1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580575 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2019-11-22

2007464 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: Westerlunds kontrakt var öppet ifall något (Luleå) skulle komma .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
KniveN: För Nubben har själv sagt det när han fick frågan om Dahlén och Westerlund va inräknade i topp 5.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
KniveN: Vad jag har hört var Westerlund på g till Luleå .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: Hur vet du att Dahlén inte var klar muntligt innan han sa top 5? Nubben kanske hade räknat med att värva någon annan om Westerlund inte hade stannat?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: Ja, men en seger är en seger som Pyrrhus borde ha sagt. PP är en del av spelet och får gärna fortsätta avgöra matcher till vår fördel, inte mig emot. Tar gärna alla segrar med tur, rån eller regelrätta regelvidrigheter också så länge det vinns.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
nils: What goes around comes around, det där var vi fan värda efter all otur med domslut och annat i höst. Ett felaktigt bortdömt mål mot er t.ex, vilken jävla röta ni hade i den matchen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: Skulle vi landa runt 90p och en 4e plats så är väl det Ok? Vi kan ju inte påverka om 3 andra lag landar runt 100p(vilket normalt är serieseger eller tvåa) .

Springer en svensk herre på säg 10.10 på 100 meter i ett europamästerskap och blir 4a på det för att det råkar vara tuff konkurrens just det mästerskapet. Då är det likväl en bra prestation!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Hassan: Mot Karlskoga va det lagom flax vill jag minnas.och är ett boogeyteam sen innan. Matchen mot Modo är den enda jag vill minnas jag tyckt vi kört fattfylld rolig hockey, i viss mån mot Björklöven. Modo sköljde över oss första 10 min och skall vi vara ärliga var det vårt PP som rodde hem den matchen åt oss i slutändan ändå. Västerås hemma var ett riktigt rån att vi fick 3 poäng.
I dagsläget har PP:t gått lite i stå och nu kommer de kommande matcherna visa om vi har vad som krävs i 5 mot 5 spelet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: Vi har ju slagit 2 av 3 av de lag som är före oss hittills.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
mikenomad: Kikade på uppsnacket inför eftermiddagens matcher o fick se skräckfilm =när Oskars vann sista mot oss ifjol 😈😈😈😈😈😈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: Ärligt talat så finns det tur med segern i igår ,,domarens stopp vid blå och Moras utvisningar på slutet .
Lite mer av den varan skulle inte vara fel ibland .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
mikenomad: Ska bli spännande nu.
4 tuffa matcher väntar!
Ska vi haka på gäller det att stå upp!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: Men jag sticker ut hakan och tror att laget presterar i morgon mot kvalificerat motstånd!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
mikenomad: Jo exakt så jag tänker med. Vi får inte ut max av detta spelarmaterial. Slutar vi 4-5 så är det underbetyg. Speciellt med Nubbens topp 5 innan Dahlén och Westerlunds ankomst. Man ser vi har potential att spela frenettiskt anfallspel men vi plockar bara fram det vid underläge och några minuter kvar av matcherna jämnt. Så nånstans tycker jag ändå det felar då man inte är konsekventa i spelet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Linkovich: Ja resultatmässigt är ju topp 4 verkligen ingen missräkning!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: topp 4 kanske är helt ok med över halva laget utbytt sedan ett halvår tillbaka..? Kolla på mora som gled av pinnen samtidigt som oss
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: Det tråkiga är att jag tycker vi har laget och kompetensen för att spela publikvänlig OCH vägvinnande hockey. Men att detta slarvas bort. Sett till spelarmaterial är det inget brunkarlag jag ser framför mig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
SMÅLAND: Jag håller med. Har ju sagt hela tiden att vårt spel inte lockar nån publikm då börjar folk vifta med Corsi, att vi minsan skjuter mycket, bla bla. Corsi kommer inte locka folk till arenan. Vart är den skridskostarka hockeyn vi är kända för? Allt känns som en stor smet för tillfället där enskilda individer oftast är skillnaden. Björklöven, Modo och Karlskoga är en lagmaskin, Timrå är det knappast så bara ställa in sig på topp 4 om det fortsätter så här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
SMÅLAND: Ja, igår fanns det väl sömnsmån. MEN vi är 4 poäng efter dövik som just nu hissas till skyarna av Sveriges samlade sportjournalister. Dessa ondskans demoner har vi dock inte förlorat mot på över 1000 dagar. Nu är de alltså tydligen det bästa som hänt svensk idrott sedan pingislandslaget rev den kinesiska muren.... så länge vi vinner så kommer jag inte gråta mig själv till sömns.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Ja tycker hela laget är en stor gåta!
Försvarsspelet!
Uppspelen!
5-5!
PP!
Vi har bara EN producerande kedja!!
En spelare transporterar upp puck till anfallsblå.
Där möter han 4 motståndare och droppar ner pucken...
Som snabbt tas utav backar som vänder spelet snabbt...
Timrå är tamjefan lika mörkt och trist som Svenska vädret nu!!
Bättring behövs verkligen mot Karlskoga,Västerås och Björklöven som väntar!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Clay.2: vem är störst problem. Lindberg som gjort 1 poäng på 4 matcher eller Wahlgren som har gjort 2 på 18 matcher? Jag förväntar mig inte att Lindberg skall va nån målspruta utan att han skall spela med tyngd och skapa yta åt sina medspelare. Wahlgren skall vara spets framåt men är totalt uddlös på alla plan. Rädd för närkamper och stela handleder. Sjunker dessutom i hiarkin och va i en 3:e kedja igår.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
söder över: Om det finns ett problem just nu är det Tobias Lindberg mycket svår placerad .
Som center kanske ,,men var och hur blir det då med alla fungerade centrar just nu .han jobbar hårt men kommer inte in i spelet , det är säkert svårt att spela med Ohlsson sällan en passning tillbaka .
3 kedjan igår ..nja svår bedömd .. svår löst fall .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
nils: Snälle lille nils. Nu får du inte avslöja oss här.
Vi har ett specialavtal med just den linjedomaren.
Han stoppar pucken vid blå åt oss.
I gengäld får han och hela hans släkt fritt plocka tallkottar på tallmon mellan NHK och Indalsälven.
Ett således gynnsamt avtal för bägge parter, det måste erkännas.

Så, det var skönt att få släppa den väl förborgade hemlisen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Clay.2: ang Dahlén, just ikväll vet jag inte vad dom direkt tävlar med varandra om dominans över...

Lööke fick bra utdelning. Han rör sig massor och läser motståndaren bra!

Timrå IK gör mål genom Lööke vid tre tillfällen och det ger 2 pinnar i serien...

Utan Dahlén hade vi sannolikt fått noll poäng och Löökes fina mål särskilt det sista (2a Lööke målet som Dahlen har ass på) hade inte fått bevittnats av publiken...

Lööke är en farlig spelare. Betydligt mer i skymundan i media men på isen är han en virvelvind som är minst lika farlig som Dahlén just nu.

Lööke gör 3poäng och Dahlén gör 3 poäng det är bra för både dem själva och Timrå Ik

Laget är jämnare igen nu iaf!
De flesta gör en bättre insats på isen.
Tempot går ner på benen hemma i NHK dock...

Inte riktigt samma fart i uppspelen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Clay.2:
Nää en linjedomare fixade 2 poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
The great one: Bra trend vi är i . Jäkla race till mecca nu meed 4 kontrahenter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Hassan: Wennerholm har alltid varit modolid
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Tikkare: Prällen har nog GökOtta tidigt imorgonbitti och sover gott nu!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Laken: Det ska göra ont att spela hockey!!!
Jag glömmer aldrig Hagos offervilja att täcka skott i egen försvarzon..5-5 och boxplay!
Timmy är nog rädd efter sina hjärnskakningar...
Inte bra alls!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
RasmusVS: Ja jag har smält mina punchrullar ikväll i micron och dricker dom lätt!!😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Jag tycker Wahlgren ser rädd ut på isen. Som att han medvetet undviker närkamper.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
mikenomad: Å fasen. Det gör ju egentligen honom bara ännu mera ond även om det förklarar ett och annat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Nu lyckade vi vinna till slut ikväll igen men det finns delar i spelet som fortsatt är under all kritik.
Det största problemet som jag ser det är speluppbyggnaden. Hur ofta ser man forwards komma djupt tillsammans med center, göra en platsväxling o komma med fart samlat? Nej istället stångar vi oss blodig på motståndarnas defensiva blå genom att vi ställer upp två stillastående forwards som väntar på att backen ska leverera ett långt pass och det ska vara någon form av väggspel till Centern i mitten. Men detta fungerar ju väldigt uselt, vi blir dels lättlästa och samtidigt så tappar vi även fart hemåt och släpper till ytor bakom då laget blir för långt i hemspelet. Lyckas vi någon gång med väggspelet och bryter oss in i zon så blir det oftast att vi ej kan gå direkt på mål pga av avsaknaden av fart och måste börja jobba utifrån sarghörnen. Ska vi bli det topplag som jag tycker ändå vi har talang för i laget så vill det till att Freddan styr upp tillsammans med Ante. Just nu lever vi för mycket på individuella skills när vi skulle kunna vara ännu bättre som lag betraktat.

Annars skönt med seger igen även om det satt långt inne, blir intressant och se hur vi står oss mot toppen på söndag. Jag tror vi står oss bra trots allt 👍🏻
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Hassan: Inte det minsta oförklarligt att han vurmar för sixfinger-county. Han är därifrån
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Hahl Bundy 2.0: jahaa,, du menar prällen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Fast utan Dahlén hade vi definitivt förlorat 3 p. 3 p var av Löken o Dahlén... båda behövs. Blir så trött... Du har verkligen otur när du tänker.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
mikenomad: Men Wennerholm börjar bevisligen bli aningen gaggig. Att han aldrig gillat Timrå är väl ingen hemlighet men nu tycks han ju ha tagit över stafettpinnen på allvar från Ros. Att han sedan vurmar för övik är ju mest helt oförklarligt men det placerar ju honom definitivt bland ”de onda” i denna strid mellan gott och ont som vissa kallar ishockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
RasmusVS: Fast i ståplatspuben var det snustorrt ikväll. Fel på kassan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
SMÅLAND: Mer dubbelpunsch och hat tricks!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
SMÅLAND: Vad säger du nu då ? Har jag rätt eller fel ?
Matchen var jämn det kunde ha blivit förlust men Lööke räddade Timrå med sina 3 mål .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
mikenomad: Oj, halva serien skrev jag. Lite fel där ja, ett antal matcher kvar till dess
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Hahl Bundy 2.0: Han är vass ikväll, Wennerholm. Retrotröjor och hemmaseger mot mäktiga Solna A I K......gäller att ha runkrullen nära till hands då. Och vi, när exakt halva grundserien är avklarad, 4 poäng efter SHL-Modo. Tvärkört såklart
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
SMÅLAND: Jag var där ikväll och så en bra match där ingen gjorde bort sig ..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Clay.2: Drick int mer kaffe och punschrullar ikväll!
Du bara svamlar i mörkret 🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Clay.2: Kan byta Tim mot Zac
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Hahl Bundy 2.0: Utan Lööke har inte Dahlen dominerat ikväll .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Tikkare: Ja han gör ett superviktigt mål och 3 poäng, men spelmässigt är han ju inte riktigt där han var i början av säsongen... då dominerade han isen och gjorde sina poäng, nu kommer dom som en blixt från klar himmel tycker jag.. Vi möter ett Mora som är helt under isen, och vi gör ju ingen bra match direkt.

Men det bådar väl gott att en Dahlen som inte är i toppform ändå kan producera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Tikkare: Det är Clay... men han har bevisligen lite otur när han tänker och uttrycker det i skrift.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Jockz: vem fan var det som gnällde på Jonte?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Härligt... Vi är avhängda enligt Wennerholm. Börjar kännas bra. Dessutom har Modo gjort årets värvning i Tambellini. Nån som klagar? Inte jag.... förutom att Wahlgren måste bytas ut och in med nån ny. In Nubben we trust!
Låst ämne

2007464 · »