1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580356 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22

2376927 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Kerstin_k: Inte en fredagsfräckis men den mer sällsynta fredagsdrygisen. XD
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Kerstin_k: HAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Dubbeld: Nähä. Om det är samma spel vinner ju Timrå med 3-1. Om det är SAMMA alltså.

Högst osannolikt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Om vi får se samma spel som mot linköping imorgon så är det torsk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
John Cena: Vad är oviktigast, tekningsprocent eller +/-?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
lungan: Ska de ha ännu en till avtackning nästa gång ifall Hallam återvänder till Växjö efter Tre kronor äventyret?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
lungan: Ja, men kommer Sture vara på plats? Jag som jobbar igen på måndag vill ju veta om jag kommer att missa matchen helt och hållet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Sputnik: Ja imorgon kommer Växjö genomföra avtackning för Hallam innan nedsläpp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Sputnik: Lakers Lakejer ??? Hahehe...
Blir det nån slags hockey-zyntpop combo?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
mikenomad: Korrekt 😫 Minns att jag urförbannad i bilen hem affektskrek ”VARFÖR SLÄNGDE SIG INTE HAGOS OCH BARA ÅT UPP PUCKJÄVELN???”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
kattan: Ja det är nått Sam Hallam Jippo med tydligen. Hoppas vi sabbar festen. Låt oss aldrig bli så plastiga som Växjö!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
kattan: Vi är svåra att göra mål på, så en poäng kan vi nog sno!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Nisse på Mon or: Dock sämst Corsi och släppt till mest skott i slottet.
Bara två matcher men vi måste börja skapa mer framåt och täppa till.
45 skott emot i slottet och 18 för.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Nisse på Mon or: Ligger vi på övre halvan i både PP och BP efter serien så är vi väl säkrade från kval?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Zäta75: Han som skrek stog snett bakom mig på västra stå. Har fortfarande ont i öronen 😆😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Charlie2: Ja att någon skrek TY Rattie Judaaaas tvp ggr högt när det var rätt tyst i hallen var rätt roligt ja. Hördes tydligt i sändningen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Smokey: Åka och förstöra Växjös hemmapremiär kan vi fokusera på. Ett till lag som börjat knackigt och som verkligen har kraven på sig att vinna på lördag. Svår bortamatch såklart, men tycker vi har ett riktigt bra läge att sno poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Rattie kan absolut få en liten applåd först men sedan vill man även addera ett fulfinger i nyllet på honom.
Jing och yang (eller vad fan det heter) och alla blir nöjda.
Nu släpper vi den där LHC-gubben och lägger energi på viktigare saker.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
UbbeNils: Det var ju exakt det jag skrev att jag blev med?

Dick säger nog mycket med glimten i ögat med, gör inte att man respekterar alla hans tillkortakommanden. Tycker det var direkt oförskämt och opassande, speciellt när han vet hur mycket skit vi gick igenom förra säsongen. Kan inte se Hanzl dra ett sånt ”roligt” skämt för att få upp tempen. Man kan gnabbas med respekt, detta var inte något sånt.

Men skönt för dig att man kan göra lite vad som helst och ändå klassas som ok 👍🏼
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
sargad: med all rätt. Linköping var enormt desperata i slutet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
mikenomad: Kan även säga att när man var utomlands och spelade och blev bespottad på, och även kränkt, så att Rattie höjer armarna och jublar så är det en ganska snäll kränkning i mina ögon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
John Cena: Kanske inte, men sista 10 igår ser man med blotta ögat utan statistik att vi inte vinner en tekning typ och i och med(+att vi under den perioden är tvåa i sargdueller o åkning) det blir boende i egen zon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
UbbeNils: Jag kan nog inte ta allt med det där imponerande Gandhi-jämnmodet som du gör
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
mikenomad: Klart han firade mot västra stå då han inte har några egna fans att fira med. Sen hyllade han faktiskt Timråfansen i paussnacket. "Loudest crowd in the league"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Enligt SHL.se...
Timrå IK just nu;
GPG
3,00
5:E I LIGAN
GAPG
1,50
1:A I LIGAN
PP%
50%
1:A I LIGAN
PK%
90%
1:A I LIGAN
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
mikenomad: Har varit med så många år inom idrotten så såna saker tar jag med en klackspark, absolut att jag accepterar att vi tycker olika. En huvud ingridiens i allt vi gör.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Sputnik: Utlåningar till Modo tycker jag vi kan strypa helt och hållet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
empa11: Bästa igår var ju nån som skrek Ty Rattie judaaaaaas, gick igenom sändningen å ut på min balkong hahaha
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
UbbeNils: Ja vi är alla olika. Det kan man konstatera
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
empa11: Du blir kränkt, för min del så kan jag inte glömma att han är en stor del i att vi fortfarande är i SHL. Jag tror som Dahlen säger: Det är en jättebra kille och det han gjorde var att få upp tempen lite. Jag går ödmjukt vidare och njuter av att vi är i SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
empa11: Sen avgjorde väl Peter den Fege i förlängningen? 🤮
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
33-23 i tekningar enl Swehockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
empa11: Att det där skulle vara med glimten i ögat? Nä det går jag inte på. Tror dessutom han får kvala i år igen, karma is a bitch.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
VST: Fira löningen med att fortsatt stötta våran tifoverksamhet. Vi har massor på gång ❤️🤍 #timraik (fel nummer på förra bilden)


Går bra nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
VST: Fira löningen med att fortsatt stötta våran tifoverksamhet. Vi har massor på gång ❤️🤍 #timraik (fel nummer på förra bilden)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
LKV: Ja det var en speciell form av parasitigt beteende. Han hävda ju att han jävlades med glimten i ögat typ. Kalla mig gärna lättkränkt, men fann inget charmigt alls med det. Han var själv med om ångesten att klara sig kvar i ett kval, och måste förstå vad hockeyn betyder för de fans han firade med hela förra säsongen. Att sedan håna dem face to face när han kvitterar för en annan klubb, där hotet om degradering alltid hänger över dem, är fan riktigt vidrigt.

Han förtjänar LHC, och LHC förtjänar honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Synct: Ja sen är ju skador nästan oundvlikligt och han kan ju vara en riktig Joker att stoppa in i en topp 2 kedja.
Sen vet vi ju än inte hur Wedda kommer hålla i längden trots allt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Detta har säkert avhandlats här en massa gånger, men satan vad skönt att ni lyckades vinna igår efter Ratties firande mot stå. Tänkte faktiskt tanken när jag såg hans namn poppa upp som målskytt, att han "firar väl inte mot sina gamla fans". Ful aktion.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
John Cena: Fy fan. När man ser orden viktig tekning och Färjestad i samma mening får man Vietnamflashbacks till Yared Hagos vs Jörgen Jönsson med 6 sekunder kvar 🤮
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Zäta75: Ja, är ju en fin balansgång där man måste tänka till hans bästa, man får inte glömma att han utvecklas extremt mycket på träningar också när han får "sparras" med så bra spelare. Jag har varit positiv till en utlåning förut, men jag tycker man ska testa han lite mer först, han skapar en hel del då han får chansen och är en jobbig jävel att möta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
John Cena: Håller med dig om det. Men det är ändå bättre att vinna fler tekningar än få.. Matchen avgörs absolut inte där som du skriver, men rätt spelat och i rätt situationer kan det innebära att man får ett rejält tryck om man vinner tekningar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Sputnik: Jag tycker att vi ska behålla Oliver och satsa på honom. Han kommer att få speltid vare sig det är i 3:e eller 4:e linen. 1:a eller 2:a är bara att glömma om vi inte får mycket skador. Wedin är snart tillbaka också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Zäta75: Alltså tekningsprocent. Det finns ingen tydlig korrelation mellan att vinna tekningar och att vinna hockeymatcher. Ta till exempel Färjestad förra säsongen som hade sämst tekningsprocent i hela ligan, men slutade ändå på sjätteplats. I slutspelet hade dom näst sämst tekningsprocent, men vann trots det SM-guld.
Jag håller med om att det är bättre att vinna tekningar än att inte göra det. Det är oerhört viktigt i avgörande lägen att vinna tekningen. Men att vi "måste" överlag ha en bra tekningsprocent finns det inga belägg för. Så länge vi vinner matcher och dom tekningar som spelar roll så är det lugnt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Dr.Krykov: Kanske att han kan slå sig in i Modo, men en topproll i Löven är ju ingen garanti.
Finns ju ingen mening att skicka Johansson till HA om han ändå skall köra 3:e kedjan där.
Han blr komma till ett lag där han får lyfta många offensiva minuter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Johan J: Löven och Modo borde va bra alternativ för honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Johan J: Några matcher med Östersund kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Perreman: Det stämmer att statistiken för Timrå är rätt dålig. Men. Vi är det laget som tvingat motståndarna att skjuta iväg till icing näst mest gånger. Kan det har att göra med att vi är sylvassa i offensiv zon? Bäst effektivitet av alla lag. Jag väljer ändå att vara positiv. Vi möter en guldkandidat borta i första omgången. Sen tar vi an en cluub som är i krisberedskap. Där dom måste göra allt för att inte förlora igen. Vi vinner båda matcherna på hög moral och timrå-anda. Imorgon mot Växjö kommer vi se mer skott på mål. Minst 27. Det vet jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Grabola: Stora skillnaden mot förra året (förutom att laget de facto är skickligare) är nog som sagt moralen. En 12 lång förlustsvit har jag svårt att se i år, och det beror på att det här laget inte kommer låta det ske. Tänker typ en match borta mot Örebro. Förra året åkte vi dit, bägge lagen spelade skit, de fick in något pissmål, och istället för att visa jävlar anamma åkte vi runt och lallade och inkasserade förlust nummer 7.

Skulle vi ha 2-3 matcher utan poäng i år, är jag helt säker att vi skulle kunna bryta trenden enbart pga pannbenen som finns i truppen, om kvalitén har en svacka. Vi har även ett ledarskap i år. Förra året var matchcoachningen på sin höjd att två spelare bytte kedja, och att målvakten plockades ut för ett sedermera gjutet baklängesmål i öppen kasse.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Johan J: Mora skulle säkert kunna vara ett bra lag för Johansson. Där spelar de rätt offensiv hockey och lär ha plats högre upp i hiarkin. Svårare att slå sig in i ett topplag kanske med satsninge som är från flertal lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Peacedog: Oliver Johansson växer för varje byte. Han behöver mer istid för att fortsätta utvecklas och med den forwardsbesättningen Timrå besitter idag är det svårt. När Wedin är tillbaka i spel blir det ännu svårare.

Hans utveckling främjas sannolikt bäst genom spel i en Hockeyallsvensk klubb just nu där han kan få en mer framträdande roll.
Låst ämne

2376927 · »