1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581119 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24

2316557 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
gustav9: spela inte alvarez någonting i onödan. Han har inte hittat hem
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Andersson: Åberg är en riktig tillgång och kommer betyda i kvalet. Sen har vi jacke. Hans erfarenhet kan bli viktig. Paigin är klass. Lodin gör oväntat. Vi tar detta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
snushane: ja vi måste snäppa upp spelet runt båda målen. Vi har förlorat många matcher där denna säsong och kan vi förbättra det så kanske, kanske, kanske
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Andersson: Spela hanzl ,Åberg,Lodin då har du en av shls bästa femmor
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Tim: 1 sajac är icke godkänd
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
gustav9: Jag delar din uppfattning vad gäller spelarbetyg. Kanske lite för högt på Zajac men annars i stort sett ok.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Smetovish: den dystra verkligheten som följer av att vara ett strykgäng…

Slagpåsen som man kan skratta hårt åt i fikarummet…

Det lockar inte fler än riktiga märgfans…

Men det är som det är.

Matchen imorgon kan bli den injektion som krävs för att knuffa folk till arenan…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
gustav9: Ändå tveksamt om Åberg är värd en 4 i betyg
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
sargad: Oliver blir bedömd utifrån j20 o ett fåtal matcher i timrå,Åberg är en klasspelare i alla lag än hos oss ,är nog inte van att ha så mediokra medspelare som nu, given i första pp
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Var in och kollade biljettläget till måndag och fick en chock. Trodde det skulle gått bra mycket biljetter redan nu men har ju knappt köpts någonting. Märkligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Villervalla: PP har väl varit ett sorgebarn för DIF hela säsongen. Tror inte man trycker på den knappen bara sådär. Sen har DIF många andra verktyg och är i min bok favoriter. 60-40 till DIFs fördel skulle jag vilja säga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Sputnik: Risken är väl att han triggar igång Skansenspelarna så de kommer igång i pp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Synct: Njaaa!!;) Men helt ärligt, lycka till i kvalet, jag är inte avundsjuk!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Zäta75: Nyckelmatchen är match 3, den som tar den vinner nästan alltid matchserien.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Tigerhjärta:Du kommer få se Wedin i Gävle i vitt iaf om vi håller oss kvar, det får väl duga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
gustav9: Bra genomgång. Synpunkter
O.J kanske svårt att huvud taget sätta betyg med så lite speltid. Åberg 4 känns lite högt.

Inför kvalet; någon måste in framför DIFs kasse, inte minst i PP. Där var det soprent på Timråiter vid 5-1 torsken senast.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Har fastnat i ett jobbigt dilemma. Vill väldigt gärna se er spöa skiten ut DIF, samtidigt vill jag gärna se Wedin i Brynäs…😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
kulltorp: Sam Hallam inte impad av DIF i allafall. Får hoppas de fortsätter på inslagen väg då. 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
snushane: Jag måste säga att det såg positivt ut mot Rögle. Ok, lite ineffektivt fortfarande men på det stora hela bra. Man ska veta att Rögle spelade för seriesegern.
Nu gäller det att vi supportrar tillsammans med laget ger järnet i kvalmatcherna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Har fixat biljetter till lördagen, jäklar vad dom går :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Zäta75: Jag har fått upp hoppet inför kvalet nu. Djurgården är nog väldigt nonchalanta och tror detta blir enkelt. Dom har ingen aning om hur bra vi verkligen är när det kommer till kritan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
snushane: Första matchen blir lite av en nyckelmatch. Att sätta sig i förarsätet och kunna ta 2-0 ledning om vi vinner hemma också. Men ingen katastrof att förlora första matchen. Det skulle dock vara en enorm bonus. Se möjligheterna!

Om vi fortsätter som igår och skjuter 40 skott bör vi kunna sätta några puckar och ge oss chans att vinna matchen. Tre viktiga spelare blir Rattie, Lodin och Åberg.

Tro på det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
JanneH: jag har märkligt nog en bra känsla i kroppen, jag tror vi kommer klara det här ändå. Kan vi fortsätta jobba som igår och sno matchen imorgon på Hovet. Lodin ser bättre och bättre ut och kommer garanterat lyfta par snäpp till i kvalet. Sen önskar jag se mer folk gå rakt på mål istället för att oftast hamna nere i hörnen. Mycket skott och folk framför kassen..riv och slit. Blod och svett. Vi fixar det här nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
DenRöda: Får verkligen hoppas att inte Salak kommer upp i Rifalk klass då...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
tjobba: Då var 52 omgångar spelade vi slutar på 14 plats på 56 poäng ett snitt på 1,07 poäng per match ,vi är 11 poäng från säkrat kontrakt betyg på detta en 1a av 5. Jag skall poängsätta spelare med en kort kommentar efter. målvakter Jakob Johansson 3 vuxit under säsongen, Sami Rajaniemi 1 i mina ögon en rejäl flopp Backar. Per Svensson 3 kanske timrås mest stabila back under säsongen, Filip Westerlund 3 timrås klart bäste back att sätta igång spelet däremot blivit misshandlad av en mycket märklig coaching att alltid bli bänkad när det skall avgöras,Tim Erixon 2 Bidrar inte med mycket varken offensivt eller defensivt spelar på tok för mycket,Joe Laleggia 3 bra i det offensiva spelet mindre bra i det defensiva skulle kanske provats som forward,ziat Paigin 4 vår klart bäste back bör nog bära 30 min i kvalet Nolan Sajac 1 Otroligt vek i egen zon o alla dessa indianare en klar besvikelse,Albin Carlsson 1 hänger inte med i tempot,Didrik Strömberg 3 För fa matcher men kommer saknas i ett kval med sin fysik,Oliver Bohm 1 en rejäl bom värvning. Forwards Robin Hanzl 5 våran överlägset bäste spelare ,bra i båda zonerna saknade en lek kompis länge ,Viktor Lodin 4 Förstår varför Ottawa signade honom,kan bli den som avgör om vi hänger kvar,måste även spela i första pp,Ty Rattie 4 Poöng görare av rang skulle behöva vara bättre i egen zon,Pontus Åberg 4 här finns handleder o blick det men behöver få bättre omgivning o framförallt spela första pp som dirigent bakom målet,Jens Lööke 2 Alldeles för en enkel i sitt spel kan inte alltid gå utsida,Albin Lundin 2 slitstark men problem med tempot,Sebastian Hartman 3 en hårt arbetande forward som även producerat,Jakob Blomqvist 2 Gör alltid sitt även en del mål ,Erik Andersson 2 för sitt arbete ,Cristoffer Liljewall 1 skadad länge före svårt med tempot,Robin Alvarez 1 går helt enkelt för sakta ,Jeremy Boyce 2 bara för att han alltid gör sitt oavsett speltid,Morten Madsen 1 skulle inte haft förlängt,Walli Walterholm 2 sliter o åker skridskor men får ut för lite när lägena dyker upp ,Viktor Liljegren 1 Spelat för sporadiskt för att lömna nåt avtryck,OIIver Johansson 2 vad hände med vår lovande junior får inte ens träna med alaget men gör det riktigt bra i j20, Tränarna Ante 1 skötte försvarsspelet slutat med världsrekord i indianare o saknaden av uppspelspunkter i egen zon får en ny chans som head coach,Freddan 1 fick lämna rätt eller fel får vi se efter kvalet,känns som han haft svårt att ha delat ledarskap,Molinder Fortsatte i antes spår 3 indianare av sajac ingett hände Till spelet offensivt dår kommer vi våldigt sällan samlat in i zon utan ffår jaga på en ner dumpad puck,Deffensivt saknaden av grundspel har gjort att våra backar har haft det tufft att hitta det enkla första passet i egen zon o därmed komma samlad ur egen zon,BP tycker vi är alldeles för låga ,saknar presspelet där PP har rasat ihop fullständigt sista månaden ändå har vi ett gång skickliga spelare,men vi använder inte dom tillsammans ,en dröm hade varit att haft La leggia som point Rattie o Hanzl ii sina ordinarie possitioner framför mål som skytt Lodin bakom mål som spel uppläggare Åberg. Men nu är det kval så handlar bara att spela för klubben o åta puck i alla lägen tror vi vinner matchserien med 4-2
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Villervalla: Denna match gjorde vi inte Rifalk bra. Vi hade extremt bra lägen denna match att göra väldigt många mål. Rifalk såg ut som Hasek och slängde sig överallt. Och jävla bra var han på att läsa pucktransporterna!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
RasmusVS: Haha, det är sant :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
tjobba: Hellre Boyce i första än Alvarez
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
DenRöda: Samma här. Var en otrolig skillnad och det såg ut som det fanns en tydlig plan hur de skulle spela och de såg trygga ut i det. Fortsätt så!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Rallarn: Jag bilar ner till Hovet imorn med sambon och svärfar som är Djurgårdare. Hoppas se många Timråsupportrar på Hovet! Vi gör vad vi kan för att hjälpa laget stjäla första bortamatchen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
DenRöda: Du har aldrig funderat på varför motståndarnas målvakt alltid gör sina bästa matcher mot Timrå, du tror inte det beror på att Timrå är ineffektivia och gör målvakterna "bra"?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Bee: Där håller jag inte med alls. De gånger som han gör det är när han har en medspelare släpandes, och trycker sig mot försvararen för att skapa yta. Det är alltså i jäkligt trängda situationer som han försöker göra något kreativt och skapa yta på ett helt annat sätt än vad resterande Timråspelaren gör.

Däremot så hade jag gärna velat se honom göra en gubbe och ta sig in på mål oftare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
DenRöda: åhh! Apropå ingenting alls egentligen! Var det någon som såg att vi spelande mindre man-man i försvaret och gick mer på styrspel för att sedan ta puck och sticka på kontring? Jag såg det iallafall och jag är jättenöjd med det!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Gårdagens spel lovar gott! Enda som fattades är målen men Rifalk gjorde säsongens bästa match. Djurgårdens försvar är mer öppet så då kan diagonalpassningarna framför målvakt sitta bättre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
snushane: Vår bästa tid är nu. Äntligen är försäsongen över! Jävlar vad man längtat, det här är pirrigaste tiden på året. Blandningen av ångest och förväntan är svårdefinerbar. Som julafton när man var liten, man visste aldrig vad den rödvite kom med. Var det uppfyllda önskningar och eufori eller hade han gått för hårt på flaskan igen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Va?: Kan ngn ta bort trollet?..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Charliejfz: det är väl bara östermalmare med blöja gjord av kashmere som vill se djurhägnet kvar.... ja dom gillar när det läcker lite
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Va?: Har inget mot DIF men hoppas på TIK i SHL nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Rallarn: njaee, jag tyckte laget kämpade och slet som djur igår. Hade många målchanser, men Rifalk är som en murvägg i kassen. Nu taggar vi till inför kvalet och sparkar ut Djurgården ur SHL. Käka råriven grävling och skit taggtråd är som gäller nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
tjobba: Var nästan fullt ikväll. Nä, klubben får nog tänka om och köra på en annan bana.. den här gången gick det icke. Det här laget har ett psyke som en strykrädd rabieshund i Kosovo, chanserna att kunna genomföra ett kval med hedern i behåll är obefintlig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Rallarn: Fyra vinster ska tas. Jag hoppas NHC Arena blir utsåld i våra hemmamatcher - det förbättrar våra odds.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
tjobba: Så är det, du får vänja dig. Timrå vaknade men man vaknade på tok försent.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Va?: En fråga? Varför e du här om du inte är timråit??? Säg sanningen istället efter allt svammel!!! Eftersom du har någe att säga!!!!??????
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
kulltorp: Nu ser vi till att hålla oss kvar så vi får se dessa herrar skjuta oss till slutspel nästa säsong i stället för att se dem i LHC när vi lirar inför 2000 pers mot Tingsryd med Boyce i förstakedjan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Rallarn: 13 raka säsonger i Elitserien på 2000-talet skojar man dock inte bort trots allt. Det är bättre än många andra lag. Jag håller med om att det är alldeles för naivt i Timrå. Det känns ytterst märkligt att man misslyckas IGEN. Hur kan man göra samma fel på så kort tid? Det är för mig obegripligt. In med nytt blod i klubben och bort med Nubben nu för detta håller inte att åka JOJO.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
{Sportbladet kan avslöja att Linköping är mycket suget och jobbar hårt på att få Anton Wedin från KHL, men är knappast ensamt om intresset. Högsta prioritet är också att få en högerskjutande forward i toppklass till powerplay, där är Ty Rattie och Pontus Åberg i Timrå heta alternativ.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Nån med plus som kan tala om ifall Ty Rattie är aktuell för LHC med tanke på att det är en bild på honom?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Va?: Tyvärr är vi för små, det fungerar inte med naiva ledare som prompt tror man har rätt fram till omgång 51, det krävs nog mer desperation och ett stort mått tur för att man över huvudtaget ska lyckas etablera sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Charliejfz: Jag vet inte vad som står dig starkast här, kärleken till TIK eller hatet mot DIF? Stolta Djurgårn är Stockholms Stolthet av en anledning, kanske bidrar det till ett komplex hos många. Men jag har varken något emot DIF, RBK eller TIK. Jag unnar dom all framgång men det är RBK som står för framgången i år.

DIF och TIK är nere för räkning återIGEN, det var inte många år sedan sist dessa två lag såg HOCKEYALLSVENSKANS ljus, TIK förra året och DIF för bara ett par år sedan(2013-2014 nånting om jag inte missminner mig eller har helt fel i mina seriehistoriska böcker.).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-03-24
Dubbeld: Medhåll. En sak som jag tycker är väldigt fascinerande är när nån random person i klacken kan stå och gapa i en kvart om att: Kom igen nu för faaen, upp med händerna, varför står ni här om ni inte vill va med-attityd. Ja, så när så irritationen nått sitt max förväntar man sig alltså att klacken "ska va på tå" och vackert sjunga med. Behöver jag ens förtydliga att ramsan: "Timrå IK är dom bästa, heja...." under dessa premisser i regel brukar kunna upprepas IMPONERANDE 5-6 ggr när det är såhär. Jag undrar väl kort och gott att vad fan håller man på med och vilka tror man att man är själva som står och skriker en massa ovett mot sina medsupportrar och enbart bidrar till att skapa en usel stämning? Väx för i helvete upp nån gång!!! 🤬🙈❤🤍
Låst ämne

2316557 · »