilket jag tror han gör. Vad tycker du, är det en bra egenskap hos en sportchef att så fullständigt låsa sig i sina beslut?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Bragd-Birger: Gällande lundin så tycker jag ändå att poängproduktionen är ok. 7 poäng på 11 matcher. Däremot är det ju som du säger med tempot, han har svårt att hinna med. Å andra sidan, vem i Timrå har inte det? Lundin spelar ju i regel bara i linor med andra allsvenska spelare där egentligen bara Hartmann aspirerar på att klara SHL. Truppen lämnar oss inte så många alternativ men vi hade nog fått ur mer ur lundin om han spelat med gedigna SHL-spelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: Vore det bättre enligt dig att Nubben kommunicerade på något annat vis externt? Om ja, hur samt på vilket vis anser du att det skulle vara gynnande?

Ser att du undvek TOI/GP

7 november klockan 12:00 vore det rimligt att Fredrik "Fisken" Andersson kommunicerar att han säger upp sig. Då finns det tid för en ny tränare att jobba lite innan den 18e när nästa match är.
Förutsatt att inget förbättrats markant.

Problemet blir dock samma som E Walli-Walterholm, finns det någon rimlig ersättare tillgänglig?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
kaofl:

G G A P PIM
44 7 7 14 49
9 0 1 1 6

Det enda E Walli-Walterholm snittar cirka en per match av är minuter i utvisningsbåset. Vi har inte det behovet.

J Olofsson är på inget vis fantastisk. Men E Walli-Walterholm är inte lösningen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Spock: Nu tycker inte jag att Olofsson räcker till i SHL men det är han ju bara en av många som inte gör. Så visst, jag köper att det är orättvist att låta honom ensam klä skott för misslyckandena. Samma fast tvärtom med Walli, visst borde han enligt mig få mer förtroende som det ser ut nu men av någon avgörande betydelse är det inte.

Det handlar inte om att leka hela havet stormar med spelartruppen men det behöver ageras. Befintliga spelare bör hänga löst och till dessa tänker jag främst Bohm, E. Andersson, Erixon, Liljegren, Alvarez och även Olofsson. Naturligtvis inte alla på en gång men dessa borde ligga på bordet för ifrågasatta spelare där någon/några kommer ha gjort sitt hos oss.

Men det är spelarna det. Finge jag bestämma skulle de allra mest ifrågasatta vara tränarna. Det är så oerhört tydligt att de inte klarar av sitt uppdrag men det är precis lika tydligt att Nubben under inga omständigheter bryr sig om det. Sen får Hassan tro vad han vill om vad som kommuniceras internt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Dr.Krykov: Ja, det säljer oerhört många biljetter. Blir inte förvånad om det är runt 2500 nästa match, sen om det fortsätter på den inslagna vägen är det inte långt kvar till vi ligger runt 2000 pers på matcherna.

Nästan så laget och kontorssidan själva kan ställa sig och släppa in publiken istället för att de ska ha ideella som gör det för som man agerar pissar man på både publiken och de ideella som ställer upp för klubben i nuläget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Spock: Olofsson kör förmodligen runt 13min per match vilket i sig är 13min för mycket Walli med tanke på att han i vissa matcher inte ens får spela lär ligga runt 5min.

Vad Walli tillför skriver du ju själv, han är en mer rak spelare, spelar tuffare, vågar sätta in näsan där det smäller, är villig att spilla blod för laget. Walli har ett bra skott när tillfälle ges, spelförståelse har han nog också men hur mycket får han visa det?

Olofsson är totalt körd sedan han kom tillbaka från Skellefteå, de måste verkligen ha förstört pojken där, han vågar knappt göra dragningar, passningar sitter en halvmeter fel, har förmodligen inte heller några utvisningar då karln inte vet vad en närkamp är trodde han antingen skulle vakna av tacklingen han fick i frölunda matchen eller dö av den.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
kaofl:
Det är ett starkt tryck i boken om att J Olofsson får för mycket istid och att E Walli-Walterholm får på tok för lite.

Relativt mycket åsikter om att den ene ska ta den andres plats. Hur mycket Time On Ice/Games Played (TOI/GP) tror ni att dessa spelare har?

Kom gärna med en gissning för det verkar som att faktan inte har kollats innan uttalandena.

Det är vidare lite fascinerande att enighet finns om att vi har för många trubbiga brunkare, men E Walli-Walterholm behöver få ta tid från en spelare som inte är en trubbig brunkare.

Har någon funderat på vad E Walli-Walterholm har för egenskaper? Han täcker skott och kan spela grisigt. Men spelförståelse och handleder? Ärligt talat? Där saknas det ett par nivåer.

Låt hellre O Johansson spela i så fall.

E Walli-Walterholm är inte någon som kommer ge en förändring, kanske om han tar Lalles backplats. Men han tar för mycket onödiga utvisningar, sex minuter redan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
kulltorp: Japp, att kunna tänka och formulera sig så skarpsynt, analytiskt och inte få skygglappar är briljant av BB. Dagens inlägg är i paritet med den där Davis Cup-singeln på 70-talet.
Tackar också Hassan för realistiska inlägg idag.
Mer behöver inte sägas om läget tycker jag. Det blir i så fall inlägg med mer terapeutiskt, idisslande syfte :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Dr.Krykov: Just precis så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Hassan: Man kan ju säga saker med handlingar också, Nubben behöver inte yttra ett endaste ord. När man varken säger något eller skrider till handling. Då sköter man inte sitt jobb. Brynäs agerar, LHC agerar och det Timrå gör är att i princip gå ut och säga till oss fans och övriga att de inte kommer bli några ändringar. Wedin kan ni glömma. Vi letar men hittar inget. Händer inget fram till November uppehållet. Man blir jättesugen på att köpa biljetter, eller hur?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
jå1: Det är sagt att inga förändringar i spelartruppen kommer ske åtminstone före novemberuppehållet.

Bra där Hassan. Raljera på du och raka in billiga poäng. Självklart har jag inte någonstans uttryckt en önskan om det du insinuerar bara för att jag tycker Timrå IK agerar håglöst och att jag saknar initiativ från ledande positioner
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Bragd-Birger: Vackert, så vackert skrivet i allt elände..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: Vart har du läst om din punkt 1? Som jag tolkade nubben så var det inte aktuellt att skicka någon spelare just nu men däremot kan det komma nyförvärv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Hassan: Du har helt rätt, samma sak gäller avseende värvningar. Om Nubben står och basunerar ut att det är panik och han köper vad som helst så kommer det att få ishockeyns motsvarigheter till Mino Raiola att krydda några extra procentenheter på avtalen.

Internkommunikation kan inte vara identisk med den externa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
joergenB: Klart att något måste ske, men att döma ut folk i media tror jag är fel väg att gå. Sån är jag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Hassan:
Någonting måste ju ske kan ju förf inte bli sämre, såsom han utrycker sig nu verkar ju inte hjälpa?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: Tror du det blivit sämre eller bättre prestation på isen om Nubben gått ut i media och sagt

”Nu är det fan nog! Jag är så jävla döless på Freddan och Ante som står där som fågelholkar och inte särar på kanadickerna! Dom håller fan inte på den här nivån! Ingen vågar ta några beslut i den här pissföreningen! Vi vill ju tammefan inte ens spela i SHL! För att inte tala om spelare som lyfter 150 lök i månaden och knappt kan ta sig in på kassen (här rabblar han upp samma namn som vi gör här inne). Vi ska in med sju nya! Resten av klappträna skickar vi till Brunflo, Kovland eller vart fan som helst där det finns en busshållplats!”

Jag vet inte jag om det är rätt väg att gå…. Vissa tycker säkert det, jag tror dock inte prestationen blir bättre av det.

Att han sedan kanske tycker så, ja det är väl en annan femma
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Bragd-Birger: Fanns det ett nobelpris för inlägg på HS, då hade du varit nominerad och solklar favorit just nu.
Precis så. Precis så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Laken: Inte precis, jag håller inte med om att Olofsson får för mycket skit, han får exakt den skiten han ska ha och gärna lite till. Man ska inte låna ut honom utan man ska bryta avtalet med honom. Annars håller jag med på resten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Bragd-Birger: TACK! Precis det vi alla känner och ser. Hoppas du mailar det till ansvariga inom Timrå IK. ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Huss: Jag har inga uppgifter om siffror men det har iaf sagts att ett visst utrymme finns. Det här med att lyfta upp J20-spelare kommer aldrig ske med Freddan vid rodret. En försiktigare och mer oflexibel tränare än honom får man leta efter.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Avboka tatueringstiden nyss, tanken var att pryda kroppen med klubbmärket men man skäms ju över att vara timråit just nu alla andra lag, skribenter osv skrattar ju åt oss
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Lander och Wedda i samma lag = JA TACK men då ska faan laget heta Timrå IK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Gorkyman: Samma sajt skriver nu också att han fått ett sent bud från Dynamo Moskva. Det kan, som vi såg igår, gå fort i hockey även utanför isen låter det som. Unnar grabben att tjäna lite pengar, kan han komma hem med fylld kassabok till nästa säsong
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: Av ren nyfikenhet, vad har ni för ekonomiskt utrymme att göra nyförvärv med kvalitet i det här läget?
Er ekonomi är klart bättre än vår så för vår del blir det att frigöra kontrakt (Nyberg) för att kunna få in ny spelare.
Men ni borde kunde väl kunna lyfta upp några från J20 (Johansson, Värmed t.ex) oftare för att skapa konkurrens samt en kvalitetsforward för att få en riktigt kraftfull förstakedja?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Laken: Och Nubben misslyckas även med Wedin. Hoppet är för mig ute, vi åker ur
med dunder o brak.
Vi kan skälla o gnälla på Freddan o Ante, jag är övertygadom att dom gör så gott dom kan. Det här är deras nivå helt enkelt.
Vi fick en chans att räta upp debacklet från senaste shl sejouren.allt blev ännu sämre. Det finns en person som ligger bakom det mesta som händer o inte händer i klubben, och det är NUBBEN! Han har misslyckats totalt.
Inte nog med att vi åker ur, ekonomin kommer att vara körd i botten. Publiken har fått nog, förtroendet är borta.
Känns som ett stort svek. Efterskänkta årskort, Extra stödbiljetter, Backa Nubben mm, mm. (Nu får man göra annat för pengarna)
Timrå IK kommer aldrig att bli något annat än en bonn förening för inbördes beundran och klia varandra på ryggen mentalitet.
Tack för mig!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Bragd-Birger: Lång och bra analys där! Ett kort tillägg till din "värva 2 forwards" bara... värva en forward och en back och sätt upp Lalle som forward.
Till att börja med!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Bragd-Birger: Amen! Så bra skrivet. Du fick med allt och jag står bakom det du skriver. Hoppas de som bestämmer tänker likadant innan det är försent.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Lite illa att man börjar bli oengagerat uppgiven redan nu. Blir inte ens förbannad eller småkränkt när polare, krönikörer eller annat löst folk gör sig lustiga över lagets uselhet. No shit, liksom. En spade är en spade är en spade.

Behövs lite injektioner nu (verkligen n u) om det här ska kunna bli någon form av säsong i förhoppningens tecken. Det LHC vi mötte igår är nog det näst sämsta SHL-laget jag någonsin sett. Och vi fick, med nöd och näppe, med oss en poäng. You do the math.

Brukar inte tycka att tränare ska kickas, men det är jävligt svårt att uppbåda någon form av förtroende när man gör så obegripliga saker. "Defensiven ska vara vår styrka", basunerar man ut på förhand - sen formligen sprutar det in mål bakåt. Försvarsspelet - eller egentligen h e l a spelet - är ett totalt haveri. Frågan är om inte ett lag som Västervik hade släppt in färre mål än Timrå om dom fått praoa 10 matcher i SHL. Hur fan är det möjligt?

Det tog en försäsong och 1/5 av grundserien innan man avbröt det helt sinnesslöa experimentet och särade på Zajje/Lalle. "Vi vill ha ett offensivt backpar, och resten defensiva". WTF?
Skulle så jävla gärna vilja få en förklaring till hur och när den idén uppstod, och varför man höll fast i galenskaperna trots att den mest hockeydumme såg att det det var vansinne. Skulle någon annan tränarkonstellation i SHL få för sig att köra samma grej? Nä. Hint hint, Freddanz.

Spelarmässigt bör vår backlinje vara fullt kapabla att hålla uppe en SHL-defensiv. Värvningarna av Bohm och Erixon framstår inte direkt som lysande - Per Svenssom överglänser med råge dom båda tillsammans - men fine. Nubben kom in sent på marknaden och kunde inte plocka allsvenska guldkorn. Synd det. Men nog hade man kunnat plocka två backar från allsvenskan idag som är kapabla att göra ett lika bra jobb för en betydligt mindre peng. Bohm/Erixon är värdelös bang-for-the-buck. I synnerhet när man formerar och använder backarna så som man gjort hittills.

Och framåt har man också misslyckats med att få till en bra mix. Lastar inte Nubben för hela forwardshaveriet, det är t ex för jävla synd - och lite obegripligt - att Lundin inte kan leverera på den här nivån. Han verkar inte hinna med alls. Skapar väldigt få målchanser, skrinnar större delen av matcherna omkring i ingenmansland och söker position.
Han måste få speed och kreativitet omkring sig om han ska få ut någonting offensivt av sitt spel. Tyvärr paras han ofta ihop med Lööke, som visserligen har speeden, men som inte verkar tro på sig själv. Eller så är han helt enkelt otillräcklig på den här nivån. Oavsett så är dom långt ifrån den Dynamic-Duo dom var i HA, och frågan är om ens Jonte hade kunnat rädda upp den kedjan idag.

Sen har man gjort bort sig när man givit Liljewall kaptensbindeln. Säkert en kanonkille på alla sätt och vis, men hur mycket mod kan han ingjuta när han gnuggar sarg i 3e/4e-formationen? Dahlén i fjol, Liljewall i år. Större kontrast än så är nog svår att hitta.

Värvningen av Liljegren är helt obegriplig. Nubben måste ha en fetisch för brunkare om han ansåg att detta var en nödvändig pusselbit i årets SHL-bygge. Kvar i HA - absolut. Då hade han nog funkat fint. men vad ska han bidra med i SHL som inte någon av dom redan befintliga 5, 6 gnuggarna i laget kan?

Erik Andersson är en typisk Nubben-värvning: gnuggare från topplag som ska ges en ny, offensivare roll och blomma ut. Tyvärr svek Nubbens fingertoppskänsla här. EA ser helt menlös ut, och kommer sannolikt ha svårt att hamna högre upp i hierarkin än sin tidigare cementerade 3e/4e-kedja. Får en otäck känsla av att han dessutom är omotiverat dyr, i förhållande till exempelvis Boyce eller Madsen.

Alvarez kändes rätt på förhand, och såg bra ut under försäsong. Men i serien har han varit en stor besvikelse. Är han inte skadad hoppas jag att han är på väg bort. Annars är det - förmodat - stora pengar som kan användas betydligt bättre.

Olofsson har blivit en lite oförtjänt hackkyckling (tycker att han faktiskt kämpar och sliter bra i år, och ser dessutom starkare ut än på länge), men han får oförtjänt mycket istid i dagsläget. Att han går före en in-och-kör-100%-snubbe som Wall-E i det här läget är ytterligare en obegriplig manöver av tränartrojkan. Olofsson h a r dimensioner i stitt spel som Timrå verkligen skulle kunna ha användning för, men han har tyvärr också så stora brister att summan av arbetsinsatsen snarast blir negativ.
Wall-E:s mer endimensionella "what you see is what you get"-spel skulle förmodligen ha en större positiv inverkan.

Hanzl och Rattie må ha problem att dominera dojon på det sätt en förstakedja i ett lag som Timrås egentligen måste, men jeeeez så jävla likblek offensiven varit dom förutan. Ge dom en bra, finurlig och kreativ partner. Vi har en sådan i laget, även om han just nu spelar på helt fel plats. Släpp lös Lalle, och låt honom fokusera på det han verkligen kan bidra med: offensiven.

Nu snackas det om tålamod. För oss som fortfarande har mardrömmar om säsongen 18/19 är det svårt att inte börja kallsvettas när det ordet kommer upp. Tålamod med v a d? Att defensiven "sätter sig"? Att felrekryterade spelare plötsligt får Lidnerska knäppar och transformeras till SHL-äss? Att motståndarna snart börjar spela långsam hockey så att alla tröga timråspelare hänger med?

Nubben har redan erkänt att han underskattat SHL och, får man förmoda, därmed insett att han byggt ett lag på fel premisser. Då är det hans jobb att, omedelbums, försöka rätta till det. Naturligtvis kommer han inte kunna kicka 5 spelare och ersätta med creme de la creme, men det är fanimej hans skyldighet att börja korrigera. Låna ut Olofsson. Det han behöver jobba på kan han inte träna bort i SHL, i det läget Timrå befinner sig. Bort med Liljegren. Byt kapten. Svensson känns klockren i dagsläget (jävvvlar vilken chef han är!).
Gå all-in på minst två nyförvärv. jag skulle lägga krutet på forwards. En riktigt bra center och en ytterforward som kan lyfta spelet och se till att laget avlastas bakåt genom mer tid i anfallsszon.

Ja, ovanstående spelare är naturligtvis snorsvåra att lyckas landa. Vi är redan - i dagsläget - ett cementerat bottenlag, och det krävs nog såväl rejäla pengar som ett speciellt psyke på nyförvärven för att dom ska kunna lockas hit. Men: tiden hastar, och det blir garanterat ä n n u svårare för varje förlust som inkasseras.
Saknas pengar - dra igång en swish-kampanj. Gör NÅGOT! Visa att vi inte accepterar att befinna oss i den här jävla skitsitsen. Erkänn att det blev åt helvete och försök att förbättra läget. Inga jävla uttalanden som "hellre slutar jag själv än att sparka tränarna", eller "det viktigaste nu är tålamod". 3028 på plats igår. Snart spricker publikbudgeten med besked. Därefter väntar kval med oddsen klart emot.

Fi fan. Blivit upprörd bara genom att skriva detta inlägg, så uppenbarligen är man inte helt oengagerat uppgiven ändå. Skönt det, ändå.
Men kom igen nu, Timrå. Vi kämpade hela jävla förra säsongen med att ta oss upp - visa då i helvete att vi har något där att göra!

GIV OSS FRID - BRINN!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
TIK-Lund: Enligt mig så bör alla dagens ytterforwards vara så dynamiska att de kan spela på vardera kant så därav konkurrerar alla "wingers" med varandra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
man får hoppas att
klubben internt....ser allvar i detta
..annars ere tack o godnatt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Våra genier i båset börjar fundera på LaLeggia som forward till våren? ”Funderar”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Hassan: Fast det kablas ut i media att
1: Inga förändringar i spelartruppen el på tränarsidan är aktuellt i närtid. Man "skruvar" med den trupp man har.
2: Man försvarar dessutom ovanstående med att man tydligen gjorde tvärtom senaste sejouren och att det var anledningen till att det inte höll då

Vi som minns några år tillbaka vet att det är en sådan grav omskrivning av historien att Trump framstår som Nobelpriskandidat i historia (om det finns nån sån kategori)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
TIK-Lund: Hartmann och Lodin är givna i 1a eller 2a kedjan iaf som det har sett ut. Lööke och Lundin är på sin höjd ok i en 3e.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: Lugn nu, tänk på blodtrycket.

För övrigt hoppas jag verkligen inte att någon i Timrås ledning bryr sig om vad vi supportrar tycker just nu. Det hade skapat en hyfsat dålig arbetsmiljö i föreningen generellt tror jag.

Sedan måste något göras såklart.

Jag tror dock också att alla måste förstå att hela sanningen inte kablas ut i media hela tiden. Tur är väl det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
......
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
kaofl: Inte för att vara den som är den men Olofsson och Walli spelar inte på samma position. Således konkurrerar inte just Walli med Olofsson om en plats utan med Råttan, Lööke och Hartmang.

Väl mött
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
luffaren: jaha..så då ska han vara i laget,?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
...playin med detta lag o ledare
får nubben äta upp...
sitta lugnt i båten o inte göra nåt..håller ej💩
då åker vi ur.....de kanske är så
va ärlig o säg:...från ledning
vi är inte en klubb för shl
vi nöjer oss med lir i HA för evigt
...detta är sämre än 2018/2019
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
kattan: Vill man stanna kvar i SHL måste man göra förändringar och fatta tuffa beslut som Oskarshamn, Brynäs mfl har gjort. Annars blir det antagligen att harva i HA i 10-20 år till.

Mitt förslag:

Rattie - Hanzl - LaLeggia
Hartmann - Ny - Lodin
Lööke - Lundin - Alvarez
Walli - Blomqvist - Johansson

Zajac - Strömberg
Svensson - Westerlund
Ny - Erixon
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
snushane: Olofsson är ju en av få som gjort poäng
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Zäta75: Har svårt att tro att Freddan tar något som helst notis till hur vi supportrar vill matcha laget.

När man läser att uppfattningen inom föreningen är att bristen på tålamod var problemet förra sejouren inser man vidden av hur verklighetsfrånvänt det är, hur omfattande inkompetensen är. Det är ju endast ett svepskäl för att få fortsätta lalla på i kompisklubben och leka hockeyledare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Ja ha suttit hel natten å fundera!
Va fan ha vi för spelidé!
Nä vi had vår succé mä Lill-Kenta kört vi dump å powerhockey!
Precis samma kört ANT å Fredde nu!
Dä håll int mä sargspel å puckstrsnsport i mittzon!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
jå1: Jag vill också att någon frågar ansvariga varför man inte flyttar upp LaLeggia i 1a kedjan med Hanzl och Rattie. Fungerade väldigt bra igår i förlängningen. Då slipper vi säkerhetsrisken bakåt också som har resulterat i många baklängesmål samt blir vassare framåt. LaLeggia fintade upp spelare på läktaren igår flera ggr när han höll i pucken och kom i bra skottlägen nära mål.

Är någon med på att vi i forumet skriver ett gemensamt brev om detta till ansvariga?
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: det är som Modano sagt åtskilliga ggr, det är för jävla inavlat i Timrå..oproffsigt..
Kyrkans barntimmar.
Bara det att Olofssons ens får sätta på sig Timråtröjan är fanimaj en gåta?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tiken: Helvete vad kört det här laget är. Nubben kan fortsätta klia ryggen och skeda med bff:arna Freddan o co, jag skiter i det här laget nu
Kommentera

« · 2242886 · »