1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581013 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02

1991301 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Nisse på Mon or: Enok var väl efter säsong men dock...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
TIK-Lund: minst 3 spelare har väl gått från TIK till Leksand mitt under brinnande säsong tidigare... Nilsson, Engqist och Enok? Varför inte omvänt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Nisse på Mon or: Tycker inte vi ska hålla på med lån överhuvudtaget, inte i det läge vi är just nu. I stort sett helt skadefria och serieledare. Det är inte direkt så att det finns så många fjunisar i SHL-lagen som man kan anse vara så pass bra att de ska komma in och konkurrera om speltid i våra två första kedjor nu, vi har redan flera spelare i topplinorna som är SHL-mässiga. Detta gäller även i de "lägre" kedjorna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Sputnik: Tanken på Ragnarsson växer. Tror Ante egentligen skulle vilja använda backarna mer i spelet, i synnerhet framåt men då behöver vi lite andra spelartyper än vad vi har och kanske var lite väl naiva när vi satte ihop laget.

Det kanske skulle vara mer ett komplement till spelidén än en förstärkning till laget.

Tror inte Leksand skulle gå med på ett lån till oss tyvärr. Annars finns det faktiskt på "pappret" en lucka som han skulle kunna fylla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Sputnik: Verkar visst som det inte handlar om ett lån angående Ragnarsson. Bryter avtalet med Rögle. Komsi komsi Karlberg då. 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Nisse på Mon or: Är ju tyvärr fullt med lånekvoten nu om det stämmer med Ragnarsson.
Men ärligt talat så kan man fundera på vad AIK styr med. Lånar in Karlberg i ett redan ganska trubbigt lag och lät han spela i 4:e kedjan? Nä AIK är.nog ett sjunkande skepp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Marcus Karlberg, (Lekis utl. till AIK, tillbaks i Lekis ska enligt T Johansson utlånas till allsvenskan igen). Kan det va nåt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
kulltorp: EB och Boyce är fantastiskt duktiga på att lyfta upp spelet, förutsatt att de spelar spelet efter den devisen. Ingen kreativitet eller så, bara spela så enkelt som det bara går, skapa förutsättningarna för de med bättre utgångsläge i offensiv zon. Klart å betarrt.

Vill man ha lite rock & roll i en sån kedja får man hitta en Billmos Gallo 2.0 som jobbar lika hårt och spelar spelet men samtidigt har Wildcard-factor över 9000 och när Jupiter står i linje med högraste soppsleven på Markaryds långvårdsavdelning lyckas göra dubbla hattrick på 7 sekunder, för att sedan åter förvandlas till en ren brunkare, tills nästa förvandling baserad på andra grundförutsättningar, omöjliga att förutspå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Öndulat: Tack!!! Dagens goda skratt! 😂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Sputnik: tror Freddan och Ante K är en match made in heaven. Freddan har bevisat gång på gång att han kan lyfta unga spelare, dessutom sitter han på hockeysveriges bästa PP, som gammal målvakt vet han nog precis vad som är jobbigt att möta. Ante därimot sitter på mer taktiskt kunnande och verkar äntligen satt ett effektivt försvarsspel. Att deras personlighet är motsatser kompletterar nog varandra bra också, Freddan driver på och Ante ser till att ingen känner sig illa till mods.

Tror vi har något riktigt bra på gång. Snacket går redan som de gick för två säsonger sedan, bara att Leksand är utbytt mot modo.

"Timrå saknar vissa delar som modo besitter, på sikt kommer det aldrig hålla"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Håkkybåkky: Modospelaren drar dessutom upp armarna före kollisionen. Han trycker kanske inte till men jag tycker det ser ut som att han skulle kunna lastas lite mer än Madsen iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
kulltorp: Måste lyfta på hatten för Freddans coachande för tillfället. Slänger in Dahléns kedja så fort det vankas anfallzon och de har ork. Tror nog Freddan läst lite här inne och tagit till sig. 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
TIK-Lund: Berglund, och förvisso även Boyce, har genom åren lyfta alldeles för mycket speltid i fel spelformer.
Handen på hjärtat:
Berglund är en fantastisk lagkamrat och på isen är han en brunkare utan speciella skills.
Boyce stannade i utvecklingen strax efter att han fyllt 16 år. Han är inte en dm bättre idag än han var då som tokhyllad talang.
Han åker skridskor mediokert och saknar, än mer än Berglund, teknik och spelförståelse.
Boyce och Berglund ska, i mitt okunniga tycke, bara lyfta istid när vi behöver in och kötta ett par minuter. Tok-åka och checka.
Men jag gillar att dem finns i truppen, då båda garanterat bidrar på sidan om ger energi som hjälper LAGET framåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Några har redan varit inne på det men kul att Jansson gjorde en riktigt fin insats igår! Stark med puck, bra teknik, kloka avvägningar och bra intensitet i skridskoåkningen. Hoppas att han fortsätter så!
Dessutom tror jag mycket på honom i PP2 med Wahlgren som spelmotorer
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Öndulat: Mohahahahahaha...me like..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Öndulat: 😂😂😂
Nordic hillbillies, Öhman
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Gorkyman: Westlund hade jag trott skulle ta mer tid och bli en liten sheriff där bak, men det går för fort för honom för det mesta. Hoppas han kan få fart på kroppen då har vi lite defensivt kapital där oxå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Gorkyman: Dock hoppas jag Söderberg steppar upp för han har ju förutsättningarna, storlek, hyfsat spelsinne, och bra storlek. Men saknar liksom lite djävlaranamma, att gå in lite hårdare i situationer, och inte dutta med pucken så mkt. Måste bli lite rakare, då blir det kanon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
NDR: Jonathan Carlsson kan ta mer tid, Lerebäck likaså, Albin möjligen oxå lite till
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
TIK-Lund: Berglunds skottprocent de senaste säsongerna är:
2016/2017: 7%
2017/2018: 4%
2018/2019: 2.17%

Bara det gör att han inte kan spela i PP utan att sänka effektiviteten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Clay.2: Boyce och E.B måste börja lira enklare och rakare. Tycker att Madsen har lyft kedjan i den aspekten dock. Och Boyce måste spela ytter, fattar inte varför han spelat Center i inledningen.

Men FredAnte eller Freddan verkar se någon form av spelgeni i Berglund, nu har han dessutom tagit plats i andra PPt. Personligen anser jag inte att man platsar automatiskt med omvänd klubbhandsfattning i synnerhet om man inte ens har ett bra skott.

Och ska man prompt ha en rightare i båda uppställningarna då kan man faktiskt flytta Hartmann från första till andra å lyfta in typ Kaijser som Stor/tung/elak istället, där tror jag verkligen han skulle passa och få en tydligare roll utöver ett monster i forecheckingen, han är också en jävel på att vinna sargdueller något som förstauppställningen haft det lite tufft med stundtals.

Dahlen/löcke och Lundin är alldeles tillräckligt med skills i PP utan fler förstärkningar än nån habil rackare på blå hursom, Hartmann är lite kaka på kaka och Lööke har ändå hans position i uppställningen.

Kaijser - Lundin - Dahlen
Lööke - Westerlund

Jansson - Wahlgren - Ohlsson
Hartmann - Ohårde (kanske börja titta på Lerebäck här?)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Håkkybåkky: huvudtacklingar och allmänt hög skaderisk gäller alltid mot Modo, det är något man måste vara beredd på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Håkkybåkky: Klart det är medvetet. Björkhund jagar alltid hövven.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
kulltorp: Spelar kritik :
Jag tycker 3 spelare har det svårt Berglund och Boyce och Söderberg
Berglund och Boyce måste säras , dessa kör nått eget spel i sin kedja som dom inte klarar av .
Söderberg är för tam och okoncentrerad ,och gör det för svårt för sig själv .
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Fasen vad skönt med 3 pinnar! Fortsatt förstaplats och 8 poäng ner till foppaland.

Tittar på reprisen från gårdagens match och reagerar lite på situationen mellan Madsen och Björklund. Jag tycker att det ser avsikligt ut.
Madsen har huvudet helt vänt mot pucken och ser inget in mot banan, medan Björklund tittar ner i banan men kommer vänd mot Madsen. Tycker att det är konstigt att han inte ser honom, och man skulle kunna sträcka sig så långt som att säga att han fullföljer åkningen medvetet mot dansken.

Någon annan som upplever det likadant?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
TIK-Lund: Kan ni inte skriva in en öknamns lista , förkortningar nu börjar det bli lite fjantigt .. det skulle inte gå för det finns för många löjliga öknamn
Skriv deras riktida namn !
Endast Nubben får skrivas Nubben !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
tjobba: Denna match gav mig mkt positivt åt rätt håll. Det visar att vi kan dominera spelet även mot bra lag, förutom halva tredje ska sägas.
Tycker Timrå hade momentum trots att vi inte kunde gå ifrån målmässigt.
Spelare som lyfte extra var Jansson, Lööke och Madsen offensivt.
Janssons var på ruskigt spelhumör och vilken teknik han besitter..wow! Varför inte varje match?
Madsen är riktig jobbig att möta, checkade högt och bra.
Lööke visade varför han draftades. Äntligen!
Backsidan ser bra ut generellt, Söderberg drog iofs ngr Frölundare, och vi spelade fast oss ibland, men på det stora hela bra. En stötte och fick understöd för att erövra puck, bra!
Ante K ser ut att kunna lyfta försvaret i år. Det ser lovande ut.
Vi kan bli topp 3......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Charlie2: Nog kan jag hålla med om att gårdagens insats var Södrabergets sämsta i år men ändå bra och vet inte vem som skulle ha tagit hans plats i den kedjan hellre.

Vidare kan jag tycka att han har varit topp 2 rätt genomgående i inledningen och varit vår stabilaste back hittills.

Dock kommer konkurrensen om istid på backplatserna bli mördande tuff i år.
Lerebäck i synnerhet verkar vara ett riktigt guldkorn. Har redan nu hittat en nivå han verkar kunna hålla rätt konsekvens och det finns inget som säger att han inte kan ta fler steg.

Albin Carlson (kommer fortsättningsvis kalla honom AC och Jonathan Carlsson för GlasCarlsson) ser hur bra ut som helst.

Nisse gör även han en skaplig insats.

Lite frågetecken kring just GlasCarlsson, tycker mig inte se honom så mycket i matcherna och det brukar vara ett plus hos försvarare men den underliggande statistiken ser inte sådär superbra ut.

Sen ska Jansson och Madsen ska få ett litet plus i kanten, båda gör sina absolut bästa matcher hittills, hoppas Mörten inte dragit på sig något långvarigt bara!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Många imponerade på mig i kväll och det var många som gjorde sin bästa match. Dahlén-linan är ju grädden på moset men i kväll vill jag lyfta fram Christoffer Jansson! Wow! Han slet, vann puckar, tog tillbaka puckar, satte passningar och ledde sin kedja. Han förtjänade att få utdelning i form av poäng. Riktigt kul att se honom i kväll.
Grymt härligt med glädje och tryck i arenan. Att få gå därifrån nöjd med gåshud, i stället för tårar i ögonen som var fallet efter game seven mot IKO.
Jag ser många likheter med det lag vi gick upp med senast.
Höga skills. Svårslagna. Vi hittar vägar att vinna även om inte spelet stämmer fullt ut.
Det här kan också bli en säsong där vi maximalt förlorar två matcher i rad innan vi studsar tillbaka.
Jag har en god känsla för att vi vinner serien igen, faktiskt. Det har bara börjat, men starten är grym!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Öndulat: hittade nu! Är cmore sändningen. Ca 22minuter kvar av den.

Blev varm i hjärtat! Nu ber vi om torsk för löven och att vi kan få vinna med marginal på fredag! Amen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Tikkare: hittar inte den. 😔
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Knylan: Ja, var Carlson jag menade. Någon av dom får byta efternamn helt enkelt. Aja, skitsamma. Dumt att gnälla efter denna start på serien helt klart. Håller tummarna att det fortsätter på den inslagna vägen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
ersson: Glöm inte skillnaden på Carlson/Carlsson nu. Albin Carlson lirade 22 min, Jonathan Carlsson 12:30. Rörigt blir det. Jag kan inte riktigt begripa poängen med att gnälla på istid när det ser ut som det gör idag (när det så uppenbart är så att man matchade Söderberg och Westerlund stenhårt) och får ett så pass bra utfall. Det är ju svårt att påstå att Ante Karlsson inte verkar ha koll på läget såhär långt. Helvete vad solida vi är.

Fantastisk match som vi dikterade villkoren i fullständigt. Det svajar typ första halvan av tredje men sen slår vi på igen. Tycker vi känns fullständigt oslagbara nu, vi har inte torskat momentum sen första nedsläpp mot Hästen egentligen.

Det blir spännande att se hur detta ska skita ihop sig fullständigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
ersson: Det är just detta forum är till för :-) Jag tycker Söderberg har tagit steg, känns inte direkt som att han tagit istid från någon annan som förtjänat den mer .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
jå1: Skön start på serien. Ser ut att kunna bli E4-race fram i vinter med Löven-Modo-Timrå uppe i topp 5-6 regionen. Bör skapa bra tryck runt matchern.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
NDR: Ja, det har han ju onekligen gjort. Nu lyfte Carlsson 22min idag, men skulle ha flyttat upp han i första till att börja med. Sen tycker jag Lerebäck ska ha mer istid än dagens 16 min t.ex. Snart är ju förhoppningsvis Hardegård tillbaka också, vilket också borde rendera i mindre istid för Söderberg. Jag ser framför mig att det blir Westerlund-Carlsson samt Lerebäck-Hardegård i dom två första backparen. Men detta är mina tankar som sagt, jag sitter verkligen inte på facit. Detta som är roligt med forum, att man får lufta sina åsikter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Tikkare: Var går den att se?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
ersson: Jag gillar när spelare tar steg, när han spelar dom minuterna han spelar så har han ju i alla fall övertygat dom som bestämmer, att han inte övertygad dig må ju så vara. Vem tycker du att man skulle ha fördelat ut istiden på då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Sputnik: Tack, håller på er i SHL kvalet till våren 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Öndulat: eftersändningen i omklädningsrummet..intervjun med en sprudlande glad Freddan..mäkta stolt..Ante tog varje spelare i handen..👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
NDR: Sorry men håller inte med dig här. Han har säkert sina uppsidor men man håller ju andan varje gång Söderberg har pucken. Han har ju 35456253 lägen att lägga sarg ut i sista perioden, men istället så hafsar han iväg någon mellanmjölkspassning till Westerlund. Nej du, Söderberg håller tyvärr inte. Verkligen inte i första backpar i ett lag med ambitioner att vara topplag.

Ska tilläggas att jag hoppas att han motbevisar mig framöver, verkligen. Nåja, nog med klagomål nu. Skönt att få sätta dit lillebror.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Gorkyman: Hör vad du säger, jag tycker att han har steppat upp, tydligen tycker Ante det också det eftersom han får sina 25 min i istid. Vem tycker du att man skall ersätta honom med?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Andersson: kanske men pengamässigt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
TD: Du stavade lillebror fel
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Grattis Timrå ik bäst ikväll powerplay och fansen klacken var outstanding i klass med Leksands så bra var det nu firar vi segern alltid skönt att sätta storebror på pottan..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
NDR: Då har vi olika förväntningar på honom. Svag i närkamper, dåliga avvägningar, måste spela enklare ibland osv..,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Sputnik: Herr Ordförande sa det i live-tv. Typ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Kerstin_k: Nej varför skulle vi klaga ikväll :-) Söderberg är för mig en plusvariant, föregående talare talade om att han fick igenom skotten.. Näe, men han gjorde en dj-vla massa annan nytta.
Kommentera

1991301 · »