1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600090 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-02-23

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-02-23
Greven: Om vi också räknar att SAIK's målvakt har ca 92 % räddningar upptäcker man under 20 skott med största sannolikhet INTE räcker till seger

Labban: Räkna också att vi har ett antal skott som inte träffar mål alls. Efter 2 perioder var det 11-2 i missade skott har jag för mig, 13-12 i reell skottstatistik. Vi träffar alltså målet bara på drygt varannat skott. Alldeles för dåligt. Skott i täck, skott utanför ger dålig återbäring

RunarUp: Ja, verkligen. Dom verkar ha en egen regelbok. Finns det någon som kan förklara för mig hur idioten INTE får 2+2 när han slår av kubbjäveln i utvisningsbåset??? Det var dessutom bara en av alla regelvidrigheter, filmningar, förstärkningar, interference, fasthållningar m.m.

{7043}: behver man gå ner i lön för att spela i fjärde.. vad har du fått det ifrån? Det jag hört är att Timrå vill förlänga med Andersson .därav resonerade jag så.. .hurvida man vill sänka hans lön har vi ingen aning om..

Karlsson74: Går Andersson frivilligt ner mycket i lön då menar du? Undra hur man tänkt med Oliver, fortsätter man låna ut honom eller vill man försöka spela igång honom på allvar, lär få sina chanser att visa upp sig på försäsongen iaf, samma med Värmhed.

{7043}: Andersson är nog tänkt som ett billigt alternativ i en fjärde... Ny center och hållander in... Plus ev nån till forward .på back blir det enligt rykten Bernhard ifall Modo inte går upp. och En ny ev nån ny ist för Eronen .och Juel på målvaktssidan.. blir väl fem sex st..🙄

Per HApps: Nu är det ju inte bara bara att riva upp ett ganska fett femårskontrakt sådär över en eftermiddag. Särskilt om det som Landers är lite baktungt där mer av lönen kommer säsong 4-5.

Synct: Vi har bara 22 skott på mål framåt, varav många kom i slutforceringen. Det är inte direkt så att Skellefteå går bort sig framåt heller och tappar hemjobbet. Ska vi spela på det tillknäppta sättet vi spelar nu behövs det nog någon tanke hur man ska skapa något framåt också, annars blir det som idag vi förlorar med 2-3 puckar mot bra lag. Just nu känns det som det inte riktigt finns någon spelidé framåt.

Laken: EP kan omöjligt vara kvar. Så vida han inte kostar under 50 lök i månaden

The great one: Fjärde sämst på att göra mål, fjärde bäst på att inte släppa in mål.

Och det från att ha legat rätt bra till i målligan före jul. Inte konstigt att grabbarna blir lite hängiga när vi hamnar i underläge, det krävs ju nåt alldeles heroiskt för att göra mål just nu.

roger_sundsvall: Alvarez, Walli, Lundin, Andersson, Stenqvist och Eronen, Palola har inte kontrakt.

Det surras om att Timrå vill förlänga med Andersson, och Walli. Resten lär nog inte bli kvar. Kapanen sa för ett tag sedan att det handlar om 2 till 5 platser att fylla truppen med. Hade man fått önskat så är det absolut MINST 5 platser.

Synct:

Defensivt ja, men tyvärr har vi ju inte förmåga att kombinera det med en bra offensiv. Känns som fokuset blir enbart defensiven och vi inte får fart framåt. Minns skillnaden mot för när lill-kenta implementerade sitt spelsystem med hög forecheck och fart framåt för att bibehålla farten i hemgångarna. Nu blir det en bra defensiv men vi orkar ju knappt anfalla istället. Finns väl typ 9 lag i serien nu som gjort fler mål än oss. Vi är ju inte direkt framtunga som det sägs.

Tikarn97: jo det var bra i den största delen av matchen . förutom vid målen där försvarsspelet var under all kritik...

eronen
men prio, walli walterholm ska va kvar
tjänstefel annars
resten bye bye

roger_sundsvall: www.eliteprospects.com/team/11/timra-ik?sort=contract

Titta längst till höger under CNTRCT och notera alla där det står 22/23.

Av dom är det väl egentligen bara Eronen och Walli man är sugen på en förlängning med. Walli definitivt, Eronen om han inte är för dyr.

Andersson: Nej, men det är ju inte defensiven som faller ihop då. Det är ju att vi inte gör mål.

har inte 100% koll
vilka har Inte kontrakt nästa säsong??

Bee: Dom behövde inte fler heller

Tikarn97: Skellefteå har 14 skott på mål på hela matchen, måste väl typ vara det lägsta dom haft i år, då är det klart vi gjort det bra defensivt överlag.

Tikarn97: Över 60 minuter var det ju bra. Man sjabblar till det vid två tillfällen och SAIK är ett topplag som pangar in två puckar direkt.

Hade de några fler lägen på hela matchen?

Tikarn97: Fyra fastfrusna vid 0-2

Ante tyckte försvarsspelet var bra ikväll på presskonferensen. ÅH HERREGUD säger jag bara..

roger_sundsvall: Alvarez har ryckt upp sig men håvar in för mycket pengar för det arbete han gör. Han sitter enligt uppgift på ett kontrakt för 150+ i månaden vilket han inte gör skäl för.

Pääjärvi spelar ju å andra sidan tydligen för skosnören och buljongkuber, så gör han att man får mer plats med spets på andra ställen tycker jag han gör ett rätt habilt jobb. Lite samma som Alvarez fast mycket billigare.

roger_sundsvall: Mieho lär nog inte flytta någonstans om inte han vill hem till Finland själv. Kapanen tror ju uppenbarligen på honom i och med 2 års kontraktet.

Tror Kapanen har lite mer tålamod med "sina egna" värvningar.

roger_sundsvall: pääjärvi borde ut han med. .. måste upp i kvalite på rätt mycket om vi ska ta nästa steg....en del bode bytas även på backsidan.

Bee: håller med
men emil petersson blir kvar
alvarez har ryckt upp sig
men tror inte han blir kvar
e.andersson, out
lundin tyvärr,han har de svårt i shl
stenqvist out
palola out
mieho out
päjärvi hm, tveksamt

She: " matchen "

Karlsson74: vilken kanal gick matchen så man kan se reprisen

She: Jag har gnällt på EP i typ tre månader nu och inte fått någon på mig, tror det är lugnt.

Karlsson74: klaga inte Ep då blir folk sura man får vara kass det vänder snart

roger_sundsvall: Fick jag vara sportchef med all makt i världen (det är nog bra att jag inte är det) så hade följande spelare lämnat nästa säsong:

Erik Andersson
Robin Alvarez
Jakob Stenqvist
Albin Lundin (bär emot, jag gillar Albin)
Emil Pettersson (bär emot här också, men med den lönen måste man prestera)
Panu Mieho
Olli Palola

Velar lite kring vilka fler backar jag skulle skickat. Tycker i grunden resterande har bra kvalitéer även om man såklart skulle vilja ha mer fart. Lyytinen är bra åt två håll, Eronen är den enda som kan dra ett ordentligt slagskott på direkten, Svesse/Erixon/Didde gör ett gediget jobb (tycker Skägget har ryckt upp sig) men det kanske är där man skulle behöva offra någon för att det inte ska bli så trubbigt.

Bee: Exakt.. går inte att ha kvar en spelare med en sån lönepost som presterar så dåligt... Det vet alla.. det vet Kapanen . Det vet nog även EP..det känner nog även de flesta supportrar. Tror inte heller han är speciellt sugen på att tjura kvar på ett dyrt kontrak och reta upp fans om han nu tänkt fortsätter i samma stil..

Jag är fortfarande glad att vi slog ut Skansens IF ifjol, annars hade vi förhoppningsvis spelat kval till SHL snart. Man får vara glad för det lilla.

Ps, saknar Legget och Råttan, de gör skillnad.

lundin gör så gott han kan
men tyvärr albin,shl är för stort steg för dig
e.andersson
palola
stenqvist
finns en del o byta ut

{297}: Får man inte igång EP innan säsongen är över tycker jag man ska göra ett ärligt försök att skicka honom till Schweiz eller någonstans där de kan skyffla pengar över honom.

Får vi tillbaka Wedda och får in en till toppforward istället för EP tycker jag det vore ju alldeles grönjävligt om vi inte skulle kunna spetsa till framåt nästa säsong. Alvarez är ju också en förvånansvärt dyr lönepost vi slipper nästa säsong också. Palola lär ju inte bli kvar heller.

håller med
Hanzl ska ingenstans
punkt.

Bee: Håller med om Hanzl, han bidrar på isen. Men jag ser inte så många andra dyrare spelare som alternativ heller. Dahlén och Lander finns inte på kartan. Bara EP kvar då förutom ett gäng mindre dyra spelare som man kanske kan tjäna en slant på genom att hitta ett billigare alternativ. Wedin finns ju också men det känns förjävligt om han inte ska kunna få en hel säsong att bevisa sig på. Tycker han gjorde det helt ok när han spelade.

Bee: Precis, ifjol var han 1:a center, med i första PP som huvudspelfördelare, tycker han gör ett YYPPPERRLIIGGTT jobb som andracenter. Helst har jag han i första PP med Jonte och grabbarna, men det har jag tjatat nog om. Hanzl ska fan ingenstans. Även samma poängsnitt som ifjol fast med mindre roll, och han var ju totalt dominant i kvalet när det gällde som mest, big game player.

{297}: Kicka Hanzl känns kortsiktigt. Inte lika starkt lysande stjärna som i fjol men han har inte heller samma tydliga förstaroll. Gör ett gediget tvåvägsjobb och slår många bra pass - har ju hittat ett spel som funkar tillsammans med MPS och Dahlén här på slutet också.

KAN man lösgöra EP får det väl ses som ett lyft. Han har ju faktiskt sett rätt bedrövlig ut efter första tio omgångarna eller så.

Ironin att vi ligger i botten av antal gjorda mål framåt, den såg man inte komma inför säsongen, man tar sig för pannan.. 🤦‍♂️

Läktarproffset: Lätt att klaga på Jonte bara för att det är han som syns i matcherna. Men han syns ju för att han gör bra saker på isen, sen är det inga rena målchanser han får. Men var är alla andra då? Pääjärvi petar in ett gratismål på jontes förarbete men ALLA andra då? Materialet håller inte för att gå vidare i ett slutspel men jag tycker det är dags för kapanen att omvärdera laget när säsongen är över.

Emil Pettersson, finns det en realistisk bild av att han ska bli bättre med åren i Timrå? Han kanske har nån skada som hämmar honom eller nåt men vi behöver få lös ganska mycket pengar för att bygga det här laget rätt. Målskyttar måste in. Hanzl och Pettersson är väl heliga kor men man bör se över deras kontrakt och tänka hårt och länge på vad som kan vaska fram ett gäng millar till backsidan och dessutom få in några pålitliga målskyttar utöver Dahlén. Får man verkligen valuta för pengarna i deras kontrakt? Hanzl har väl en defensiv aspekt och producerar hyfsat.

Greven: Sitter i skallen. Antingen så har han stenhårda direktiv från coachning att försöka hitta pass vidare eller så har han noll självförtroende.

Jag tror på det senare - EP är inte särskilt svårläst i ansiktsspelet, titta på honom när han bränner en chans. Han ser helt förtvivlad ut.

Trenden är inte rolig, men trender är till för att brytas och vi har redan gjort det ett par gånger den här säsongen. Nu gör vi det igen.

Hoppas det blir mycket folk i ladan på lördag, vi har fortfarande lite luft ner men det måste börja trilla in lite poäng nu.

Tror en tiondeplats skulle vara rätt bra för oss. Vi är bättre borta och det är alltid tacksamt att få slå ur underläge. Jag har inte gett upp säsongen än.

Har svårt att förstå experternas oreserverade hyllningar av Skellefteå. Visst, dom är bra men får också spela efter en annan regelbok än dom flesta andra lag.
Så även idag, tydligen.

Sputnik: Det är absolut inte mycket att klaga på vad gäller inställningen och kampviljan men när den genomsnittliga individuella skickligheten är för låg, det genomsnittliga taktiska kunnandet är för lågt och spetskompetensen dessutom inte levererar...Då blir utfallet så här. Vi vinner spelafastosslängssargernaianfallszonenligan i alla fall...

Labban: Håller faktiskt med, riktigt bra inställning idag. Produktionen måste bli bättre. Jonte får träna att träffa målet, kanske hans enda akilles häl för att inte leda skytteligan är sin oförmåga att hitta målet. Något säger mig att hans expected goals är betydligt högre än vad han åstadkommit. Sedan måste samtliga spelare träna på att skjuta direktskott.

Hur jävla många puckar slänger vi intäck för att man inte skjuter utan att ta emot pucken först? Slutligen så måste laget bli bättre på att bita sig fast i anfallszonen likt skellefteå gör vid 0-1. Puckinnehav får man inte ut något av i egen zon/mittzon. Skulle också önska att JJ får vila lite nu då jag vill ha honom fräsch och utvilad inför slutet.

lag 7-10 playin
där kan vi hamna
Vi ryker i första matchen

Greven: Konstigt att han aldrig skjuter direktskott i Timrå då…

EXPLORERSMÅLAND: Kanadaspel i all ära, men då skall man ha spelarmaterialet för det.
Skall jag vara ärlig så är Oskarshamn allt jag trodde vi skulle vara i år.

Ett lag som statistiskt sett överpresterar i Corsi etc, men har en ruskig offensviv som bär upp det.

Just nu spelar vi nån slags alibihockey och skrämmer iväg hemmapubliken istället. Medelmåttig defensiv och en offensiv som är under isen.

Kapnanen har en del att arbeta på till nästa säsong.
Men just nu ser han ut att ha förlängt med någon för mycket av befintlig trupp, tyvärr..

Laken: Har sett youtubeklipp i flertal från hans tid i Plastsjö
när han sätter pucken på direktskott

1-4 på dä senaste efter uppehålle!!
Dä håll int!!!
Nu möt vi lag som slåss i botten å som krig om plats 6-12…
3 hemma å 3 borta..
Vi ä klappkass hemma å borta…
Vi väg för lätt…
Tänk om vi had Kanadaspel i oss…
Snabba uppspel å Stenhård forechecking dvs mos motståndarn i ege territorium!
In på kassen å krig 110 %…
Mann vi fan int i sarghörne eller skott som täcks ifrån blå..
Ikväll had vi tur mä resultate igen…
Bar 3 poäng upp till Örebro på 6 plats..
Dags att ta till mental hjälp de sista matcherna..
OM vi ska kunn vänn på dä här…
Ja ha ett jävulsk tålamod men inblann brist dä även för mä!!
Nu bli dä ångest och gravdricka tä lörda å dä jävla vill ja se VINST igen!!!
Jag vill att säsongen ska fortsätta efter den 7 mars!
Vi ä Timrå ik å vi aldrig ALDRIG upp!!
Uppladdat:

500x0-b31c24ee-14a0-4bdc-a679-95733398cf62.jpeg

« · 2478542 · »