1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580392 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05

2439547 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
snushane: säkert, men i Timrå måste han ha gjort sitt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Nisse på Mon or: Bojjan känns för ung för att lägga grillerna på hyllan. Borde kunna spela par år till i nåt HA lag om viljan finns.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Gällande forwards kommande säsong "i min bok":

Jonathan D. 26/27, Anton L. 24/25, Emil P. 26/27
Anton W. 26/27, Robin H. 23/24, Seb. H 24/25/ ny?
Magnus P. 23/24, Erik A.22/23/ ny?, Erik WW 22/23/ ny?
Nick H. 22/23, Albin L.22/23/ ny?
Robin A 22/23

Extra fylls på om nya kommer in +
Dennis Värmhed, junior

Erik WW, Robin A, Albin L, Erik A, Nick H. har alla utgående kontrakt. Skulle vilja förlänga med Erik WW, Nick H och Robin A i 1a hand.

Summa summarum;
2 nya yngre lovande centrar i 3e och 4ekedjan? En ny längre förlängning på Robin H. Och en ny ytterfwd till 2a eller 3ekedjan?

Samma här som för backarna. Kimmo K. skeppar inte spelare han har förlängt med.
Jeremy Boyce förlängde Nubben med. Boyce har varit "alibispelare" ett par säsonger.

Vet allt detta med kulturbärare etc. Men denna säsong måste blir den sista trots kontrakt. Vet inte hur snacket går mellan Boyce och Timrå, men känns väl troligt att någon tjänst inom föreningen redan är klar eller snart borde bli.

Extraspelare på fwdssidan torde i möjligaste mån vara enbart juniorer eller 1aårsseniorer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
falconuggla: Precis... med Rindell, Lyytinen, Erhonen, ev. Stenqvist och Edfeldt är väl den offensiva kvoten fylld?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Nisse på Mon or: Håller med på samtliga punkter, och då blir min tanke än mer om vi verkligen ska satsa på Bernhardt? Känns som de vore läge att plocka in en mer väletablerad back till topp 4. Förhoppningsvis tar modo chansen och går upp iår, så kan vi släppa Bernhardt som då väljer spel med modo?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Sputnik: absolut! 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Nisse på Mon or: Du har ju uppenbarligen missat att en bara får spela i Americanos toppkedjor om en inte kan svenska.
;-)

Det jag mer åsyftade var att ha Hartmann på rehab.
Vem exakt som tog precis hans plats är jag mindre brydd om än att låta bli att spela med så pass skadade spelare.

Vad hade hänt om någon Rahimat just det knät?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Tom Topp: Jo håller med! Men men, som vi klagar så låter det iofs som att vi ligger sist och att en sargad Hartmann varit en stor anledning.
Jag vänder på det istället. Får vi igång Hartmann så har vi helt plötsligt en spelare för topp 6, speciellt i ett slutspel där jag i så fall tror han kan peta ner Halloran med sin fysik och intensiva spel och tyngd kring sarger etc!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Tom Topp: Verkligen. Men kul att Blomman kommit till ett sämre ishockeylag där han kan vara till mer nytta nu iaf, det unnar man honom.

Men tråkigt för han om det blir kval två år i rad såklart, känns som det står mellan de 4 lagen där nere nu, för ja, Luleå är skitkass.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Sputnik: Nä tror väl inte heller att han har gjort så! Men nog hade jag hellre sett Blomman spela än en Hartmann på 80-90 procent!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Synct: Njae nån mörkad skada är det nog inte frågan om.
Har för mig jag läst att Ante till och med hintat om att Hartmann inte riktig kunnat gå helt 100?
Jag lägger detta ansvar mer på Ante och läkarteamet i så fall, särskillt Ante som matchat honom med vetskapen om att han knappt kunnat ge typ 70 procent. Med det i vetskapen då skicka O.J?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Tom Topp: Mörkat skadan? Vore ju extremt konstigt, har jag svårt att se någon göra, då ska han ju bli skickad direkt. Det är ju att sabba för laget medvetet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Synct: precis vad jag också tänkte! Och vi har ju haft Blomman och Boyce! Har han mörkat skadan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Sputnik: Tänkte precis det, motiverande för juniorerna att läsa att man spelat en 50% Hartmann som varit DÅLIG stora delar, ist för hungriga juniorer, speciellt när Kapanen sagt i media 500 gånger att man ska satsa på juniorer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Synct: Ja och hur man än vrider och vänder på det så hade ju O.J varit bättre att haft kvar än en Hartmann som spelat på 50%

Visst O.J har fått knapert med speltid i Löven, men har han ens fått en ärlig chans att spela i nån av toppkedjorna?

Man minns ju tongångarna över att vi skulle låna ut O.J från början när han hade sett roktigt spelsugen ut hans sista match mot Brynäs och faktiskt var en av de bästa spelarna som lyckades skapa nått den matchen. Jag tycker han överlag spelade kaxigt och tog flr sig fysiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
En sak jag undrar är, varför har inte Hartmann gått på 100% rehab och fixat knät istället för att spelat halvskadad och varit kass i stora delar av säsongen? Skadar ju bara lagets prestation. Vart arg av att läsa artikeln. SÅ tunt har vi ju inte haft det på forwardssidan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Tom Topp: är alltid så med juniorer. I början är man väldigt uppspelt och bortser från några av missarna som de gör. Sen när de blivit mer ordinarie så ser man att de kanske inte riktigt är bra som man först trodde. Vill absolut inte ta något ifrån junisarna och säger absolut inte att de är dåliga. Bara att det är lätt i början att bli lite överhypad av en junior och inte se misstagen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Rico01: Håller helt med dig, är dock efter gårdagens match inte ett dugg oroad på backsidan. Visst vi tappar fysik men det vi får i spelförståelse och puck kontroll är på en högre nivå. jag kan bli riktigt nervös ibland när Svensson o strömberg fipplar med pucken.

Vidare så tycker jag att vi inte ska förlänga med stenqvist. pågrunf av att jag tycker han gått ner sig/ var bara han som såg bra ut i början o kanske inte är så bra som man först trodde.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
söder över: sitter och läser nån sida bak i flödet härinne och hittar denna pärla från dig "Luleå är ju som Malmö med mer teater…". Jag bara fastnade för hur du nailar it totalt med den 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Gällande backar kommande säsong "i min bok".

Didrik S. 25/26, Per S. 24/25
Joonas L. 23/24, Noel E. 23/24
Tim E. 22/23, Elmeri E. 22/23
Jacob S. 22/23, Axel R. 23/24
Emil Melander, junior även nästa säsong?

Efter manfallet sista omgångarna så var ju naturligtvis backsidan tunn numerärt redan från säsongsstart.
Alla på kontrakt är givna enligt mig.
Alla har ju för och nackdelar, men Kimmo K. förlänger inte med spelare nu för att sen skeppa efter säsong. Det torde gälla generellt.

Snart kommer förlängningar med både Tim E. och Elmeri E.
Förvånar mig inte heller om det förlängs ytterliggare även med Joonas L. och Axel R.

Noel E. tycker jag blir bättre och bättre, och Emil M. blir nog nästa junior att göra en "Noel".

Summa summarum;
5 på kontrakt+ 1 junior. Kommande förlängningar på Tim och Elmeri = 8 backar. På 6 backar + 2 (7e-8e backar Noel+ Emil) blir Jacob S. över. Om 9 backar...Jacob S. eller 1 ny högre upp i hierkin, 1a backpar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
mikenomad: ja men har man en egen hockeyrink i pojkrummet så måste man ju bara bli bra... nej skämt å sido så är det nog många av oss som vill att han ska lyckas men sanden börjar rinna snabbt nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Tom Topp: Somm dä känns nu så skull nog OJ bli stjärna i Burträsk, Pajala , Clemenäs!!
Hann håll int!
Sorglitt män harv i rövens 4 Lina!
Utvecklingen gå åt helvete!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
mikenomad: han gjorde några fina byten, t.om. någon bra match där han gjorde både poäng och mål! Men nu verkar han ha avstannat i utvecklingen! Känns som att man kan dra paralleller till Gustav Nielsen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
mikenomad: Håller med!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Sputnik: Timrå ville inte ha O.J " krigandes i en 3e-4e kedja". Det var uttalat. Därför skulle hsn lånas ut till Löven för större offensiv roll. Den rollen tog han inte, och harvar nu i Lövens 4ekedja. Vad händer nästa säsong? Tror varken Timrå, O.J. eller Löven är nöjda. Fanns det inte plats i Timrå denna säsong, så lär det inte finnas det nästa heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Få vi int ordning på Försvare å Målskytte imon så gå dä åt helvete!!
Vi kan fan int förlit oss på JACKKE varänn minut!
Ja ä orolig morgen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
mikenomad: OJ känns snarare som en ny Emil Lindblom. Div 1-nivå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Zoogin62: Jag har alltid undrat över varifrån den lilla hypen och de högt ställda förväntningarna på just OJ kommer. Han har ju eg aldrig på riktigt getts chansen, kan inte dra mig till minnes att han presterat just nåt med "wow-faktor" på seniornivå. Då jämför jag med Elias, Dahlén, Hållander och faktiskt även med Jacke. Finns det nån förväntan att han plötsligt ska ta klivet och blomma ut vid 21-22 års ålder eller?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olle: OJ platsar som sagts knappt i en fjärdekedja i HA.
Borde isåfall bara bli bänknötare/båsdörrsöppnare hos oss!
Jag tror också mer på Värmhed isåfall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Andersson: låter lite märkligt att man spelat Hartmann på 50% kapacitet när vi haft andra spelare att tillgå. Kul dock om han snart återhämtat sig från skadan, vi behöver produktionen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Nisse på Mon or: Aldrig platser knappt i Björklöven och ändå har de mycket skador. Tror mera på Värmhed han kommer bli bättre än Johansson
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Pinaceae: Men håller också med dig. Hartmann skulle ju givetvis vilat tills han kunnat spela ordentligt så hade O.J fått vara kvar och kriga på i en 3-e eller 4:e kedja.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Pinaceae: Ok som jag vefarat och luftat flertal ggr men vissa har tvivlat. Aldrig att Hartmann skulle varit så blek som han varit större delen av denna säsongen. Då prtatar jag inte poäng, utan det hårda och intensiva jobbet som Hartmann vanligtvis står för. Där har vi ett sparkapital också om han får fortsätta vara hel och komma igång på riktigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Pinaceae: Skulle O.J. få plats på 4a kedjor i Timrå när han spelar center i Lövens 4e?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Bee: Håller med, men jag vill också se hans skott, som han själv vurmar för.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Andersson: Väl medveten om att vår forwardsida inte är universums bredaste, men jag ställer mig frågande till varför man exempelvis inte lät OJ vara kvar och hade Hartmann på rehab.

"Vissa träningar har jag inte kunnat åka översteg för att det har gjort för ont" Inte lite hämmande...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Hartmann bekräftar att han spelat halvskadad

Hur har du det med fysiken?

Nu börjar det kännas bra. Jag har haft knäproblem tidigare under säsongen. Ganska länge faktiskt, men det har vi reparerat. Det är helt borta. Nu kan jag träna på bra med fysen. Men när man inte kan göra det tappar man mycket stryka.

Du börjar bli den Hartmann vi är vana att se?

Lite mer intensiv kan jag bli, men det kommer att komma.

Att hösten har varit trög är inget forwarden hymlar om.

När man åker runt och spelar halvskadad ... det är inte bra. Man har inte det tryck man vill ha. Vissa träningar har jag inte kunnat åka översteg för att det har gjort för ont, säger han.

Nu är den tuffa tiden över.

Det har varit lite fram och tillbaka och det har varit mentalt jobbigt när man vet att man kan mer.

Nu blickar han framåt. Med glimten i ögat.

Nu är Hartmann hundraprocentig igen. Tidigare var det kanske 50
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Tom Topp: Hade vi förlorat finalen i match 6 så hade det skrivits att detta var sämsta säsongen någonsin.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Gooode: Du skriver att ibland går det inte!! Så var det för oss igår kväll.vi lyckades inte slå rekordet på 17 raka matcher med en målvakt Juel i mål som som tar 42 skott o vi gör ETT mål jag läste eller hörde någon stans att han var klar för Timrå i så fall det stort Grattis!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Gooode: Håller helt med. Är rätt trött på att det ska låta som att vi ligger sist och inte har vunnit en match så fort det blir förlust. Skillnaden mot fjolåret är helt enormt och det var längesedan vi var SHLs slagpåse.

Det som oroar nu för mig är skadesituationen på backsidan. Som jag skrev när Strömberg blev skadad så trodde jag det kunde leda till skador på fler eftersom vi måste gå hårt på ett fåtal backar. Sjukdomar nu gör saken än värre på den punkten. Dock måste jag säga att försvarsspelet övertygar ändå, både mot Frölunda och Luleå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Gooode: det är väl så att kravbilden höjs omedvetet bland oss supportrar! Hade det här varit under fjolårssäsongen så hade det pratats om ett fall framåt och en kämpainsats. Så det visar väl att laget är bra, när vi nästan kräver en vinst med tre ordinarie backar borta!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
falconuggla: Du ser, vilket jävla hököga man sitter på! 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Jag blir faktiskt trött på att läsa alla negativa kommentarer här.. vi är väldigt mycket bättre än Luleå, trots det lag vi har på benen denna kväll.. ibland vill det sig bara inte, igår var en sån match! Snacka om medgångsmentaliet här inne..!

Vi ligger topp 6, det krävs 3 förluster samt att ett lag utanför topp 6 ska vinna minst 3 raka för att vi ska tappa det.. bara det är inte enkelt. Njut av läget och stötta laget istället! Man kan ju fan tro att vi ligger på kvalplats när man läser vissas skitkommentarer här inne... ryck upp er!

Tuff match på lördag, men nån gång ska vi väl faan slå FBK också!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
empa11: Vi måste komma ihåg att Luleå hade också en bra målvakt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
UbbeNils: Tjeckien skapade momentum och tog vara på det.

Sedan kom det någon form av kosmisk rättvisa, för handen på hjärtat så var Kanada bästa laget i denna turnering!

Underbar kamp av Tjeckien!

Bara lyfta på hatten och säga tack för underhållningen!

Ses i Sverige nästa år!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
söder över: Vad är det som händer???
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Jävlar vad kanadensarna kör hårt mot tjeckernas fantastiska målvakt.

Svenska domaren har lagt en peng på Kanada och blundar för allt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Andersson: ni kunde ha hejat på brynäs,herregud snacka om dödsskuggans dal..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Kerstin_k: Du såg rätt, hela 2 sekunder mer än Edfeldt 😁 Håller med, han såg riktigt stabil ut faktiskt, noll respekt på ett bra sett!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Hahl Bundy 2.0: Kunde varit värre . Vi kunde ha hejat på Malmö ....
Låst ämne

2439547 · »