1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30

2272291 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
kulltorp: Hans farsa har inte betalat en krona för speltid i Timrå, tror du Timrå jobbar på det viset ? Höj dig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
kulltorp: oavsett om du har rätt eller ej så tycker jag vi ska fokusera lite mer på rena hockey relaterade diskussioner och mindre på vems pappas pengar som betalar kalaset. Inte för att vi lär påverka slutresultatet oavsett men det känns lite mer konstruktivt så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
kulltorp: De är väl ändå ganska raljanta åsikter som kastas på Olofsson. Har han haft Zlatan-attityd eller uttalat sig på så sätt att han tycker sig vara bättre än andra? Okej att han inte lyckats, men varför förtjänar han så nedsättande kommentarer har jag inte förstått.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
JanneH: Om du bara visste hur rätt jag har, men låt oss lämna det så
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
kulltorp: gillar dig normalt sett men höj nivån lite och droppa kommentarer som "pappas pengar", det är inte din normala nivå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Zäta75: vore såklar en dröm med lite vassa nyförvärv men med tanke på att Dif värvar Axelsson så lär inte marknaden va vass ..Målis har vi i Rajja !! Men pga av att tränarna satt han i frysboxen behöver han få spela in sig .. man står inte i finska lejonen om man inte har det som krävs .. JJ är klassisk andramålis som kan göra några bra matcher ..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Sputnik: Bra att vi bryter med Olofsson. Önskar honom lycka till även om det tar emot i löven. Nu kan vår vinstrad fortsätta då. Det var när han kom tillbaka från Frölunda som den bröts och blev en förlustrad istället. Det berodde inte bara på honom såklart, men lite vidskeplig får man väl vara.

Nu vill jag se att man tar in en duktig center till 2:a linan och en speedig forward från USA/Kanada. Sedan skulle jag gärna vilja få in en riktigt bra målvakt. Hoppas på fler goda nyheter den kommande tiden från Nubben!

Gott Nytt År hockeysnackare! Tack för 2021. Är övertygad om att 2022 kommer att bli bra för Timrå IK. Vi kommer att bli bättre och bättre framöver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Tom Topp: Svenssons tackling på offensiv blå var inte fy skam heller. Leendet efter är befogat. 😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
mightyquinn: På isen nada, på sidan om, pappas pengar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Janne Magnusson: Såå dålig är inte Alvarez. Men jag håller med att han ger minst bang for the buck av våra forwards.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Janne Magnusson: egentligen borde du inte få en gilla av mig när du är så negativ (ska jag säga...) men vi gick in med en bred forwardssida och med PÅs intåg behöver vi banta truppen. Alvarez kanske kan hitta nåt i Tyska ligan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Sputnik: Den där tacklingen gjorde hela min kväll igår! Didrik for president!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Gorkyman: Didde är tillbaks. Käkar Söderberg till frukost. 😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Sputnik: Ja, tror inte det behövs speciellt mkt. En toppcenter (Lander) och en vass forward till. Baksidan tycker jag ska hålla. Samt ev ny målis
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
mightyquinn: Första inlägget var lite otrevligt. I bästa fall kan ni få en spelare som kan kontra in en puck eller två men han har svagt kroppsspråk, svag i närkamper och ganska dålig i defensiven. Svårt att hitta nätet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
mightyquinn: En spelare med okej skridskofart i medvind som viker ner sig helt så fort det bär emot.

Var ändå okej på allsvensk nivå till och från. Kan ibland få någon sinnesrörelse och komma in med bra inställning men det brukar snabbt gå över.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
mightyquinn: Jag hoppas att han verkligen spelar som han gjort hittills... dvs uselt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
mightyquinn: Han är inte välkommen tillbaka. Hua
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
mightyquinn: inte ett skit tyvärr
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Olofsson klar för Löven. Vad kan vi förvänta oss?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
rabon: Gud ske lov...bästa nyårs presenten vi kunde få!! Ta med sopan Alvarez på samma gång, åh nej jag köper inte hans mål igår. Den mannen är så kass så att kan bli mycket väl den som sänker oss tillbaka till HA. Han måste bort !!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
rabon: nu återgår de till winstreak för oss
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Olofsson och Timrå har brutit kontraktet!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
RasmusVS: Sant
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Hahl Bundy 2.0: Brattström verkar inte gå så bra numera...AHL 4 matcher och 0.835, nedskickad till ECHL, 3 matcer och 0.829. Verkar vara 3emålvakt i ECHL. Lång väg tillbaka? Var väl skadad i Kookoo...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Zäta75: Både JJ o Raja har ganska stor spännvidd mellan topp o botten-prestationer. Tror att de ska växeldra och inte spela mer än 2-4 matcher i rad. Här hänger det mycket på FredAnts fingerspitzgefuhl. Skifta målvakt i rätt tid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Mcmac: Nu blev det ju oavgjort efter fulltid igår också ioförsig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Hahl Bundy 2.0: hade timrå visat upp ett defensivt spel liknande Luleås tror jag garanterat att våra målvakter skulle upplevas betydligt tryggare också! Luleå glänste ju inte i början av säsongen av olika anledningar och då kändes samtidigt målvakterna mer mänskliga, lättare för dom nu när laget hittat spelet!

Jag väntar bara på att timrå ska sätta defensiven på samma sätt...... Som Malmö tog sig genom timrå i första och framförallt andra perioden håller ju inte i längden det fattar alla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Synct: Han har haft det väldigt tufft, helt klart. Men eftersom han sitter på ett tvåårskontrakt så kommer han bli kvar. Kan inte se att nubben skulle försöka göra sig av med honom innan kontraktet går ut, framförallt när vi har andra spelare som sitter på tvåårskontrakt som nubben måste försöka få bort om vi blir kvar. Alvarez, Liljegren och Bohm bör ligga först i den kön.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Synct: Jag har hela tiden sagt att det varit naivt av Nubben att ha så stora förväntningar på Lundin redan denna säsong.
Med tex Lander och Hanzl som första 2 centrar kan han spela mer avslappnat tror jag, dessutom att få träna varje dag med en ledare som Lander är både på och av isen.
Jag tror fortfarande det finns mycket att få ut av Lundin på SHL nivå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
En annan positiv grej med matchen igår är att det var första matchen denna säsong där timrå släppt in första målet och vunnit! Det har lett till 11 förluster och 1 oavgjord tidigare. Skönt att bryta den förbannelsen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Sputnik: Lundin vettefan, största besvikelsen efter förhoppningarna jag hade på spelare tycker jag personligen. Trodde han skulle vara en av våra viktigaste spelare även i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Zäta75: Dahlen kommer att få ett 2 års avtal ,med 1,5-2,5 miljoner dollar i san jose annars blir han plockad av nån annan klubb
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Hahl Bundy 2.0: OM vi blir kvar i SHL så kan jag tänka mig att satsa kulorna på att behålla det man vill från nuvarande trupp. Satsa på en stark centersida och backsida framförallt och kanske en toppmålvakt från Allsvenskan ihop med JJ ändå. Med bra center och backspel är mycket vunnet.

Skulle inte gråta om Hanzl vill stanna och Lander ansluter.
I min bok har vi riktigt starka topp 2 centrar då och Lundin som 3:e center med en hel SHL säsong i benen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Zäta75: tänker mest på hur NHL fungerar. Levererar man dålig +- statistik och är medel i målprotokollet så finns risken för att bli uppsatt på waivers eller nedsatt till AHL. Nu har han ju envägskontrakt till sommaren, frågan är om han kommer bli erbjuden ett nytt sådant? Sen tycker jag att han gjort det riktigt bra ifrån sig i ett lag som tippas i botten. Får han mer utdelning på sitt spel så kommer det nog lösa sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Tom Topp: Ja inte har vi ett Målvaktspar i stil med Wallstedt/Lassinantti direkt.
Skulle önska att vi hade det men ska vi ha andre målis av de 2 vi har nästa säsong så föredrar jag ändå JJ.
Brattström/JJ hade ändå varit betydligt mer godkänt än nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Hahl Bundy 2.0: Det blir tyvärr lite Svedberg över JJ ibland. Blixtsnabb i närspelet men sjunker liksom ihop och kan släppa in en dragare från blå helt plötsligt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Knass: Ska vi prata målvakter så känns Rajja svajig. Fladdrig ibland. Kan göra otroliga räddningar när han är i zonen men han kan också göra sig väldigt liten i mål och det stör mig väldigt mycket. Ser man på målen igår så kunde han inte göra mycket åt skridskostyrningarna men på dom övriga skotten så sjönk han ihop o blev tyvärr så där liten igen.
JJ däremot spelar med en helt annan pondus för tillfället. Känns stabilare. Han kan se slö ut ibland oxå men hans nivå är betydligt bättre, tycker jag. Han är större, täcker mål bättre när han "står" upp med överkroppen. Han är stabilare i mina ögon. Jag gillar den typen av målvakter bättre.
Om vi blir kvar nästa säsong så ser jag gärna att JJ får konkurrera med en betydligt bättre målvakt än Rajja.
Vi måste värva en första målvakt som JJ får konkurrera med. Vi behöver ett betydligt stabilare målvaktspar än de vi har i år.
Sen har ju naturligtvis backsidan en del kvar att önska men det är en annan sorglig historia.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
DenRöda: Vad baserar du det på att Dahlen antagligen inte får förlängt i Nhl? Jag blir förvånad om han inte får förlängt. Han har haft,en bra säsong när han varit skadefri
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Knylan: Johansson är en ok shl målvakt i sina bästa stunder. Men klarar han verkligen av att stå på huvudet i en serie bäst av 7 för att stanna kvar i shl? Tillåt mig att tvivla. Han får gärna överbevisa mig. Det skulle kännas bäst att få in en ännu bättre målvakt typ Brattström eller i den klassen minst. Tvivlar dock på att Nubben tar in en ny målvakt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Sputnik: Dif plockar in Axelsson ... de verkar förbereda sig för play out 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Knass: Jag har förespråkat Rajjan innan men igår måste jag ändå säga att han kändes svajig och nästan "skotträdd" , alltså att han psykologiskt var rädd för att släppa in varje skott. När JJ kom in hade han en helt annan pondus.

Med det sagt så tror jag ändå att det finns nått i Rajjan om han får ordentligt förtroende.

Det är väl inte Freddans starka sida med matchning av spelare alltid och jag tror det är väldigt luddigt för målvakterna vad som krävs av dem för att få stå.

Sen tror jag dock inte heller som Knylan sagt att Rajjan kommer vara en målis att satsa på nästa säsong om vi håller oss kvar, tror dock också att JJ lär få infinna sig som andramålis om han blir kvar. Det lär nog satsas på bättre som förstemålis för att ta nästa steg.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Knass: Så fort Rajaniemi släpper in 2 puckar så känns han loj. Som att han skiter i vilket.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Knylan: Hör vad du säger men tycker att kollar man förmycket statistik så blir man lite blind ibland. De matcher rajja fick stå i början hade timrå ligans sämsta försvarsspel. Vi radade upp förluster och dessa tycker jag inte kan läggas på hans målvaktsspel. Han blir sedan bänkad, timrå får ordning på försvarsspelet och JJ får det lättare o vara målis. Visst de kan ha o göra med varandra vad vet jah är ingen expert eller särskilt kunnig.

Tycker Rajjas match mot Leksand var fenomenal och jag tycker mig se en helt annan vilja hos han än hos JJ.

JJ ser jag som arrogant, som kan vara hur glad som helst när dom åker på torsk sålänge han inte står. Tycker också han släpper in förmycket där Timrå försvarsspel har varit bra och det kommit "enkla puckar" vilket har förändrat matchbilden och timrå har förlorat poäng.

Jag hoppas Rajja får stå några matcher till, bygga upp självförtroende och visa alla vilken potential grabben har.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Charliejfz: Gott Nytt År rabben å tat lugnt mä drickat Ida så du klar tolvslage 🎉🥳
Skål på re 😍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Glädjekalkyl på nyårsmorgonen! Lag 9-14 baserat på de senaste 2 månaderna och hur det det kommer att sluta denna säsong. Såhär ser då poängställningen ut:


Örebro 79p
Brynäs 74p
------------------
Linköping 73p
Timrå 72p
------------------
Malmö 63p
Djurgården 36p

Har bara räknat ut respektive lags poäng sedan början av november och framåt. Något lag kommer såklart dippa mer och något lag kommer sticka ut. Hoppas att det är vi som gör det sistnämnda och tar en play-in plats såklart!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Gott nytt år, TIK supportrar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Knylan: hade inte kunnat förklarat det bättre! Tarvainen tog in en bättre målvakt efter Raja drog dessutom . Nä det som hade varit bäst för Rajas utveckling är ju att vinna mer matcher och få ett momentum likt Johansson hade förra säsongen. Det är nog det som är skillnaden på dom idag. Johansson är egentligen en stabil mittenmålvakt som just nu spelar med ett oerhört ostabilt försvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Även om vårt tabelläge verkligen hade behövt 3 p och "bara" 5 p upp till Malmö ist f som nu 7 så får man väl ändå vara nöjd med en 2:a den här gången 😁
Ska man ta 2 p är det naturligtvis precis så här man ska göra det. Boostvärdet i gruppen efter en sådan här vändning borde vara närmast ovärderligt och bara det värt mer än tappad poäng
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Det känns som att Dahlen inte kommer få förlängt i NHL nästa säsong. Även fast han gjort det helt okej i sin Rookiesäsong. NHL är ju trots allt resultat och showinriktat. Hade inte blivit ledsen om han väljer att komma hem men samtidigt vill man hans bästa och hoppas han verkligen hittar nätet där så han kan fortsätta leva sin dröm!
Låst ämne

2272291 · »