1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577860 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19

1865127 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Enough: +/- är iofs en intetsägande statistik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
kulltorp: Angående Didrik så har bäst +/- i laget +13
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Sputnik: Troja slog Oskarshamn i dag och lämnar kvalplatsen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Modos svarta retro är ju galet schyssta ställ! Ett av de finaste man sett även om det är Modo vi snackar om ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
El Maco: Möter ju dessutom Troja back to back, dock med 3 dagars mellanrum. Snacka om att det är på tiden att vi lyckas vända trenden mot dom nu!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
kulltorp: Det där med att vi är bra i varannan match. Håller med om att det inte var någon storartad insats igår direkt. Räckte till tre poäng efter det skönaste av avgörande ändå. Men håller det i så är vi bra på riktigt nästa match mot Löven. Tar vi fem-sex poäng mot Löven och Troja så tror jag vi fått lite luft neråt igen. Skulle verkligen vara mysigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
kulltorp: spelskicklig ska det vara ang Didrik, ta bort intelligent..(stavnsfel)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Didrik är en inte allt för intelligent spelare men ett kraftpaket som ska gå på instinkt. Han har helt klart lyft sig.
F.ö.så var denna match mycket sämre än mot knätofs.
Andersson ville att man skulle komma ut lika hårt, men det blev ingenting. Ängsligt och avvaktande spel. Typisk match vi brukar torska. Nu mötte vi ett Modo som äntligen gjorde en 60 minutare med bra försvarsspel. Dock på bekostnad av anfallsspelet, som luktade blött krut ända ut till Själevad.
Hoppas vi kan ställa upp ett snäpp till Löven borta. Tror det kommer att behövas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Puckat: Men Balls to the wall var ett klockrent val när linjemannen fick en skridsko i skrevet i går kväll. Tyder på timing hos killen bakom knapparna. =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
El Maco:

Om du tänker på Deep House - ja - men stekarhouse är ju en betydligt senare - och uslare - avart.

Men okej, vad spelar man då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
DJ Hemp: House? Du är för gammal.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Enough: Spelarna själva som bestämt tror jag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Tarasov: Tack för svar! Håller nog med dig sen undrar jag om inte pressen på att återkomma till SHL i år varit mer en börda än tändvätska oavsett vad laget själv satt som målsättning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Enough:

Vad spelas nuförtiden, stekarhouse?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
El Maco: Faan
Hade hoppats på annat svar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Enough: Jo. Beklagar. Du är för gammal.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Vem bestämmer låtarna när spelarna presenteras?
Ena värre än den andra,Inte som för 15 år sedan när det var klockrena val.
Kan vara så illa att jag börjar bli för gammal
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
wolper: vissa parkerar ivägen och andra slänger målvaktsklubbor. 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Otto1: du som parkera ivägen?😉 gör allt för vinna denna serie ser ja😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Olle: Tycker att Didrik har höjt sig ordentligt jämfört med ifjol samt säsongen innan det. Misstänker att det är en lättnad för honom att slippa bära A:et på bröstet. Man börjar att känna igen honom som den nya Sanny Lindström igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Icetea:
Förra säsongen är gick man inte in i säsongen med fullt lag utan spelade 7-10 juniorer per match, vilket är fint men det var knappast några som var aktuella för en förstarunda i draften. På det så hade man för stor ruljans på spelare in/ut. För rörigt öht så här i efterhand.

Min egna åsikt ang denna säsong är att backsidan är lite felbalanserad, och får även medge att Kulltorp hade en poäng när han i början av säsongen nämnde att tyngden kanske saknades.

Kan även tycka att det saknad en viss mental hårdhet, i stort tycker mig kunna se den hos Sam Marklund men i övrigt så kliver inte ledande spelare fram i rätt lägen. För inte skall lagkaptenen ta en utvisning med 3 min kvar när man har hugg på poäng på bortaplan. Ang den mentala hårdheten så handlar det också om våga hålla sin spelplan trots att det går emot och inte slå chanspassningar i fel lägen osv. Det kan iofs även bero på en massa annat men skriver trots allt i er bok och orkar inte lägga ut texten alltför mkt;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Tarasov m fl: Att MoDo ligger så långt ner i tabellen är ju lite av en gåta. Timrås första två år i HA var ju oxå lite skakiga där vi dansade runt de nedre linjerna i tabellen.
Ni som följer laget nära, vad är orsaken att MoDo inte riktigt hittat in i HA- kostymen? Eller rättare sagt vilka orsaker. Er ekonomi har ju aldrig varit i närheten av de kaos Timrå just rest sig ur.
Vore kul att höra era sansade åsikter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Puckat: Dahlén ska ej ha assist på denna då han passar Olofsson som spelar Hållander som spelar tillbaka till Olofsson. Den typen av andra assist räknas bara i SHL av någon anledning.
Varför Hållander ej får assist är konstigt. Det ska vara ifall dem räknade målet som självmål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
wolper: Sen att vi gjorde allt för att ni inte skulle komma in är ju en annan femma ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
The great one: hade man kunnat köpt på bortastå hade det nog kommit mer folk där iallafall. Men förstår att det är för att mn skall kunna ha kontroll. Ett modo i annat läge hade nog gett mer folk med
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
El Maco:
Var en av det trevligaste intervjuer man lyssnat på, ett föredöme för många föräldrar. Även förmågan att uppskatta upplevelser, exv när han beskriver matchen på Hovet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
SMÅLAND:

Bara att inse att det är nya tider med publiksiffror osv. Alla matcher tv-sänds o många är bekväma och väljer att sitta hemma. Skillnad mot förr när det var veckans match i canalplus. Då tappade vi alltid 1500 åskådare i den matchen även då. Det är ruskigt svårt att få med gamla tikare som gått på matcherna förr. Får man inte hämtning i princip vid dörren så stannar man hemma. Men absolut 4600 i ett derby är inte godkänt. Men även där kunde man ju se att det var färre modofans på läktarna än vanligt. Sedan finns det ju dom som sitter hemma vid teven o gnäller på att vad lite folk det är på matcherna... Ridå.

Därför är det viktigt att klubben jobbar stenhårt för att locka publiken till arenan. Dessa två matcher kunde man gjort ett paketpris på exempelvis. När det är årets fattigaste månad, som ett exempel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Otto1: Ingen assist på varken Hållander eller Dahlén... Varje poäng är viktig för dessa unga killar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Raggaren Putte: #54 Kung och krigare Dahlén med hjärtat på rätta stället. Nu finns det hopp!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Precis kollat klart på matchen då man inte kunde se den igår.. Riktigt skön seger! Någon som vet varför Hållander inte fick assist på Olofssons mål?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Serieledare...
Derby...
4655!!!
Pinsamt att inte fylla rinken!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
AskanUrElden: Tyckte nog Zebra Holm gjorde en klart godkänd insats igår, och har inget direkt att klaga på. Bra att man inte är petig och tar på allt. Fanns några situationer som kunnat bli utvisningar, men släppte lika mkt åt båda håll där, och det är bra spelkänsla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Friman SR: Men inget på Facebook.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Gorkyman: Javisst! Nu när jag ser statistiken så är ju TIK-seger helt rätt! Modo hade lika gärna kunna plockat segern, mer det jag menade men lite oflyt och inte så bra skott gjorde att vi vann välförtjänt. Kändes också ett tag som om domarna hade nåt emot oss!? Kände du samma va? Såklart man känner så när man är 100% partisk till sitt lag men sen såg man att PP:s var till vår fördel efter matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
RunarUp: Enocks pappa bor i Karlskoga men har åkt bil till varje match, även borta, som pojken spelat. Han trodde han missat 6-7 matcher totalt under Hugos karriär. Han blev intervjuad på C-more. Han var inte så intresserad av hockey men väldigt delaktig i vad Hugo hittade på. Stort!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
El Maco: och Yourintruder.
Detta har jag helt missat. Vad handlar det om?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
El Maco: kan bara instämma. En kung till farsa
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Raggaren Putte: Nä, nu slår vi ju skräpet i botten oxå så glöm det där med mönster...;-)

Tack Jonathan Dahlén för beslutet, det finns hjältar och en av dem är helt klart du. Lycka och välgång pojk...

FORZA TIK..............alltid, alltid..................
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Raggaren Putte: det får vi för fan inte hoppas att dom gör utan ta med sig den här matchen och den mot knäckebröden så att vi rycker lite i tabellen!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
hubbenorlen: Det är Timrå vi snackar om här...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Signature: Haha, ja jag kollade faktiskt upp det efter att jag skrev och såg att ni smiskat de ordentligt den här säsongen. Det var ju 2015-2016 som de var lite jobbiga för er. Jag har dock levt mitt hockeyliv lite under en sten de senaste åren så tiden är lite krokig.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
JonteD: Om vi fortsätter att följa mönstret från resten av säsongen så torskar vi nu mot Löven efter en mycket lam bortamatch. Hoppas så klart på det motsatta med nån slags boost efter veckans två mycket fina segrar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
hubbenorlen: Det kanske är fest ikväll! Tyckte jag hörde något om ledig helg i TV-sändningen från omklädningsrummet. Det kanske gäller hela organisationen. :) Se bara till att inte supa till som på den gamla "goda" Timrå IK-tiden.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Raggaren Putte: OK! Men Modo spelade en bra hockey ändå men du har rätt vi var mkt bättre överlag!! Nu tar vi nya tag och vinner mot lövgrodorna!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
AskanUrElden: Möjligen 1p till Modo, men sett till vassa chanser var det helt rätt med Timrå vinst även i detta derby
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
Raggaren Putte: Märkligt att inte Timrå IK inte skrivit nåt angående att Dahlén stannar på sin Facebooksida. Inte ST heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2018-01-19
JanneH: Fredagsmyyys o pinnar!! Att Jonatan stannar är ju skitkul och bra 'signalpolitik'.
Kommentera

1865127 · »