1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581130 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2020-02-28

2041519 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Mappe: Ja, det t räcker inte med att vara negativ för att få en Modano-stämpel. Man måste vara negativ med lite tourette och finess. 🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
73Sjöbba: Ja. Jag kommer ihåg det. Det är ju det som är det sköna och lite befriande. Att han går berzerk verbalt och bara kör på... Jag har nog en liten släng av Tourettes men jag förstår vad han försöker att förmedla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Äntligen en vettig kommentar från dig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Mappe: Modano är skön osköning. Delar ut oneliners till höger och vänster så man får haksläpp lite nu och då. Minns inte vad han kallade Perra, men andreman var ju Ägghalvan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
TIK-Lund: Ser på HV-Brynäs, och va bra linjemännen bedömmer icing. Blir bra flytt i spelet när man har sån känsla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
kulltorp: Gotcha brotha!
Finn lite tröst i att en del väljer att ta betet om inget annat!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
TIK-Lund: I det stora hela, ingenting. Och jag överdriver lite.
Men jag ser all energi trollet tar i forumet, och att folk sväljer betet varje gång.
Det retar mig inte längre, men det irriterar och förvånar mig en smula.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
kulltorp: Äsch, vad spelar det för roll?
Verkar om inte annat ge folk incitament att skriva av sig lite och det är väl välkommet i ett forum. Ser det som osannolikt att hens åsikter och utlägg skulle infektera och söndra boken och dess skribenter.
Hen är ej enkom av ondo min gode herre!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
kulltorp: Så är det ju. Men det är väldigt svårt att hålla käften. Är ju nästan så man vill ha en livebild från nästa match som bevis för att vederbörande faktiskt går på matcherna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Charlie2: Håller helt och hållet med! Modano är impulsitetens och liknelsernas konung! En snubbe som jag uppskattar mycket. Han skulle inte göra bort sig på en Italiensk fotbollsarena..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
kulltorp: I Modos forum hade Clay inte överlevt många dagar.
Det ni inte verkar se med detta är pga att hen är skicklig.
Hen puttar in ngr positiva grejer inför match, bedyrar sig Timråit lojalitet, sen ägnar hen 90procent av tiden till kritik och söndring. Precis innan folk kastar ut hen så blir hen ömklig, ngr här i forumet tar hens parti, och sen är det tyst en stund.
Sedan börjar det om.
Det är sånt här som kallas att infiltrera och placera et gift inifrån.
Men ni kommer att se mer av detta vad det lider....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Tikkare: JAG har sagt det länge. Men ingen fattar, och jag mobbas!! Och alla matar trollet, som sitter med sina trollkompisar och skrattar åt all energi de tar av alla här inne.
TROLL!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Charlie2: han kan hockey det vet jag nästan bättre än mig...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
mikenomad: Det får du gärna göra vad mig anbelangar. För det första har du rätt i sak, för det andra ingår det också i yttrandefriheten (även om det här forumet är till för hockey). :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Synct: Spot on. Först ett ohämmat gapande där man idiotförklarar till höger och vänster. Sen ett jävla grinande och snyftande om mobbing, kränkningar och inskränkt yttrandefrihet när man får mothugg.
Förekommer genomgående hos SD-svansen och dess gelikar också.
Nä. Jag säger inget om någons parttillhörighet härinne iom det sista. För att klargöra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
hockey_21: Folk yttrar sig om hans åsikter, visst är det fint?

Jag förstår vad du vill ha sagt, och du kan inte tänka det där extra varvet. Typiskt någon som ska ha rätt till sin jävla yttrandefrihet, sen bli kränkt så fort nån ifrågasätter en.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Visst är det fint med yttrandefrihet?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Modano är gud :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: så är inte alls verkligheten vi lever i. Då någon säger något elakt säger man ifrån, då någon säger något dumt så tillrättavisa man, då någon säger något som är rent faktafel så rättar man. Det är min verklighet i vardagen, det du påstår vara verklighet låter mer som folk på internet som allt som oftast inte är representativt över hur personen är i sin vardag.

Hur du beskriver det här forumet stämmer inte heller, det negativa som skrivs här skrivs oftast i frustration eller i ögonblicket det sker. Dessutom sker även nyanserade diskussioner och spekulationer. Nästan alla har har bidragit positivt för diskussionsvärdet i det här forumet, men inte du, du undviker all form av diskussion för att istället försöka vinna en diskussionen. Du har kommit hit med helt fel inställning från första början, var öppen för att din åsikt kan påverkas efter en diskussion och försök se saker fler än ett perspektiv så ska du se att folk bemötande mot dig kommer att bli bättre.

Det du skriver i ditt inlägg är extremt ironiskt dock, det du önskar av andra saknas fullständigt hos dig. Du behöver tänka igenom hur du är och hur du vill att andra ska uppfatta dig, för i dagsläget är du en redig hycklare som säger en sak och gör en annan själv.

Och för att du tjatar om det så mycket. Jag är inte anonym här på forumet,jag heter Robin Pettersson och du hittar mig på både twitter och Facebook. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Rip Kirby: Ska man inte göra det ..våga ?
Idag åker vi till Bergsåker V75 och vågar med ett spel .
Jag har så många idrottsmeriter så jag dehöver inga fler .
Vi syns på nästa match .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Att "du vågar säga vad du tycker" är i ditt fall inte alls nån merit.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Är det någon som har information om Hardegård?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Synct: Vem är den där Modano ?
Jag har aldrig sett han namn här .! måste var före min tid .
Är han en skröna eller vad är han , lever han nu eller han död , tydlige inte populär här .

.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Skriver du så uppenbart obefogade saker som att Berglund inte är bättre än någon annan i boxplay får du ju tåla en lass med skit tillbaka. Du har även sagt att han gnäller och har sig i omklädningsrummet. Jag har svårt att se att någon som gnäller och sprider dålig energi, får vara lagkapten.

Du verkar ha något personligt agg mot Berglund, det har nog många förstått här inne.
Modano vibbar så det står härliga till.

Ja, du skriver VAD du vill om Timrå IK, då får du även tåla svaren du får.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Öndulat: Så här är verkligen vi lever i även här , förolämpningar , kallas för det en och andra av oerhört många , på hopp som går övergränsen som vissa tycker ä riktigt utan besvär , förståsigpåare , lätt kränkta , och jäkligt smarta ,
JAG har aldrig kallat någon idiot här !!men det förekommer ofta .
Men en del har det i sitt vanliga språk och det är så samhället ser ut idag bland många .
Jag ser på Hockey på mitt sätt som du ser på ditt sätt och som alla andra , är det problem med det kan man fråga sig ?
Här sågar man varandra utan bekymmer på/med de mest förolämpade ord och meningar det ser vi på alla Hockeysnack .
EN bättre attityd mot sina medmänniskor skulle man önska sig även här .
Kanske dom skulle inte vara här ...
Skall men skriva sitt namn , adress mm on det är det du menar ..Av vilken orsak .?
Här skriver vi vad vi vill om Timrå ik .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Propagandus: nänä..det INTE Modano. Modano skriver inte med punkt.😁 iof så kan inte den här stollen skriva korrekt svenska heller.🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: det handlar inte om att våga vara kritisk, vi är inte fega och du är verkligen inte på något sätt modig som kritiserar hela tiden. Mångas problem med dig är att du konstant söker bråk, ibland kastar du in något pepp-inlägg strax innan match men utöver det skrivar du bara negativa, konfliktsökande inlägg.

Just nu idag finns det ingenting att klaga på med Timrå IK. Vi vinner matcher, vi skapar rubriker i tidningar, våra J20 och j18 går som tåget och vi lyckas äntligen locka publik. Alla spelare spelar sin livs hockey och misstagen dom gör är inom rimliga gränser. Det du gör dock är att ta det där misstaget en individuell spelare gör (du har dina favoriter att klaga på) och blåser upp det helt ur proportion. Även om spelaren gjort 20 bra aktioner och en dålig så zonar du in på den dåliga och vägrar släppa de tills folk håller med, sen då ingen håller med tar du på dig offerkoftan och låtsas som att vi är idioter som inte fattar och är fegisar som inte vågar kritisera.

Mitt tips är att skapa en blogg istället där du kan gnälla av dig ordentligt. Eller gå över till Facebook där folk älskar gnäll. Fast där kan du iofs inte vara lika "modig" utan din anonymitet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Hassan: någon undrade vilken jag är (anonym skrev han visst)
Kanske din bäste vän , din granne , bror , och jobbar med , han i kassan i butiken som du slänger käft med , killen som du står med , sitter med på matchen ..
som heter Clay ,
Eller vad ni nu heter och finns med underfundiga namn , en helt vanlig man med åsikter om ditt och datt och Timrå ik .
Vi syns på nästa match
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Jo, nog finns det mycket kritik här emmellanåt. Läs inlägg under typ mitten av januari. Där finns mycket kritik och bitterhet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: KRITIK!!!!
Ja ut mä hela lage till försäljning för fan på Tradere!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Ja, när det är befogat. Vem föll ur ramen igår? Vem gjorde bort sig? Det finns väl ingen poäng med kritik om det inte finns något att kritisera? Eller? Vad är syftet med kritik i så fall? Att bara få vara lite gubbgrinig?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
KniveN: Är det ingen som vågar vara kritisk mot våra spelare ?
Ibland är det fullt ös här på kritik mot spelare , ledare mm .
Kom igen med lite kritik .....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Hassan: Amen! 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Du är en av få som anonymt vågar snacka skit på nätet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Propagandus: Jag tycker att jag känns som mig själv en Stor Timrå supporter som vågar säga vad jag tycker .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Nädå, jag har sett flera andra kritisera spelare här inne, och även om jag inte alltid håller med alla då heller så har de flesta substans i vad de skriver, åtminstone lite.

Att kritisera Berglund efter gårdagens insats förstår jag inte riktigt. Jag tyckte han gjorde en av sina bättre insatser under säsongen igår.

Jag lägger mig inte i trolldebatten. Däremot tycker jag det är tråkigt att hela tiden leta fel hos spelare, ledare, föreningen osv. Ibland är det på sin plats med kritik, absolut. Men att du inte ens kan glädja dig efter 9 raka segrar och en säsong där laget hittills plockat 105 poäng och med råge slagit tidigare toppnoteringar.... ja det tycker jag bara är sorgligt.

Är glaset halvfullt eller halvtomt? Det känns tyvärr i ditt fall som att det är heltomt, nästan alltid. Du borde försöka se lite mer positivt på tillvaron, sluta vara konstant bitter och inse att du kan betydligt mindre hockey än de som har som sitt yrke att kunna hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Tikkare: jag tycker han känns som en Modano som försöker vara pragmatisk i en "omstart"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Tikkare: Troligtvis ..nollkoll mannen .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Hassan: är det bara jag som fattat att den här Clay är ett fejkkonto och han i själva verket är en Modoit.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Smokey: som nubben sa igår. boyce och Berglund gör aldrig poäng, för att de inte är menade att vara ”poängplockare” utan spela defensiv hockey, Vilket de gör riktigt bra! De får aldrig spela PP men de har aldrig gnällt utan respekterar sina roller och positioner. Bara det visar vilken moral och tillit det finns i de 2! Bara att höra Berglund snacka i tv får mig må bra. Ett riktigt Timrå hjärta och nästa år om Boyce är kvar SKA han garanterat ha ett A på bröstet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Hassan: Har gjort det .
Tråkigt att du inte vågar ! mfl ...
Fegisar är ni
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Nä, vi vågar inte. Släpp det nu. Skriv det du tyckte var bra från igår istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
bar mofftak:

Han är återfallsförbrytare, avstängd redan i år. 4-5 matcher vore det logiska, så han missar 2-3 i finalen. Men dom kommer fega och ge två matcher så han är tillbaka till finalen.

Crandall är en feg spelare med skört psyke, rev sylwander i ansiktet i en match tidigare. Undra hur han kommer klara hettan i en final? Det är på honom man vill se Belov dra en stenhård open ice, eller er Berglund spela grisigt i sargspelet och dela ut tjuvnyp, då binner det för honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
JanneH: Jag som har så kritiska ögon tycker att Jonathan Carlsson gjorde en jäkligt bra match igår !
Är det ingen som vågar lyfta någon kritik om någon spelare ?
Man har läst mycket om Lander här eller hur .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Gert_Jonnys: Jag tror inte man ska räkna med mer än 2 matcher. 3 matcher verkar vara mer eller mindre praxis för spearing. Lite Björklöven-rabatt på det så blir det inte mycket kvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Smokey: "När trollmor har lagt sina elva små troll, och knutit fast dem i svansen...."
Mel. Trad
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
TIK-Lund: sluta mata trollen nu...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Charlie2: Den är ruskigt ful. Det brister totalt för han och han vet klart och tydligt vad han gör. Lotterinämnden måste förbise att det är kommande kval han missar. Minst 5 matcher avstängning säger jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Jensen_12: Ja, men nu ser jag hela händelsen. Hur kunde jag missa något så glasklart? 🤔🙈 Crandall spelar nog inte på ett par matcher, minst.
Låst ämne

2041519 · »