1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577860 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17

1851730 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Gorkyman: Helt rätt att Berglund bör bänkas. Lägg därtill att Johan Persson ser ut att närma sig comeback. Såg på ST att han kunde vara tillbaks redan om en vecka. Då blir det ännu mer konkurrens bland forwards och man måste visa att man är värd en plats i laget. Det är ingen kompisklubb det här utan en Elitklubb som satsar mot SHL. Då måste man vara beredd att ta fighten både på träning och matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
lungan: Såg inte matchen.. Hur var inställningen? Jämfört med AIK matchen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Hållander - Olofsson - Dahlen
Lavoie - Karlsson - Johnsson
Wedin - Boyce - Gallo
Zetterberg - Enqvist - Westin
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
lungan:

Kanske att man inte är tillräckligt fokuserade därför att man har festandet efteråt i åtanke?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
fredagsmatcher är inte Timås grej, funka inte förra eller denna säsong,varför?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Första matchen jag sett live i år.
Så himla bedrövligt kan jag inte tycka att det var.
SSK gör en bra match, spelar ett enkelt, gnetigt bortaspel och gör sina tre mål på misstag från Timråspelare.

Timrås backar allt för övermodiga i spelet ikväll, man satte sig själv i klistret gång på gång, istället för att spela enkelt. #7 har det inte lätt just nu tex...

Vi skapar nog för att vinna egentligen, Johnsson i stolpen, Dahle´ns hårresande miss av öppet mål, Gallo mm.

Dahlén tycker jag f.ö spelar med för dåligt tålamod, han vill göra nåt svårt med pucken på en gång han får den = pucktapp oftast.

Tekningarna ej till vår fördel, inställningsfråga?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Seriefinal på onsdag . Spännande
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
jå1: Känns som att dom gör allting som inte Forsberg gjorde förra året iallafall
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
roger_sundsvall: Jag kan ta att vi spelar skit i den här matchen om vi trycker till Oskarshamn ordentligt på onsdag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
The great one: Jag står bakom varje ord du skriver!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Bita ihop o komma igen
en väckarklocka
nästa match kommer de bli ös
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
The great one:

Ok, lite reflektioner:

Vi blir nollade för första gången på hemmaplan, vilket skulle komma för eller senare, Vi gör det mot ett formtoppad SSK. Vi själva är dock i motsatt trend, vi har liksom tappat konceptet i defensiven och det gör att vi börjar släppa in 3-4 mål senaste matchern trots Haukelands storspel. Men det är bara att försöka studsa tillbaka o komma in på vinnarspåret snarast möjligt, det är flera tuffa o viktiga matcher framöver, väntar strax ett Västernorrlandsderby även. Åtgärder för detta:

* Spela aldrig Emil Berglund i PP eller i en ledande roll. Han ska vara en rollspelare som går in o avlastar, inte mer. Då är han som nyttigast för laget

* Flytta upp Molinder som center eller sälj honom, som back tillför han inget till försvarsspelet då han är för mjuk som spelare o har en begränsad skridskoåkning.

* Återgå till ett enkelt spel i egen zon, med snabba första pass.

* Använd Zetterberg i PP så att han kan använde sin enda tillgång (sitt direktskott).

* Återgå till Dahlén, Olofsson, Hållander. Låt Lavoi leda sin egna kedja, i PP ska dock dom spela tillsammans.

* Inse att vi bara kan vara ett topplag om vi jobbar hårdare än motståndarna varje match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
JanneH:

Ja fy fan....
Såg fram emot en underbar helg...
Men...
Vår svacka kommer nu tyvärr!
Hoppas inte den blir alldeles för djup bara för då störtdyker vi i tabellen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
SMÅLAND: en sak är säker... torsk hemma en fredag i mörka november sabbar ju hela helgjäveln 😠
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Otto1:
De vann ju med 3-2.....
Sen spelar det väl ingen roll om en äger spelet...
Kollektivet Södertälje vann mot oss ikväll!
Bara att bryta ihop och komma igen..
Första platsen är i farozonen...
Den kan ryka redan i nästa match?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
SMÅLAND: Ta're lugnt. Ni mötte seriens bästa lag. Ni, Modo och Leksand gör upp om den andra platsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
The great one: logga ut själv och lalla vidare du.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
SMÅLAND: Pissade på oss? Det märks att du inte sett en ”minutjävel” iallafall..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Som sagt Kringlorna är i uppåtgående trend som jag förutspådde och de pissade på oss ikväll...
Har inte sett en minutjävel..
Men...
Är det fritt fall som väntar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Olle:

Logga ut o kom tillbaka när du lugnat ned dig, du tänker inte klart. Du kokar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
The great one: vadå ”skärp dig”? Jag säger bara det obekväma. Lallarna på ståplats står och sjunger ”heja heja” medan vi åker runt som bakfulla korpspelare och fullkomligt pissar på alla som betalat för att se detta spektakel. Idag var det 2800 på läktaren, hur många är det mot Oskarshamn? Vem vill se det här?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
söder över: Jag tror materialförvaltaren borde ha gått till Specsavers. Var den någon i Timrå som inte ramlade helt omotiverat i dag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Johan Johnsson
Alex L
Stundtals även kinnvall

Kändes som matchens behållning...

Skruttig skriskoteknik
Tok kassa avslut...
Man känner igen dom nu... försök bara träffa mål så löser det sig säkert bra...

Gallos läge... en vickning och en backhand vid första stolpen sker direkt ögonblickligen när någon med självförtroende får chansen...

Dom är under isen beträffande självförtroendet...
Backarna verkar behöva minst 10sekunder med kontroll på pucken för att slå igång ett anfall... inte jättesvåra att checka till misstag...

Nä kolla video från detta och jobba avslut!

Man pratar om att inte lira finlir ute vid sargerna...
Ändå står vi många ggr 3 st i samma hörn i anfallszonen och petar pass på 3 dm till medspelare... det är ju direkt elakt mot varandra!

Jaja... tillbaka till grunderna Timrå IK och sära på 17-54 blir för risky! Låt 17 göra Zetterberg bra isst!

17-54 kan lira pp ihop...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Mittzon: Lite Gevalia och silvertejp så är din helg räddad. Du behöver inte vara här inne och rota.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Olle: Det här var ju bara brunt. Vilket jävla debacle. Vilket jävla skit. Vilka jävla pissmatcher man gör.

Aldrig att det här spelet kommer att leda till annat än, max, top 8. Det kommer aldrig att bli någon topplacering. Det tyckte jag redan efter omgång tre typ. Försvarsspelet och uppspelsfasen är alldeles för omständligt. Det drälls alldeles för mycket för att vi ska vara ett topplag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Nisse på Mon: inte uppträder vi som serieledare iallafall, det är en sak som är säker. Vi har uppenbara problem i försvaret, vi ska inte ligga 1:a med det här spelet. 5-6:a kanske.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Okej, okej... Besviken! 👿
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Olle: Orkar man ens titta på matchen mot Oskarshamn på onsdag? Den match då Oskarshamn går om. Kommer vi att vara serieetta fler gånger i vinter tro....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Olle:

Skärp dig, klacken/västra stå gör ett jvla bra jobb matchen igenom. Vi gör en bra sista period. SSK förvarar sig dock ruskigt bra, men var värda mål i sista.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Olle: Historien upprepar sig... 👿! Vi kommer tappa som ifjol! Spelar som ett bottenlag nu....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
lincoln: Helvetesjävlaskitpissochpestochsenapsgaaaaas!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Bedrövligt
o där kom första hemma torsken
Säger bara. ...slarv o åter slarv
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Olle: är det nu man tappar sugen för den här gången? Två matcher till då är TIK 4-5a?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Olle: 2 frilägen och miss på öppet mål
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Woody: Det är ingen vidare underhållning detta. Och nu har vi PP också, nu förlorar vi 2 min till i jakten på kvittering. Fattar inte varför ståplats inte buar ut laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
kulltorp: Och vårt PP just nu måste vara seriens sämsta. Vill de ens vara med och spela?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Fruktansvärt hemskt att se Timrå just nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Olle: Jag tror inte Timrå har kommit ut med pucken från gröten en enda gång under matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Hahl Bundy: Hockey är enkel. Först och främst måste det hårda jobbet in. Redan där spricker det just nu. Att man aldrig ska få vara glad
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Modano: Ser Modo vs Löven parallellt. Vilken temposkillnad... Ojojoj. Vi är i te ens nära
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Olle: Dryg ton? Är du från Sundsvall, eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Den årliga novembersvackan... blir så less! Totalt klappkassa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Mittzon: mitt tips: du hejar på Brynäs och kan lika mycket hockey som en kattjävel kan om termodynamik. Men jag klandrar dig inte för din dryga ton, jag förstår att ni hellre möter SSK än Timrå i kvalet fram till våren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
jå1: Just nu är SSK bättre än både Timrå och Brynäs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Mittzon: De kanske rent av slår ut Brynäs i kvalet😏
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Olle: Mitt tips: SSK placerar sig före Timrå i serien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-11-17
Mittzon: en hundskit är en hundskit. Vill man vara serieledare och aspirera på att kliva upp en division, då ska man slå SSK hemma. Punkt. Att torska mot leksand är ok, att torska mot Modo eller pantern är också ok men SSK ska man fan slå.
Kommentera

1851730 · »