1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580500 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09

1955740 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Såg inte matchen igår utan kikar på reprisen nu.
Brukar inte klaga på domarna men helvete vad de missade mycket igår. Och fritt fram för Ledin att slänga runt höga armbågar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Hockeyoraklet: Lite ot men rödhökarna visar ingen nåd på Malmös facebooksida. Lite kul kommentars läsning till kafferasten :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Heisenberg: Ja, håller vi oss kvar vill jag verkligen att Nubben provar förlänga med han, stor med riktigt bra sidorörelse och reflexer, vissa stora målvakter är mest bra på att täcka mycket yta, Brattström är en hybridvarian av en storväxt målvakt!

men risken är väl att Detroit vill ha han i farmarlaget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Heisenberg: Håller med. Helt rätt. I kvalet ska inte Svedberg stå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Alltså. Brattströms glädjehopp när matchen var slut. Han är verkligen en genuin människa som sprider glädje. Låt han stå kvalet. Det som skrämmer är att han antagligen aldrig fått chansen om inte Svedberg blivit skadad. Brattström kommer bli stor. Ta vara på detta och låt honom öka sina aktier i kvalspelet, jag litar på honom till 100%. Han brinner för föreningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
timrasuppi08: Förutom Molinder som blev uppsnurrad! Albin Carlsson gjorde säsongsdebut idag med J20 för er som inte visste, det gick tydligen bra!:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Japp, så går det när varken Drugge eller Hardegård är med och bjuder motståndarna på mål :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Sputnik: instämmer till fullo och jag tror alla som såg matchen inser att denna seger kan vi till stor del tacka Bratten å Wedda för. Laget ska dock ha en eloge för en över lag mkt bra kämpa insats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Sputnik: Bratten har gjort bra matcher tidigare..skillnaden är att vi har en matchvinnare ute på plan nu. En som är vårdar pucken och kan göra mål. Wedin lyfter hela laget. Säker på att om Svedberg stått har det gått vägen oxå. Ikväll var Bratten enastående och stod på huvudet många ggr. Hela laget offrade sig ikväll..Wedin injektion kallar jag det. Bara Laxen kommer tillbaka nu så blir vi livsfarliga i kvalet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Tikkare: Skulle nog framhäva kombon av Brattström och Wedin. Utan Brattström hade inte Timrå kunnat hålla emot och Utan Wedin hade det inte funnits nån som kunnat ta vara på att Brattröm spikar igen och ger laget chansen att vinna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
uhahl: Bratten i all ära, men utan Wedin har vi aldrig vunnit en sån här match. Tänk att en enda spelare kan göra så stor skillnad. Utan att ta ifrån övriga i lagets kämpa insats. Bra dag på jobbet som dom säger.
P.s bästa låten vann på Mello oxå.
Skål tamefan.!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Nu måste väl ledningen se att chansen till fortsatt shl spel kräver Brattström i kassen. Killen har ett mycket lungnare spel en fladder Svedberg..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Synct: Oskar avslutade serien med sju förluster på de sista nio matcherna! medans " Fear of the Dark" har gjort tvärtom. Aik har ett bättre och jämnare lag men Oskar har en bättre målvakt och några matchvinnare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Andersson: TROR det är 2-2 i inbördes möten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
TimraStockholm: nu är det nog skillnad på vad AIK-fans tror och vad laget AIK tror. Visst har dom en chans mot oss och den är säkert inte mindre än vad vår chans mot KHK var men om vi är på topp mentalt så kommer vi att vinna, det är jag helt övertygad om. Men det är nog också lite av själva ”förbannelsen”. Leksand vek aldrig ner sig mot ett skickligt Modo, dom gjorde det ”omöjliga”. Sen gjorde leksand samma miss som Modo och åkte ur mot Mora. KHK var övermodiga mot oss och var länge säkra på kontraktet men sedan sket dom ju ner sig fullständigt.

Det blir en stor utmaning att vinna 4 matcher och behålla lugnet genom hela matchserien. Sen kan det ju faktiskt bli Oskarshamn också, större mirakel har ju skett.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
sargad: Dom måste ju avancera från Allsvenska finalen först . Hur ser inbördes möten mellan AIK och Oskar ut ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Ullf: Anton Wedin vilken kille....jag får rysningar när jag ser honom spela.
Nu känns det lite lugnare inför kvalet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
TimraStockholm: Ironiskt eller?
Tyvärr tror jag inte AIK bara ställer ut skridskorna och räknar in ett avancemang.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Hockeyoraklet: Det du skriver idag är så otroligt sant. Idag firar vi inte 3 poäng, idag firar vi en riktig karaktärsbyggande moralseger. Mer bortskämda lag än oss tycker nog vi är fåniga, men vafan är sporten om man inte får vara glad över det lilla?

AIK(Eller iaf deras supportrar) har redan tagit ut segern i förskott mot oss. Dom tänker att bara dom vinner mot IKO så är resten redan historia. Det jag kan säga dessa supportrar är att även om ni vinner, så kommer det inte vara en solskensaga med 4-0 i matcher. Det kommer vara grisigt, jobbigt och mentalt påfrestande. Vi har haft en lång skadelista och att scouta timrå har därför varit så gott som omöjligt. Visst kan dom läsa sig till vad andra tycker om spelarna, men dom har väldigt kort tid på sig att hitta detaljerna som dom möjligtvis kan använda mot oss. Dessutom sätter Wedin skräck i motståndet, så fort han har pucken ser dom på andra sidan handlingsförlamade ut, vilket dom säkert är mot våran superstjärna. Det Bratten gjorde idag visar att han är en fjärils ögonfrans ifrån att ta steget upp till en fullfjädrat SHL målvakt, hittar han ett sätt att hålla nivån uppe skulle jag nästan våga säga att han är top 3 i SHL.

Nä, efter idag ser jag fanimej fram emot kvalet, jävlar vad nervkittlande det kommer vara. jag tippar en att det blir 4-2 i matcher där Timrå vinner första, förlorar 2 sen tar 3 raka på inslaget timråvis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Hockeyoraklet: Apselut, oerhört viktig seger att ja bakom pannbenet på tränare och spelare när vi går in i ett kval.
Wedda för president, förlåter honom den brända straffen när ha lyfter laget med sin blotta närvaro..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Hockeyoraklet: (J)amen!
Vi bygger på det mentala. Stoppa ned den här inställningen i bröstfickan Fredd-Nubb & Co.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Öndulat: Exakt, AIK har en inte lika ödmjuk syn på sin kommande kvalmotståndare än vad vi hade. Det bådar gott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Kerstin_k: en malmösupporter framför teven idag tyckte säkert att det såg patetiskt ut när timråspelarna mer eller mindre gjorde tv-puckshög efter slutsignalen men då kan man inte vara längre ifrån sanningen. Du sammanfattar det klockrent. Tre poäng mot ett Malmö som går in och verkligen behöver poängen, det bygger karaktär. Bratten storspelar, det bygger karaktär. Stanley Cup-Wedin går in och blir matchvinnare i första hemmamatchen efter skadan, det bygger karaktär. Vi vinner både mot Malmö och domaren, det bygger karaktär. Såna här vinster ger hopp inför kvalet. Uppenbarligen inte bara hos oss supportrar, om man ska döma av beteendet på isen efter slutsignalen.

Jag vet inte hur det kändes för er andra men jag hade då både nerv och fjärilar i magen dom sista minutrarna av den här matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
MORAL BOOOOST!!!
starkt jobbat
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Ullf: Man behöver inte säga något jalle e en riktigt bra back!!! En riktig polis alltså!😎
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Hockeyoraklet: Håller med, Jalle har blivit bättre och bättre! Men Bratten och Wedda! Vad säger man!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Hockeyoraklet: Solklart vem som är Timrås förstemålvakt idag. Brattström kan rädda oss i kvalet om han spelar som han gjort de senaste matcherna. Bra krigarinsats av laget i sin helhet!.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Hockeyoraklet: Wopi-di-fucking-do! 3 poäng! Eller va faan - poängen är skitisamma; det är själva vinsten i sig som bygger laganda och lagmoral. Bra skit inför kvalet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Saaampe: Japp, nu gjorde Bratten det lätt för Freddan vem som ska börja i kvalet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
bar mofftak: Hade kryss på powerplay kunde fått fyra loppor men va fan gör de vi vann för en gångs skull!!!😎
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Håller med . Vill JanneJalle stanna nästa år bör vi förlänga , han har blivit mer stabil ju längre säsongen gått .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Ursäkta men vilket jävulskt grisgäng Malmö är. Det huggs och crosscheckas i varenda närkamp. Det går heller inte så väl ihop med en domare som svalt pipan, var tog alla våra PP vägen?

I övrigt, SJUKT härligt med en vinst! Välförtjänt efter en riktig krigarinsats. Brattström var grym och räddade oss kvar i matchen på precis det där sättet vi förväntade oss att Svedberg skulle göra.

Förläng med Jalasvaara. Han må vara långsam i backcheckingen och hans skott från blå går alltid i täcket men vi behöver någon som kan göra ner en Per Ledin utan att ens blinka.

Sen Kinnvall. Det är bara att lyfta på hatten, den grabben har en ljus framtid för sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Nu slog vi Leksands notering också .Dom hade 43 poäng sitt sista (senaste ) år i SHL .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Så bra av Bratten!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
JonteD: Äntligen!
Galet bra defensiv i tredje!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Andersson: Faaaaaaan va bra me treeee poäng!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Håll detta nu... en minut kvar...
Kommentera


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
JonteD: Officiell publiksiffra ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
bar mofftak: Tycker att jalle e en riktigt bra back, står upp,checkar o har ett bra uppspelssinne,o ett riktigt bra skott!!!😎😎
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Jalle har verkligen blivit bättre.
Han blir inte hopplöst frånåkt direkt när han tappar puck, nu lyckas han t.om. nästan hänga med ibland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Herminator: ruskigt snyggt från falk också. Men varför blir man mer nervös då vi leder i 3e?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Herminator: någon som vet status på Laxens skada?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
roger_sundsvall: Iskallt placerat av Wedddois,
welcome back man!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
roger_sundsvall: Vilken passning av Falk, måste vara årets prestation av honom :-)
Kommentera


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Charliejfz: Yesssssssss!!!!!!!!!!!!😎😎😎😎
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
Öndulat: ni får köra över AIK i kvalet. Liss kanske kunde lånas ut och hjälpa er :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2019-03-09
SMÅLAND: Timrå tröjan på hoppas jag kompiz?
Här är officiell publiksiffra 2903. Fan trot.. =)
Kommentera

1955740 · »