1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580586 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18

1915224 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JanneH: burskydd i eget PP kommer jag bara på en spelare som alltid gjorde(om man blev lika tokig, när man såg matcherna och han spelade PP) Tomas Skogs...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JobbaPuck: vi hade en dipp igår efter två svåra bortamatcher. Det satt i benen och säkert i skallen oxå. Nån slags övertro att Rögle tar vi på halvfart. Nu blir det nya tag och så kör vi över Rögle. Det tror jag på.! 😋
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
TIK-Lund: Positionsspelet, det räckte.

Tja, vi pratar när vi ses, det är ofta, och vi är ofta överens.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JobbaPuck: Jag tolkar det som att du helt enkelt inte håller med då!
Av ren nyfikenhet undrar jag vart du hittat Jimmy Hamrins uppfattning av Printz, av vad jag kan hitta så verkar han övervägande positiv..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
TIK-Lund: Du sa bort dig direkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JobbaPuck: Vad är det mer konkret med Printzens spel du syftar på?
Han är stabil i positionsspelet, kanske vår bästa spelare efter sargen, stark framför kassen, hyfsade pass, och har vad jag uppmärksammat inga psykbrytsindianare ala drugge/ hardegård. Är det hans begränsade offensiva kvaliteér du syftar på eller att han inte skjuter som en häst sparkar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Jag ska slå till på en aktie i helgen. Hoppas vi får många delägare för klubbens bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JobbaPuck: Äh, sluta cykla nu. Jag försvarar Printz in i döden, han är min flipp i år 😂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Modano: Vad var det ni inte såg? Drugge är inte bra, MEN... Printz var helt jävla oduglig igår. Kan inte minnas när jag såg ett så svagt spel från en back i Timrå på den här nivån. Skogs kunde väl ha såna matcher på sin tid, och det säger allt (även oraklet Hamrin skriver under på det jag skriver).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Pucken: Samma här, 5-st. 108-delägare nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JD: Jag köpte 5 st.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
FH - avdammad: Jag kanske är naiv nu men jag skulle faktiskt inte gråta om man avsätter en "liten" del av aktiekakan till en kortsiktig lösning på nyförvärv denna säsong. En någorlunda tvåvägsback på SHL nivå, en som inte bara har som främsta nivå att stänga ner i egen zon utan också är bra att sätta igång förrstapass och som kan styra lite på blå. Som det känns så har vi faktiskt chans att hänga på topp 10, men det finns tyvärr nån back för mycket som inte håller i längden på SHL nivå, trots att jag känner det finns utvecklingspotential också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Sputnik: Instämmer till fullo. Vet att jag gillar att gnälla mkt men delar av mig tror faktiskt detta laget kan bli bättre ju längre säsongen går men man kommer inte ha råd att ta en "ledig dag" från det hårda jobbet och förlita sig på skills på samma sätt som säg Skellefteå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Sällan man gjort en investering som känns så rätt. Känns riktigt bra att på ett konkret sätt kunna stödja den förening man följt sen barnsben. Måtte nu alla med Timråhjärta och som har råd gå in och köpa en eller flera aktier!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Mycket svag insats igår Rögle var om sanningen ska fram lite bättre vann varje närkamp och vann skotten nu måste det till skärpning annars blir det tjong i Ängelholm häller med om palmberg var inte med i matchen fysisk men det kanske kommer Jalasvara var svärbedömd men spelare som kommit från österlandet har visat sig floppa på slutet bl a Parks men ge honom några matcher och Printz visar sig vara bästa defensivt bästa backen med rutin..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JanneH: Tycker att Mora och Röglematchen visar samma tendenser. Man tummar på vissa saker och blir bekväma, kanske ligger det undermedvetet att dom varit lag man skall kunna slå med tanke på vad vi presterat mot "topplagen". Vi har inte riktigt lyxen att kunna köra på halvfart som andra lag med mer spets i SHL har utan det måste vara påställt varje dag. Nu har Timrå ändå visat en oerhörd styrka att kunna vinna matcherna mot Mora och Rögle ändå. Det som jag är väldigt positiv till är att man är så effektiva, hade varit mer alarmerande om man varit så svajiga i försvarsspelet men också haft svårt att göra mål. Försvarsspelet kommer Freddan och co kunna slipa på och våra orutinerade backar lär sig nått nytt varje dag så tycker ändå man inte behöver falla ihop av gråt än.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
mikenomad: ja å burskydd i eget PP... seriöst vem fan gör ens så längre???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Woody: Nej jag har då inte glömt..köpt några så jag har dragit mitt strå iaf.. 👍😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
mikenomad: Några som inledde säsongen väldigt starkt har varit lite blekare under de senaste matcherna. Jag tänker på Gallo och Guter framför allt. Annars tycker jag att vårt främsta problem i går var att vi tappade tempo och yta. I omställningarna hamnade alla våra spelare på samma sida.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JanneH: Jag reagerade även mot Mora på boxplayspelet i 5 mot 5. Samt i stort sett 100% förlorade sargdueller, vet inte om vi kom loss med vunnen puck vid ett enda sånt tillfälle då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
josha840: Verkligen! Jag tycker faktiskt Printz har varit ett av de riktigt stora utropstecknen hittills, och om forwards inte ställde upp i någon statiskt BP även i 5 mot 5, och istället understödde Printzen på dedäringa andrapuckarna därute i sarghörnen skulle vi direkt spendera 20% mindre tid i egen zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
josha840: att en enskild spelare missar i kommunikationen må ju vara hänt men vad har hänt med lagspelet? Det var liksom varken hackat eller malet igår. I 3e perioden lyckades vi inte pressa fast Rögle en enda gång och vårat eget passningsspel kändes ju mest som att kasta lite slumppuckar och hoppas på det bästa. Vunna närkamper var också lätträknade och att i sin egen borg förlora skotten med 17-24 MOT RÖGLE är alarmerande. Sedan har vi ett nyförvärv som kör en Machulda på oss. Enda ljuspunkten är väl att Wedda fara omkring som värsta Connor McDavid just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JD: Bra jobbat Timrå !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
jå1: 75 nu med undertecknad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Lillberra: Ja han känns stabil, Printz. Han missade i kommunikationen med Svedberg vid ett tillfälle igår som höll på att sluta illa, men det redde ut sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
TIK-Lund: Håller med. Riktigt kul att se Hållanders framfart, han bara kör som om han hade flera säsonger i Shl under bältet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
jå1: Framförallt en poängspelare som inte bidrar med något annat om denne inte gör poäng!
Annars kan jag tycka att Guter visar väldigt lite av de kvalitéerna jag upplevde att han besatt i Karlskrona, tycker han hittills denna säsongen känts som en "vuxen-junior-utfyllnadsspelare" och vad detta beror på kan jag inte riktigt förklara. Han var den spelaren som jag på förhand trodde skulle göra succé hos oss.
Sedan undrar jag om Olofsson tappat lite ödmjukhet efter förra säsongen, upphaussad till skyarna medans Hållander fått stå lite i skuggan, jämför nu deras utvecklingskurvor!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
TIK-Lund: Ah, jag förstår vad du menar. Men känns som att även passningsspelet blir lidande av tidsbristen i mångt och mycket. Vi behöver få upp honom några snäpp, poängspelare som inte gör poäng brukar inte vara en bra kombo!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
jå1: Du har rätt, han har ett väldigt fint handledsskott, ett problem kan ju vara att han inte har någon "quickrelease" kanske, och behöver tid på sig att få iväg det fina skottet, tid som han inte får, framförallt här i SHL. Men det jag annars tycker han sticker ut med är hans finurliga passningsspel, har för mig att han la en ganska lurig "bakomryggare" igår som närmaste exempel för att relatera till vad jag försöker beskriva
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Woody: Snyggt! Ser ut att vara 70 pers som köpt just nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
TIK-Lund: Aktien är tecknad! Någon som har glömt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
TIK-Lund: Ok. Tycker han har visat upp ett grymt skott i HA, rappt och välplacerat. Borde kunna nyttja det skottet även om det inte är Marcus som passar pucken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
jå1: Jag baserade min uppfattning om Palmberg som poängspelare mer på hur jag uppfattar hans spelstil. Hans målproduktion skulle jag vilja tillskriva Marcus Eriksson framförallt i PP mer än Palmberg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
TIK-Lund: 126 matcher i HA, 56 mål 29 ass. Nog tror jag tanken var att han skulle bidra med mål. Största problemet är det där med mjuk och loj som du beskriver. Det gör ju att hans skills inte kommer fram tillräckligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Lillberra: Förlängningen med Printz är långt mkt viktigare för det här lagets försvarsspel är Jalles intåg i truppen. Den sistnämnde har jag tyvärr floppvibbar inför.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
jå1: Palmberg tycker jag är en extremt svår spelartyp att placera. Mjuk i spelet, ganska dålig utan puck, lite "lojj" spelstil. Men ändå en av de spelarna med mest skills i laget, kreativ med puck, dock inte tillräckligt mycket i SHL för att väga upp hans baksidor, i allsvenskan däremot så är de fullt tillräckligt för att väga upp dem. Detta gör honom svårplacerad i årets upplaga i Timrå, där vi inte kan låta någon spelare göra jobbet åt någon annan, Dessutom är han en poängspelare men ingen målskytt, detta är värt att notera då det ställer ganska höga krav på vilka som skall spela med denne, då denne skall kompensera för hans baksidor samt bidra till uppsidor. han platsar egentligen bara i PP som jag ser det men om man prompt skulle bestämma sig för att han skulle lyfta speltid i 5 mot 5 tror jag man måste sätta honom i en kedja med typ Rensfeldt, Gallo/Hållander. Men det är han i dagsläget inte värd enl. mitt tycke. Om försvarspelet sett annorlunda ut och med fler offensiva tek hade jag nog värderat Palmberg högre än i nuläget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JobbaPuck: Falks bästa match. Printz får mycket istid och av vad jag kan se så förtjänar han varje sekund.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Nackspärr för Janne, skönt att det inte var värre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Modano:
Det var många såll på isen idag..
Men va fan trots det tog vi 2 av 3 poäng och hakar på tåget uppåt 👆 i tabellen!
Vi gör ingen höjdarmatch..
Men nog sover 😴 man gott i alla fall.
Och imorgon är det freda! 😎
Nu laddar vi om till på lördag i Änglaholm..
Nya superviktiga poäng står på spel!
Älska Timrå IK i vått och torrt och i med och MOTGÅNG ALLTID ❤
Godnatt 😴
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
JobbaPuck: Har du tappa glasögonen du mena Drugge till Järpen O Printz till Washington den nivån är det minst. Måtte Molinder Söderberg kliva in på löshåret Drugge
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
The great one: Ja jag tror också på uppryckning nästa. Funderar dock på om Palmberg kommer växa in i Shl, trodde mer på honom än vad han visat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Måste säga att många är lite för hårda i kritiken ändå nu. Ja, det var inte bra idag. Men allt var inte katastrof heller. Första perioden gör vi riktigt bra i alla fall, sedan får Rögle en snabb kasse där i andra och dom lyfter sig samtidigt som vi sitter kvar. Vi vinner och tar två pinnar mot Rögle och segersviten hemma är intakt. En styrka på någotvis det med, kommer se bättre ut igen nästa match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Modano:
Vi är i SHL nu, behöver inte skriva "neg kval" eftersom motsatsen (positivt kval) inte existerar 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Vi hade en jävla tur ikväll som får 2poäng. Vi höll allsvensk nivå idag mot ett luggat Röglelag, och fick dem att se ut som en miljon.
Jag blev inte ens glad för segern, för att jag blir orolig.
Ska Timrå redan nu börja tumma på "en för alla-alla för en" -spelet, då är vi rökta i år. Jag tycker hela laget förtjänar en rejäl utskällning idag. Publiken förtjänar en ursäkt. Det här är allvarligt.
En massa alibiåkningar, noll markering, inga skottäckningar, pucktapp, felpass, slarv mm mm mm. Tycker Gallos missade puck vid friläget är typiskt för matchen. Slarv!!
Jo, Wedin var bäst på isen. shl-Wedin.
Ja, jag är negativ trots att vi vinner.
Men såg man matchen så vet man varför.
Nu vill jag se en jävla uppryckning på lördag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Bragd-Birger: Rögle kan slå oss alla dar i veckan och vi kan slå dom lika ofta. Vi gör en kass hemmamatch medan jag tycker dom gör en helt ok bortamatch. Dom spelar aggressivt och det tar bort all tillstymmelse till spel för Timrå. Dom släpper till fler 3-2 och halvchanser än vad något annat lag gjort men vi kan inte kapitalisera på det.

Nästa match har Freddan kört hårtorken, vi har filat lite på uppspelen. Jag tippar 1-4 till Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Otto1:
Låter toppen.. tack!
Då kan man somna gott även inatt 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
SMÅLAND: Han mår bra. Dom skrev att han inte skulle spela nått mer den här matchen.

Hur mår du?
-Allt är bra. Det är inga problem.

Kommer du bli borta från spel nu?
-Nejnej. Det är inget allvarligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Enligt ST är Jalle skadad och kommer inte spela mer för Timrå...
En ny Matuschin???
Ursäkta stavningen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Wedda till landslaget!

Printz till Kovland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2018-10-18
Olle: Ja bankrånet gav två pinnar och i pengar minst 2 millar om de här poängen avgör neg kval
Kommentera

1915224 · »